niebrandowana e72

Data: 2010-10-04 20:16:06
Autor: m4rkiz
niebrandowana e72
?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za 1244 pln z przesylka) *calkiem* nowa e72

warunki raczej konieczne, od najwazniejszego:
- brak simlocka - gwarancja producenta
- niebrandowany soft*
- czarna
- niebrandowana obudowa

*zalezy mi na product code ktory umozliwi wrzucenie najnowszego softu przez nsu i braku dziwnych menu,
animacji podczas wlaczania\wylaczania itp. rzeczy dodawanych przez operatorow
wiem ze moge sobie pc zmienic tylko jak sie wlasnie
przekonalem powoduje to bezdyskusyjna utrate gwarancji

Data: 2010-10-04 22:04:55
Autor: Rafał Łukawski
niebrandowana e72
On 2010-10-04 21:16, m4rkiz wrote:
?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za 1244 pln z
przesylka) *calkiem* nowa e72

Wydaje mi się, że raczej sprowadzane z zagranicy albo z drugiej ręki. Duży rynek hurtowy nie oferuje tu znacząco lepszych cen (mowa 'czystych' egzemplarzach, bez simlockow itp).

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 23:21:35
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 04.10.2010 21:16, m4rkiz pisze:
?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za 1244 pln z
przesylka) *calkiem* nowa e72

Oczywiście. Sprawdź na www.ceneo.pl, www.skapiec.pl, www.nokaut.pl.

Ze swojej strony mogę potwierdzić, że telefony sprzedawane w sieci Mix Electronics (czyli także zadowolenie.pl oraz ElectroWorld) pochodzą z oficjalnej polskiej dystrybucji - kupowałem jakiś miesiąc temu.

Marek

Data: 2010-10-07 21:32:40
Autor: Maciej Muran
niebrandowana e72
Użytkownik "m4rkiz" <aa@bb.cpl> napisał
wiem ze moge sobie pc zmienic tylko jak sie wlasnie
przekonalem powoduje to bezdyskusyjna utrate gwarancji

A podasz jakieś szczegóły?
Pytam, bo niegdyś w E51 zmieniałem PC, pobrałem niebrandowany już firmware z Nokii. Simlocka usunąłem w komisie.
Z powodu jakiegoś sprzętowego (chyba trzeszczenie przycisków regulacji głośności) zaniosłem aparat do serwisu Nokia Care w W-wie i nikt się o nic nie pytał. Coś tam wymienili, zostawili trochę kurzu pod szybą wyświetlacza, zainstalowali najnowszy soft dla "mojego" PC i tyle...

M.

Data: 2010-10-08 11:31:28
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 2010-10-07 21:32, Maciej Muran pisze:

[...]

Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

Co do zmiany Product Code - w E72 (oraz E52, E55 i pewnie innych nowszych) nie jest to już tak łatwe, jak w poprzednich modelach. Po zmianie PC i wgraniu nowego oprogramowania przez NSU telefon będzie nadawał się jedynie do reanimacji. Trzeba użyć Phoeniksa do takiej operacji. Jest na ten temat dyskusja na http://forum.symbianos.pl/

Marek

Data: 2010-10-08 20:24:02
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-08 11:31, MarekM wrote:

Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta.
Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje
zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

Nie może i nie będzie - w gwarancji do E51 nie ma słowa nt usuwania simlocka. Nie siej FUDów.

Jak uszkodzenie będzie wynikało z usunięcia simlocka to się po prostu za jego usunięcie zapłaci.

Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

TG

Data: 2010-10-08 22:49:39
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 08.10.2010 20:24, TGor pisze:

[...]
simlocka. Nie siej FUDĂłw.
Jak uszkodzenie będzie wynikało z usunięcia simlocka to się po prostu za
jego usunięcie zapłaci.
Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratą gwarancji.

Marek

Data: 2010-10-10 19:13:17
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-08 22:49, MarekM wrote:

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratą gwarancji.

Marek

Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

TG

Data: 2010-10-10 21:25:05
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 10.10.2010 19:13, TGor pisze:

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratą gwarancji.
Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

Proszę:

4. Niniejsza Ograniczona Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych wad, które powstały wskutek użytkowania Produktu wraz z lub wskutek podłączenia go do produktu, akcesoriów, oprogramowania i/lub usługi, które nie zostały wytworzone, dostarczone przez Nokia lub z których korzystano w innym celu niż przewidziany jako cel użytkowania.

Zmianę product code oraz "łamanie" zabezpieczeń w celu zdjęcia simlocka raczej nie wykonuje się programami dostarczonymi przez Nokię.

