[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 11:14:00
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?
Witam,

Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK. Zardzewiałe śruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie przejąłem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter. Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości sygnały ani drgnie.

Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko", więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę miał takie problemy.

Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 11:53:18
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
a moze to wina niezaprogramowanego tunera tnk? Idz do kogos, co ma
sprawna instalacje i tam zaprogramuj tuner. I dopiero w tedy idz do
rodzicow i tam kres antena. Jezeli nie ruszyles czaszy w pionie
(opusciles/podniosles) tylko przekreciles w poziomie to latwiej.
konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

Moze ta strona bedzie ci pomocna:

http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.html

sprawdz o ktorej godzinie dla twojej miejscowosci cien slonca bedzie
wskazywal satelite HotBird 13E (stopni). Zaznacz to sobie i
podniesienie (elewacja) na ok. 30 stopni (tez na tej stronie
znajdziesz). Jak bedziesz postepowal zgodnie ze wskazowkami, to
ustawic wszystko sam. Jak nie, to zapros fachowca. Czaszy nie
wymieniaj, bo taka 90 cm jest dobra (w kazdych warunkach pogodowych
zapewni ci zapas sygnalu, mniejsze juz nie). No i oczywiscie precyzja
ustawienia trzech parametrow: azymut, elewacja i skos. Wszystko musi
byc dobrze ustawione, wtedy nigdy nie bedzie problemow.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 12:46:38
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogê z³apaæ sy gna³u z HB 13E - Ÿle za³o¿ony konwerter?
W dniu 2010-02-01 11:53, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Halo ziemia!!! Przecież napisałem, że podłączyłem tuner do swojej anteny z CP i wszystko działa!

konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

Raczej trudno kręcić czymś, co jest przyklejone poxipolem :) Poxipol daje gwarancję, że jak coś przykleisz to już tego nie przekręcisz ;)
Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie za mały to sygnał znika do zera?

Moze ta strona bedzie ci pomocna:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.html

stronkę znam - 5 stopni skosu wziąłem właśnie z tej stronki

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 13:25:37
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mog? z?apa? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
On Mon, 01 Feb 2010 12:46:38 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

[...]

Halo ziemia!!! Przecież napisałem, że podł±czyłem tuner do swojej anteny z CP i wszystko działa!

tu Planeta 51 wzywa Ziemie. Masz racje, umknelo to mojej uwadze.

konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

Raczej trudno kręcić czym¶, co jest przyklejone poxipolem :) Poxipol daje gwarancję, że jak co¶ przykleisz to już tego nie przekręcisz ;)
Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy je¶li skos jest o 2 stopnie za mały to sygnał znika do zera?

wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane. Wg mnie wez
fachowca, niech przywiezie nowy uchwyt (mozna ew. dokupic w sklepach
sat/elektronicznych - tylko trzeba dobrac taki sam) i nowy konwerter.
Daj mu zarobic 50 zl. A najlepiej to zrobic jeszcze zeza na Astre. Tam
tez sa programy (najwiecej po niemiecku: myzyczne, sportowe). Mysle,
ze warto dolozyc te paredziesiat zlotych.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 13:32:24
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 13:25, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zanim zacz±łem kleić to skoczyłem do 2 sklepów - naiwnie my¶lałem że dokupię sobie plastik mocuj±cy konwerter - niestety okazuje się że to jest wyposażenie anteny i oddzielnie dokupić się nie da. Go¶ć w sklepie od razu mi zaproponował now± antenę - więc co mi zależało zaryzykować. Nie chciałbym wyskakiwać z dodatkowej gotówki je¶li to może tylko jaki¶ drobiazg. A może np. konwerter uszkodzony i wymiana anteny i tak nic nie da?

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 13:57:55
Autor: pawell32
shaman pisze:

[...]

zrób zdjęcie hokeja, może mam jakie¶ luzem.
nie prawd± jest, że s± tylko w zestawach, może nie do każdej
czaszy ale do typowych, luzem lub jako zezy

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-01 14:03:35
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 13:57, pawell32 pisze:
shaman pisze:

[...]

wysięgnik jest o przekroju prostok±tnym 3x2cm. Widziałem na allegro uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okr±gły.

