niech żyje Creative(.pl)

Data: 2010-02-05 19:37:42
Autor: WS
niech żyje Creative(.pl)
Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po zainstalowaniu w Win 7 okazało się, że działa tylko jeden kanał audio. Wejścia Lin1, Lin2, Auxiliary, mikrofon, S/PDIF, digital in ( w sumie w XP jest  11 możliwości) nie działają. Mogę je sobie pooglądać na obrazku z infromacją "kanał niedstepny". Oznacza to, że karta reklamowana jako umożliwiająca zaawansowaną edycje dźwieku pod tym względem jest w Win 7 zupełnie nieprzydatna. Zacząłem korespondować z Creative.pl. Po paru wymianach maili poinformowano mnie, że tryb Audio Creation mode w Win 7 po protu nie działa. Prace trwają, ale termin ukończenie nie jest znany. Zapytałem, gdzie jest umieszczona przez Creative informacja, że jedna z najdroższych kart w Win 7 ma bardzo ograniczona funkcjonalność. I oto nadeszła odpowiedź, którą przytaczam w całości, bo zawarta w niej filozofia, nie wiem jak Was, ale mnie zaskoczyła, bo okazuje się, że kazdy posiadacz sprzetu Creative'a może doznać aktu łaski, ale nie musi.

"Szanowny Panie (...)

Dziekujemy za kontakt z Creative Labs.

Firma Creative nie jest zobowiązana do wspierania produktu dla
wszystkich systemów operacyjnych. Nie jest też zobowiązana do wydawania
oprogramowania dla nowych systemów operacyjnych. Wydane sterowniki i
oprogramowanie dla nowych systemów operacyjnych jest dobrowolną wolą
firmy Creative.

Tomasz S(...)
Pomoc Techniczna
Firmy Creative Labs"

WS

Data: 2010-02-05 16:52:26
Autor: rs
niech żyje Creative (.pl)
On Fri, 5 Feb 2010 19:37:42 +0100, "WS" <wsondej@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

jakkolwiek baaaaardzo dziwny jest ton tej odpowiedzi, to jednak ty
jako swiadomy nabywca powinienes najpierw sprawdzic czy urzadzenie,
ktore nabywasz ma sterowniki do systemu, w ktorym bedzie ono
wspolpracowalo. to jest elementarz, tym bardziej, ze creative jest
znany z opieszalosci we wprowadzaniu na rynek nowych driverow, ale jak
juz wprowadza to raczej dobre. chyba pozostaje ci sie tylko uzbroic w
cierpliwosc i poczekac az firma w koncu wyda, sterowniki do W7.
patrzyles na orginalna strone creative'a i forum poswiecone firmie?
<rs>

Data: 2010-02-05 23:37:41
Autor: Przemek
niech żyje Creative(.pl)
wrote:

[...]
 Typowe zale autora tego watku - myslal ze jak wyda na karte 1000zl to bedzie sluzyla mu do emerytury :) a support creative bedzie mial 24 godzinny czas reakcji
Dla przypomnienia ta karta zostala wypuszczona w 2005 roku a chyba w 2008 wycofana ze sprzedazy.IMHO od poczatku jej grupa docelowa to byly bogate snoby ,
nie byl to sprzet profesjonalny a jako grajek do gier czy muzyki zabijal cena .Niestety byla projektowana w czasach kiedy nikomu nie snilo sie o viscie a co dopiero mowic o
win7 wiec stad problemy ze sterownikami - o ile dobrze pamietam sposob obslugi hardware  karty kloci sie z "filozofia" nowszych systemow i jest problem z wykorzystaniem pelni jego mozliwosci
(tzn aby dzialal tak jak w XP)
Dla autora watku - jak jest tak bardzo przywiazany do tej karty zawsze moze zostac przy XP :)

Data: 2010-02-06 11:23:23
Autor: WS
niech żyje Creative(.pl)

wrote:

[...]

