[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 20:34:24
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?
| Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko",
| więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie
| duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla
| zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej
| czaszy lub centymetr dalej?

w przypadku dobrego sygnalu ma to niewielkie znaczenie
skos moze sie roznic nawet 20 stopni, bez zauwazalnego efektu na ekranie

jezeli drzewa czesciowo przeslaniaja, czy antena jest za węgłem, to
moze to byc istotne, ale wtedy lepiej szukac innego miejsca na
antene, a tutaj nie pomoze najlepszy monter z najlepszym miernikiem.

tylko slonce !!!

czyli linki:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Data: 2010-02-02 09:00:11
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 20:34, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]

http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]

poczytam o tym słońcu :)
ale kluczowe wydaje mi się info, że dekoder potrzebuje czasu na sychro z sygnałem - kręciłem tą anteną jak zwykłą typu Yagi :) i patrzyłem na wkaźniki. Teraz wiem, że to było bez sensu. Może więc wszystko działa tylko ja o tym nie wiem.

O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam trochę trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-02 22:47:09
Autor: LEHKO

Użytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości news:hk8lvf$ack$1news.telbank.pl...
> [...]

O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam trochę trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

Słuchaj olej tą metodę majów, słońce to sie przydaje jak zajezdzasz na odludzie i nie masz pojecia gdzie jest poludnie. Pamietasz mniej wiecej gdzie byla skierowana antena? Albo zobacz u sasiadów gdzie jest skierowana. Ustaw pochylenie anteny na 27st i krec od lewej do prawej mniej wiecej tak jak u sasiadów ustawione anteny. Nie zlapales? ustaw na 28st itd. Od 2 lat tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min. Jezeli konwerter ustawiles na oko  powinienes zawsze te 20-30% jakosci zlapac. Krec bardzo powoli to nie siatkówka. Jezeli ci sie nie uda w przeciagu godziny zlapac krecac wolno z parametrami anteny to bym poprostu wymienil konwerter, albo zburzyl bym ten wierzowiec 100 pietrowy ktory stoi przed sama antena :-).

Data: 2010-02-02 23:03:46
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 22:47, LEHKO pisze:

[...]

brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-02-02 23:29:12
Autor: LEHKO

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b68a134$1news.home.net.pl...
[...]

a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

Data: 2010-02-03 00:27:40
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 23:29, LEHKO pisze:
Od 2 lat
tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min.

brawo. a na dach z telewizorem wychodzisz?

a mozesz to rozwinac co ma tv na dachu do mojej wypowiedzi?

piszesz jakbyś się zajmował tym zawodowo i nigdy nie sprawia
to problemu, więc pytam jak ustawiasz te na dachu.
poza tym wnioskuje, że każdą ustawisz w max. 10 min.
nie ma w tym złośliwości, tylko czy to na pewno zawsze takie
proste?

Data: 2010-02-03 08:00:49
Autor: LEHKO

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4B68B4EC.1010402net-sat.pl...
[...]

Zaczalem dwa lata temu sprzedawac tv. Nie wiedzialem o co chodzi, nie chcialem ustawiac tych anten ani montowac bo sobie mysle zaden spec ze mnie. Jak klienci zaczeli mi mowic ze jak nie zamontuje to pojda gdzie indziej bo w dupie maja szukac montera a ja jako takiego nie znalem, no i dowiedzialem sie ile za to monterzy biora wiec pomyslalem co w tym trudnego i tak z pierwszymi 2-3 antenami pol dnia na drabinie spedzilem a teraz robie tak jak opisalem. Wiekszosc czasu mi zajmuje przymocowanie uchwytu, kabla, ladnie go schowac niz samo ustawienie( bo w praktyce to uwierz mi ze max 10min). Na dachu dwa razy mi sie trafilo bo nie bylo innej mozliwosci (głownie na prowincjach montuje) ale wtedy pojechalismy 2 z firmy, ja mam do niego za darmo, wiec przez tel. mi mowil jak wskoczyla jkosc i dostroilismy. Teraz aktualnie mam dekoder na ktorym ustawiam i po podlaczeniu do anteny nie musi byc tv, gdyz na wyswietlaczu pokazuje sile i jakosc, a prad i tak jest przewaznie pociagniety do wiertarki wiec tez by nie bylo problemu. Kupilem jakis sat-finder ale to taka porazka ze naprawde wole ustawiac na dekoderze, przynajmniej wiem ze dobrze jest ustawione, a na pozadny miernik jestem za zgred wole ta kase przepic ;-). Ustawiam glownie na nboxach i uwierz mi ze jak na nboxie zlapie 80% jakosci i wiecej to nie ma bata zeby cos przerywalo przy najwiekszych sniegach i deszczech, a przy dekoderach innych platform jest zawsze 100%. Tak samo jak smieje sie z fachowców ktorzy mowią ze antena 60cm jest za mala na warunki wschodniej europy (ile ja ich zamontowalem? heheh sporo i moze ze dwa razy ktos przychodzil ze sie zacina a to i tak moja wina byla, bo nie dokrecilem odpowiednio z pospiechu, w ramach gwarancji pojechalem poprawilem i jest dobrze). Ale prosze bardzo możecie mnie zjechac, ze robie to malo profesjonalnie, mi sie liczy aby klient byl zadowolony z ogladania danej uslugi a nie zyby mial swiadomosc ze ma profesjonalnie zalozona antene a tak samo odbiera :-). No i to chyba tyle w temacie :-).

