niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek

Data: 2009-04-29 20:35:04
Autor: olob kowalski
niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek
weźmy energię elektryczną i górnictwo dla przeciętnego mieszkańca oświetlenie miasta w nocy jest niepotrzebne bo wtedy mieszkaniec śpi czyli że prąd nie byłby wykorzystywany tak więc generatory chodzą pali się węgiel i nikt za niego nie płaci a tak gminy czyli tzw. państwo dotują branżę energetyczną

przypadek drugi ostatnio chyba w białymstoku ma być zwiększona jednostka wojskowa było to przez klicha w telewizji ogłaszane przy udziale lokalnych kacyków z miasta, to nic innego jak interwencjonizm państwowy bo jak powiększa się taką jednostkę to taka jednostka wyda w danym mieście więcej publicznych pieniedzy nie w pcimiu ale w białymstoku z pcimia weźmie podatki i wyda w białymstoku

takich przykładów jest pełno tak więc gdzie w polsce wolny rynek tu interwencjonizm był zawsze i będzie zawsze zresztą tak jak na całym świecie

Data: 2009-04-29 22:38:27
Autor: marfi
Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtadln$hcf$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Bolek, opanuj się - proponujesz aby elektrownie na noc wygaszać :)))

--
marfi

Data: 2009-04-29 21:18:19
Autor: olob kowalski
marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> energetyczną

  Bolek, opanuj się - proponujesz aby elektrownie na noc wygaszać :)))

nie czwarty stopień zasilania wprowadzić jak w alternatywach 4

poza tym jak to jest że zadłużenie szpitali stoczni i inych tego typu instytucji do ZUS jest umażane jako tzw oddłużenie a ludkowi z prywatnej firmy jak ma dług to się go ściaga przez komornika czy to jest wolny rynek i uczciwa konkurencja?
ciekawe czemu UOKIK nie zainteresuje się umażaniem zobowiązań wobec szpitali przez państwo w stosunku do prywatnych klinik
państwowa instytucja nie ugryzie ręki która ją karmi
system wolnego rynku w polsce to oszustwo i krętactwo które już niedługo runie

Data: 2009-04-30 08:19:48
Autor: nazgul
niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek

nie czwarty stopień zasilania wprowadzić jak w alternatywach 4

czyli wygaszać.
to cię oświecę że się nie da.
po to się robi np "elektrownie" szczytowo pompowe.

Data: 2009-04-30 10:38:56
Autor: Maseł
nazgul wrote:
nie czwarty stopień zasilania wprowadzić jak w alternatywach 4

czyli wygaszać.
to cię oświecę że się nie da.

Jak sie dalo zapalic, to sa sie i wygasic :-)

po to się robi np "elektrownie" szczytowo pompowe.

To zamiast oswietlac ulice w nocy - dolozyc ze 2 pompy w Rydniku - niech
wiecej napompuja do gornego zbiornika. Bedzie wiecej wody w szczycie i
dzieki temu moze nawet zamiast wygaszac na noc dwa bloki da sie jeden
blok calkowicie wyburzyc (a drugi bedzie w nocy pompowal...)?

Pozdro

Maseł

P.S. Zeby tak jeszcze blok w elektrowni dalo sie zgasic wiaderkiem wody
i rozpalic "jedną zapałką"....

Data: 2009-04-30 11:08:27
Autor: olo
niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek
Użytkownik "olob kowalski"

system wolnego rynku w polsce to oszustwo i krętactwo które już niedługo
runie

Systemów wolnego rynku to nie ma już nigdzie od paru dobrych wieków, więc nie ma co runąć.
No i nic nikomu nie jest nikomu umarzane, to tylko takie zabawy polityków, jak najwięcej zarobić (lub najmniej stracić) przy ręcznej redystrybucji wpływów budżetowych.

pzdr
olo

Data: 2009-04-30 11:38:50
Autor: Fidelio
[...]

To chyba oczywiste, że są rodzaje działalności, które muszą być wyłączone z zasady wolnorynkowej, bo chyba nie chciałbyś żeby się okazało, że wszystkie szpitale w Twoim mieście zbankrutowały i zostały zamknięte?

Data: 2009-04-30 13:06:19
Autor: fatso
Fidelio wrote:
[...]

Ja w sprawie nadymania owej jednostki wojskowej w Bialymstoku.
Warto tu zauwazyc, ze niedawno w Polsce sojusze sie odwrocily.
Obecnie MON bedzie kierowac wojsko do Bialegostoku bo zolnierz
nie ma juz w planie napasc na Dunczykow via Szczecin. A w Trojkacie
Smierci Kaliningrad-Ryga-Wilno wszystko moze sie zdarzyc.
Budowa centrum obslugi NATO w Bydgoszczy i bazy lotnictwa w Poznaniu
tez ma swoj sens- lotnicy nie lubia byc niszczeni na ziemi przez rakiety wroga.
Dobry bokser trzyma garde wysoko i nie pozwala zbytnio sie zblizyc przeciwnikowi
do siebie aby nie oberwac nokautu  lewym sierpowym od jakiegos kacapa.

fatso

niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek