niechciane sms'y reklamowe, a ustawa o ochronie danych osobowych

Data: 2009-05-23 19:21:27
Autor: Flo
niechciane sms'y reklamowe, a ustawa o ochronie danych osobowych
Mam problem z operatorem z którym podpisałem umowę (Orange).

Od pewnego czasu jestem nękany sms-ami marketingowymi pochodzącymi wyłącznie od operatora.

Skontaktowałem się z BOK i otrzymałem informację, że wysyłanie materiałów reklamowych na moim koncie abonenckim jest zablokowane i nie wiedzą dlaczego takie wiadomości otrzymuję. Złożyłem stosowną reklamację i czekam na jej rozpatrzenie ale w między czasie chciałbym się dowiedzieć jakie ewentualne kroki mogę podjąć w stosunku do operatora.

Czy mogę skorzystać z Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 art 32 pkt 6 (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych) gdy konto abonenckie należy do osoby fizycznej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą i zażądać od operatora zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach innych niż związanych bezpośrednio z świadczeniem usług telekomunikacyjnych (najlepiej w ogóle zaprzestania przetwarzania tych danych)?

Kolejne pytanie.
Czy jeśli mogę skorzystać z wymienionej ustawy i z niej skorzystam składając stosowne żądanie, a operator nadal będzie przesyłał sms'y marketingowe będę mógł z tego tytułu rozwiązać umowy bez narażania się na konieczność wniesienia umownych opłat karnych za ich zerwanie.

Prosiłbym o merytoryczne wypowiedzi, a nie zbędne komentarze.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-05-23 20:30:35
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 23 May 2009 19:21:27 +0200, Flo napisał(a):

[...]

Możesz. Sprawy esemesów to nie załatwi (niekoniecznie).
PTK nie zauważyła ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i przy spamie cały czas piszą o UoODO, podczas gdy mailing/esemesing to tylko art. 10 ust. 1 UoŚDE.

Złóż oświadczenie o cofnięciu zgody na kierowanie ofert handlowych.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-24 02:03:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Olgierd pisze:

Złóż oświadczenie o cofnięciu zgody na kierowanie ofert handlowych.

I da to coś Twoim zdaniem ? :>

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-05-24 08:24:25
Autor: Flo
Olgierd pisze:

[...]

Może być coś w tym stylu?

            Niniejszym na podstawie art.32 pkt 6, oraz art.35 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29.08.1997 (Dz.U.Nr 133 poz 883) żądam zaprzestania przetwarzania tych danych zarówno przez PTK Centertel Sp. Z o.o., jak również i inne podmioty z nią powiązane. Cofam też zgodę na otrzymywanie niezamówionej informacji handlowej i żądam usunięcia danych z bazy "MERITUM".

            Równocześnie na podstawie art. 10 pkt. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 (Dz.U.2002.144.1204) żądam zaprzestania przesyłania niezamówionych materiałów reklamowych drogą elektroniczną (w tym wiadomości sms).

   W przypadku niezastosowania się do mojego żądania zmuszona będę podjąć kroki prawne określone w art. 24 ustawy z dnia z dnia 18 lipca 2002 (Dz.U.2002.144.1204) oraz Art. 49 ustawy z dnia 29.08.1997 (Dz.U.Nr 133 poz 883) , a także czynności zmierzające do rozwiązania umów z winy operatora.

Gwoli wyjaśnienia baza "Meritum" to baza abonentów Orange przeznaczona dla partnerów Orange w celu wykorzystania danych abonentów w taki sposób aby przedstawiać ofertę handlową. Korzystają z niej wszystkie salony, punkty partnerskie, KKB, DKB. Jeśli ktoś otrzymuje sms-a lub dzwoni konsultant z nową ofertą to dane te uzyskał z tej bazy.
Podpisanie umowy z operatorem nie jest równoznaczne z umieszczeniem danych osobowych (firmy) w tej bazie.

Data: 2009-05-24 07:22:08
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 24 May 2009 08:24:25 +0200, Flo napisał(a):

Złóż oświadczenie o cofnięciu zgody na kierowanie ofert handlowych.

Może być coś w tym stylu?

Może być, z tym, że ponazywaj jeszcze te ustawy w piśmie. Ale co będzie dalej to tajemnicą jest i basta.

Data: 2009-05-24 10:46:14
Autor: Flo
Olgierd pisze:

Może być, z tym, że ponazywaj jeszcze te ustawy w piśmie. Ale co będzie dalej to tajemnicą jest i basta.

Jutro im zaniosę i zobaczymy co dalej.  :)
Oczywiście wiążący jest termin złożenia oświadczenia/żądania, a więc od dnia następnego już nie mogą przetwarzać tych danych i wysyłać informacji handlowych?