niekompatybilność piwotów i ramion hamulców v-brake?

Data: 2010-02-06 23:12:15
Autor: chary
niekompatybilność piwotów i ramion hamulców v-brake?
On Sat, 06 Feb 2010 22:10:34 +0100, R.Madejski wrote:

Nie sądziłem, że podejmując decyzję o składaniu roweru z części będę miał zagwozdkę przy każdej z nich :)

Tym razem chciałem zamontować hamulce v-brake. Niestety, z przykrej  w skutkach przymiarki wynika, że otwory w hamulcach są okrągłe, a piwoty w ramie "ścięte" po bokach u "wybrzuszone" przy rurce, przez co ramię hamulca do niej nie dochodzi.

Czy to oznacza, iż muszę albo wymienić piwoty na całkowicie okrągłe lub hamulce na inny model, czy też jest jakieś inne wyjście z sytuacji? Hamulce to shimano xt model BR-M750.

Zdjęcia:
http://img15.imageshack.us/img15/8618/dscf4576j.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/3422/dscf4575f.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/5129/dscf4574.jpg

Czesc,

Ja co prawda sam tego nie robilem, tylko instruowalem kiedys zone przez
telefon, wiec nie wiem jak to dokladnie wygladalo, ale...
Kupila sobie w serwisie rowerowym piwoty, przykrecila i probowala zalozyc
hamulec. Niestety okazalo sie, ze 'odsadzenie' na piwocie jest zbyt duze i
bolec z hamulca nie siegal do otworu w amortyzatorze. Pojechala na drugi
dzien i wymienila piwoty na takie pasujace, takze moze i dla Ciebie jest
nadzieja ;)
Piwoty calkowicie okragle nie moga byc, bo te 'sciecie' sluzy do ich
przykrecania. gdyby nie to, to by nie bylo jak go zlapac kluczem (no chyba,
ze sie myle i sa tez takie z jakims innym patentem np. na imbus czy cos;)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

niekompatybilność piwotów i ramion hamulców v-brake?