Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?

niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?

Data: 2013-09-05 01:21:20
Autor: norbert.neubauer
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
Witajcie, Proszę o poradę w następującej kwestii.

1. Do sierpnia miałem telefon w t-mobile w niskim abonamencie, z wyłączeniem wszystkiego co możliwe, łącznie z transmisją danych.
2. Około 15 sierpnia coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament (sam abonament, bez telefonu), na proFirma.
3. Karta z tym abonamentem została włożona do smartfona i na parę dni dostało go dziecko.
4. Efekt jest taki, że po zalogowaniu się do panelu konta oczom moim ukazał się dość pokaźny rachunek (~600 PLN) za transmisję internetową, która była wynikiem cyklicznego łączenia się smartfona z internetem oraz ściągnięcia około 300MB danych. W nowym abonamencie telefon mógł ściągać dane, jednocześnie nie była włączona żadna usługa związana z transmisją danych przez co była to wyjątkowo droga "zabawa".
5. 2 dni temu gdy tylko się zorientowałem zadzwoniłem do BOK i po poradzie w BOKu złożyłem reklamację i czekam, natomiast wczoraj przyszło do mnie tradycyjną pocztą pismo informujące o dokonanej przeze mnie zmianie abonamentu. Z tego co zrozumiałem to pismo zgodnie z Art 56 us 6 ustawy Prawo Telekomunikacyjne operator musi potwierdzać pisemnie dyspozycje złożone telefonicznie, np. takie jak ta moja dotycząca zmiany abonamentu.

No więc wziąłem się za tę ustawę i czytam.
Zgodnie z literą tej ustawy (tak przynajmniej zrozumiałem), mogę w ciągu 10 dni odstąpić od zawartej umowy. Zastanawiam się jakie tego będą konsekwencje dla zaistniałej sytuacji. Rozważam tę opcję ponieważ operator ma 30 dni na odpowiedź na moją reklamację, ja natomiast mam 10 dni od wczoraj na ewentualne odstąpienie od wprowadzonych w umowie zmian.

Sprawa jest o tyle (dla mnie skomplikowana), że dane były przesyłane, a stary abonament na to by nie zezwalał. Jeśli więc doszłoby do uznania zmiany warunków umowy za nieskuteczne - to jak rozliczyć tę transmisję danych skoro nie mogła mieć miejsca.

Żebyśmy mieli jasność. Nie uchylam się od płacenia, ale czuję się ewidentnie nabity w butelkę, na innym numerze mam włączoną transmisję danych, ale 300 MB kosztuje mnie ~10 PLN a nie 600. Co gorsza w tym konkretnym przypadku działam jako przedsiębiorca i nie mogę liczyć na pomoc UOKiK lub UKE.

Proszę o poradę co w tej sytuacji począć

Z góry dzięki za pomoc

Norbert

Data: 2013-09-05 09:38:34
Autor: m4rkiz
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
<norbert.neubauer@gmail.com> wrote in message news:a9ac7f1a-6816-4ad5-8969-e2e02f87c711googlegroups.com...
2. Około 15 sierpnia
coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament (sam abonament, bez
telefonu), na proFirma.

natomiast wczoraj przyszło do
mnie tradycyjną pocztą pismo informujące o dokonanej przeze mnie zmianie
abonamentu.

Zgodnie z literą tej ustawy (tak przynajmniej zrozumiałem), mogę w ciągu 10
dni odstąpić od zawartej umowy. Zastanawiam się jakie tego będą konsekwencje
dla zaistniałej sytuacji.

moment potwierdzenia zawarcia umowy to nie moment zawarcia umowy

umowa zostala zmieniona ok. 15 sierpnia i od wtedy jest swiadczona na nowych
warunkach