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:12:38
Autor: pawell32
shaman pisze:

wysięgnik jest o przekroju prostok±tnym 3x2cm. Widziałem na allegro uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okr±gły.

na prostok±tny też s±. popatrze co mi zostało

Data: 2010-02-01 20:43:41
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mog? z?ap a? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
| wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane.

wedlug mnie jest to bardzo wielki blad - kardynalny !!!

ja to robilem zeza [Sirius <-- > Thor], za D2Maca, na tasme klejaca - przezroczysta i kawalek steropianu

dzialalo bezproblemowo przez 5 lat

TYLKO TASMA KLEJACA !!!!

Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy je¶li skos jest o 2 stopnie
za mały to sygnał znika do zera?

tym to sie nie przejmuj

;)

Data: 2010-02-01 12:01:20
Autor: pawell32
shaman pisze:
[...]

wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
cały dzień.

Data: 2010-02-01 12:47:47
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - źle założony konwerter?
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
cały dzień.

jeśli tylko takie rady tu znajdę to faktycznie wezwanie speca będzie jedyną opcją :(

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 12:59:49
Autor: pawell32
shaman pisze:
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

[...]

jest zimno, z tego co piszesz konwertera nie zmieniałeś, a może nie mieć
górnego pasma, a więc może nie widzieć sygnału.
te dekodery nie potrzebują b. silnego sygnału, antena spora.
na takiej ostatnio ustawiłem, gdzie antena patrzy przez drzewo.
dlatego moĹĽe zacznij od zmiany konwertera.

Data: 2010-02-01 13:59:30
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 12:59, pawell32 pisze:
shaman pisze:
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

[...]

jedynÄ… opcjÄ… :(

[...]

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:04:43
Autor: pawell32
shaman pisze:

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

a masz chociaĹĽ jeden pasek?
może brak połączenia

Data: 2010-02-01 14:35:17
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 14:04, pawell32 pisze:
shaman pisze:

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter -
w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter
kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

a masz chociaĹĽ jeden pasek?
co masz na myśli? jaki pasek?

może brak połączenia
Właśnie znalazłem na elektrodzie listę rzeczy które mogę sprawdzić. Zmierzę czy konwerter jest zasilany i czy pobiera prąd.

Ciągle jednak nie wiem na ile dokładnie musi byś ustawiona antena i konwerter żeby odnotować jakikolwiek skok sygnału. Czy jeśli konwerter lub antena są ciut niedokładnie ustawione to mam prawo oczekiwać choćby słabego sygnału?

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:47:54
Autor: pawell32
shaman pisze:

[...]

powinieneś mieć 2 paski sygnału, siła i jakość.
jeżeli konwerter jest dobrze podłaczony (nie ma zwarcia lub przerwy)
to pierwszy pasek pokaĹĽe.
drugi pokazuje jakość jak antena widzi hotbirda

[...]

ale to zobaczysz dopiero na pasku >>jakość<<.
sądzę poza tym, że analogową mogłeś mieć ustawioną na astre,
a to trochÄ™ w lewo.
tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, ktĂłry pokaĹĽe Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiĹ› szum

Data: 2010-02-01 15:09:46
Autor: shaman
shaman pisze:

[...]

a o te paski chodzi :) Na pierwszym (siła sygnału) jest 58% (ale to się nie zmienia choćbym nie wiem jak kręcił talerzem) - pewnie to siła szumu :)

Data: 2010-02-01 15:09:40
Autor: pawell32
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, ktĂłry pokaĹĽe Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiĹ› szum

jak masz 58% to konwerter działa.

Data: 2010-02-01 15:40:44
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 15:09, pawell32 pisze:
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, ktĂłry pokaĹĽe Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiĹ› szum

no to mnie zmartwiłeś.. myślałem że skoro nie ruszałem nachylenia do
elewacji to kręcąc talerzem uda mi się złapać sygnał "na czuja" :(

jak masz 58% to konwerter działa.

