niebieski olej napędowy

Data: 2009-02-23 15:51:55
Autor: cranky
niebieski olej napędowy
Dnia Sun, 22 Feb 2009 08:31:11 +0100, Adameo napisał(a):

Tak czytam wątek niżej o oleju opałowym w zbiorniku i przypominaja mi sie opowieści kolegi. Mówił on, że od pewnego czasu jeździ na oleju napędowym z lokomotywy. Paliwo to jest barwione na niebiesko (wyczytalem, ze tak barwione jest paliwo wlasnie do lokomotyw i do celów żeglugi w różnych krajach europejskich - w Polsce nie ma takiego obowiązku). Co może grozić w przypadku odkrycia tego przez celników/policjantów? Czy będą oni wiedzieć w ogóle, że jest to taki olej, skoro w Polsce nie ma obowiązku barwienia. Drugie - czy ich testery do oleju opałowego będą to w stanie wykryć. Taki olej żeglugowo/
lokomotywowy jest chyba trudniej dosępny od opałowego. Co, jeśli ktoś nie ma swojej łodzi i zostanie przyłapany? Będą dociekać skąd się wzięło?  A co do tego barwnika, to znalazłem projekt ustawy z 11 lutego br., w którego uzasadnieniu możemy wyczytać:

"Celem wprowadzanych zmian jest przeciwdziałanie _patologicznym_jawiskom      nieuprawnionego wykorzystywania zwolnionych od akcyzy olejów przeznaczonych docelów żeglugowych jako paliw do napędu pojazdów samochodowych."

Ciekawe, gdzie ta patologia! Projekt ten mówi o wprowadzenia nakazu barwienia paliwa żeglugowego.

A mnie państwo okrada. Kupuję na stacji diesela do generatora prądu
(awaryjnego) i MUSZĘ zapłacić podatek drogowy, choć większe szanse w moim
gospodarstwie na wyturlanie się na autostradę ma mućka.

Co do oleju - będą wiedzieć. Problemem może być jednak to, że kolor nie
jest żadnym dowodem, tylko przesłanką (możesz dolać 1/20 mixolu - będie
czarny).

Data: 2009-02-23 16:00:38
Autor: Adameo
niebieski olej napędowy
[...]

Mixol nie jest czarny, ma normalny, zloty kolor ;)

Data: 2009-02-23 16:45:01
Autor: SDD
niebieski olej napędowy

Użytkownik "cranky" <doormat@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p4aknhml0m0r.henmoihmev1j.dlg40tude.net...

A mnie państwo okrada. Kupuję na stacji diesela do generatora prądu
(awaryjnego) i MUSZĘ zapłacić podatek drogowy, choć większe szanse w moim
gospodarstwie na wyturlanie się na autostradę ma mućka.

A nie mozna w zgodzie z prawem opalowym generatora zasilac?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-23 16:50:41
Autor: Krzysztof 45
niebieski olej napędowy
SDD pisze:
A nie mozna w zgodzie z prawem opalowym generatora zasilac?
Pewnie że można, w końcu po coś go barwią.
--
Krzysiek

Data: 2009-03-05 13:27:07
Autor: cranky
niebieski olej napędowy
Dnia Mon, 23 Feb 2009 16:45:01 +0100, SDD napisał(a):

[...]

Opałowy nie nadaje się do napędzania silnika. Ma bardzo wysoką zawartość
zanieczyszczeń mechanicznych i zatrze pompę. Dlaczego mam 2 razy szybciej
zużywać drogi (a diesele są drogie) generator?

Data: 2009-03-05 15:04:01
Autor: Czabu
niebieski olej napędowy

Użytkownik "cranky" <doormat@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1b1e5dudmziqp.yu33ks8itda1.dlg40tude.net...

Opałowy nie nadaje się do napędzania silnika. Ma bardzo wysoką zawartość
zanieczyszczeń mechanicznych i zatrze pompę. Dlaczego mam 2 razy szybciej
zużywać drogi (a diesele są drogie) generator?

Zorientuj się trochę w temacie a potem się wypowiadaj. Opał ma więcej znieczyszczeń? Totalna bzdura.
Niektóre normy są znacznie bardziej wyśrubowane dla opału niz zwykłego oleju napędowego.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-03-15 19:45:12
Autor: cranky
niebieski olej napędowy
Dnia Thu, 5 Mar 2009 15:04:01 +0100, Czabu napisał(a):

[...]

Mam wyniki badań opałówki i napędówki z petrochemii. Wiem jakie ma
parametry - porównywałem. Wiem też co pozostaje po przefiltrowaniu opału
przez bardzo brobny filtr (nie żadne sitka). Temperatura zapłonu, wartość
energetyczna itp są identyczne. Zanieczyszczeń mechanicznych o określonej,
bardzo niskiej gradacji badanie nie obejmuje. Po 2 miesiacach osiadają na
dnie zbiornika (nie, plastikowy zbiornik nie rdzewieje). Dla pompy ursusa
to może nie problem, dla piezoelektrycznych zaworków common rail'a to
morderstwo.

Data: 2009-03-19 20:13:40
Autor: Rentier
niebieski olej napędowy
cranky pisze:

[...]
Gówniane próbki porównywałeś.
Przejechałem 80 tys km na czerwonym.
Szukałem ew. wody w baku kilka dni temu, więc zajrzałem do środka.
Zero osadów.

Data: 2009-03-05 15:14:42
Autor: Krzysztof 45
niebieski olej napędowy
cranky pisze:
Opałowy nie nadaje się do napędzania silnika.
A do czego sie nadaje?
Ma bardzo wysoką zawartość
zanieczyszczeń mechanicznych i zatrze pompę.
Bardzo ciekawe to co piszesz, a po czym to mniemasz?
--
Krzysiek

Data: 2009-03-06 03:01:39
Autor: Andrzej Lawa
niebieski olej napędowy
cranky pisze:

Opałowy nie nadaje się do napędzania silnika. Ma bardzo wysoką zawartość
zanieczyszczeń mechanicznych i zatrze pompę.

Brednie.

Data: 2009-03-06 11:02:41
Autor: Rentier
niebieski olej napędowy
cranky pisze:

Opałowy nie nadaje się do napędzania silnika. Ma bardzo wysoką zawartość
zanieczyszczeń mechanicznych i zatrze pompę. Dlaczego mam 2 razy szybciej
zużywać drogi (a diesele są drogie) generator?
Zapłaciłeś za opał a przywieźli ci mazut???

niebieski olej napędowy