 Własnie chodzi o ton odpowiedzi. Jesli chodzi o sprawdzanie - otóż sterowniki i oprogramowanie pod W7 na stronie Creativa są. Dopiero po ich zainstalowaniu okazuje się, że własciwie to są, ale prawie.. Strona Creativa cierpliwie prowadzi do oprogramowania pod tę kartę dla Win7.

Typowe zale autora tego watku - myslal ze jak wyda na karte 1000zl to bedzie sluzyla mu do emerytury :)  (...) od poczatku jej grupa docelowa to byly bogate  snoby ,

Co ma piernik do wiatraka? O ile wiem, moja rorzutność nie naruszyła Twojego portfela  - kompleksy jakieś? Poza tym, tak się składa, że emerytem, to ja juz jestem. Życzę Ci byś od czasu do czasu  mógł sobie pozwolić na odrobinę tego. co ty nazywasz snobizmem, a co dla mnie było oczekiwaną funkcjonalnością.

Dla autora watku - jak jest tak bardzo przywiazany do tej karty zawsze moze zostac przy XP :)

Oczywista oczywistość. Jej walory wykorzystuje na XP, Win 7 używam tylko przy konwersjach video lub końcowej obróbce dźwieku.

  Zainicjowałem wątek, bo oprócz wiedzących wszystko, choc po cudzej szkodzie, moga być tacy, którzy unikną podobnych tarapatów.

WS

Data: 2010-02-06 17:40:35
Autor: Przemek
niech żyje Creative(.pl)
WS wrote:

[...]

Coz ton niezbyt uprzejmy ale dla wielu firm wsparcie dla produktow konczy sie
z zakonczeniem ich sprzedazy.Fakt ,creative moglo to lepiej rozegrac np zaproponowac -
przyslijcie nam stara karte X fi elite pro dostaniecie 30% znizki na nowa karte w pelni zgodna z win7
- zamkneloby usta wszystkim tym ktorzy twierdza ze nie troszcza sie o uzytkownikow a przy okazji by zarobilo :)

Data: 2010-02-05 20:23:44
Autor: Giecze
niech żyje Creative(.pl)
WS wrote:

[...]

Czytam na ich stronie:
Minimum System Requirements:
MicrosoftŽ WindowsŽ XP Service Pack 2 (SP2)

Więc nie rozumiem o co ci chodzi?

Na pocieszenie pozostaje "Elite" i "Pro" ;)

Grzegorz

Data: 2010-02-05 23:49:22
Autor: Animka
niech żyje Creative(.pl)
W dniu 2010-02-05 20:23, Giecze pisze:
WS wrote:

Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po
zainstalowaniu w Win 7 okazało się, że działa tylko jeden kanał audio.
..
[...]

Jakby były sterowniki pod Vistę, to by działało, ale jak widzę z tego co napisałeś - nie ma. Poszukaj jednak na google, może ktoś napisał czy zmodyfikował i zamieścił na stronie.

--
animka

Data: 2010-02-06 12:42:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech żyje Creative(.pl)

WS wrote:

[...]

A rozumiesz słowo MINIMUM?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-06 23:35:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech żyje Creative(.pl)

W dniu 2010-02-06 12:59, qwerty pisze:
[...]

No o ile to napisano, to dobrze. Nie wgryzałem się w stronę, a tylko w
wypowiedź i cytat.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-06 13:58:55
Autor: Giecze
niech żyje Creative(.pl)
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> Minimum System Requirements:
> MicrosoftŽ WindowsŽ XP Service Pack 2 (SP2)

A rozumiesz słowo MINIMUM?

Dla ścisłości, przy OSach powinni pisać o wspieranych systemach. Trudno
oczekiwać, że to kryterium daty wydania (wtedy i Windows 2050 się
załapie).

Grzegorz

Data: 2010-02-06 23:35:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech żyje Creative(.pl)
W dniu 2010-02-06 13:58, Giecze pisze:
[...]

Czyli wracamy do błędu Creativa a nie WSa.
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-07 11:02:05
Autor: Giecze
niech żyje Creative(.pl)
> [...]

> oczekiwać, że to kryterium daty wydania (wtedy i Windows 2050 się
> załapie).

