niebrandowana e72

Data: 2010-10-07 21:32:40
Autor: Maciej Muran
niebrandowana e72
Użytkownik "m4rkiz" <aa@bb.cpl> napisał
wiem ze moge sobie pc zmienic tylko jak sie wlasnie
przekonalem powoduje to bezdyskusyjna utrate gwarancji

A podasz jakie¶ szczegóły?
Pytam, bo niegdy¶ w E51 zmieniałem PC, pobrałem niebrandowany już firmware z Nokii. Simlocka usun±łem w komisie.
Z powodu jakiego¶ sprzętowego (chyba trzeszczenie przycisków regulacji gło¶no¶ci) zaniosłem aparat do serwisu Nokia Care w W-wie i nikt się o nic nie pytał. Co¶ tam wymienili, zostawili trochę kurzu pod szyb± wy¶wietlacza, zainstalowali najnowszy soft dla "mojego" PC i tyle...

M.

Data: 2010-10-08 11:31:28
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 2010-10-07 21:32, Maciej Muran pisze:

[...]

Po prostu miałe¶ szczę¶cie. To zależy od humoru i solidno¶ci serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

Co do zmiany Product Code - w E72 (oraz E52, E55 i pewnie innych nowszych) nie jest to już tak łatwe, jak w poprzednich modelach. Po zmianie PC i wgraniu nowego oprogramowania przez NSU telefon będzie nadawał się jedynie do reanimacji. Trzeba użyć Phoeniksa do takiej operacji. Jest na ten temat dyskusja na http://forum.symbianos.pl/

Marek

Data: 2010-10-08 20:24:02
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-08 11:31, MarekM wrote:

Po prostu miałe¶ szczę¶cie. To zależy od humoru i solidno¶ci serwisanta.
Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje
zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

Nie może i nie będzie - w gwarancji do E51 nie ma słowa nt usuwania simlocka. Nie siej FUDów.

Jak uszkodzenie będzie wynikało z usunięcia simlocka to się po prostu za jego usunięcie zapłaci.

Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

TG

Data: 2010-10-08 22:49:39
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 08.10.2010 20:24, TGor pisze:

Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta.
JeĹĽeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersjÄ™ oprogramowania i wykryje
zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.
Nie może i nie będzie - w gwarancji do E51 nie ma słowa nt usuwania
simlocka. Nie siej FUDĂłw.
Jak uszkodzenie będzie wynikało z usunięcia simlocka to się po prostu za
jego usunięcie zapłaci.
Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratÄ… gwarancji.

Marek

Data: 2010-10-10 19:13:17
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-08 22:49, MarekM wrote:

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratÄ… gwarancji.

Marek

Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

TG

Data: 2010-10-10 21:25:05
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 10.10.2010 19:13, TGor pisze:

Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratÄ… gwarancji.
Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

ProszÄ™:

4. Niniejsza Ograniczona Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych wad, które powstały wskutek użytkowania Produktu wraz z lub wskutek podłączenia go do produktu, akcesoriów, oprogramowania i/lub usługi, które nie zostały wytworzone, dostarczone przez Nokia lub z których korzystano w innym celu niż przewidziany jako cel użytkowania.

Zmianę product code oraz "łamanie" zabezpieczeń w celu zdjęcia simlocka raczej nie wykonuje się programami dostarczonymi przez Nokię.

Owszem, gwarancja na wady mechaniczne nadal może obowiązywać, ale już z elektroniką może być różnie: serwis może stwierdzić, że podejrzewa, iż "padnięcie" elektronicznej części mogło być spowodowane używaniem nieautoryzowanego oprogramowania. I po gwarancji.

Marek

Data: 2010-10-10 20:27:52
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Sun, 10 Oct 2010 21:25:05 +0200, MarekM napisał(a):

4. Niniejsza Ograniczona Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych wad, które powstały wskutek użytkowania Produktu wraz z lub wskutek podł±czenia go do produktu, akcesoriów, oprogramowania i/lub usługi, które nie zostały wytworzone, dostarczone przez Nokia lub z których korzystano w innym celu niż przewidziany jako cel użytkowania.

Zmianę product code oraz "łamanie" zabezpieczeń w celu zdjęcia simlocka raczej nie wykonuje się programami dostarczonymi przez Nokię.

Poł±czenia z oprogramowaniem PC Suite dokonuje się oprogramowaniem Windows
XP/Vista/7 które również nie jest dostarczone przez Nokię.

To raczej podpada pod nieautoryzowan± ingerencję w produkt, która również
gdzie¶ tam była wspomniana.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im

Data: 2010-10-11 08:25:50
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-10 21:27, Waldek Godel wrote:

To raczej podpada pod nieautoryzowan± ingerencję w produkt, która również
gdzie¶ tam była wspomniana.

