niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?

Data: 2012-03-13 07:44:04
Autor: andrzej
niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?
Chodzii o specyficzny towar . którego produkcja i dystrybucja jest
bardzo regulowana
 - mianowicie o środki ochrony roślin
Od dawna podejrzewałem że jestem nabijany w butelkę .. opsss w
buteleczkę :)
Ciągle wydawało mi się że towaru jest za mało...
Preparat 1
 dokładnie  zmierzyłem zamiast 2,5 ml jest   1.2 ml
 - sprzedawca : nie mogę przemijać reklamacji - zużył pan towar
faktycznie zużyłem - OK
Preparat 2
 zerwałem zabezpieczenie, odkorkowałem przelałem do załączonej przez
producenta menzurki
: zamiast 5ml jest 3 ml !!
Obfotografowałem proces pomiaru - klops nie mogę znaleźć paragonu :(

Idę do sklepu ogrodniczego, kupuje , wyciagam buteleczkę z kartonu
oglądam pod światło -gołym okiem widać braki
Sprzedawca tłumaczy   : Ja to tylko sprzedaje , buteleczka fest
hermetyczna itd .....
, facet odbiera o de mnie i  .. wstrząsa
Teraz już nic się nie zobaczy chyba że  podświetlić halogenem ;)
-- Ja pań chce to można spisać nr serii i zgłosić do producenta
OK no to szukamy nr serii - i zonk - preparat jest przeterminowany, i
 nagle okazuje się że wszystkie w sklepie są przeterminowane !!

Data: 2012-03-13 11:14:35
Autor: witek
niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?
On 3/13/2012 9:44 AM, andrzej wrote:
Chodzi o specyficzny towar

Chciałeś się wyżalić czy jak?

Data: 2012-03-13 17:45:08
Autor: Bydlę
niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?
Tak, być może tak, kto wie, czy tak.
(odpowiadam na jedyne pytanie w całym tekście, opierając się na  fragmencie od słów: Idę do)

--
Bydlę

Data: 2012-03-14 02:14:56
Autor: andrzej
On 13 Mar, 17:45, Bydlę <pan.by...@gmail.com> wrote:
Tak, być może tak, kto wie, czy tak.
(odpowiadam na jedyne pytanie w całym tekście, opierając się na
fragmencie od słów: Idę do)

--
Bydlę

chyba pytanie było w tytule  ostatni znak = ?
niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy,
dystrybutora, producenta ?

Sprzedawca wykręca się sianem, substancje czynna produkowana chyba w
Indiach,
zezwolenie na dystrybucje firma z Anglii w  RP sklep ew hurtownia.

Jeśli uznamy że winny jest sprzedawca - choć ten przysięga ze nie
to jak mam udowodnić swoja racje ?
latać po sklepach z suwmiarką i kalkulatorem i obliczać pojemność
płynu ?
- możliwe o ile pojemnik jest szklany i płyn jest "ustały"
( zwykle gęsta nieprzejrzysta zawiesina wystarczy wstrząsnąć i już ni
widać poziomu płynu)

alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
ochronne
 i komisyjne w sklepie  przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

Data: 2012-03-14 20:35:20
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "andrzej" <anlapapl@gmail.com> napisał w wiadomości news:5661ac73-a729-4523-a666-0c434d7599baw5g2000vbv.googlegroups.com...

alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
ochronne
> i komisyjne w sklepie  przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

Rozumiem, że z jakiegoś istotnego powodu uznajesz, że najprostsze rozwiązanie polegajace na powiadomieniu Inspekcji Handlowej o Twoim odkryciu jest niemożliwe do wykonania.

Data: 2012-03-15 20:31:28
Autor: Bydlę
On 2012-03-14 10:14:56 +0100, andrzej <anlapapl@gmail.com> said:

[...]

To zacytuję to najważniejsze  - bo wyciąłeś.

===
[...]

Niepsrawdzenia towaru w pudełkach? Tak.
Napełniania butelek w fabryce? Nie.
Sprzedwania czegoś, co jest przeterminowane? Tak.

 - choć ten przysięga ze nie
to jak mam udowodnić swoja racje ?

Zgłosić inspekcji, że kupiłeś (tu faktura) to i to, tam i tam, przeterminowane i oszukane (być może) na wadze.

latać po sklepach z suwmiarką i kalkulatorem i obliczać pojemność
płynu ?

Jeśli się uprzesz, że chcesz dokładnie litr mleka czy coli, to tak.
A w twoim przypadku - twierdzisz, że płynu jest za mało - nie wierzysz sobie?

alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
ochronne
 i komisyjne w sklepie  przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

1. nie kupować (tam i tego)
2. poskarżyć się producentowi/mediom
3. zgłosić inspekcji to, na co natrafiłeś...

Ale ogólnie to tak - nie kupować bezmyślnie, a im bardziej ci zależy na tym, co kupujesz, tym bardziej kontrolować. Świat jest tak skonstruowany, że mimo dekalogu (i pokrewnych spisów) ludzie działają po swojemu, a nie wg idealnej wersji demo.

--
Bydlę

niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?