Czyli wracamy do błędu Creativa a nie WSa.

Zwał jak zwał, nie sądzę aby to obligowało Creative'a do zaspokajania
kaprysów WS dot. W7, nawet jeśli karta nazywa się Elite Pro ;)

Sugerowanie się napisami na pudełku i rozciąganie ich na wszystkie nowe
OSy (nieobecne na rynku w czasie przemiery sprzętu) jest naiwne, a
pretensje WS bezpodstawne.

Grzegorz

Data: 2010-02-08 10:23:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech żyje Creative(.pl)
W dniu 2010-02-07 11:02, Giecze pisze:
[...]

Co nie znaczy, że nie można ostrzec innych przed ryzykiem związanym ze
współpracą z ww producentem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-08 14:16:42
Autor: Giecze
niech żyje Creative(.pl)
> [...]

> kaprysów WS dot. W7, nawet jeśli karta nazywa się Elite Pro ;)

Co nie znaczy, że nie można ostrzec innych przed ryzykiem związanym ze

Nie widzę jakiegoś ponadnormatywnego ryzyka. Proponuję ostrzec przed
kupowaniem "kota w worku".

Grzegorz

Data: 2010-02-05 22:23:36
Autor: Mateusz Viste
niech Ĺźyje Creative(.pl)
On Friday 05 February 2010 19:37, WS wrote:
[...]

I bardzo dobrze :)
Nie wszyscy producenci uginają się do widzi-misie Microsoftu.

To do użytkownika należy poinformowanie się, czy dany sprzęt będzie
działał lub nie z jego systemem - dotyczy to *szczególnie* produktów nie
kierowanych do masowego odbiorcy, a do takich zaliczam kartę X-fi Elite
Pro.
Ja sam używam tylko i wyłącznie Linuksa - i jakoś nie narzekam, że
producenci nie wydają do niego odpowiednich sterowników... Po prostu
kupuję sprzęt, który działa pod moim systemem.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2010-02-05 22:54:17
Autor: Andrzej Libiszewski
niech Ĺźyje Creative(.pl)
Dnia Fri, 05 Feb 2010 22:23:36 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

Ja sam używam tylko i wyłącznie Linuksa - i jakoś nie narzekam, że
producenci nie wydają do niego odpowiednich sterowników... Po prostu
kupuję sprzęt, który działa pod moim systemem.

I dlatego wsparcie do bardziej nietypowego sprzętu masz takie, jakie masz.

Data: 2010-02-06 12:56:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech Ĺźyje Creative(.pl)

W dniu 2010-02-05 22:54, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Nietypowego, to byłoby dobrze :D
Tam nie ma wsparcia nawet dla typowego sprzętu niestety.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-06 15:40:14
Autor: JaromirD
niech Ĺźyje Creative(.pl)
[...]

I po co Ci to? Bez problemu można obalić Twoje twierdzenie (choćby tym, że czytasz to, co napisałem) i wyjdziesz wtedy na ćwierćinteligenta.

JaromirD

Data: 2010-02-06 23:37:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niech Ĺźyje Creative(.pl)
W dniu 2010-02-06 15:40, JaromirD pisze:
[...]

Nie. Tym możesz tylko udowodnić, że CZĘŚĆ sprzętu jest wspierana.
Natomiast ja mam typowy sprzęt i mogę udowodnić, że jest niewspierany.

i wyjdziesz wtedy na ćwierćinteligenta.

To i tak o ćwierć więcej niż urządzający ataki personalne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-06 08:37:38
Autor: Pszemol
niech żyje Creative(.pl)
"WS" <wsondej@poczta.onet.pl> wrote in message news:hkhohm$bea$1news.dialog.net.pl...
Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po zainstalowaniu w Win 7 okazało się, że działa tylko jeden kanał audio.

Czemu w takim razie nie oddasz jej do sklepu?

Data: 2010-02-06 18:49:24
Autor: WS
niech żyje Creative(.pl)

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hkj9o2.7h4.0poczta.onet.pl...
[...]