Czyli tak, jak pisałem: "Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych wad, które powstały wskutek" a nie po prostu "bo wymieniłem soft"...

Piszę to, bo ci±gle kto¶ daje się wycyckać cwaniakom z serwisu, którzy np. zerkaj±, czy telefon ma "simlocka" a jak nie ma, unieważniaj± gwarancję "bo im tak operator każe".

Tymczasem uwalony jest np mikrofon (w żony SonyParkinsonie tak było na przykład, też "unieważnili gwarancję" - po interwencji karę zamieniono na "brak naprawy", po interwencji u producenta serwis miał przyj±ć aparat jeszcze raz, zadzwonić gdzie trzeba i naprawić; w domu okazało się, że jednak już naprawił, ale ... nic nie powiedział).

TG

Data: 2010-10-11 08:28:09
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-10 21:25, MarekM wrote:

[...]
korzystano w innym celu niĹĽ przewidziany jako cel uĹĽytkowania.

I to wg Ciebie znaczy, że uniważaniają gwarancję a nie tylko to, że naprawa tej konkretnej wady będzie na Twój koszt?

Mylisz się, tam napisali, że masz mi natychmiast wysłać 1000zł.

TG

Data: 2010-10-11 12:30:11
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 2010-10-11 08:28, TGor pisze:

[...]
I to wg Ciebie znaczy, ĹĽe uniwaĹĽaniajÄ… gwarancjÄ™ a nie tylko to, ĹĽe
naprawa tej konkretnej wady będzie na Twój koszt?

Unieważnia gwarancję w pewnym zakresie. Mogą np. "podejrzewać", że padnięty chip jest efektem nieumiejętnego dobrania się do firmware telefonu. Nie zrobią nic z "zawieszaniem się telefonu", bo mogą napisać, że to nie efekt defektu fabrycznego jakiegoś elementu, a efekt nieautoryzowanego przeprogramowania. Oczywiście są wady, których nie mogą podciągnąć pod to "podejrzenie" i na nie gwarancja nadal będzie ważna.

Mylisz się, tam napisali, że masz mi natychmiast wysłać 1000zł.

A skąd ten napastliwy ton? Przejechałem Ci kota? :)

Marek

Data: 2010-10-11 15:54:04
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-11 12:30, MarekM wrote:

A skąd ten napastliwy ton? Przejechałem Ci kota? :)

Marek

Stąd, że może skoro nie czytasz, co Ci piszą, to może i patola wyślesz bez mrugnięcia okiem...

Podajesz, że "unieważniają gwarancję", poproszony o zapis, podajesz zapis w którym mowy o tym nie ma (= nie czytasz dokłądnie prostej gwarancji) a teraz masz burmucha...

TG

Data: 2010-10-11 21:47:34
Autor: MarekM
niebrandowana e72
W dniu 11.10.2010 15:54, TGor pisze:

Podajesz, ĹĽe "uniewaĹĽniajÄ… gwarancjÄ™", poproszony o zapis, podajesz
zapis w którym mowy o tym nie ma (= nie czytasz dokłądnie prostej
gwarancji) a teraz masz burmucha...

A bo to kogoś obchodzi, czy w gwarancji jest bezpośrednio napisane, że jest "unieważniona", czy że "wady nie są nią objęte" w konkretnym przypadku? Dla zwykłego zjadacza bułki z szynką oznacza to to samo: istnieje spore ryzyko, że zmieniając product code i wgrywając firmware spora część potencjalnych usterek nie będzie objęta gwarancją.

Marek

Data: 2010-10-12 16:31:26
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-11 21:47, MarekM wrote:

istnieje spore ryzyko, ĹĽe zmieniajÄ…c product code i wgrywajÄ…c firmware
spora część potencjalnych usterek nie będzie objęta gwarancją.

Marek

Ale zerowe ryzyko, że (cyt) "unieważnią gwarancję"*. A taką głupotę palnąłeś.

* "Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) *unieważnić* gwarancję."

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego) mam pleśń na suficie
swojej Ĺ‚azienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2010-10-12 16:58:06
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Tue, 12 Oct 2010 16:31:26 +0200, TGor napisał(a):

* "Po prostu miałe¶ szczę¶cie. To zależy od humoru i solidno¶ci serwisanta. Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) *unieważnić* gwarancję."

Przy czym w Banana Republic of Poland zło¶liwo¶ć serwisów jest taka, że
unieważni± gwarancję w 99% przypadków zawinionych przez użytkownika i 40%
przypadków niezawinionych

Data: 2010-10-12 19:19:19
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-12 17:58, Waldek Godel wrote:
Przy czym w Banana Republic of Poland zło¶liwo¶ć serwisów jest taka, że
unieważni± gwarancję w 99% przypadków zawinionych przez użytkownika i 40%
przypadków niezawinionych

No ale to już insza inszo¶ć, od tego jest już paragraf, "żeby nie było bandyctwa, żeby nie było złodziejstwa, żeby nie było niczego".

Unieważniać mog±, ale to chyba słabo osadzona w prawie możliwo¶ć ("wypowiedzenie gwarancji"? zreszt± nieważne, klient może skorzytać z n.t.z.u.).

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego) mam ple¶ń na suficie
swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2010-10-12 18:28:35
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Tue, 12 Oct 2010 19:19:19 +0200, TGor napisał(a):

Unieważniać mog±, ale to chyba słabo osadzona w prawie możliwo¶ć ("wypowiedzenie gwarancji"? zreszt± nieważne, klient może skorzytać z n.t.z.u.).

Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako ¶wiadczenie dobrowolne na
warunkach jakich sobie gwarant życzy.
Niezgodno¶ć z umow± to oczywi¶cie inna bajka.

Data: 2010-10-13 09:59:58
Autor: Dominik & Co
niebrandowana e72
W dniu 12-10-2010 19:28, Waldek Godel rzecze:

Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako ¶wiadczenie dobrowolne na
warunkach jakich sobie gwarant życzy.

Jest jeszcze co¶ takiego jak niedozwolone postanowienia umowne
(KC Art 385(1) i nast.) W szczególno¶ci należ± do nich
postanowienia, które "przyznaj± kontrahentowi
konsumenta uprawnienia do dokonywania wi±ż±cej interpretacji
umowy". Zatem je¶li w gwarancji nie jest wprost napisane-
"unieważnianie" gwarancji na podstawię widzimisię
producenta/serwisu nie ma mocy prawnej.

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2010-10-13 09:03:46
Autor: Waldek Godel
niebrandowana e72
Dnia Wed, 13 Oct 2010 09:59:58 +0200, Dominik & Co napisał(a):

[...]

pokaż proszę paluszkiem taki zapis na wykazie klauzul zabronionych..
Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umow±? To dobrowolne ¶wiadczenie
jednej strony, czasem w kontek¶cie zakupu jest to strona trzecia.

Data: 2010-10-13 10:14:50
Autor: Dominik & Co
niebrandowana e72
W dniu 13-10-2010 10:03, Waldek Godel rzecze:

[...]

Pokazałem paluszkiem. Otwórz sobie Kodeks Cywilny, przeczytaj
Art. 385(3)*, punkt 9.

Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umow±? To dobrowolne ¶wiadczenie

"Gwarancja, udzielona kupuj±cemu przez wystawcę karty gwarancyjnej, stanowi umowę zawart± między tymi podmiotami."
http://www.serwisprawa.pl/artykuly,28,12,gwarancja-przy-umowie-sprzedazy

Nie polemizuję, że ¶wiadczenie, nie zaprzeczam, że dobrowolne.

* tu wła¶ciwie powinien być superscript, nie chce mi się szukać
(wiem, wstyd) jak gada wstawić w TB.

Data: 2010-10-13 20:15:48
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-12 19:28, Waldek Godel wrote:

> Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako ¶wiadczenie dobrowolne na
> warunkach jakich sobie gwarant życzy.
> Niezgodno¶ć z umow± to oczywi¶cie inna bajka.

Hmm. Gwarant ¶wiadczy ¶wiadczenie dobrowolnie, na okre¶lonych zasadach. Fakt autentyczny. "Rozchodzi się jedna o to", że dobrowolno¶ć rozumie się tak, że on MOŻE ale NIE musi gwarancji dać, ponadto na takich a nie innych warunkach przez siebie ustalonych.

Tylko jak już gwarancję da, czy może j± też odwołać "dżast lajk dat"? Bo chyba nie. Dał słowo (dobrowolnie), musi się z zapisów wywi±zać. I jak mu klient przyjdzie w swetrze z gruszk±, to oni musz± mu ten samolot, znaczy przedmiot naprawić jak ww. warunek spełnił.

Czy się mylę?

TG

Data: 2010-10-16 17:52:08
Autor: Marcin Guzik
niebrandowana e72

Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomo¶ci news:i94t17$4r0$1news.onet.pl...
......"Fakt autentyczny"....
TG

Cofasz do tyłu też? ;)

marcin
www.adayinthelife.whad.pl

Data: 2010-10-18 08:26:37
Autor: TGor
niebrandowana e72
On 2010-10-16 17:52, Marcin Guzik wrote:

Cofasz do tyÂłu teÂż? ;)

Oj WĹ‚adyĹ›...
"Podoba mie sie" taki fakt, co jest autentyczny. SÄ… jeszcze medialne, pudelkowe, StivDĹĽobsowe i inne.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

niebrandowana e72