nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?

Data: 2009-03-08 05:29:22
Autor: pavka2222
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
Witam,

W jednym z mieszkan nie posiadam ani tv ani radia. posiadam za to
stały dostęp do internetu i komputer przenośny.

Jak wiadomo każdy kto posiada odbiornik ma płacić abonament.

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.

To czy komputer z internetem bądź telefon z radiem kwalifikuje sie
jako odbiornik i wymusza tym samym w swietle przepisow placenie
abonamentu?

/Paweł.

Data: 2009-03-08 11:10:49
Autor: witek
pavka2222@gmail.com wrote:

To czy komputer z internetem bądź telefon z radiem kwalifikuje sie
jako odbiornik i wymusza tym samym w swietle przepisow placenie
abonamentu?

Formalnie to nie wiadomo.
Nieformalnie KRRITV powiedziała, że takowe urządzenia nie są traktowane jak urządzenia radiowo-telewizyjne i się nie czepiają.
Narazie chcą abonament od prawdziwego telewizora i prawdziwego radia.

Jeśteś pewien, że nie ma radia w samochodzie? :)

Data: 2009-03-08 18:21:28
Autor: TomN

W samochodzie?  Przecież napisał:
"W jednym z mieszkan nie posiadam ani tv ani radia"

Czyli w innym ma co najmniej radio ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-08 19:06:39
Autor: Dykus

Dnia 8.03.09 (niedziela), 'witek' napisał(a):

Narazie chcą abonament od prawdziwego telewizora i prawdziwego radia.
Jeśteś pewien, że nie ma radia w samochodzie? :)

A czy radio w samochodzie, to "prawdziwe radio"? Jeśli tak, to te w
telefonie również jest "prawdziwe"... :)

Czy "prawdziwe radio", to urządzenie wyposażone w odbiornik radiowy
przeznaczone z założenia do użytku domowego (stacjonarne)?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2009-03-08 14:15:22
Autor: witek
Dykus wrote:

[...]

radio w samochodzie to prawdziwe radio, w komórce nie.

Czy "prawdziwe radio", to urządzenie wyposażone w odbiornik radiowy
przeznaczone z założenia do użytku domowego (stacjonarne)?

przenosne radio to tez radio.

generalnie definicja prawdziwego radia jest taka, ze jak  wezmiesz parę mocherowych beretow i  poprosisz zeby powiedzieli "co to jest" i wiekszosc odpowie, ze to radio, to wtedy jest to prawdziwe radio.

Data: 2009-03-08 22:32:20
Autor: zly
Dnia Sun, 08 Mar 2009 14:15:22 -0500, witek napisał(a):

radio w samochodzie to prawdziwe radio, w komórce nie.

bo poniewaz?

--
marcin

Data: 2009-03-08 16:39:03
Autor: witek
zly wrote:
Dnia Sun, 08 Mar 2009 14:15:22 -0500, witek napisał(a):

radio w samochodzie to prawdziwe radio, w komórce nie.

bo poniewaz?

bo poniewaz nie ma zadnej ani ustawy ani rozporządzenia precyzującego za co się płaci a za co nie.
Ustawa mówi o urządzeniu. A tym może być wszstko.
Jedyny dokument który coś precyzje i któego trzyma się poczta przy ściąganiu abonamentu to pismo KRRiTV.
Tam sie przyczepili telewizora, radia w domu i radia w samochodzie.
Maagnetowidu, komorki, komputera z karta telewizyjna narazie nie, chociaż pomysły już były.
Chcesz być pierwszy, który się postawi? Nie ma sprawy. Wygrać nie możesz, ewentualnie spowodujesz, że za komórki też będziesz płacił.

Data: 2009-03-09 00:42:24
Autor: animka
witek pisze:

Tam sie przyczepili telewizora, radia w domu i radia w samochodzie.

To dziwne, bo w "jedynym i słusznym" ministerstwie jakiś czas temu abonamentu za radia samochodowe nie płaciło się.
Od kiedy wyszedł ten rozkaz płacenia za abonamenty radia w samochodach?

--
animka

Data: 2009-03-09 01:24:15
Autor: animka
animka pisze:
witek pisze:

[...]

Miało być: abonamentu za radia samochodowe.
--
animka

Data: 2009-03-09 07:35:06
Autor: Andrzej Kłos
animka pisze:
To dziwne, bo w "jedynym i słusznym" ministerstwie jakiś czas temu abonamentu za radia samochodowe nie płaciło się.
Od kiedy wyszedł ten rozkaz płacenia abonamentu za radia w samochodach?

Kaju miła, jak jesteś osobą "prywatną" to płacisz *jeden* abonament za wszystkie urządzenia RTV w gospodarstwie, do którego zalicza się również samochód. Jak jesteś "firmą" to płacisz za każdy odbiornik osobno, w tym oczywiście za każde radio w każdym samochodzie.

andy_nek

Data: 2009-03-10 03:57:53
Autor: animka
Andrzej Kłos pisze:
animka pisze:
[...]