To już coś :) W takim razie spróbuję jeszcze raz na spokojnie ustawić antenę - gdy będę miał trochę czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie jest wychylać się do anteny przez okno na 2 piętrze. :)

dzięki za pomoc

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 21:15:11
Autor: Jerzy Pastusiak
nie moge zlapac sygnalu z HB 13E
| W takim razie spróbuję jeszcze raz na spokojnie ustawić antenę -
| gdy będę miał trochę czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie jest wychylać
| się do anteny przez okno na 2 piętrze. :)

zasada podstawowa - powoli
tuner synchronizuje sie ze slabym sygnalem bardzo powoli

czyli:
- przesuwasz antene,
- liczysz do pietnastu (15),
- patrzysz na wskazniki,
- jezeli cos zlapiesz, zaznacz ustawienia flamastrem

nalezy miec wstepnie ustawiony odbiornik na jakis silny transponder FTA
np.: 11488 H - TVP Polonia

jak to zrobic - zalezy od typu odbiornika
(albo pozyczyc odbiornik z ustawionymi kanalami na HB)

zasada:
- szukamy kierunku, wg. max. sily sygnalu
- optymalizujemy, wg. mx. ustawienia jakosci -=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Linki:
[Ustawianie Anteny]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/tv.html

[Sygnały - SL, SQ, FEC - co to jest?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/sygnaly.html

[Hot Bird 9 at 13.0°E]
http://www.lyngsat.com/hb9.html

Data: 2010-02-01 21:41:31
Autor: Jerzy Pastusiak
nie moge zlapac sygnalu z HB 13E
Aha, zobacz tez tego pdf'a, artykul Jerzego Justata:

[ZESTAWY ANTENOWE DO NBOX HDTV RECORDERA]
http://www.telmor.com.pl/download_attachment.php?f=pl.attachment_202701504347c401cac8760.pdf

Sprawil mi on szczegolna przyjemnosc, bo moglem sie
przydac Mistrzowi, od ktorego wszyscy przez lata,
wiele sie nauczylismy :-)

Data: 2010-02-02 22:34:56
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b66e0a5$1news.home.net.pl...
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który pokaże Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jaki¶ szum

no to mnie zmartwiłe¶..  my¶lałem że skoro nie ruszałem nachylenia do elewacji to kręc±c talerzem uda mi się złapać sygnał "na czuja" :(

jak masz 58% to konwerter działa.

nie w kazdym przypadku

Data: 2010-02-02 23:01:29
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 22:34, LEHKO pisze:

jak masz 58% to konwerter działa.

nie w kazdym przypadku

pewnie, ale bior±c pod uwagę że to nowy to s± duże szanse

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-02-02 23:09:12
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b68a0aa$1news.home.net.pl...
W dniu 02.02.2010 22:34, LEHKO pisze:

jak masz 58% to konwerter działa.

nie w kazdym przypadku

pewnie, ale bior±c pod uwagę że to nowy to s± duże szanse

Ostatnio zamontowalem nowy i sila byla, ustawilem jakosc, kanalow dalej nie bylo, po wylaczeniu dekodera i wlaczeniu jakosci juz nie bylo. Po resecie dekodera pojawiala sie jakosc, kanalow dalej nie bylo. Wymienilem konwerter i zaczelo hulać. Konwerter oczywiscie nowy z pudeleczka SHARP TWIN nie pamietam dokladnego modelu. Dlatego moje spostrzezenie, nie zawsze jak jest sila to konwerter jest dobry.

Data: 2010-02-02 23:16:36
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 23:09, LEHKO pisze:
[...]

może, mi też zdarzaj± się buble.
na paski w dekoderze nie ustawiam, wieć inaczej to widzę.

Data: 2010-02-02 23:30:55
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b68a43a$1news.home.net.pl...
[...]

nie mowimy tu o Tobie, tylko radzisz komu¶ kto ustawia na paski, więc Cie poprawiłem.

Data: 2010-02-01 13:18:38
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
On Mon, 01 Feb 2010 11:14:00 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK. Zardzewiałe ¶ruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie przej±łem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter. Niestety sygnału brak. Kręcę anten± i tak i siak, a wskaĽnik jako¶ci sygnały ani drgnie.

jezeli to jest jakis stary konwerter, to moze nie miec gornego pasma
lub ma inna wartosc heterodyny i programuje sie z "przsunieciem".
Podaj typ konwertera, ew. ile ma lat......

Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko", więc może się okazać, że jest bł±d +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

w skrajnych wypadkach moze miec to znaczenie !

Wcze¶niej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie s±dziłem, że będę miał takie problemy.

wiec problem z niezaprogramowanym tunerem odpada.

Zainstalowanie anteny przez fachowca to ca 50-60 zl. warto za te
pieniadze marznac na mrozie? Jak nie jestes pewny konwertera to wymien
takze konwerter - drugie 50 zl i masz problem z glowy.

I jeszcze, mojemu tacie zalozylem zeza na Astre 19 + przelacznik i na
TNK ma takze pare dodatkowych programow z Astry (TV Trwam), wiec w
takim przypadku lepiej zrobi to fachowiec.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 13:42:27
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - �le założony konwerter?
W dniu 2010-02-01 13:18, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zawołać fachowca zawsze mogę. Ale jeśli uda mi się to zrobić to zaoszczędzoną stówę mogę dać rodzicom. Dla nich to nie mało.

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 20:18:23
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?
Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

Cytuje list z przepisem:

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Dzien dobry, z tej strony klania się 70cio latek z XXXXX któremu
zachcialo się mieć telewizje satelitarna FTE z Astry i Hotbirda.

W tym celu kupilem komplet satelitarny antene 80, konwerter monoblok
Golden GI205 PlatiniumX, oraz tuner Fergusona FK6900cr i po zmontowaniu
cało¶ci przyst±piłem do lapania azymutu i elewacji. Ponieważ dla XXXXX elewacja wynosi srednio dla obu satelitow około 30,7 stopnia tak ustawiłem
ja na stale a azymut ustawiłem wedlug twojego REWELACYJNEGO artykulu
ustawienia w tym przypadku Hotbirda, wg słońca o scisle wyznaczonej
godzinie i rozci±gnięty sznurek pomiedzy konwerterem a czasza anteny,
który rzucil cien na palak anteny.

Operacja trwala dosłownie 5 minut, gdy zszedłem z dachu wszystko
Gralo na 100%.

DZIEKUJE CI ZA WSPANIALY ARTYKUL, JASNY I CZYTELNY.
JESTEM CALY W SKOWRONKACH BO WSZYSTKO  HULA.

Z pozdrowieniami Xxxx
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Jestes gorszy ???
Pomozemy !!!

Pzdr.J.P.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Linki:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Data: 2010-02-02 11:48:26
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
On Mon, 1 Feb 2010 20:18:23 +0100, Jerzy Pastusiak
<pastupam@sci.pam.szczecin.pl> wrote:

[...]

Witaj Jerzy,

normalnie jak w filmie Mis:...."lubu dubu, lubu dubu niech zyje na
Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek

(:-)

Generalnie technika odbioru satelitarnego nie jest trudna (a nawet
jest latwa). Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o
dzialaniu tunera....i po przeczytaniu artykulu Jerzego P. - wszystko
staje sie latwe. Oprocz montazu 3 m anteny parabolicznej (wcelowanie w
satelite).

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-07 21:14:20
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
Witaj Adresss@poczta.pl.

On Tue, 2 Feb 2010, adresss@poczta.pl wrote:

| Witaj Jerzy,
| Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek

Skad wiesz, ze jestem lasy na pochlebstwa? ;)

> [...]
| sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
| umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o

Coz, wszystko jest b. trudne pierwszy raz, a potem to juz Kamasutra.

| Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
| sciany

Nie zawsze takie straszne jak wyglada, czasem jest to tylko pianobeton,
ale ogolnie to masz racje :)

Gdyby mnie ten Pan zapytal, jak to ma robic na dachu, wyslal bym go
do instalatora, bo nasze rady to dla hobbystow, a nie eutanazja, albo
zeby odbierac chleb naszemu Pawłowi, czy Leszkowi.