A, to cała historia. Właściwie musiałbym oddać do sklepu nie tyle karte dźwiękowa, co Windowsa 7. Z powodów, których tu wyłuszczac nie będę, codziennie nagrywam sporo różnych kanałów tv i wycinam z nich krótkie dźwięki. Mam w komputerze 3 karty TV umożliwiające jednoczesne rejestrowanie 4 kanałów, z piątego moge jeszcze rejestrować sam dźwięk. Jakos to na XP dość sprawnie działa. Ale, zwiedziony zachwtami nad W7 ( byłem Vistoodporny),  kupiłem W7 Pro (64).  No i padaczka zupełna - aplikacje telewizyjne to jedna wielka tragedia. Jedynie Beyond TV jako tako daje radę. Tryby zgodności sytuacji nie poprawiają. Szybko wróciłem do XPka, uzywając siódemki, jak juz pisałem, do montazu i konwersji video albo edycji dźwięku rejestrowanego na XP.  Różnica szybkości jest rzeczywiście duża. Na XP inkryminowana karta działa bez zastrzeżeń, pod W7 jest kaleką. Czyli - na XP jestem z niej zadowolony, ale chcialem i na Win 7. Pewnie gadżeciarz jestem, ale gadżeciarze to ludek nieagresywny. Gdyby z Creative'a napisali do mnie zamydlając oczy uprzejmym - *przykro nam, mamy nadzieję* itp, odpuściłbym. Dałem cytat z korespondecji tutaj, bo to (moim zdaniem) przypadek skrajnego niekupieckiego cynizmu. To jest słabo zawoalowana, zupełnie nie  aksamitna forma stwierdzenia "spadaj na drzewo burasie." Niektórzy wypowiedający sie w tym wątku (Przemek) z ochotą podchwycili ten ton. Jest firma, jest jej produkt, jest z nim kłopot. Szukałem porady, pokazano mi środkowy palec. Dziękuję *bosskg* za rzeczowość, pozdrawiam, WS

Data: 2010-02-07 12:19:40
Autor: Przemek
niech żyje Creative(.pl)
WS wrote:

A, to cała historia. Właściwie musiałbym oddać do sklepu nie tyle
karte dźwiękowa, co Windowsa 7. aksamitna forma stwierdzenia "spadaj na drzewo burasie." Niektórzy
wypowiedający sie w tym wątku (Przemek) z ochotą podchwycili ten ton.

Hmm widze ze moje stwierdzenie jakoby ta karta byla przeznaczona dla bogatych snobow zabolalo ....
Moze napisz kiedy ta karte kupiles bo na razie usilujesz stworzyc wrazenie ze karta swiezo kupiona i
nie dziala pod win7   "Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite " a tymczasem jak
 pisalem creative zakonczylo sprzedaz tego modelu  kilka lat temu , wiec albo twoja karta ma juz kilka lat  i powinnes napisac "posiadam karte
X fi Elite" albo kupiles "lezak magazynowy" z wyprzedazy . Zwazywszy ze zostala wypuszczona w 2005  jak dlugiego wsparcia sie spodzewales?
Akurat karty dzwiekowe (te bardziej zaawansowane) to mieszanka hardware i software i podejrzewam ze opracowanie sprzetowej strony
to z 50 % kosztow opracowania konstrukcji  ,reszta to soft ,testy calosci itp - a przy nowym systemie ktos te koszty musi poniesc od nowa ,
oczywiscie nie Ty tylko producent i to bez jakiejkolwiek nadziei na zwrot ..Zreszta podobny problem jest z innym niszowym sprzetem np jakimis drogimi
skanerami czy drukarkami.
 pzdr

Data: 2010-02-08 12:32:49
Autor: Wiesław
niech Ĺźyje Creative(.pl)
Dnia 07-02-2010 o 12:19:40 Przemek <pixi@dixi.pl> napisał(a):

pisalem creative zakonczylo sprzedaz tego modelu  kilka lat temu , wiec
albo twoja karta ma juz kilka lat  i powinnes napisac "posiadam karte
X fi Elite" albo kupiles "lezak magazynowy" z wyprzedazy .

Jak na "leżak magazynowy", jest ich całkiem sporo :D
http://www.skapiec.pl/site/cat/5/comp/78450

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-08 13:28:14
Autor: WS
niech Ĺźyje Creative(.pl)

Użytkownik "Wiesław" <nawu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u7s3ozy01wn7mbwiesiek-pc...
[...]

No właśnie. Komputronik tez ma ten "leĹźak" w ofercie. Ja kupiłem ją  w styczniu 2010.
WS

Data: 2010-02-08 20:05:16
Autor: Przemek
niech żyje Creative(.pl)
WS wrote:
[...]

No właśnie. Komputronik tez ma ten "leżak" w ofercie. Ja kupiłem ją  w
styczniu 2010.
 To pretensje mozesz miec do sprzedawcy ze jajeczko lekko nieswieze :) ..Zobacz w jakim dziale ta karta jest na stronie creative -
http://pl.europe.creative.com/products/productarchive.asp?category=924&subcategory=926&product=14064&nav=-1

jak by nie bylo  wystepuje u producenta jako produkt archiwalny :)

Data: 2010-02-09 09:36:21
Autor: Przemek
niech żyje Creative(.pl)
Wiesław wrote:
[...]

Skapca traktujesz jako wyznacznik czy towar jest produkowany ? To co powiesz o tym
http://www.skapiec.pl/site/cat/1/comp/3314  , pewnie nocna zmiana fab amd w Dreznie robi lewizne :)
A tak na powaznie to swiadczy tyllko o tym ze creative ma dobrych handlowcow i potrafilo wyczyscic sobie magazyny przed zakonczeniem produkcji
- pewnie zrobili dobra cene w hurcie albo promocje dwie w cenie jednej i wiele sklepow sie zlapalo , teraz te sklepy probuja wyprzedac ten towar oczywiscie nikt nie zaznacza ze towar juz nie jest juz produkowany  bo kto by to kupil :) Jak creative nie zrobi dobrych sterownikow pod 7 (a sadzac po ofercie na ichstronie powoli odpuszczaja sobie rynek kart dzwiekowych , szczegolnie tych drozszych
http://pl.store.creative.com/products/welcome.aspx?catid=1 ) to przewiduje gwaltowny spadek cen tych kart  - sprzedawcy beda starali sie wypchnac je na sile zanim towar stanie sie zupelnie niesprzedawalny.

Data: 2010-02-08 12:54:40
Autor: Wiesław
niech żyje Creative(.pl)
Dnia 06-02-2010 o 18:49:24 WS <wsondej@poczta.onet.pl> napisał(a):

Właściwie musiałbym oddać do sklepu nie tyle karte dźwiękowa, co  Windowsa 7.

Ludziska jednak sobie jakoś radzą.
Próbowałeś - SB X-Fi Series Support Pack 2.0 ?
http://forum.pclab.pl/t512339.html

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-08 13:33:54
Autor: WS
niech żyje Creative(.pl)

Użytkownik "Wiesław" <nawu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u7s4pet3hw27kqwiesiek-pc...
[...]

Tak, zastosowałem. wyraźnie poprawia to co jest na wyjściu. Mój problem, to nieaktywne kanały wejściowe. Jak przyznaje Creative    - cytat z korrspondencji - "Niestety nie ma mozliwosci zmiany ustawienia na Audio Creation mode dlatego kanaly sa niedostepne. ").

Pozdrawiam, WS

Data: 2010-02-06 09:07:02
Autor: Michał Bień
niech żyje Creative(.pl)
W dniu 2010-02-05 19:37, WS pisze:

[...]

