[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 20:18:23
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?
Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

Cytuje list z przepisem:

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Dzien dobry, z tej strony klania się 70cio latek z XXXXX któremu
zachcialo się mieć telewizje satelitarna FTE z Astry i Hotbirda.

W tym celu kupilem komplet satelitarny antene 80, konwerter monoblok
Golden GI205 PlatiniumX, oraz tuner Fergusona FK6900cr i po zmontowaniu
cało¶ci przyst±piłem do lapania azymutu i elewacji. Ponieważ dla XXXXX elewacja wynosi srednio dla obu satelitow około 30,7 stopnia tak ustawiłem
ja na stale a azymut ustawiłem wedlug twojego REWELACYJNEGO artykulu
ustawienia w tym przypadku Hotbirda, wg słońca o scisle wyznaczonej
godzinie i rozci±gnięty sznurek pomiedzy konwerterem a czasza anteny,
który rzucil cien na palak anteny.

Operacja trwala dosłownie 5 minut, gdy zszedłem z dachu wszystko
Gralo na 100%.

DZIEKUJE CI ZA WSPANIALY ARTYKUL, JASNY I CZYTELNY.
JESTEM CALY W SKOWRONKACH BO WSZYSTKO  HULA.

Z pozdrowieniami Xxxx
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Jestes gorszy ???
Pomozemy !!!

Pzdr.J.P.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Linki:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Data: 2010-02-02 11:48:26
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
On Mon, 1 Feb 2010 20:18:23 +0100, Jerzy Pastusiak
<pastupam@sci.pam.szczecin.pl> wrote:

[...]

Witaj Jerzy,

normalnie jak w filmie Mis:...."lubu dubu, lubu dubu niech zyje na
Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek

(:-)

Generalnie technika odbioru satelitarnego nie jest trudna (a nawet
jest latwa). Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o
dzialaniu tunera....i po przeczytaniu artykulu Jerzego P. - wszystko
staje sie latwe. Oprocz montazu 3 m anteny parabolicznej (wcelowanie w
satelite).

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-07 21:14:20
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
Witaj Adresss@poczta.pl.

On Tue, 2 Feb 2010, adresss@poczta.pl wrote:

| Witaj Jerzy,
| Prezes Naszego Klubu, niech zyje nam. Mowil ........Jarzabek

Skad wiesz, ze jestem lasy na pochlebstwa? ;)

> [...]
| sciany, gdy trzeba wiercic dziury w scianie. A reszta prosta, jak ktos
| umie trzymac klucz, zarobic i zalozyc f-ke i troche pojecia o

Coz, wszystko jest b. trudne pierwszy raz, a potem to juz Kamasutra.

| Najtrudniejszy pewnie w tym jest np. mocowanie uchwytu do
| sciany

Nie zawsze takie straszne jak wyglada, czasem jest to tylko pianobeton,
ale ogolnie to masz racje :)

Gdyby mnie ten Pan zapytal, jak to ma robic na dachu, wyslal bym go
do instalatora, bo nasze rady to dla hobbystow, a nie eutanazja, albo
zeby odbierac chleb naszemu Pawłowi, czy Leszkowi.

List przytoczylem w calosci, bo mi ciagle chodzi po glowie. Co to
w czlowieku siedzi, ze mu kaze w wieku 70 lat biegac po dachu
i szukac w internecie. Ogromny dla Niego szacunek.
(miasto sredniej wielkosci, ~100tys. mieszk.)

Pozdrawiam Sedecznie, jp ;-)

ps
przepraszam za opoznienie, sluzba nie druzba
niestety wpadam znowu w "czarna dziure" dydaktyki, wiec "zegnaj
trolowanie"

[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?