Nie robilam przelewów/zapłat za radia samochodowe. Miałam umowy na radia i telewizory  biurowe i za każde abomament się płaciło.
Dlatego pytam, od kiedy się płaci za radia samochodowe?

--
animka

Data: 2009-03-13 10:32:43
Autor: Tapatik
Użytkownik Andrzej Kłos napisał:
animka pisze:

[...]

A jeśli jestem osobą prywatną, która nie ma ani telewizora ani radia w domu, ma natomiast radio w samochodzie?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2009-03-13 23:19:58
Autor: Andrzej Kłos
Tapatik pisze:
[...]

no przecież odpowiedziałem:

Kaju miła, jak jesteś osobą "prywatną" to płacisz *jeden* abonament za wszystkie urządzenia RTV w gospodarstwie, do którego zalicza się również samochód.

czyli płacisz 1 abonament (w tym przypadku tylko "radiowy").

andy_nek

Data: 2009-03-09 08:12:22
Autor: zly
Dnia Sun, 08 Mar 2009 16:39:03 -0500, witek napisał(a):

radio w samochodzie to prawdziwe radio, w komórce nie.
bo poniewaz?
bo poniewaz nie ma zadnej ani ustawy ani rozporządzenia precyzującego za co się płaci a za co nie.

Chodzi mi konkretnie dlaczego uwazasz, ze radio w samochodzie jest
prawdziwe, a w komorce nie. Czym sie roznia?
--
marcin

Data: 2009-03-09 03:14:58
Autor: witek
zly wrote:

Chodzi mi konkretnie dlaczego uwazasz, ze radio w samochodzie jest
prawdziwe, a w komorce nie. Czym sie roznia?

Mnie sie pytasz?
Ja nic nie uważam.
Zapytaj sie tych w KRRiTV.
Albo lepiej sie nie pytaj, bo skoro sie nie różnią, to za telefon z radiem też będą chcieli abonament.

Data: 2009-03-08 19:21:12
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
A czy radio w samochodzie, to "prawdziwe radio"? Jeśli tak, to te w
telefonie również jest "prawdziwe"... :)

Tym bardziej, że czy człowiek chce, czy nie, to radio w telefonie czy też w nowym samochodzie dostaje zwykle z mocy prawa i nie ma możliwości rezygnacji z tej opcji.

*

Data: 2009-03-08 14:15:45
Autor: witek
*piotr'ek* wrote:
[...]

ma, moze kupic bez radia.

Data: 2009-03-08 13:37:29
Autor: pavka2222
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
Co do płacenia abonentu za słuchanie radia przez neta to uznałem to za
fakt po przeczytaniu tego:

http://media2.pl/media/32594-sluchasz-radia-w-sieci-%E2%80%93-plac-abonament-rtv.html

"I na zakończenie mniej przyjemna informacja. Dziennik Polska
przypomina, że słuchając radia przez Internet, także jesteśmy
zobowiązani płacić abonament RTV."

sądziłem , że to wiarygodna informacja.

pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-03-09 09:57:56
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
ma, moze kupic bez radia.

Spróbuj zrezygnować z radia w telefonie który zamierzasz kupić.

*

Data: 2009-03-09 08:20:29
Autor: witek
*piotr'ek* wrote:
ma, moze kupic bez radia.

Spróbuj zrezygnować z radia w telefonie który zamierzasz kupić.

*

zrezygnuj z telefonu, który ma radio.

Data: 2009-03-10 12:41:35
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
zrezygnuj z telefonu, który ma radio.

Ja kupuję telefon który mi się podoba, a nie radio.

*

Data: 2009-03-10 08:28:58
Autor: witek
*piotr'ek* wrote:
zrezygnuj z telefonu, który ma radio.

Ja kupuję telefon który mi się podoba, a nie radio.

przecież nickt ci nie zabrania. kupuj.

Data: 2009-03-08 19:56:19
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:gp12b3$f09$1inews.gazeta.pl *piotr'ek*
<piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> pisze:

[...]
W samochodzie można zepsuć...
A i w samochodzie i w telefonie nie nastroić. :)

--
Jotte

Data: 2009-03-08 19:55:01
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:1w3qu33q2a0q0$.kavmjuzhypuj$.dlg40tude.net Dykus
<dykus.grupy@spam.wp.pl> pisze:

A czy radio w samochodzie, to "prawdziwe radio"?
U mnie raczej nie.
Muszę mieć w aucie sprawny akumulator i przekręcić kluczyk żeby móc odbierać program.
Czyli nie natychmiastowo. ;)))

--
Jotte

Data: 2009-03-08 13:43:36
Autor: mt
pavka2222@gmail.com pisze:
[...]

