nie można wejść do BIOS-U

Data: 2012-03-04 06:56:06
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
Witam i Pytam. Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
dokładnie taką i tutaj: http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-microsoft-tanio-i2092764024.html
Płytę główną mam taką: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4VM900-SATA2
link do manuala: http://europe.asrock.com/downloadsite/manual/P4VM900-SATA2..pdf
Problem:
nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a
wejdzie (poprzez pomoc innej klawiaturki podłączonej przez PS/2),
wówczas po BIOS-ie można się poruszać za pomocą wspomnianej
bezprzewodówki.
Nie wiem jak obejść to, bym nie musiał w przypadku konieczności zmian
w Biosie podłączać innej klawiatury.
MOJE USTAWIENIA W BIOSIE:
BIOS-Advanced
USB Configuration
USB Controller > Enabled
USB 2.0 Support > Enabled
Legacy USB Support > Auto
lub
Legacy USB Support > Enabled
Proszę o pomoc. Dziękuję.

Data: 2012-03-04 17:46:19
Autor: Jacek Maciejewski
nie można wejść do BIOS-U
Dnia Sun, 4 Mar 2012 06:56:06 -0800 (PST), Jan napisał(a):

nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a
wejdzie

Dosyć oczywiste. Żeby komp obsłużył bezprzewodową klawę musi mieć sterownik
do niej (ew. do urządzenia bezprzewodowego od klawy). A sterownik jest
dostarczany dopiero wraz z systemem operacyjnym XP. Więc się nie dziw że
zanim system nie wystartuje klawa jest niewidzialna :)
--
Jacek

Data: 2012-03-04 12:48:00
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
On 4 Mar, 17:46, Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:
> [...]

dostarczany dopiero wraz z systemem operacyjnym XP. Więc się nie dziw że
zanim system nie wystartuje klawa jest niewidzialna :)

Nie jest tak jak myślisz. Ta klawa (jak ją zwiesz) porusza się
sprawnie po BIOS-ie, pod warunkiem że do niego wejdzie klawiatura
zwyczajna. Więc teoria ze sterownikami chyba nie jest słuszna...?
btw. to dość ciekawy przypadek, czyżby Microsoft tego nie
przewidział....?
I bez sterowników działa, sterowniki rozszerzają/uzupełniają jej
możliwości...

Data: 2012-03-04 22:12:42
Autor: JoteR
nie można wejść do BIOS-U
"Jan" napisał:

Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
dokładnie taką i tutaj:
http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-microsoft-tanio-i2092764024.html

Zakupiłeś bezprzewodową klawiaturę Microsoft za 16 zł? Mhm...

Problem:
nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2).

Ponieważ z owego linka nie wynika, co naprawdę kupiłeś, to sprawdź, czy w
owym chińskim wynalazku klawisze funkcyjne nie są aktywowane uprzednim
wciśnięciem klawisza Fn. Ewentualnie spróbuj wejść do setupu przez DEL.

Jednakże jak już się do BIOS-a wejdzie (poprzez pomoc innej klawiaturki
podłączonej przez PS/2), wówczas po BIOS-ie można się poruszać
za pomocą wspomnianej bezprzewodówki.

I wtedy działają również funkcyjne, czy tylko strzałki i Enter?

JoteR

Data: 2012-03-04 21:44:56
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
On 4 Mar, 22:12, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Jan" napisał:

> [...]

> za pomocą wspomnianej bezprzewodówki.

I wtedy działają również funkcyjne, czy tylko strzałki i Enter?

To jest ten wynalazek: microsoft wireless multimedia keyboard 1.1
funkcyjne klawisze nie działąją, tylko-jak napisałeś strzałki i enter
(i może coś jeszcze).
Tyle że do BIOS-a płyt ASROCK się wchodzi poprzez F2, a nie przez DEL..
Niestety.

Data: 2012-03-05 08:04:18
Autor: JoteR
nie można wejść do BIOS-U
"Jan" napisał:

[...]

Spróbuj najpierw wdusić F-Lock, a następnie F2.

