nieaktywne konto bankowe

Data: 2009-02-22 21:31:41
Autor: Tomek
nieaktywne konto bankowe
Witam

jakieś 11 lat temu miałem konto w biurze maklerskim banku
opłata za prowadzenie konta była 0 zł - stan konta 0zł
bank nie kontaktował się ze mną bo zmieniłem adres zamieszkania
teraz okazało się że na stary adres przychodziły listy z informacją że stan konta jest 0 zł

jak mogę zamknąć takie konto nienarażając się na opłaty za prowadzenie takiego konta?

(przez cały ten czas z konta nie kożystałem)
t.

Data: 2009-02-22 14:48:07
Autor: witek
nieaktywne konto bankowe
Tomek wrote:
Witam

jakieÂś 11 lat temu miaÂłem konto w biurze maklerskim banku
opÂłata za prowadzenie konta byÂła 0 zÂł - stan konta 0zÂł
bank nie kontaktowaÂł siĂŞ ze mnÂą bo zmieniÂłem adres zamieszkania
teraz okazaÂło siĂŞ Âże na stary adres przychodziÂły listy z informacjÂą Âże stan konta jest 0 zÂł

jak mogê zamkn¹Ì takie konto nienara¿aj¹c siê na op³aty za prowadzenie takiego konta?

(przez caÂły ten czas z konta nie koÂżystaÂłem)
t.

skoro opłaty były zero, to w czym problem
jak w któryms momencie przetały być zero, to masz je do zapłaty.

Data: 2009-02-23 07:41:23
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Sun, 22 Feb 2009 14:48:07 -0600, witek napisał(a):

skoro opłaty były zero, to w czym problem
jak w któryms momencie przetały być zero, to masz je do zapłaty.

a nie musial sie zgodzic wczesniej na podwyzszenie oplat?
--
marcin

Data: 2009-02-23 07:46:34
Autor: Kamil Jońca
nieaktywne konto bankowe
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> writes:

[...]

Musiał być poinformowany o podwyżce. Jeśli był (a sam pisze, że "na
stary adres przychodziły listy") i nie wypowiedział wtedy, to niestety
chyba trzeba płacić.

--
DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
     crashes, usually just before saving a massive project.  Easily cured by

Data: 2009-02-23 08:06:52
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 07:46:34 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Musiał być poinformowany o podwyżce. Jeśli był (a sam pisze, że "na
stary adres przychodziły listy") i nie wypowiedział wtedy, to niestety
chyba trzeba płacić.

Nie jestem przekonany co do skuteczonsci prawnej doreczenia zwyklego listu.
Takie listy potrafia sie, gubic, nie dochodzic. Wysylanie wszelkich zmian w
umowie bez potwierdzenia odbioru  to chyba nieporozumienie
--
marcin

Data: 2009-02-23 07:42:47
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:06:52 +0100, zly napisał(a):

[...]

Art. 60 kc.
A jeśli jeszcze bank pomyślał i w regulaminie wpisał, że taki sposób jest dopuszczalny (a nawet: "na stronie internetowej www.bank.com.pl), to w ogóle nie ma dyskusji.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-02-23 09:03:15
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 07:42:47 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Art. 60 kc.

Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z
jego treścią. --
marcin

Data: 2009-02-23 08:23:20
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:03:15 +0100, zly napisał(a):

Art. 60 kc.

Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
się z jego treścią.

To też.
Art. 60 kc mówi o formie złożenia oświadczenia woli.

Data: 2009-02-23 11:38:00
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:23:20 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

To też.
Art. 60 kc mówi o formie złożenia oświadczenia woli.

No ok, czyli ja to rozumiem tak. Bank, moze sobie wybrac wysylke listem. Z tym, ze dopoki nie jest to list polecony lub za potwierdzeniem odbioru, nie  jest spelniony warunek "gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią", bo nie ma żadnego dowodu na to, ze 'doszlo'. Nawet nie
ma dowodu, ze wyslany list zostal.
--
marcin

Data: 2009-02-23 10:44:44
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 11:38:00 +0100, zly napisał(a):

[...]

Źle to rozumiesz. Masz rachunek w mBanku? Czy mBank kiedykolwiek wysłał do swoich klientów listy informujące o obniżeniu/podwyżce oprocentowania na rachunku?
Nie, ogranicza się do informacji na www. Polecam art. 384(1) kc oraz art. 384 par. 2 kc, przy czym dla pełnego zrozumienia początku zdania -- także art. 109 pr.bankowego.

Data: 2009-02-23 08:16:27
Autor: Kamil Jońca
nieaktywne konto bankowe
[...]