Nie martw sie juz niedlugo bez placenia nic nie obejrzysz .

Data: 2009-03-08 15:45:22
Autor: robert
pavka2222@gmail.com pisze:
> [...]
> abonamentu?

Nie martw sie juz niedlugo bez placenia nic nie obejrzysz .

Tworetycznie to i teraz tak jest, ale to tylko teoretycznie.

Data: 2009-03-09 18:19:34
Autor: gargamel
Użytkownik <robert> napisał:
Nie martw sie juz niedlugo bez placenia nic nie obejrzysz .
Tworetycznie to i teraz tak jest, ale to tylko teoretycznie.

przeciez tv i radio dlatego jest darmowe bo władza radziecka musi jakoś ze swoją propaganda do każdego obywatela dotrzeć, trzeba być durniem żeby jeszcze za to płacić!:O)

jak lud propagandy niem obejrzy to władza nie przetrwa:O)

Data: 2009-03-08 17:50:06
Autor: Alek
Użytkownik "mt" <mt@magicbox.pl> napisał w wiadomości
pavka2222@gmail.com pisze:

Nie martw sie juz niedlugo bez placenia nic nie obejrzysz .

Możesz rozwinąć?
Czy to znaczy, że mając satelitę nie będzie trzeba płacić za TVP (bo się
odbiornik posiada...)??

Pozdrawiam,
Alek

Data: 2009-03-09 07:43:40
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 08 Mar 2009 13:43:36 +0100, mt napisał(a):

Nie martw sie juz niedlugo bez placenia nic nie obejrzysz .

Czy chodzi Tobie o zdecydowanie większe możliwości techniczne tv cyfrowej w
tym zakresie?? mianowicie możliwość zablokowania odbierania tv tylko
wybranym odbiorcom ?

Ciekawe czy będą blokować... czy jakieś utrudnienia na ekranie będą.
Zawsze jednak chyba TVP Polonia pozostanie niekodowana.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

Data: 2009-03-08 14:21:10
Autor: castrol
pavka2222@gmail.com pisze:

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.

Pierwsze slysze :)

To czy komputer z internetem bądź telefon z radiem kwalifikuje sie
jako odbiornik i wymusza tym samym w swietle przepisow placenie
abonamentu?

Nie

Jacek Kustra

Data: 2009-03-08 16:57:36
Autor: Andrzej Lawa
pavka2222@gmail.com pisze:

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.

Czyżby?

Data: 2009-03-08 17:29:37
Autor: aari^^^
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 05:29:22 -0700 (PDT), pavka2222@gmail.com powiedział:

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

To czy komputer z internetem bądź telefon z radiem kwalifikuje sie
jako odbiornik i wymusza tym samym w swietle przepisow placenie
abonamentu?

Ty się zdecyduj: wiesz, czy pytasz? ;)

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2009-03-08 17:48:17
Autor: Alek
Użytkownik "aari^^^" <aari@this.email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości
Dnia Sun, 8 Mar 2009 05:29:22 -0700 (PDT), pavka2222@gmail.com powiedział:

> Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
> rtv.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

On pyta o coś innego :)

Pozdrawiam,
Alek

Data: 2009-03-08 18:27:22
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości
pavka2222@gmail.com <pavka2222@gmail.com> pisze:

W jednym z mieszkan nie posiadam ani tv ani radia. posiadam za to
stały dostęp do internetu i komputer przenośny.
To nie ma znaczenia wystarczy, że masz w innym.

Jak wiadomo każdy kto posiada odbiornik ma płacić abonament.
Nieprawda.
Tylko wówczas, gdy odbiornik umożliwia _natychmiastowy_ odbiór programu.

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.
Skąd taki dziwaczny wymysł?

Data: 2009-03-08 19:15:47
Autor: Alek
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
> [...]

Nieprawda.
Tylko wówczas, gdy odbiornik umożliwia _natychmiastowy_ odbiór programu.

To się Waść teraz tłumacz co to znaczy _natychmiastowy_?? ;)
Jak sobie sędzia wymyśli??

Pozdrawiam,
Alek

Data: 2009-03-08 19:56:41
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:gp1239$5fi$1node2.news.atman.pl Alek <alek02@onet.pl>
pisze:

[...]
Nie mam pojęcia, co sobie sędzia wymyśli jeśli już dojdzie do ropzprawy.
Przecież oni takie idiotyzmy nieraz wymyślają, że zdrowemu na umyśle i niepodlegającemu nieformalnym naciskom do czaszki nie przyjdzie.
Natychmiastowy - bezzwłoczny?

--
Jotte

Data: 2009-03-08 19:22:04
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
Nieprawda.
Tylko wówczas, gdy odbiornik umożliwia _natychmiastowy_ odbiór programu.

I gdy go zarejestruje lub nie wyrejestruje.

