Data: 2010-02-06 23:24:23 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
niekompatybilność piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
R.Madejski wyklepał(a) :
Tym razem chciałem zamontować hamulce v-brake. Niestety, z przykrej w Wszystko wygląda ok, a popatrzyłeś przy zakładaniu czy bolec ustalający położenie spreżyny wszedł w otwór obok piwotu ? -- Dominik Mirowski e-mail NA |
|
Data: 2010-02-06 23:42:10 | |
Autor: R.Madejski | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
Dominik Mirowski wrote:
R.Madejski wyklepał(a) : Tak, ten bolec ustalający położenie wchodzi w mały otwór obok piwota (tak naprawdę tam są trzy małe otwory, wkładam w środkowy), ale otwór w hamulcu "blokuje się" na tym wybrzuszeniu piwota przy ramie (jak mniemam właśnie pod klucz) i nie schodzi niżej. Powstaje szczelina jak na zdjęciach, i nie wiem, czy przypadkiem bolec nie powinien wchodzić bardziej w ten mały otwór a hamulec opuścić się po piwocie bliżej ramy. To co sugeruje *chary* może ma sens; może są piwoty z niższym wybrzuszeniem pod klucz? Intuicja mi podpowiada, że ten hamulec powinien być bardziej do ramy, jak na zdjęciu poniżej, ale sam już nie wiem. http://img697.imageshack.us/img697/5129/dscf4574.jpg RM |
|
Data: 2010-02-07 00:19:53 | |
Autor: BoDro | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
R.Madejski pisze:
To co sugeruje *chary* może ma sens; może są piwoty z niższym wybrzuszeniem pod klucz? Tutaj można zobaczyć, jakie piwoty oferuje jeden z producentów: http://www.nusiu.pl/sklep/ Ramię musi wejść na tyle głęboko na piwot, by śruba mocująca ramię dochodziła do jego końca i nie powodowała jego blokowania. W ramionach hamulców np. Alivio średnica otworu od strony gwintu piwotu jest nieco większa (właśnie na długości zgrubienia z wycięciem pod klucz na piwocie) niż od strony śruby mocującej, więc ramię całkowicie wchodzi na zgrubienie piwotu. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-02-07 00:29:31 | |
Autor: R.Madejski | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
BoDro wrote:
R.Madejski pisze: O, no właśnie, a w tych ramionach XT średnica otworu jest stała. Nie ma profilowania, które wchodzi na zgrubienie piwotu. Czytałem różne artykuły przed kupnem jakiejkolwiek części czy nie będzie problemu ale kurcze o piwotach i v-brake'a nigdzie nie wyczytałem. Patrzę teraz, że na amortyzatorze ta sama sytuacja! Nie wchodzą do końca. I co teraz? Wymiana piwotów? Jeśli tak, to na jakie? A może oszlifować te które są lekko ok. 2.5mm? RM |
|
Data: 2010-02-07 01:02:58 | |
Autor: BoDro | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
R.Madejski pisze:
Czytałem różne artykuły przed kupnem jakiejkolwiek części czy nie będzie problemu ale kurcze o piwotach i v-brake'a nigdzie nie wyczytałem. Patrzę teraz, że na amortyzatorze ta sama sytuacja! Nie wchodzą do końca. I co teraz? Wymiana piwotów? Jeśli tak, to na jakie? A może oszlifować te które są lekko ok. 2.5mm? a pociągnij pedeefa tych hamulców ze strony Shimano. Na pierwszy rzut oka śruba mocująca ramię wygląda inaczej, niż w niższych grupach (wspomniane Alivio). Może one faktycznie nie muszą nachodzić na zgrubienie. Najważniejsze, by nie były blokowane śrubą mocującą po jej całkowitym dokręceniu. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-02-07 10:38:30 | |
Autor: Michał Pysz | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
O, no właśnie, a w tych ramionach XT średnica otworu jest stała. Nie ma Ja bym nie ruszał, jeśli weszło na tyle, że sprężynka trafiła w otwór i się nie będzie kręcić to nie potrzeba nic więcej. Chyba, że masz czas i będzie Ci to wizualnie przeszkadzać, wtedy mozę warto poszukać innych piwotów. |
|
Data: 2010-02-07 10:49:39 | |
Autor: BoDro | |
niekompatybilność piwotów i ramio n hamulców v-brake? | |
Michał Pysz pisze:
Ja bym nie ruszał, jeśli weszło na tyle, że sprężynka trafiła w otwór i się nie będzie kręcić to nie potrzeba nic więcej. ano właśnie, bo chyba w tym modelu piwot służy wyłącznie jako wspornik korpusu ramienia, a nie jako oś - jak w niższych modelach. Samo ramię nie obraca się an piwocie, ale na osiach w korpusie. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-02-07 05:04:36 | |
Autor: mg | |
niekompatybilność piwotów i ramion hamulców v-brake? | |
Ano wlasnie, bo chyba w tym modelu piwot sluzyy wylacznie jako wspornik Ja mam najnizsza wersje (BR-M421 Alivio-Acera) i tez piwot nie jest osia. http://tnij.com/br_m421 |
|
Data: 2010-02-07 16:17:15 | |
Autor: kosik | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v-br ake? | |
Uzytkownik "mg" <abcdemg2@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:d86e764a-fe7d-49ea-a659-f726dbb67caaz41g2000yqz.googlegroups.com... Ja mam najnizsza wersje (BR-M421 Alivio-Acera) i tez piwot nie jest Jak najbardziej jest osia. Przyjrzyj sie konstrukcji hamulców z równoleglym prowadzeniem i wylapiesz róznice :) Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-02-07 07:47:01 | |