Owszem, gwarancja na wady mechaniczne nadal może obowiązywać, ale już z elektroniką może być różnie: serwis może stwierdzić, że podejrzewa, iż "padnięcie" elektronicznej części mogło być spowodowane używaniem nieautoryzowanego oprogramowania. I po gwarancji.

Marek

Data: 2010-10-10 20:27:52
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Sun, 10 Oct 2010 21:25:05 +0200, MarekM napisał(a):

[...]

Połączenia z oprogramowaniem PC Suite dokonuje się oprogramowaniem Windows
XP/Vista/7 które również nie jest dostarczone przez Nokię.

To raczej podpada pod nieautoryzowaną ingerencję w produkt, która również
gdzieś tam była wspomniana.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-11 08:25:50
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-10 21:27, Waldek Godel wrote:

To raczej podpada pod nieautoryzowaną ingerencję w produkt, która również
gdzieś tam była wspomniana.

Czyli tak, jak pisałem: "Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych wad, które powstały wskutek" a nie po prostu "bo wymieniłem soft"...

Piszę to, bo ciągle ktoś daje się wycyckać cwaniakom z serwisu, którzy np. zerkają, czy telefon ma "simlocka" a jak nie ma, unieważniają gwarancję "bo im tak operator każe".

Tymczasem uwalony jest np mikrofon (w żony SonyParkinsonie tak było na przykład, też "unieważnili gwarancję" - po interwencji karę zamieniono na "brak naprawy", po interwencji u producenta serwis miał przyjąć aparat jeszcze raz, zadzwonić gdzie trzeba i naprawić; w domu okazało się, że jednak już naprawił, ale ... nic nie powiedział).

TG

Data: 2010-10-11 08:28:09
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-10 21:25, MarekM wrote:

[...]
korzystano w innym celu niĹź przewidziany jako cel uĹźytkowania.

I to wg Ciebie znaczy, że uniważaniają gwarancję a nie tylko to, że naprawa tej konkretnej wady będzie na Twój koszt?

Mylisz się, tam napisali, że masz mi natychmiast wysłać 1000zł.

TG

Data: 2010-10-11 12:30:11
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 2010-10-11 08:28, TGor pisze:

[...]

Unieważnia gwarancję w pewnym zakresie. Mogą np. "podejrzewać", że padnięty chip jest efektem nieumiejętnego dobrania się do firmware telefonu. Nie zrobią nic z "zawieszaniem się telefonu", bo mogą napisać, że to nie efekt defektu fabrycznego jakiegoś elementu, a efekt nieautoryzowanego przeprogramowania. Oczywiście są wady, których nie mogą podciągnąć pod to "podejrzenie" i na nie gwarancja nadal będzie ważna.

Mylisz się, tam napisali, że masz mi natychmiast wysłać 1000zł.

A skąd ten napastliwy ton? Przejechałem Ci kota? :)

Marek

Data: 2010-10-11 15:54:04
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-11 12:30, MarekM wrote:

A skąd ten napastliwy ton? Przejechałem Ci kota? :)

Marek

Stąd, że może skoro nie czytasz, co Ci piszą, to może i patola wyślesz bez mrugnięcia okiem...

Podajesz, że "unieważniają gwarancję", poproszony o zapis, podajesz zapis w którym mowy o tym nie ma (= nie czytasz dokłądnie prostej gwarancji) a teraz masz burmucha...

TG

Data: 2010-10-11 21:47:34
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 11.10.2010 15:54, TGor pisze:

Podajesz, że "unieważniają gwarancję", poproszony o zapis, podajesz
zapis w którym mowy o tym nie ma (= nie czytasz dokłądnie prostej
gwarancji) a teraz masz burmucha...

A bo to kogoś obchodzi, czy w gwarancji jest bezpośrednio napisane, że jest "unieważniona", czy że "wady nie są nią objęte" w konkretnym przypadku? Dla zwykłego zjadacza bułki z szynką oznacza to to samo: istnieje spore ryzyko, że zmieniając product code i wgrywając firmware spora część potencjalnych usterek nie będzie objęta gwarancją.

Marek

Data: 2010-10-12 16:31:26
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-11 21:47, MarekM wrote:

istnieje spore ryzyko, że zmieniając product code i wgrywając firmware
spora część potencjalnych usterek nie będzie objęta gwarancją.

Marek

Ale zerowe ryzyko, że (cyt) "unieważnią gwarancję"*. A taką głupotę palnąłeś.

* "Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) *unieważnić* gwarancję."

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego) mam pleśń na suficie
swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2010-10-12 16:58:06
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Tue, 12 Oct 2010 16:31:26 +0200, TGor napisał(a):

* "Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) *unieważnić* gwarancję."