List przytoczylem w calosci, bo mi ciagle chodzi po glowie. Co to
w czlowieku siedzi, ze mu kaze w wieku 70 lat biegac po dachu
i szukac w internecie. Ogromny dla Niego szacunek.
(miasto sredniej wielkosci, ~100tys. mieszk.)

Pozdrawiam Sedecznie, jp ;-)

ps
przepraszam za opoznienie, sluzba nie druzba
niestety wpadam znowu w "czarna dziure" dydaktyki, wiec "zegnaj
trolowanie"

Data: 2010-02-01 20:34:24
Autor: Jerzy Pastusiak
> [...]
| zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej

w przypadku dobrego sygnalu ma to niewielkie znaczenie
skos moze sie roznic nawet 20 stopni, bez zauwazalnego efektu na ekranie

jezeli drzewa czesciowo przeslaniaja, czy antena jest za węgłem, to
moze to byc istotne, ale wtedy lepiej szukac innego miejsca na
antene, a tutaj nie pomoze najlepszy monter z najlepszym miernikiem.

tylko slonce !!!

czyli linki:

Data: 2010-02-02 09:00:11
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 20:34, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]

poczytam o tym słońcu :)
ale kluczowe wydaje mi się info, że dekoder potrzebuje czasu na sychro z sygnałem - kręciłem t± anten± jak zwykł± typu Yagi :) i patrzyłem na wkaĽniki. Teraz wiem, że to było bez sensu. Może więc wszystko działa tylko ja o tym nie wiem.

O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam trochę trudniej niż cytowany jegomo¶ć bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na południowej elewacji - więc widzę j± od tyłu.

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-02 22:47:09
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hk8lvf$ack$1news.telbank.pl...
> [...]

O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam trochę trudniej niż cytowany jegomo¶ć bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na południowej elewacji - więc widzę j± od tyłu.

Słuchaj olej t± metodę majów, słońce to sie przydaje jak zajezdzasz na odludzie i nie masz pojecia gdzie jest poludnie. Pamietasz mniej wiecej gdzie byla skierowana antena? Albo zobacz u sasiadów gdzie jest skierowana. Ustaw pochylenie anteny na 27st i krec od lewej do prawej mniej wiecej tak jak u sasiadów ustawione anteny. Nie zlapales? ustaw na 28st itd. Od 2 lat tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min. Jezeli konwerter ustawiles na oko  powinienes zawsze te 20-30% jakosci zlapac. Krec bardzo powoli to nie siatkówka. Jezeli ci sie nie uda w przeciagu godziny zlapac krecac wolno z parametrami anteny to bym poprostu wymienil konwerter, albo zburzyl bym ten wierzowiec 100 pietrowy ktory stoi przed sama antena :-).

Data: 2010-02-02 23:03:46
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 22:47, LEHKO pisze:

[...]

brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

Data: 2010-02-02 23:29:12
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b68a134$1news.home.net.pl...
[...]

a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

Data: 2010-02-03 00:27:40
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 23:29, LEHKO pisze:
Od 2 lat
tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min.

brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

piszesz jakby¶ się zajmował tym zawodowo i nigdy nie sprawia
to problemu, więc pytam jak ustawiasz te na dachu.
poza tym wnioskuje, że każd± ustawisz w max. 10 min.
nie ma w tym zło¶liwo¶ci, tylko czy to na pewno zawsze takie
proste?

Data: 2010-02-03 08:00:49
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4B68B4EC.1010402net-sat.pl...
[...]