Hmmm, dlaczego mnie to nie dziwi. To samo przerabiałem z Live! i Audigy. CT już ma taką politykę, że po wydaniu nowego systemu praktycznie nie wypuszcza do niego sterowników wspierających w pełni linie kart starszych, niż najnowsza. Pewnie by wspierać sprzedaż nowych kart. Ale to ma krótkie nogi - ludzie to widzą. U mnie decyzja jest podjęta - jeśli będę zmieniał kartę, to na prostszy model Xonara pod PCI-E. Na razie siedzę na Audigy SB1394 pod Win7 i korzystam ze sterowników z Visty. Jest w miarę OK. A brak wsparcia sprzętowego pod DXS (poza  OpenAL) to już wina MS. W szale "robienia dobrze" producentom treści HD wyciął z DX warstwę HAL i prawie każda karta z mocnym DSP działa jak byle wbudowany w płytę kodek audio, a piractwo jak miało się dobrze, tak ma się nadal, tymczasem za TV, monitory, karty itp. z HDCP płacimy przy każdym zakupie z własnej kieszeni.

[...]

Coś mi się wydaje, że to jest zakończenie dłuższej korespondencji i tu wylewasz żale, a wcześniej ostro po nich pojechałeś w stylu "zapłaciłem - należy mi się". W prawie każdej takiej dużej firmie najpierw jest okrągłe zlewanie klienta i grzeczne nawijanie waty na uszy. A że w obu przypadkach frajera, który już kupił produkt mają w d*e, to zupełnie inna sprawa.

Jak dla mnie stareńka Audigy1394 to była ostatnia karta CT. Chętnie pozbyłbym się dźwiękówki z komputera (zajmuje cenne PCI 2.x), ale niestety wbudowana w płytę VIA VT1708S, niby zachwalana, ma tak fatalny - płaski, szumiący i czasem strzelający dźwięk, że nie da się tego słuchać. Niestety - na chipie dźwięk się nie kończy. Pozostaje jeszcze kwestia konwerterów i części pasywnej karty separującej ją od zakłóceń z komputera. A to na wbudowanych jest zazwyczaj o kant d* potłuc :(

/Michał Bień

Data: 2010-02-06 12:10:20
Autor: bosskg
niech żyje Creative(.pl)
Użytkownik "WS" <wsondej@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkhohm$bea$1news.dialog.net.pl...
[...]

Może sprobuj te: http://forums.creative.com/t5/Sound-Blaster/SB-X-Fi-Series-Support-Pack-2-0-05-15-2009/td-p/527485

Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-02-09 12:37:57
Autor: Radosław Sokół
niech żyje Creative(.pl)
WS pisze:
Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po

*Tylko* soft.

[...]

Ależ czego się spodziewasz w świecie zamkniętych specyfikacji
i zamkniętych sterowników?

Gdyby, jak za starych czasów, Creative opublikował dokładną
dokumentację karty, pewnie znalazłby się jakiś zapaleniec,
który napisałby sterowniki do najnowszej wersji Windows.
W końcu z niektórymi kartami Creative - choć raczej dzięki
technice reverse-engineering, a nie ogólnodostępnej dokumen-
tacji - tak właśnie było i pojawiały się niezależne sterow-
niki, czasem lepsze od firmowych.

W sytuacji, gdy Creative jest jednocześnie producentem sprzę-
tu i oprogramowania sterującego tym sprzętem, musisz brać
pod uwagę, a nawet przyjmować za pewnik, że sterowniki będą
dostępne *wyłącznie* dla wersji Windows oferowanej w momencie
wchodzenia danej karty na rynek i dla *żadnej nowszej*.
Zmiana systemu równa się zmianie sprzętu.

Jedynie otwarte sterowniki zapewniają ciągłość wykorzystania
sprzętu w nowym oprogramowaniu. Nie muszę chyba dodawać, że
jest to ciągłość, na której producentom sprzętu absolutnie
*nie* zależy.

Szerzej zresztą opisałem temat już dawno w artykule:
http://www.grush.one.pl/article.php?id=openclose

PS. Poza tym Creative ma bardzo złą opinię jeżeli chodzi o
     pisanie sterowników urządzeń. Przez cały "czas życia"
     Windows NT 4.0 nie napisali stabilnych i w pełni funk-
     cjonalnych sterowników do SoundBlastera 16, którego
     sprzedawali przecież bardzo długo.

niech żyje Creative(.pl)