I może powinien iść w tym kierunku. Z drugiej strony, prawie na pewno w
umowie/regulaminie miał zapis, że o zmianach adresu powinien bank (czy
tam biuro maklerskie) informować. No i poza tym, sam się przyznał, że
jednak informację otrzymał ;-).
--
KJ
Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie

Data: 2009-02-23 08:46:54
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:16:27 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

I może powinien iść w tym kierunku. Z drugiej strony, prawie na pewno w
umowie/regulaminie miał zapis, że o zmianach adresu powinien bank (czy
tam biuro maklerskie) informować.

nie musial zmieniac adresu, listy mogly po prostu nie dojsc, ktos mogl
wyciagnac z e skrzynki

No i poza tym, sam się przyznał, że
jednak informację otrzymał ;-).

tak, ale wg tego co napisal, tylko o stanie konta. Podejrzewam, ze nie
odsylal podpisanego aneksu
--
marcin

Data: 2009-02-23 08:53:32
Autor: Kamil Jońca
nieaktywne konto bankowe
[...]

 Citi kiedyś miało (może nawet ma) taki fajny zapis, że nieotrzymanie w
terminie wyciągu do KK należy im zgłosić. Może tu było podobnie.

No i poza tym, sam się przyznał, że
jednak informację otrzymał ;-).

tak, ale wg tego co napisal, tylko o stanie konta. Podejrzewam, ze nie
odsylal podpisanego aneksu

A po co odsyłać podpisany aneks? Zwykle się przyjmuje, że jeśli w jakimś
terminie nie zgłosisz protestu, to zaczynają Cię obowiązywać nowe
warunki.

--
KJ
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2009-02-23 09:32:58
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:53:32 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A po co odsyłać podpisany aneks? Zwykle się przyjmuje, że jeśli w jakimś
terminie nie zgłosisz protestu, to zaczynają Cię obowiązywać nowe
warunki.

Niby tak, ale teraz wyobraz sobie taka sytuacje: Obsluguje Twoja firme pod
katem "informatyki". Mamy umowe, ryczalt powiedzmy 1k pln miesiecznie.
Pisze pismo o podwyzce cen, na 2k pln z umowa na dwa lata, jesli nie
zglosisz protestu w ciagu 7 dni umowa staje sie wazna, przyklejam znaczek,
wrzucam do skrzynki. Dwa dni pozniej obserwuje Twoja skrzynke, czekam na
listonosza, oprozniam skrzynke zanim odbierzesz list. Obowiazuja Cie nowe
ceny, czy nie?
--
marcin

Data: 2009-02-23 08:41:46
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:32:58 +0100, zly napisał(a):

Dwa dni pozniej obserwuje Twoja skrzynke, czekam na listonosza,
oprozniam skrzynke zanim odbierzesz list. Obowiazuja Cie nowe ceny, czy
nie?

Nie.
Poczytaj sobie troszkę o regulaminach w stosunkach zobowiązaniowych (art. 384-385 kc).

Data: 2009-02-23 12:01:01
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:41:46 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Nie.

Czemu wiec mialaby mnie obowiazywac zmiana cen za usluge wyslana przez bank
zwyklym listem?
--
marcin

Data: 2009-02-23 11:07:33
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 12:01:01 +0100, zly napisał(a):

Nie.

Czemu wiec mialaby mnie obowiazywac zmiana cen za usluge wyslana przez
bank zwyklym listem?

Zapoznałeś się z przepisami, które Ci wskazałem?
Masz komórkę? U operatora, któremu zdarzyło się zmienić regulamin? Dostałeś na ten temat list polecony?

Data: 2009-02-23 13:34:28
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 11:07:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Zapoznałeś się z przepisami, które Ci wskazałem?
Masz komórkę? U operatora, któremu zdarzyło się zmienić regulamin? Dostałeś na ten temat list polecony?

Przejrzalem, nie do konca rozumiem ktora czesc mialaby dotyczyc sprawy.
"Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne
warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej
doręczone przy zawarciu umowy."

Zmiana regulaminu nie zostala mu doreczona. To na dzien dobry. Zmiana
regulaminu, to chyba nie to samo co rozpoczecie naliczania oplat. Zreszta dyskusja bez sensu, bo poki co to teoretyzowanie. Komus w oko wpadl
moze wyrok w podobnej sprawie?
--

marcin

Data: 2009-02-23 12:46:42
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:34:28 +0100, zly napisał(a):

Zmiana regulaminu nie zostala mu doreczona. To na dzien dobry. Zmiana
regulaminu, to chyba nie to samo co rozpoczecie naliczania oplat.

