nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?

Data: 2010-12-03 13:44:47
Autor: donkq
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
witam,
przygotowujac sie do zakonczenia roku 2010 i szukajac informacji na
temat rozliczen z fiskusem natrafilem na info ze pit38 nalezy zlozyc
nawet, gdy rok zakonczylo sie ze strata.
rok 2009 byl dla mnie stratny i nie zlozylem wtedy pitu38 bo myslalem
ze nie trzeba skoro i tak nie ma nic do zaplacenia.
i teraz nie wiem co z tym zrobic? czy zlozyc to razem z pitem za 2010
rok, czy lepiej nie skladac wogole i przemilczec to ze nie narazic sie
na jakies kary, w koncu i tak nie bylo nic do zaplacenia w zwiazku ze
strata za 2009.

Data: 2010-12-03 23:39:39
Autor: skippy
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
Uzytkownik "donkq" <zxcvb_84@o2.pl> napisal w wiadomosci news:f1db31e5-5f65-497e-a750-8ae8131af88521g2000prv.googlegroups.com...
[...]

Jedyne wyjscie zlozyc teraz.
Jak nie zlozysz, to juz nie odliczysz tej straty wg mojej wiedzy.
Mozesz otrzymac mandat czy tam jak to sie bedzie nazywalo.
Musisz jakos wyczuc, czy dostaniesz kare, jesli tak to jaka no i jak Ci sie to oplaca.
Znam przyklad, gdy dwóch gosci po roku dowiedzialo sie, ze ksiegowa nie zlozyla ich PITa.
Zlozyli wiec po roku.
W jednym US to przeszlo bezbolesnie, w drugim byla pajda bodaj 3k
Niestety prawo pozwalajace az na tak rozbiezne traktowanie ludzi przez urzednika jest chore, ale takie mamy.

Innego wyjscia, niz isc do US i pogadac, przedstawic sytuacje, zlozyc zalegly PIT z pismem wyjasniajacym pomylke i z czego wynikala - nie ma.

Nic sie tu wiecej nie dowiesz.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-04 10:01:40
Autor: pm
[...]

trzeba napisac donos na samego siebie + zalegly pit
czyli pisemko:
"ja taki i owaki zawiadamiam iz za rok xxx nie zlozylem wymaganego yyyy
Poniewaz sumanaleznego podatku wynosila 0 oraz, ujawnienie przewinienia nastapilo z mojej inicjatywy wnosze o nie stosowanie w stosunku do mojej osoby kar urzedowych."

po jakims czasie dostaniesz pisemko o umozeniu postepowania w stosuku do Ciebie.
pewnie wniosek moze byc tez rozpatrzony negatywnie.

Data: 2010-12-04 10:47:40
Autor: skippy
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
uzasadnij ze SP nie poniósl zadnej straty w zwiazku z niezlozeniem pita

A W OGÓLE to odzaluj pare zlotych i idz do porzadnego biura rachunkowego albo doradcy podatkowego, dzialajacego od jak najdluzego czasu, koniecznie w rejonie swojego US

Data: 2010-12-09 09:10:25
Autor:
skippy <man@the.moon> napisał(a):
A W OGÓLE to odzaluj pare zlotych i idz do porzadnego biura rachunkowego albo doradcy podatkowego, dzialajacego od jak najdluzego czasu, koniecznie w rejonie swojego US

te najdłużej działające mają najlepsze kontakty z US ?;)

Data: 2010-12-03 23:41:01
Autor: Johnny
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
Uzytkownik "donkq" nie siega pamiecia zbyt gleboko:

rok 2009 byl dla mnie stratny i nie zlozylem wtedy pitu38 bo myslalem
ze nie trzeba skoro i tak nie ma nic do zaplacenia.

Nic sie nie martw. Powiedz, ze myslales, ze skoro 2005, 2006, 2007 i 2008 byl dla Ciebie stratny, to sadziles, ze nabyles juz cos w rodzaju abonamentu, upowazniajacego do nieposwiadczania prawd oczywistych. Pozatem Skarbówka wie, y'nwestor gieldowy to szczególny sort menela, który pachnie wszystkim tylko nie pieniadzem ;-) Dadza Ci swiety spokój

Zdroofka Johnny

www.johnny.art.pl kwasne piwo, kaszanka i podejrzanej swiezosci konina

Data: 2010-12-03 23:46:16
Autor: skippy
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?