Przy czym w Banana Republic of Poland złośliwość serwisów jest taka, że
unieważnią gwarancję w 99% przypadków zawinionych przez użytkownika i 40%
przypadków niezawinionych

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-12 19:19:19
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-12 17:58, Waldek Godel wrote:
Przy czym w Banana Republic of Poland złośliwość serwisów jest taka, że
unieważnią gwarancję w 99% przypadków zawinionych przez użytkownika i 40%
przypadków niezawinionych

No ale to już insza inszość, od tego jest już paragraf, "żeby nie było bandyctwa, żeby nie było złodziejstwa, żeby nie było niczego".

Unieważniać mogą, ale to chyba słabo osadzona w prawie możliwość ("wypowiedzenie gwarancji"? zresztą nieważne, klient może skorzytać z n.t.z.u.).

Data: 2010-10-12 18:28:35
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Tue, 12 Oct 2010 19:19:19 +0200, TGor napisał(a):

Unieważniać mogą, ale to chyba słabo osadzona w prawie możliwość ("wypowiedzenie gwarancji"? zresztą nieważne, klient może skorzytać z n.t.z.u.).

Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako świadczenie dobrowolne na
warunkach jakich sobie gwarant życzy.
Niezgodność z umową to oczywiście inna bajka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-13 09:59:58
Autor: Dominik & Co
niebrandowana e72
W dniu 12-10-2010 19:28, Waldek Godel rzecze:

Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako świadczenie dobrowolne na
warunkach jakich sobie gwarant życzy.

Jest jeszcze coś takiego jak niedozwolone postanowienia umowne
(KC Art 385(1) i nast.) W szczególności należą do nich
postanowienia, które "przyznają kontrahentowi
konsumenta uprawnienia do dokonywania wiążącej interpretacji
umowy". Zatem jeśli w gwarancji nie jest wprost napisane-
"unieważnianie" gwarancji na podstawię widzimisię
producenta/serwisu nie ma mocy prawnej.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-10-13 09:03:46
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Wed, 13 Oct 2010 09:59:58 +0200, Dominik & Co napisał(a):

[...]

pokaż proszę paluszkiem taki zapis na wykazie klauzul zabronionych..
Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umową? To dobrowolne świadczenie
jednej strony, czasem w kontekście zakupu jest to strona trzecia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-13 10:14:50
Autor: Dominik & Co
niebrandowana e72
W dniu 13-10-2010 10:03, Waldek Godel rzecze:

[...]

Pokazałem paluszkiem. Otwórz sobie Kodeks Cywilny, przeczytaj
Art. 385(3)*, punkt 9.

Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umową? To dobrowolne świadczenie

"Gwarancja, udzielona kupującemu przez wystawcę karty gwarancyjnej, stanowi umowę zawartą między tymi podmiotami."
http://www.serwisprawa.pl/artykuly,28,12,gwarancja-przy-umowie-sprzedazy

Nie polemizuję, że świadczenie, nie zaprzeczam, że dobrowolne.

* tu właściwie powinien być superscript, nie chce mi się szukać
(wiem, wstyd) jak gada wstawić w TB.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-10-13 20:15:48
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-12 19:28, Waldek Godel wrote:

> Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako świadczenie dobrowolne na
> warunkach jakich sobie gwarant życzy.
> Niezgodność z umową to oczywiście inna bajka.

Hmm. Gwarant świadczy świadczenie dobrowolnie, na określonych zasadach. Fakt autentyczny. "Rozchodzi się jedna o to", że dobrowolność rozumie się tak, że on MOŻE ale NIE musi gwarancji dać, ponadto na takich a nie innych warunkach przez siebie ustalonych.

Tylko jak już gwarancję da, czy może ją też odwołać "dżast lajk dat"? Bo chyba nie. Dał słowo (dobrowolnie), musi się z zapisów wywiązać. I jak mu klient przyjdzie w swetrze z gruszką, to oni muszą mu ten samolot, znaczy przedmiot naprawić jak ww. warunek spełnił.

Czy się mylę?

TG

Data: 2010-10-16 17:52:08
Autor: Marcin Guzik
niebrandowana e72

Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomości news:i94t17$4r0$1news.onet.pl...
......"Fakt autentyczny"....
TG

Cofasz do tyłu też? ;)

marcin
www.adayinthelife.whad.pl

Data: 2010-10-18 08:26:37
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-16 17:52, Marcin Guzik wrote:

Cofasz do tyÂłu teÂż? ;)

Oj Władyś...
"Podoba mie sie" taki fakt, co jest autentyczny. Są jeszcze medialne, pudelkowe, StivDżobsowe i inne.