PS na pewno mi nie uwierzysz ze raz mi sie udolo powiesic antene na czuja, wlaczam dekoder a tam cos ok 60 %, dokrecilem sruby, weszlo na 80% i tyle bylo ustawiania (oczywiscie sugerowalem sie sloncem ok. 13 godziny.

Data: 2010-02-03 08:43:16
Autor: pawell32
LEHKO pisze:
[...]

przy 60% będzie bezproblemowo

[...]

nie prawda, przecież wszyscy takie dawali bo większe  pod hd z twinem
dużo później.
ale wszystko zależy od ilości kabla, na ile odbiorników i miejsca.
znam takie miejsca, że faktycznie 60 to trochę za mało.

[...]

i o to chodzi

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-03 10:18:34
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b692916$1news.home.net.pl...
LEHKO pisze:
[...]

Nieźle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni tak z przekonania. ;-)
Dziwnym przypadkiem reklamują ją tutaj sami handlarze - widać od "n" są najepsze prowizje.
I to by było na tyle w sprawie wiarygodności takich tekstów.

Data: 2010-02-03 11:26:08
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
Nieźle, a potem będzie się taki handlarz zarzekał, że on to "n" broni tak z przekonania. ;-)
Dziwnym przypadkiem reklamują ją tutaj sami handlarze - widać od "n" są najepsze prowizje.

nie. największe daje polsat.

I to by było na tyle w sprawie wiarygodności takich tekstów.

nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

Data: 2010-02-03 18:33:19
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b694f43$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
..
..
<to akurat jast najmiej istotne>
..
..
nic nie zrozumiałem z Twojego przekazu, ale to nic, bo i tak nie ta temat.

szkoda ze mi wyciagnales tego TROLLA z KILLFILE'a, nie próbuj go nawet zrozumieć. :-)

Data: 2010-02-03 18:24:51
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b692916$1news.home.net.pl...

<ciach>

i o to chodzi

to wszystko w temacie... :-)

-- pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Rownież pozdrawiam
LEHKO

Data: 2010-02-07 21:45:58
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
Witaj Leszku,

mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales
jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

Pozdrawiam Serdecznie ;)

ps

staraj sie nie przeklinac w internecie bo Ci to do konca
zycia zostanie - zapomnij o prywatnosci w internecie
zaden VPN (pod Windowsem bez żadnych programów pomocniczych)
Ci nie pomoze

Data: 2010-02-09 18:26:24
Autor: LEHKO

Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1002072129260.31166sci.pam.szczecin.pl...
Witaj Leszku,

mlody jestes i poczatkujacy, wiec niewiele w zyciu widziales

zalezy z jakiego punktu wiedzenia sie patrzy

jak bys zapytal chociazby kol. Cavallino, to wiele by Ci opowiedzial,
ale Ty sie z Nim nie kolegujesz

heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

czasem wystarczy przesunac antene o metr, zeby uzyskac 15 dB roznicy
SNR, tylko trzeba wiedziec w ktorym kierunku

sznurując buty można obie "kokardki" za każdym razem mierzyć, aby były równe, ale czy to zmieni wygodę chodzenia? :-)

a tak z ciekawosci jaki masz przerob tygodniowy w tej Sokółce

niestosowne pytanie jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

Pozdrawiam Serdecznie ;)

ja również :-)

[...]

oj czasem się tfu... wymknie, za co przepraszam, ale nie wiem dlaczego piszesz mi tak jakbym nie wiedział, że moge to sprawdzic, Twoim providerem jest jakas tam Pomorska Akademia Medyczna, u mnie lokalna sieć Idealan.....

Data: 2010-02-14 20:06:39
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę złap ać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
Witaj,

heh widze dokladnie czytasz grupę :-)

niestety aktualnie taki okres, ze czasu i sil brakuje

do lata

jeszcze konkurencję otworzysz, chociaż ze Szczecina daleko ;-) (nie da się z tego utrzymać)

bez urazy, gdybys sprawdzal dokladniej, to bys wiedzial,
ze Ci to absolutnie nie grozi

przeciez wiadomo, ze zasoby komputera podlaczonego do internetu,
stanowia wlasnosc wszystkich uzytkownikow internetu, a prywatnosc
jest zerowa, wiec od poczatku, zupelnie sie nie ukrywam

czasem tez edukacyjnie sprawdzam, czy to prawda, no i niestety
szczera :-(

a tak naprawde, to zazdroszcze Ci spokojnej i pieknej okolicy

Pzdr.J.P. :)

Data: 2010-02-07 20:34:36
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mogę zła pać sygnału z HB 13E - źle założo ny konwerter?
witaj Michal,

> [...]
| trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za oknem - na
| południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

poczytaj to zobaczysz, ze sznurek to jest potrzebny tylko latem

aktualnie (srodek lutego) o wyznaczonej godzinie cien LNB pada
niewiele ponad mocowanie wysiegnika - wiec sprawa jest bardzo prosta

naprowadz cien LBN na mocowanie wyciegnika:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/usta_slo.jpg
i unies LNB ciutke do gory, sprawdzalem anteny na miescie
 podane metody sa wyniekiem wspolnych dyskusji na tym formu (niusowym),
np:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/e02224e2c5fd0ab8

jp

[do praktyków] - nie mogę złapać sygna łu z HB 13E - źle założony konwerter?