Uzytkownik "Johnny" <johnny@plusnet.pl> napisal w wiadomosci news:4cf971fe$0$27046$65785112news.neostrada.pl...

Cytat miesiaca :)))

Data: 2010-12-04 08:40:51
Autor: Przemek
[...]

Johnyy!!

Az milo znow Cie poczytac!
Dla mlodszych kolegow- To historia tej grupy. polecam wam przeczytajcie jego opowiesci "z pamietnika inwestora gieldowego".
Czlowieka po zadnym kabarecie tak brzuch nie boli ze smiechu.

Przemek

Data: 2010-12-04 10:58:35
Autor: Jan Werbinski
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
Jak widać grupa wychodzi z dołka. :)

Nie wiem co się stało z tymi trolami PiS, bo ich zabanowałem. Pewnie zdechli zgłodu.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-12-04 16:03:31
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2010-12-03 22:44, donkq pisze:

[...]

Zloz pismo p.t. czynny zal, napisz w nim ze dzialales sam itd i nie beda moglidac Ci mandatu :>
pit oczywiscie zloz.
http://podatki.wieszjak.pl/podatnik-w-urzedzie/72440,Czynny-zal-lekarstwem-na-grzywne.html

pozdr
newrom

Data: 2010-12-04 23:43:08
Autor: Pat
[...]

Tez kiedys nie zlozylem i tez mialem strate, wezwali mnie pod koniec grudnia i przywalili 150 zlotych grzywny.

--
Pat
www.patbank.pl

Data: 2010-12-05 10:02:49
Autor: pm
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
hmmm
właśnie sobie przypomniełem że w 2008
miałem strafę w funduszach...

olać?

Data: 2010-12-05 11:44:38
Autor: Pat
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
hmmm
właśnie sobie przypomniełem że w 2008
miałem strafę w funduszach...

olać?

Z funduszy się nie rozlicza, podobnie jak z lokat. Tylko z akcji.

--
Pat
www.patbank.pl

Data: 2010-12-05 14:00:37
Autor: donkq
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
dzieki za opinie, wniosek jeden: zlozyc i wyjasnic.
a gdybym prefoerowal jednak odpuscic mozliwosc odliczenia tej straty
poniewaz nie byla ona wielka, a preferowalbym brak kontaktu z US i
ewentualnej wizyty wraz z tlumaczeniem , czy jest to bezpieczne? rok
2009 o ktorym mowa byl moim pierwszym rokiem inwestowania na gieldzie.
tak wiec czy jego pominiecie i rozpoczecie skladan zeznac za rok 2010
i w kolejnych jest ok?

Data: 2010-12-05 23:25:51
Autor: skippy
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?

Uzytkownik "donkq" <zxcvb_84@o2.pl> napisal w wiadomosci news:06c212ec-28db-4f73-9b0f-cce7061a6701o11g2000prf.googlegroups.com...
[...]

Idz do biura rachunkowego dzialajacego jak najdluzej w okolicy Twojego US.

Data: 2010-12-07 18:28:54
Autor: Jan Werbinski
[...]

Jak to zrobiles, ze straciles w 2009?

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-12-07 16:15:49
Autor: radekp@konto.pl
nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?
Sun, 5 Dec 2010 11:44:38 +0100, w
<4cfb6d12$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>, "Pat" <patryx@wp.pl>
napisał(-a):

> hmmm
> właśnie sobie przypomniełem że w 2008
> miałem strafę w funduszach...
>
> olać?

Z funduszy się nie rozlicza, podobnie jak z lokat. Tylko z akcji.

Z funduszy można się nie rozliczać, ale również można rozliczyć z dochodami z
akcji (lub innych funduszy).

nie zlozony pit38 za 2009 rok (strata), jakie konsekwencje?