JoteR

Data: 2012-03-06 08:04:24
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
On 5 Mar, 08:04, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Jan" napisał:

> [...]
> Niestety.

Spróbuj najpierw wdusić F-Lock, a następnie F2.

Wielkie dzięki JoteR, działa Twoja metoda. Tyle, że bardzo szybko komp
od uruchomienia przechodzi do startu Windowsa (a spowolnić się w BIOS-
ie tego nie da), chyba że coś przeoczyłem.
Na kilka prób w końcu zdążyłem wcisnąć "wymagane" klawisze by wejść do
BIOS-a zanim windows zaczął się ładować.
Ale udało się - rzeczywiście wciśnięcie F Lock + F2 skutkuje wejściem
do BIOS-a.
Wielkie dzięki.

Data: 2012-03-06 17:27:18
Autor: Vituniu
nie można wejść do BIOS-U
[...]

Dawno, dawno temu, za siedmioma gorami, za siedmioma rzekami,
kiedy Ksiaze nie wiedzial jak dostac sie do Twierdzy BIOSu od razu
po wlaczeniu komputera nap... udezal do upadlego w "escape".
Albowiem stara madrosc ludowa glosi, iz przepelnienie bufora klawiszy
na starcie wiekszosc BIOS'ow interpretuje jako zwarcie czy inny blad
klawiszy i reaguje grzecznym "press F1 to continue or cośtam to enter
setup..."

Aczkolwiek uczciwie przyznaje, ze nie mialem potrzeby sprawdzac tego
na niczym wspolczesnym ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Kiedys remontowalem laptopka, bodajze jakis Compaq z epoki 486, do
BIOSu ktorego dostawalo sie jakas dwuklawiszowa kombinacja wciskana
podczas sekundy w trakcie ktorej na lewej stronie ekranu wyswietlal sie _
(podkreslnik). Nie mam pojecia co za dewiant to wymyslil... :/

Data: 2012-03-05 13:17:04
Autor: Animka
nie można wejść do BIOS-U
W dniu 2012-03-05 06:44, Jan pisze:

[...]

Do mojego BIOS-u wchodzi się przez F10. Zresztą na pulpicie podczas uruchamiania systemu jest informacja.

--
animka

Data: 2012-03-06 08:09:58
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
On 5 Mar, 13:17, Animka <to.nie...@wp.pl> wrote:
> [...]

> Niestety.

Do mojego BIOS-u wchodzi się przez F10. Zresztą na pulpicie podczas

To zależy od konkretnego modelu Płyt. Ale najczęstszym standardem jest
(chyba?) klawisz: DEL.
A ASROCK sobie wymyślił, że u nich będzie F2 i już, a Producent Twojej
płyty uznał F10 za właściwe rozwiązanie.
Ps. ja bym raczej napisał, że informacja jest na monitorze a nie na
pulpicie. Pulpit to mamy np. w windowsie  ;)

Data: 2012-03-05 20:46:43
Autor: Michal Lukasik
nie można wejść do BIOS-U
Dnia 4.3.2012, Jan napisał(a):

Witam i Pytam. Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
dokładnie taką i tutaj: http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-microsoft-tanio-i2092764024.html
[...]
nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a

A instrukcję do niej dostałeś?
Teraz poszukaj w niej jak przełączać w niej tryb działania klawiszy między
"kontrolą edycji" (czy jak tam to zwali) a funkcyjne. ;P
AFAIR w tej chwili pod klawiszem F2 masz przypisane <ctrl>+<z> czyli
Undo/Cofnij.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2012-03-06 08:06:46
Autor: Jan
nie można wejść do BIOS-U
On 5 Mar, 21:46, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:
Dnia 4.3.2012, Jan napisał(a):

> [...]

 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/http://polish.spampoison..com/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559

Dostałem do niej 2 płytki CD, ale softu nie instalowałem, gdyż ona
będzie z 2 kompem, a na nim wkrótce będzie nowy Windows. Dziękuję za
wskazówkę.

nie można wejść do BIOS-U