*

Data: 2009-03-08 19:53:07
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:gp12co$f9t$1inews.gazeta.pl *piotr'ek*
<piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> pisze:

Nieprawda.
Tylko wówczas, gdy odbiornik umożliwia _natychmiastowy_ odbiór programu.
I gdy go zarejestruje lub nie wyrejestruje.
Nie całkiem.
Jak ma, a nie zarejestruje to też ma obowiązek, tylko nikt nie wie.
A jak nie wyrejestruje, a wcześniej zarejestrował to zgoda.

--
Jotte

Data: 2009-03-09 18:15:49
Autor: lublex

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:gp14dd$n76$1news.dialog.net.pl...
[...]

A jak wyrejestruje, a wcześniej zarejestrował?

pozdr
lublex

Data: 2009-03-09 21:49:21
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:gp3b41$los$1node1.news.atman.pl lublex
<lublexNOSPAM@o2.pl> pisze:

[...]
To zależy czy ma odbiornik spełniający kryteria ustawowe.
Tylko tego nie ma jak sprawdzić.

--
Jotte

Data: 2009-03-10 12:42:31
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
A jak wyrejestruje, a wcześniej zarejestrował?

To będzie bogatszy o X zł i nic więcej.

*

Data: 2009-03-08 19:20:06
Autor: *piotr'ek*
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
Jak wiadomo każdy kto posiada odbiornik ma płacić abonament.

Może. Jak nie chce to wyrejestrowywuje odbiornik RTV na poczcie i już jest wolnym człowiekiem.

Jak wiadomo za słuchanie radia przez internet należy placic abonament
rtv.

Za "słuchanie" czy za "mianie".

*

Data: 2009-03-11 00:05:16
Autor: Tomasz Pyra
pavka2222@gmail.com pisze:
[...]

IMO nie - abonament nie jest za słuchanie, a za posiadanie radioodbiornika i/lub odbiornika telewizyjnego.
Na prawdę trudno komputer osobisty zakwalifikować do którejś z tych kategorii, no chyba że posiada kartę TV.

Bo idąc tym tropem to można by stwierdzić że za zwykły przewodowy telefon też musisz płacić abonament, no bo przecież możesz zadzwonić do kolegi który przyłoży słuchawkę do radia i sobie posłuchasz audycji :)

Data: 2009-03-11 00:29:45
Autor: Jotte
nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?
W wiadomości news:gp6rre$3c$1atlantis.news.neostrada.pl Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> pisze:

Na prawdę trudno komputer osobisty zakwalifikować do którejś z tych kategorii, no chyba że posiada kartę TV.
I co z tego jeśli posiada?

--
Jotte

Data: 2009-03-10 18:41:56
Autor: witek
Jotte wrote:
[...]

Formalnie jest urządzeniem przystosowanym do odbioru programu telewizyjnego i zgodnie z ustawą należy się abonament.
Tylko jeszcze nikt go nie ściąga.

Data: 2009-03-11 16:33:03
Autor: animka
witek pisze:

Formalnie jest urządzeniem przystosowanym do odbioru programu telewizyjnego i zgodnie z ustawą należy się abonament.
Tylko jeszcze nikt go nie ściąga.

Widzę, że Ty zaczynasz ścigać i ustanawiasz prawo ;-)

--
animka

Data: 2009-03-11 13:04:53
Autor: witek
animka wrote:
witek pisze:

Formalnie jest urządzeniem przystosowanym do odbioru programu telewizyjnego i zgodnie z ustawą należy się abonament.
Tylko jeszcze nikt go nie ściąga.

Widzę, że Ty zaczynasz ścigać i ustanawiasz prawo ;-)

Ono już jest, nie trzeba go ustanawiać.
Wystarczyłaby w zasadzie jedna interpretacja mówiąca, że radio w telefonie to też radio i po krzyku.

Data: 2009-03-11 21:44:51
Autor: TomN
witek w <news:gp8ugq$j46$2inews.gazeta.pl>:

animka wrote:
witek pisze:

[...]

Tylko jest problem natury takiej, że odbiornik fal UKF nie zawsze
jestodbiornikiem TV, ale to tak na marginesie.

Bardziej istotne jest to, że po takiej interpretacji sprzedaż
"gadżetów" by zmalała i byłby kłopot: czy wpływy z abonamentu za
"manie" możliwości słuchania/oglądania RTV w telefonie, czy wpływy z
VAT za abonament w zwiazku z subsydiowaniem /telefonu/...  --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-11 17:00:11
Autor: witek
TomN wrote:

[...]
I pewnie dlatego jeszcze takiej interpretacji nie ma i nie bedzie, co nie oznacza, ze nie da jej się wprowadzić. przepisy juz sa. kwestia kiedy zaczną być egzekwowane.

nie place za abonament rtv - brak odbiornika czy na pewno?