Autor: mg | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
Ja mam najnizsza wersje (BR-M421 Alivio-Acera) i tez piwot nie jest To ja moze po prostu opisze co mam: - w ramieniu hamulca jest otwor na piwot - w ten otwor jest wporwadzona tuleja - tuleja ma na poczatu i koncu kolnierze - sciskajac kolnierze tulei nie blokuje sie obrotu tulei w otworze ramienia - w sumie tuleja wpuszczona w otwor ramienia hamulca stanowia lozysko slizgowe - bezposrednio na piwot jest nalozona tuleja a nie ramie - tuleja z jednej strony opiera sie o pokazane na wczesniejszych zdjeciach zgrubienie piwota a z drugiej jest docisnieta przez srube wchodzaca w piwot W tym sensie, jak napisal ktos wczesniej, piwot nie jest osia lozyska slizgowego, ktore umozlilwia obrot ramienia hamulca a jedynie trzpieniem na ktory naklada sie lozysko. Owszem sa tansze hamulce ktore nie maja tego "wynalazku" i po dokreceniu sruby piwota musza miec luz zeby pracowac. Tyle ze ten "wynalazek" jest w najtanszym hamulcu shimano za 15 zl. Ponizej to juz jest raczej szmelc. |
|
Data: 2010-02-07 08:17:36 | |
Autor: mg | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
W tym sensie, jak napisal ktos wczesniej, piwot nie jest osia lozyska http://mgpl.deviantart.com/art/hamulec-153234319 ;P |
|
Data: 2010-02-07 21:21:43 | |
Autor: kosik | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v-br ake? | |
Uzytkownik "mg" <abcdemg2@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:b4a191b7-a7e5-4eb2-8309-f22eabdef357f15g2000yqe.googlegroups.com... Owszem sa tansze hamulce ktore nie maja tego "wynalazku" i po Wiekszosc hamulców jest tak zbudowana, owszem :) Ale os piwota jest "zgodna" z osia hamulca. A w XT do piwota przykreca sie na sztywno czesc hamulca i dopiero do niej zamocowane jest ruchome ramie. Niby jest róznica, a oba sa tak samo niewrazliwe na "dziwne" piwoty. BTW pomyliles kolejnosc elementóww na obrazku :) Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-02-07 21:29:27 | |
Autor: R.Madejski | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion ha mulców v-brake? | |
kosik wrote:
Czy w takim razie sytuacja u mnie jest poprawna tj. nie powinienem się przejmować tym odstępem i oparciem ramion na wybrzuszeniu piwota? http://img697.imageshack.us/img697/5129/dscf4574.jpg RM |
|
Data: 2010-02-07 13:22:45 | |
Autor: Przemek | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
On 7 Lut, 21:29, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
Jeżeli to jest hamulec tylny, to nie wiem, czy klocek nie jest odwrotnie zamontowany. Zamień je miejscami, jeżeli mam rację... pozdr Przemek |
|
Data: 2010-02-07 14:04:28 | |
Autor: mg | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
Wiekszosc hamulcow jest tak zbudowana, owszem :) Ale os piwota jestW tym sensie tak, "piwot jest osia". A w XT do piwota przykreca sie na sztywno czescJezeli os obrotu ramienia jest poza osia piwota tym bardziej wybrzuszenie nie powinno przeszkadzac. O ile ten maly bolec lapie otworek obok piwota. BTW pomyliles kolejnosc elementow na obrazku :)Tzn. ? Narysowalem tylko ideowo lozyskowanie. Nie rysowalem tego pierscienia do lapania sprzezyny, z ktorego wystaje maly bolec. Czy w takim razie sytuacja u mnie jest poprawna tj. nie powinienem sieZ dyskusji wynika, ze moszesz ;) Jezeli dokrecenie sruby mocujacej ramie hamulca nie zatrzyma ruchu hamulca to mozesz jezdzic. Tez sie zastanawialem nad tym zgrubieniem jak mocowalem swoj hamulec (fakt, ze troche inny). Nie wyglada to profesojalnie ale trzyma sie i hamuje. Ramie jeśli po skręceniu normalnie się rusza (pracuje) a spręzyna jest.... krotko piszac. :) |
|
Data: 2010-02-07 23:23:31 | |
Autor: kosik | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v-br ake? | |
Użytkownik "mg" <abcdemg2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0675bd54-d8a5-412a-b0cc-4f1978209e37b10g2000yqa.googlegroups.com... Tzn. ? Chodzi mi o to gdzie klocek a gdzie oś :) Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-02-07 14:44:50 | |
Autor: mg | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v- brake? | |
Chodzi mi o to gdzie klocek a gdzie oś :)Aaaaa ... no, odwrotnie :) Poprawilem. |
|
Data: 2010-02-07 22:41:09 | |
Autor: darkimage | |
niekompatybilnosc piwotów i ramion hamulców v-brake? | |
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości news:cb5c57fd-21a6-43fa-8961-7a62894a4a6db2g2000yqi.googlegroups.com... http://img697.imageshack.us/img697/5129/dscf4574.jpg Jeżeli to jest hamulec tylny, to nie wiem, czy klocek nie jest odwrotnie zamontowany. Zamień je miejscami, jeżeli mam rację... Klocek nie był pewnie jeszcze ustawiany. Na razie są wątpliwości w temacie montażu ramienia na piwocie. Ramie jeśli po skręceniu normalnie się rusza (pracuje) a spręzyna jest zblokowana w otworze obok piwotu to wszystko jest prawidłowo. -- DarkImage |