[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 11:53:18
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?
a moze to wina niezaprogramowanego tunera tnk? Idz do kogos, co ma
sprawna instalacje i tam zaprogramuj tuner. I dopiero w tedy idz do
rodzicow i tam kres antena. Jezeli nie ruszyles czaszy w pionie
(opusciles/podniosles) tylko przekreciles w poziomie to latwiej.
konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

Moze ta strona bedzie ci pomocna:

http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.html

sprawdz o ktorej godzinie dla twojej miejscowosci cien slonca bedzie
wskazywal satelite HotBird 13E (stopni). Zaznacz to sobie i
podniesienie (elewacja) na ok. 30 stopni (tez na tej stronie
znajdziesz). Jak bedziesz postepowal zgodnie ze wskazowkami, to
ustawic wszystko sam. Jak nie, to zapros fachowca. Czaszy nie
wymieniaj, bo taka 90 cm jest dobra (w kazdych warunkach pogodowych
zapewni ci zapas sygnalu, mniejsze juz nie). No i oczywiscie precyzja
ustawienia trzech parametrow: azymut, elewacja i skos. Wszystko musi
byc dobrze ustawione, wtedy nigdy nie bedzie problemow.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 12:46:38
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogê z³apaÌ sy gna³u z HB 13E - Ÿle za³o¿ony konwerter?
W dniu 2010-02-01 11:53, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Halo ziemia!!! Przecież napisałem, że podłączyłem tuner do swojej anteny z CP i wszystko działa!

konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

Raczej trudno kręcić czymś, co jest przyklejone poxipolem :) Poxipol daje gwarancję, że jak coś przykleisz to już tego nie przekręcisz ;)
Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie za mały to sygnał znika do zera?

Moze ta strona bedzie ci pomocna:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.html

stronkę znam - 5 stopni skosu wziąłem właśnie z tej stronki

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 13:25:37
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mog? z?apa? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
On Mon, 01 Feb 2010 12:46:38 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

[...]

tu Planeta 51 wzywa Ziemie. Masz racje, umknelo to mojej uwadze.

[...]

wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane. Wg mnie wez
fachowca, niech przywiezie nowy uchwyt (mozna ew. dokupic w sklepach
sat/elektronicznych - tylko trzeba dobrac taki sam) i nowy konwerter.
Daj mu zarobic 50 zl. A najlepiej to zrobic jeszcze zeza na Astre. Tam
tez sa programy (najwiecej po niemiecku: myzyczne, sportowe). Mysle,
ze warto dolozyc te paredziesiat zlotych.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 13:32:24
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 13:25, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zanim zacząłem kleić to skoczyłem do 2 sklepów - naiwnie myślałem że dokupię sobie plastik mocujący konwerter - niestety okazuje się że to jest wyposażenie anteny i oddzielnie dokupić się nie da. Gość w sklepie od razu mi zaproponował nową antenę - więc co mi zależało zaryzykować. Nie chciałbym wyskakiwać z dodatkowej gotówki jeśli to może tylko jakiś drobiazg. A może np. konwerter uszkodzony i wymiana anteny i tak nic nie da?

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 13:57:55
Autor: pawell32
shaman pisze:

[...]

zrób zdjęcie hokeja, może mam jakieś luzem.
nie prawdą jest, że są tylko w zestawach, może nie do każdej
czaszy ale do typowych, luzem lub jako zezy

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-01 14:03:35
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 13:57, pawell32 pisze:
shaman pisze:

[...]

wysięgnik jest o przekroju prostokątnym 3x2cm. Widziałem na allegro uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okrągły.

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:12:38
Autor: pawell32
shaman pisze:

wysięgnik jest o przekroju prostokątnym 3x2cm. Widziałem na allegro uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okrągły.

na prostokątny też są. popatrze co mi zostało

Data: 2010-02-01 20:43:41
Autor: Jerzy Pastusiak
[do praktyków] - nie mog? z?ap a? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
| wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane.

wedlug mnie jest to bardzo wielki blad - kardynalny !!!

ja to robilem zeza [Sirius <-- > Thor], za D2Maca, na tasme klejaca - przezroczysta i kawalek steropianu

dzialalo bezproblemowo przez 5 lat

TYLKO TASMA KLEJACA !!!!

Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie
za mały to sygnał znika do zera?

tym to sie nie przejmuj

;)

[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?