Zmiana regulaminu następuje w momencie określonym przez art. 61 par. 1 kc.

"Zmiana stosunku prawnego o charakterze ciągłym przez związanie stron umowy wzorcem wydanym w czasie jej trwania (art. 385 § 3 k.c., obecnie art. 384(1) k.c.) następuje dopiero z chwilą bezskutecznego upływu okresu wypowiedzenia, chyba że umowa zawiera odmienne uregulowania albo gdy po zakomunikowaniu wzorca strony postanowiły inaczej." (wyrok SN z 2002.12.18, IV CKN 1616/00)

"1. Zatwierdzona przez Prezesa URE taryfa cen energii stanowi wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 k.c., którym strony są związane.
2. Jeżeli nowa taryfa wchodzi w życie w trakcie obowiązywania umowy o dostawę energii, o tym od kiedy wiąże strony decydują przede wszystkim postanowienia umowy." (wyrok SN z 2007.03.16, III CSK 388/06)

"1. Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe (Dz. U. nr 4, poz. 21) banki mogą wydawać regulaminy w zakresie spełnionych czynności usługowych, a postanowienia tych regulaminów są dla stron wiążące, o ile umowa stron nie ustaliła nadmiernych praw i obowiązków." (wyrok SA w Katowicach z 1992.05.27, I ACr 217/92)

Data: 2009-02-23 09:42:41
Autor: Kamil Jońca
nieaktywne konto bankowe
[...]

Gdybym się zgodził na dostarczanie zmian listem zwykłym to pewnie
tak.
Tylko, że: a) nie wiemy co było w tamtej umowie(+regulamin) odnośnie zmian umów.
b) przy masowych usługach (nie tylko banki, ale np. telekomy też) dość
często lepiej oszczędzić na wysyłce, i zaryzykować, jakiś promil
klientów będzie marudził, że nie dostał poleconego. I tak jak wspomniał Olgierd, często też jest zapis mówiacy o regulaminie
na www.

--
KJ
Q:      How do you shoot a pink elephant?

Data: 2009-02-23 12:03:46
Autor: zly
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:42:41 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

I tak jak wspomniał Olgierd, często też jest zapis mówiacy o regulaminie
na www.

Hmm, sam ten zapis tez mi sie wydaje nie wiele wart. Nie kazdy musi miec
komputer, internet etc.

Tak mi sie wlasnie skojarzylo. nawet wojsko musi miec potwierdzenie, ze
ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu, nie
wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)
--
marcin

Data: 2009-02-23 03:44:48
Autor: BK
nieaktywne konto bankowe
On Feb 23, 12:03 pm, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
> [...]

ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu, nie
wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)

Nie przekraczajmy pewnych granic smiesznosci. Nie wszystko na swiecie
musi byc wyslane poleconym z ZPO zeby nabralo mocy prawnej.

Data: 2009-02-23 11:09:10
Autor: Olgierd
nieaktywne konto bankowe
Dnia Mon, 23 Feb 2009 12:03:46 +0100, zly napisał(a):

I tak jak wspomniał Olgierd, często też jest zapis mówiacy o
regulaminie na www.

Hmm, sam ten zapis tez mi sie wydaje nie wiele wart. Nie kazdy musi miec
komputer, internet etc.

Ale jeśli podpiszesz umowę, zgodnie z którą wiążące są takie powiadomienia to nikogo nie obchodzi czy masz komputer czy go nie masz.

Tak mi sie wlasnie skojarzylo. nawet wojsko musi miec potwierdzenie, ze
ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu,
nie wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)

Super ;-) masz jeszcze jakieś kreatywne skojarzenia?
Podpowiem Ci: wyrok sądowy musi zostać ogłoszony, sporządzony i jeszcze dostać klauzulę wykonalności, zanim pójdzie do egzekucji. Jakieś wnioski dla sprawy będącej przedmiotem bicia piany? ;-)

Data: 2009-02-27 09:50:27
Autor: ąćęłńóśźż
nieaktywne konto bankowe
Powiedz to osadzonym i skazanym zaocznie ;-)
JaC

-- -- -

wyrok sądowy musi zostać ogłoszony, sporządzony i jeszcze dostać klauzulę wykonalności, zanim pójdzie do egzekucji.

Data: 2009-02-23 12:07:28
Autor: Kamil Jońca
nieaktywne konto bankowe
[...]

Ale bank to nie wojsko. Za chwile powiesz, że przelew złożony przez
internet jest nieważny, bo nie został wysłany listem poleconym. Dla mnie EOT. --
KJ
"Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
[Georges Courteline]

nieaktywne konto bankowe