Zaczalem dwa lata temu sprzedawac tv. Nie wiedzialem o co chodzi, nie chcialem ustawiac tych anten ani montowac bo sobie mysle zaden spec ze mnie. Jak klienci zaczeli mi mowic ze jak nie zamontuje to pojda gdzie indziej bo w dupie maja szukac montera a ja jako takiego nie znalem, no i dowiedzialem sie ile za to monterzy biora wiec pomyslalem co w tym trudnego i tak z pierwszymi 2-3 antenami pol dnia na drabinie spedzilem a teraz robie tak jak opisalem. Wiekszosc czasu mi zajmuje przymocowanie uchwytu, kabla, ladnie go schowac niz samo ustawienie( bo w praktyce to uwierz mi ze max 10min). Na dachu dwa razy mi sie trafilo bo nie bylo innej mozliwosci (głownie na prowincjach montuje) ale wtedy pojechalismy 2 z firmy, ja mam do niego za darmo, wiec przez tel. mi mowil jak wskoczyla jkosc i dostroilismy. Teraz aktualnie mam dekoder na ktorym ustawiam i po podlaczeniu do anteny nie musi byc tv, gdyz na wyswietlaczu pokazuje sile i jakosc, a prad i tak jest przewaznie pociagniety do wiertarki wiec tez by nie bylo problemu. Kupilem jakis sat-finder ale to taka porazka ze naprawde wole ustawiac na dekoderze, przynajmniej wiem ze dobrze jest ustawione, a na pozadny miernik jestem za zgred wole ta kase przepic ;-). Ustawiam glownie na nboxach i uwierz mi ze jak na nboxie zlapie 80% jakosci i wiecej to nie ma bata zeby cos przerywalo przy najwiekszych sniegach i deszczech, a przy dekoderach innych platform jest zawsze 100%. Tak samo jak smieje sie z fachowców ktorzy mowi± ze antena 60cm jest za mala na warunki wschodniej europy (ile ja ich zamontowalem? heheh sporo i moze ze dwa razy ktos przychodzil ze sie zacina a to i tak moja wina byla, bo nie dokrecilem odpowiednio z pospiechu, w ramach gwarancji pojechalem poprawilem i jest dobrze). Ale prosze bardzo możecie mnie zjechac, ze robie to malo profesjonalnie, mi sie liczy aby klient byl zadowolony z ogladania danej uslugi a nie zyby mial swiadomosc ze ma profesjonalnie zalozona antene a tak samo odbiera :-). No i to chyba tyle w temacie :-).

PS na pewno mi nie uwierzysz ze raz mi sie udolo powiesic antene na czuja, wlaczam dekoder a tam cos ok 60 %, dokrecilem sruby, weszlo na 80% i tyle bylo ustawiania (oczywiscie sugerowalem sie sloncem ok. 13 godziny.

Data: 2010-02-03 08:43:16
Autor: pawell32
LEHKO pisze:
[...]

przy 60% będzie bezproblemowo

[...]

nie prawda, przecież wszyscy takie dawali bo większe  pod hd z twinem
dużo póĽniej.
ale wszystko zależy od ilo¶ci kabla, na ile odbiorników i miejsca.
znam takie miejsca, że faktycznie 60 to trochę za mało.

[...]

i o to chodzi

Data: 2010-02-03 10:18:34
Autor: Cavallino
[do praktyków] - nie mogę złapać syg nału z HB 13E - Ľle założony konwerter?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b692916$1news.home.net.pl...
LEHKO pisze:
[...]

NieĽle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni tak z przekonania. ;-)
Dziwnym przypadkiem reklamuj± j± tutaj sami handlarze - widać od "n" s± najepsze prowizje.
I to by było na tyle w sprawie wiarygodno¶ci takich tekstów.

Data: 2010-02-03 11:26:08
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
NieĽle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni tak z przekonania. ;-)
Dziwnym przypadkiem reklamuj± j± tutaj sami handlarze - widać od "n" s± najepsze prowizje.

nie. największe daje polsat.

