[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 13:18:38
Autor: adresss
[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?
On Mon, 01 Feb 2010 11:14:00 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK. Zardzewiałe śruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie przejąłem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter. Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości sygnały ani drgnie.

jezeli to jest jakis stary konwerter, to moze nie miec gornego pasma
lub ma inna wartosc heterodyny i programuje sie z "przsunieciem".
Podaj typ konwertera, ew. ile ma lat......

Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko", więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

w skrajnych wypadkach moze miec to znaczenie !

Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę miał takie problemy.

wiec problem z niezaprogramowanym tunerem odpada.

Zainstalowanie anteny przez fachowca to ca 50-60 zl. warto za te
pieniadze marznac na mrozie? Jak nie jestes pewny konwertera to wymien
takze konwerter - drugie 50 zl i masz problem z glowy.

I jeszcze, mojemu tacie zalozylem zeza na Astre 19 + przelacznik i na
TNK ma takze pare dodatkowych programow z Astry (TV Trwam), wiec w
takim przypadku lepiej zrobi to fachowiec.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-01 13:42:27
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - �le założony konwerter?
W dniu 2010-02-01 13:18, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zawołać fachowca zawsze mogę. Ale jeśli uda mi się to zrobić to zaoszczędzoną stówę mogę dać rodzicom. Dla nich to nie mało.

PZDR
Shaman

[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - Ÿle założony konwerter?