niebezpieczne resztki ogrodzenia

Data: 2012-02-06 15:11:16
Autor: Andrzej Lawa
niebezpieczne resztki ogrodzenia
Ave!

Zagwozdka... jest sobie ogrodzenie wyglądające jak na planowo
demontowane przez właściciela. Panele z siatki wycięte, ale w kilku
miejscach został na wysokości twarzy drut kolczasty.

Podobno panele z siatki są jednak kradzione, a na poleceni policji
właściciel nie zmieniał zastanego stanu (czyli np. zostawił wiszący drut
kolczasty).

Teraz pytanie: kto odpowiada za nadzianie się na taki ukryty
pozostawiony drut kolczasty? Właściciel niewidzialnego ogrodzenia?
Złodziej? Policja?

Data: 2012-02-06 16:52:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f2fdf84$1news.home.net.pl...
[...]

Niezmienianie miejsca zdarzenia nie wyklucza jego zabezpieczenia - choćby poprzez odblaskowe taśmy. Odpowiada za to właściciel albo administrator terenu.

Data: 2012-02-06 17:48:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2012 16:52, Robert Tomasik pisze:

[...]

Super... I teraz mam dylemat - bo wstępnie z nimi rozmawiałem i się nie poczuwają. Czy pozew cywilny, czy najpierw donos do prokuratury za sprawianie zagrożenia dla życia i zdrowia (jakby ktoś po ciemku uciekał przed napaścią i był wyższy ode mnie, mógłby się pięknie nadziać szyją).

Data: 2012-02-06 11:14:16
Autor: witek
On 2/6/2012 10:48 AM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

po mojemu niezabezpieczenie terenu mimo obowiazku to conajmniej wykroczenie, wiec ja bym sie pofatygowal na policje.
Nie wiem z czym chcialbys isc do cywilnego.

Data: 2012-02-06 18:08:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f300479$1news.home.net.pl...
[...]

Jak już przemyślisz pozostałe możliwości ataku, takie jak ostrzał artylerią i atak czołgami :-)) to przystań chwilę nad zawiadomieniem Policji lub Straży Gminnej o podejrzeniu popełnienia wykroczenia z art. 72  kodeksu wykroczeń - bo moim zdaniem to będzie najwłąściwsza kwalifikacja prawna.

Data: 2012-02-06 18:15:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2012 18:08, Robert Tomasik pisze:

[...]

Zadzwoniłem na policję i kazali mi pisać do prokuratora... Go figure ;)

Data: 2012-02-06 20:10:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f300ac5$1news.home.net.pl...
[...]

Wyślij faksem zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia wykroczenia. Numer znajdziesz w książce telefonicznej :-) Znienawidzą Cie (i mnie przy okazji) ostatecznie :-)

Data: 2012-02-06 20:58:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2012 20:10, Robert Tomasik pisze:

Zadzwoniłem na policję i kazali mi pisać do prokuratora... Go figure ;)

Wyślij faksem zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia wykroczenia. Numer
znajdziesz w książce telefonicznej :-)

Albo listownie, bo faks może dojść "niewyraźny" ;)

Znienawidzą Cie (i mnie przy okazji) ostatecznie :-)

Poświęcę się dla dobra ludzkości ;)

Data: 2012-02-09 10:53:31
Autor: Jacek
niebezpieczne resztki ogrodzenia
W dniu 2012-02-06 15:11, Andrzej Lawa pisze:
Ave!

Zagwozdka... j
Dz.U. z 1999 nr 15 poz 140 Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Dział II ZABUDOWA I ZAGOSPODAROWANIE DZIAŁKI BUDOWLANEJ

Rozdział 9 Ogrodzenia § 41. Ogrodzenie działki nie powinno przekraczać granicy działki oraz linii rozgraniczającej ulicy lub placu bądź innej linii ustalonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. § 42. 1. Ogrodzenie powinno być ażurowe co najmniej powyżej 0,6 m od poziomu terenu, chyba że konieczność budowy ogrodzenia innego wynika z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo wymagań ochrony akustycznej lub warunków użytkowania działki. Łączna powierzchnia prześwitów (otworów), umożliwiająca naturalny przepływ powietrza, powinna wynosić co najmniej 25% powierzchni ażurowej części ogrodzenia między słupami. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy ogrodzeń terenów obiektów zabytkowych, sportowych, wojskowych, zakładów karnych, zakładów dla nieletnich oraz zakładów przemysłowych i innych terenów o specjalnym przeznaczeniu. § 43. 1. Ogrodzenie nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt. Umieszczanie na wysokości mniejszej niż 1,8 m drutu kolczastego, tłuczonego szkła oraz innych ostro zakończonych elementów jest zabronione. 2. Bramy i furtki w ogrodzeniu nie mogą otwierać się na zewnątrz działki i mieć progów utrudniających wjazd osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. 3. Szerokość bramy powinna wynosić w świetle co najmniej 2,4 m, a szerokość furtki co najmniej 0,9 m, przy czym na drodze pożarowej szerokości te regulują przepisy odrębne w sprawie bezpieczeństwa pożarowego.

Data: 2012-02-09 11:02:16
Autor: Andrzej Lawa
niebezpieczne resztki ogrodzenia
W dniu 09.02.2012 10:53, Jacek pisze:
[ciach]

Dz.U. z 1999 nr 15 poz 140 Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać
budynki i ich usytuowanie.
Dział II ZABUDOWA I ZAGOSPODAROWANIE DZIAŁKI BUDOWLANEJ

[ciach]

Ooo, piękne, dzięki!

niebezpieczne resztki ogrodzenia