I to by było na tyle w sprawie wiarygodno¶ci takich tekstów.

nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

Data: 2010-02-03 18:33:19
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b694f43$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
..
..
<to akurat jast najmiej istotne>
..
..
nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

szkoda ze mi wyciagnales tego TROLLA z KILLFILE'a, nie próbuj go nawet zrozumieć. :-)

Data: 2010-02-03 18:24:51
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b692916$1news.home.net.pl...

<ciach>

i o to chodzi

to wszystko w temacie... :-)

-- pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Rownież pozdrawiam
LEHKO

Data: 2010-02-07 21:45:58
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?
Witaj Leszku,

mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales
jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

Pozdrawiam Serdecznie ;)

ps

staraj sie nie przeklinac w internecie bo Ci to do konca
zycia zostanie - zapomnij o prywatnosci w internecie
zaden VPN (pod Windowsem bez żadnych programów pomocniczych)
Ci nie pomoze

Data: 2010-02-09 18:26:24
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?

Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.LNX.4.64.1002072129260.31166sci.pam.szczecin.pl...
Witaj Leszku,

mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales

zalezy z jakiego punktu wiedzenia sie patrzy

jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

sznuruj±c buty można obie "kokardki" za każdym razem mierzyć, aby były równe, ale czy to zmieni wygodę chodzenia? :-)

a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

niestosowne pytanie jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

Pozdrawiam Serdecznie ;)

ja również :-)

[...]

oj czasem się tfu... wymknie, za co przepraszam, ale nie wiem dlaczego piszesz mi tak jakbym nie wiedział, że moge to sprawdzic, Twoim providerem jest jakas tam Pomorska Akademia Medyczna, u mnie lokalna sieć Idealan.....

Data: 2010-02-14 20:06:39
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - Ľle założony konwerter?
Witaj,

heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

niestety aktualnie taki okres, ze czasu i sil brakuje

do lata

jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

bez urazy, gdybys sprawdzal dokladniej, to bys wiedzial,
ze Ci to absolutnie nie grozi

przeciez wiadomo, ze zasoby komputera podlaczonego do internetu,
stanowia wlasnosc wszystkich uzytkownikow internetu, a prywatnosc
jest zerowa, wiec od poczatku, zupelnie sie nie ukrywam

czasem tez edukacyjnie sprawdzam, czy to prawda, no i niestety
szczera :-(

a tak naprawde, to zazdroszcze Ci spokojnej i pieknej okolicy

Pzdr.J.P. :)

Data: 2010-02-07 20:34:36
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę zła pać sygnału z HB 13E - Ľle założo ny konwerter?
witaj Michal,

> [...]
| trudniej niż cytowany jegomo¶ć bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na
| południowej elewacji - więc widzę j± od tyłu.

poczytaj to zobaczysz, ze sznurek to jest potrzebny tylko latem

aktualnie (srodek lutego) o wyznaczonej godzinie cien LNB pada
niewiele ponad mocowanie wysiegnika - wiec sprawa jest bardzo prosta

naprowadz cien LBN na mocowanie wyciegnika:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/usta_slo.jpg
i unies LNB ciutke do gory, sprawdzalem anteny na miescie
 podane metody sa wyniekiem wspolnych dyskusji na tym formu (niusowym),
np:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/e02224e2c5fd0ab8

jp

Data: 2010-02-08 14:30:00
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 11:14, shaman pisze:
Witam,

Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK.
[...]
Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości
sygnały ani drgnie.
[...]
Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

Wszystko już działa!! Przyczyną był źle zarobiony kabel (sic!) :)
Poprzednia ekipa montująca musiała się bardzo spieszyć i prawdopodobnie rodzicie nigdy nie mieli sygnału z drugiego konwertera. Zupełnie przypadkowo spojrzałem na Fkę i w środku zobaczyłem drucik ekranu zawinięty na żyle. Odkręciłem Fkę i okazało się, że w ogóle nie jest zdjęta zewnętrzna izolacja. Wtyczka była zakręcona na izolacji :)

Zrobiłem jak należy i sygnał złapałem od razu.. oscyluje w granicach 70%. Więcej się nie da złapać.

PZDR
Shaman

[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?