Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK

nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK

Data: 2014-02-22 04:09:45
Autor: zdzisiu
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK
Witam.
Dzisiaj pojawil sie taki problem.
Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania.
Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila i zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil.
Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie zapalila.
Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu - znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i ponowne wlaczenie - brak kontrolki.
o co chodzi?
Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie pali a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie  wlacze go ponownie to kontrolka sie juz nie zapala.

Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v)
z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem wszelkimi kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu na kontrolke.

Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu wykluczam zarowke na desce.

I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche roboty (m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to wolalbym popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac ale z doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie nie naprawi.

jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.

Data: 2014-02-22 08:21:22
Autor: PiteR
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK
na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

I teraz pytanie gdzie szukac usterki?


Tu jest schemat alternatora. Prąd idzie od + akumulatora przez
stacyjkę 15 do lampki i do alternatora D+

http://www.ratwell.com/technical/ChargingSystem/AlternatorSchematic.jpg


Odłącz cienki przewód od śrubki D+ Wtedy możesz sprawdzić i lampkę i alternator.

Zmierz napięcie na małej śrubce D+ alternatora. Przy włączonym zapłonie ma nie być tam napięcia +12v. Pojawia się dopiero gdy silnik pracuje.

--
    Piter

Data: 2014-02-22 14:47:47
Autor: zdzisiu
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK
W dniu 2014-02-22 08:21, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

I teraz pytanie gdzie szukac usterki?


Tu jest schemat alternatora. Prąd idzie od + akumulatora przez
stacyjkę 15 do lampki i do alternatora D+

http://www.ratwell.com/technical/ChargingSystem/AlternatorSchematic.jpg


Odłącz cienki przewód od śrubki D+ Wtedy możesz sprawdzić i lampkę i
alternator.

Zmierz napięcie na małej śrubce D+ alternatora. Przy włączonym zapłonie
ma nie być tam napięcia +12v. Pojawia się dopiero gdy silnik pracuje.


dzieki za wpis o stacyjce - naprowadziles mnie troche, to moze byc to.
ostatnio czesto sie zdarza ze kiedy chce zgasic silnik przekrecam kluczyk i go wyjmuje a silnik jeszcze chodzi kilka-kilkanascie sekund bo cos chyba w stacyjce jest nie tak. od tego zaczne.

Data: 2014-02-22 11:29:44
Autor: nom
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK

Użytkownik "zdzisiu" <666@997.eu> napisał w wiadomości news:le94e4$8gd$1node1.news.atman.pl...

I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

A jaki to samochód, bo mi się gdzieś chwilowo szklana kula zapodziała. ;-)

Data: 2014-02-22 12:01:35
Autor: Trybun
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK
W dniu 2014-02-22 04:09, zdzisiu pisze:
Witam.
Dzisiaj pojawil sie taki problem.
Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania.
Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila i zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil.
Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie zapalila.
Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu - znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i ponowne wlaczenie - brak kontrolki.
o co chodzi?
Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie pali a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie  wlacze go ponownie to kontrolka sie juz nie zapala.

Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v)
z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem wszelkimi kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu na kontrolke.

Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu wykluczam zarowke na desce.

I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche roboty (m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to wolalbym popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac ale z doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie nie naprawi.

jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.

  Zacząłbym od sprawdzenia samej kontrolki, a później od przeczyszczenie styków. Nie wygląda to na awarię alternatora czy czegokolwiek innego, poza słabym przewodnictwem instalacji elektrycznej.

nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona