Data: 2009-05-16 18:25:37 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Zaparkowalem swojego Peugeota 306 wieczorem pod blokiem, wsiadam rano
rozrusznik pieknie kreci, ale silnik nie zapala w ogole. Co moze byc przyczyna? Wieczorem pieknie jechal, zadnych problemow, a tu rano niespodzianka. Nie chce go ciagnac do warsztatu bo to moze jakis drobiazg. Jakies sugestie? pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-05-16 20:27:42 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Zaparkowalem swojego Peugeota 306 wieczorem pod blokiem, wsiadam rano sprawdz, czy Ci ktos paliwa nie spuscil... |
|
Data: 2009-05-16 20:58:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Zaparkowalem swojego Peugeota 306 wieczorem pod blokiem, wsiadam rano A w Twojej okolicy nie był dziś pierwszy mokry poranek od dawna? Może to być wysokie napięcie - świece, przewody WN, cewki. |
|
Data: 2009-05-16 21:09:22 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
A w Twojej okolicy nie był dziś pierwszy mokry poranek od dawna? pierwszy mokry na pewno nie byl, ale tak myslalem, ze to moze zamoknieta elektryka tyle ze nigdy sie tak nie zdarzylo nawet podczas najwiekszych ulew. a moze paliwo sie gdzies przytkalo. albo moze pompa paliwowa padla? mialem tak kiedys w moto. na mechanice samochodowej sie nie znam za bardzo. pozdro -- |
|
Data: 2009-05-16 23:17:13 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
nie zapala po nocy | |
stefan wydusił z siebie te słowy:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): zawsze jest ten pierwszy raz -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-17 00:30:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): Tzn. jak wyschnie i nadal nie będzie odpalał, to raczej nie to. a moze paliwo sie gdzies przytkalo. albo moze pompa paliwowa padla? mialem tak Możesz zacząć poszukiwania w skrzynce z bezpiecznikami. Zadziwiająco wiele problemów udaje się tam rozwiązać :) Czy pompa działa to możesz posłuchać. Czy paliwo leci można albo próbować poczuć przez węże (jak są elastyczne w zasięgu ręki), albo po prostu odpiąć i zobaczyć czy leci. Jeżeli samochód ma wtrysk paliwa, można rozebrać (wyjąc wtryskiwacz/listwę) i podczas kręcenia rozrusznikiem zobaczysz czy leci paliwo. Iskra czy jest czy nie ma, to też widać. Sprawdź jeszcze czy rozrusznik kręci silnikiem - podczas kręcenia rozrusznikiem powinny się kręcić wszystkie paski napędzające urządzenia (alternator, wspomaganie itp.). Jak samochód z tych bardziej nowoczesnych, sterowanych przez ECU, to zazwyczaj będzie jakaś lampka "check engine" która wskazuje że odczyty jakiś czujników są złe, a szczegóły to dopiero po podłączeniu do komputera. |
|
Data: 2009-05-16 22:46:26 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
(...) ok jutro pogrzebie, dzieki za sugestie -- |
|
Data: 2009-05-16 22:39:35 | |
Autor: Pepek | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Jakies sugestie? jedna i 1/2: diesel czy iskrowy? iskrowy z LPG czy bez? -- Pepek -amator francuszczyzny i innych wynalazków- |
|
Data: 2009-05-16 21:04:13 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Pepek <piopio1104@wp.pl> napisał(a):
jedna i 1/2: diesel czy iskrowy? iskrowy z LPG czy bez? iskrowy bez LPG pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-05-16 23:23:06 | |
Autor: Pepek | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Pepek <piopio1104@wp.pl> napisał(a): bendix łapie? iskra jest? na wszystkich garach? paliwo podaje? immobiliser sprawny? -- Pepek -amator francuszczyzny i innych wynalazków- |
|
Data: 2009-05-16 22:43:08 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Pepek <piopio1104@wp.pl> napisał(a):
bendix, rozrusznik ok iskre i podawanie paliwa sprawdze (to drugie jeszcze nie wiem jak, moze jakas podpowiedz?:) immobiliser - sluszna uwaga musze sprawdzic czemu byl a nie ma -- |
|
Data: 2009-05-17 21:37:10 | |
Autor: Pepek | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
iskre i podawanie paliwa sprawdze (to drugie jeszcze nie wiem jak, moze jakasodkręcić przewód paliwowy i popatrzeć po włączeniu zapłonu, ale najpierw posłuchać czy pompa paliwowa działa immobiliser - sluszna uwaga musze sprawdzic czemu byl a nie majak był a nie ma? sam sobie poszedł? urlop ma? jak był a nie ma to raczej znasz przyczynę a ponadto warto otworzyć maskę i sprawdzić czy wszystkie wtyczki są na swoich miejscach, dodatkowo poruszać kluczykiem w stacyjce, dopchnąc przy odpalaniu, albo odchylić. Kolega w ZX 20 16V ze 3 tygodnie walczył ze znikającym zapłonem a przyczyną była uszkodzona stacyjka dużo silnika tam siedzi w tym bulgocie? -- Pepek -amator francuszczyzny i innych wynalazków- |
|
Data: 2009-05-16 23:42:46 | |
Autor: Bastion | |
nie zapala po nocy | |
Użytkownik "Pepek" <piopio1104@wp.pl> napisał w wiadomości news:gunarr$2pj$1achot.icm.edu.pl... stefan pisze: Tak mi sie przypomnialo, w aucie (jezeli nie pierwszy wlasciciel) moze byc ukryte (antykradziezowe) odciecie paliwa, ktore mozna niechcacy wcisnac lakciem albo kolanem. Kumple tak juz mieli, niechcaco kolanem albo lakiem zablokowali auto;) |
|
Data: 2009-05-17 22:16:31 | |
Autor: stefan | |
nie zapala po nocy | |
Na pewno wszyscy jestescie bardzo ciekawi jak sie historia skonczyla;)
A wiec wybralem sie z kompletem kluczy do samochodu majac na uwadze wasze sugestie. Byl cieply i bardzo sloneczny niedzielny dzien. Wsiadam do samochodu otwieram maske mysle sobie, a sprawdze moze noz widelec zapali i.... zapalil bez najmniejszego problemu. Slonce wysuszylo elektryke jak widac, a wszystkiemu winne ulewy... ( i francuska mysl technologiczna) -- |
|
Data: 2009-05-18 10:10:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nie zapala po nocy | |
stefan pisze:
Na pewno wszyscy jestescie bardzo ciekawi jak sie historia skonczyla;) No to teraz jak nie chcesz mieć samochodu tylko na słoneczną pogodę, to musisz usterkę wyeliminować. Najprościej wziąć spryskiwacz do kwiatków, nalać do niego wody (może być z odrobiną soli, ale po soli potem musisz spłukać wszystko) i w jakimś ciemnym garażu pryskać tą wodą na przewody wysokiego napięcia i cewki. Jak zobaczysz że coś zaczyna iskrzyć to tą część należy wymienić. Albo przewody, albo cewka. Przy okazji wymień też świece zapłonowe (tanie są i warto je wymienić - samochód odmłodnieje) ;) |
|