Data: 2013-09-05 09:41:10
Autor: m4rkiz
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:l09fuc$jvn$1dont-email.me...
<norbert.neubauer@gmail.com> wrote in message news:a9ac7f1a-6816-4ad5-8969-e2e02f87c711googlegroups.com...
2. Około 15 sierpnia
coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament (sam abonament, bez
telefonu), na proFirma.
natomiast wczoraj przyszło do
mnie tradycyjną pocztą pismo informujące o dokonanej przeze mnie zmianie
abonamentu.
Zgodnie z literą tej ustawy (tak przynajmniej zrozumiałem), mogę w ciągu 10
dni odstąpić od zawartej umowy. Zastanawiam się jakie tego będą konsekwencje
dla zaistniałej sytuacji.
moment potwierdzenia zawarcia umowy to nie moment zawarcia umowy
umowa zostala zmieniona ok. 15 sierpnia i od wtedy jest swiadczona na nowych
warunkach

plus, dalej nie zmienia to faktu ze dane zostaly pobrane a oplaty naliczone,
ew. odstapienie nawe gdyby bylo mozliwe bedzie dotyczylo tylko jej swiadczenia
w przyszlosci

Data: 2013-09-05 02:25:32
Autor: norbert.neubauer
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?


Dziękuję za odpowiedź

Data: 2013-09-05 14:31:24
Autor: Andrzej Lawa
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu 05.09.2013 10:21, norbert.neubauer@gmail.com pisze:

2. Około 15 sierpnia coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament
(sam abonament, bez telefonu), na proFirma.

Ktoś cię zmuszał? Diabeł opętał?

Czy po prostu popełniłeś błąd?

3. Karta z tym abonamentem została włożona do smartfona i na parę dni
dostało go dziecko.

Pytania jak wyżej.

4. Efekt jest taki, że po zalogowaniu się do panelu konta oczom moim ukazał
się dość pokaźny rachunek (~600 PLN) za transmisję internetową, która była
wynikiem cyklicznego łączenia się smartfona z internetem oraz ściągnięcia
około 300MB danych.

A instrukcję obsługi przeczytałeś?

W nowym abonamencie telefon mógł ściągać dane, jednocześnie nie była
włączona żadna usługa związana z transmisją danych przez co była to
wyjątkowo droga "zabawa".

Cóż, chciałeś się bawić, to teraz płać.

5. 2 dni temu gdy tylko się zorientowałem zadzwoniłem do BOK i po
poradzie w BOKu złożyłem reklamację i czekam,

Reklamację na co? Wybrałeś taki a nie inny abonament, miałeś włączone łączenie się z internetem - opłata się należy.

[ciach]

Sprawa jest o tyle (dla mnie skomplikowana), że dane były przesyłane,
a stary abonament na to by nie zezwalał. Jeśli więc doszłoby do
uznania zmiany warunków umowy za nieskuteczne - to jak rozliczyć
tę transmisję danych skoro nie mogła mieć miejsca.

Normalnie, jak za bezumowne korzystanie z usługi. Czyli wg najwyższej stawki.


Żebyśmy mieli jasność. Nie uchylam się od płacenia, ale czuję się
ewidentnie nabity w butelkę,

Ale przez kogo? Ktoś cenniki przed tobą ukrywał? Utajnił instrukcję obsługi telefonu?

na innym numerze mam włączoną transmisję danych, ale 300 MB
kosztuje mnie ~10 PLN a nie 600. Co gorsza w tym konkretnym
przypadku działam jako przedsiębiorca i nie mogę liczyć na pomoc
UOKiK lub UKE.

Proszę o poradę co w tej sytuacji począć

Na początek weź pod uwagę, że jeśli wpisywałeś to w koszta a dałeś dziecku, to operator - jeśli będzie złośliwy - może zrobić donos i będziesz miał niezłą przeprawę z fiskusem.

A na przyszłość, jeśli sam masz problem z tego typu zagadnieniami, konsultuj się z jakimś fachowcem, który sprawdzi ci twój abonament, wymieni plusy, minusy i pułapki oraz pomoże ci prawidłowo skonfigurować urządzenie.

Ja jak czułem się niepewny w kwestii wymiany rozrządu to oddałem samochód do zaufanego mechanika. Fakt, musiałem zapłacić za robociznę, ale zaoszczędziłem czas i nerwy. A na dłuższą metę także pieniądze.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-09-05 15:55:35
Autor: z
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu 2013-09-05 14:31, Andrzej Lawa pisze:

Ktoś cię zmuszał? Diabeł opętał?


Nie zaczynaj. :-)

To jest przestroga, nauka na przyszłość że ten zbój operator zrobi wszystko (włączy wszystko co było do tej pory wyłączone) żeby tylko wydoić więcej kasy)
I pewnie gu... można mu zrobić. Ale smród za takim "operatorem się niesie" :-)
Nagrywać i wszystko na piśmie i jeszcze nokia 3310 :-)

z

Data: 2013-09-06 01:32:49
Autor: Kris
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu czwartek, 5 września 2013 15:55:35 UTC+2 użytkownik z napisał:

Nagrywać i wszystko na piśmie i jeszcze nokia 3310 :-)
Całe życie z dyktafonami w kieszeniech latac?
Już kiedyś Tobie pisałem- w Polsce da się żyć normalnie bez używanie dyktafonów, wymagania na wszystko pisemnych umów z piecioma pieczatkami itp.
Troche zdrowego rozsadku wystarczy a ew. paranoiczne problemy można wyleczyc.

Data: 2013-09-06 10:46:43
Autor: Andrzej Lawa
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu 06.09.2013 10:32, Kris pisze:
W dniu czwartek, 5 września 2013 15:55:35 UTC+2 użytkownik z napisał:

Nagrywać i wszystko na piśmie i jeszcze nokia 3310 :-)
Całe życie z dyktafonami w kieszeniech latac?

I tak latasz, chyba że masz baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo zabytkowy telefon.

Już kiedyś Tobie pisałem- w Polsce da się żyć normalnie
bez używanie dyktafonów, wymagania na wszystko pisemnych
umów z piecioma pieczatkami itp.
Troche zdrowego rozsadku wystarczy a ew. paranoiczne problemy można wyleczyc.

Zdrowy rozsądek nakazuje rejestrowanie umów. Na piśmie lub na dyktafonie. Inaczej potem, nawet bez złej woli, może dojść do rozbieżności.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-09-06 02:18:34
Autor: Kris
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu piątek, 6 września 2013 10:46:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
I tak latasz, chyba że masz baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo zabytkowy telefon.

Mam jakąs nokie. Pewnie ma wbudowany dyktafon ale w życiu tego nie używałem
Nie nagrywam ani oficjalnie ani potajemnie rozmów ze znajomymi, urzednikami czy policjantami.
Jak z jakąs instytucja podpisuje umowe i potrzebne ksero dowodu to udosteponiam dowód do skserowania.
Korzystam z karty płatniczej zarówno w realnym swiecie jak i w internecie.
Nie boję się dac do ręki karty kasjerce w sklepie czy barmanowi w barze. Z reguły wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych itp.
Na domofonie mam wypisane swoje imie i nazwisko
Itd
I pomimo powyższego żyję sobie spokojnie, nikt nie podpisał ze mna niekorzystnej dla mnie umowy, żaden smartfon nie połączył sie bez mojej wiedzy nie pobrał danych z internetu za 600zł, żaden ochroniarz w sklepie nie próbował dac mi po ryju, itp
Co do umów to oczywiście te które zwyczajowo zawiera się w formie pisemnej(dostawcy netu, operatorzy telekomunikacyjni itp) to zawieram ale wole mimo wszystko poprzez net czy telefonicznie(zmiana abonamentu)
Wybudowałem dom, od podstaw wyremontowałem drugi, wyremontowałem dwa mieszkania, w związku z tym pracowało dla mnie conajmniej kilkunastu wykonawców. Z nikim nie mnusiałem podpisywac szczegółowych umów itp.. I jakoś nikt mnie nie oszukał, nikogo nie musiałem sadownie zmuszac do czegokolwiek.
Albo mam szczęście albo po prostu normalne podejście do drugiego człowieka niewazne czy to facet wyjmujący puszki z mojego śmietnika, czy pracownik infolini czy urzednik lub policjant.
Trochę zdrowego rozsądku i można w tym pieknym kraju życ normalnie.

Data: 2013-09-06 11:33:11
Autor: Andrzej Lawa
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu 06.09.2013 11:18, Kris pisze:
W dniu piątek, 6 września 2013 10:46:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
I tak latasz, chyba że masz baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo zabytkowy
telefon.

Mam jakąs nokie. Pewnie ma wbudowany dyktafon ale w życiu tego nie używałem

Ale (pewnie) masz.

[ciach wyrywanie z kontekstu]

Mowa była o rejestracji zawieranych umów. A nie o rozmowach ze znajomymi.

[ciach partacko formatowane linie]

Albo mam szczęście

Masz dużo szczęścia. Aż się pewne przysłowie nasuwa ;->

I tutaj, i na grupie o budowaniu ciągle są lamenty, że ktoś się na coś dogadał, a potem okazywało się, że druga strona umowy uważała, że dogadał się inaczej. Albo że pracownik dezinfolinii coś tam w ramach oferty obiecał, a tamten się wypiera.

Trochę zdrowego rozsądku i można w tym pieknym kraju życ normalnie.

Spisywanie umów to właśnie jest zdrowy rozsądek.

Jak pisałem: ludzka pamięć jest zawodna i nawet bez złej woli zdarzają się czasem problemy z rozbieżnością wersji umowy.

PS: nauczysz się wreszcie zawijać wiersze? Czy naciśnięcie od czasu klawisza ENTER przekracza twoje umiejętności?

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-09-22 09:10:27
Autor: John Kołalsky
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com>

I tak latasz, chyba że masz baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo zabytkowy
telefon.

Mam jakąs nokie. Pewnie ma wbudowany dyktafon ale w życiu tego nie używałem
Nie nagrywam ani oficjalnie ani potajemnie rozmów ze znajomymi, urzednikami czy policjantami.
Jak z jakąs instytucja podpisuje umowe i potrzebne ksero dowodu to udosteponiam dowód do skserowania.
Korzystam z karty płatniczej zarówno w realnym swiecie jak i w internecie.
Nie boję się dac do ręki karty kasjerce w sklepie czy barmanowi w barze. Z reguły wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych itp.
Na domofonie mam wypisane swoje imie i nazwisko
Itd
I pomimo powyższego żyję sobie spokojnie, nikt nie podpisał ze mna niekorzystnej dla mnie umowy, żaden smartfon nie połączył sie bez mojej wiedzy nie pobrał danych z internetu za 600zł, żaden ochroniarz w sklepie nie próbował dac mi po ryju, itp
Co do umów to oczywiście te które zwyczajowo zawiera się w formie pisemnej(dostawcy netu, operatorzy telekomunikacyjni itp) to zawieram ale wole mimo wszystko poprzez net czy telefonicznie(zmiana abonamentu)
Wybudowałem dom, od podstaw wyremontowałem drugi, wyremontowałem dwa mieszkania, w związku z tym pracowało dla mnie conajmniej kilkunastu wykonawców. Z nikim nie mnusiałem podpisywac szczegółowych umów itp. I jakoś nikt mnie nie oszukał, nikogo nie musiałem sadownie zmuszac do czegokolwiek.
Albo mam szczęście albo po prostu normalne podejście do drugiego człowieka niewazne czy to facet wyjmujący puszki z mojego śmietnika, czy pracownik infolini czy urzednik lub policjant.
Trochę zdrowego rozsądku i można w tym pieknym kraju życ normalnie.
--
Szczęście :-)

Data: 2013-09-06 09:19:04
Autor: Andrzej Lawa
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
W dniu 05.09.2013 15:55, z pisze:
W dniu 2013-09-05 14:31, Andrzej Lawa pisze:

Ktoś cię zmuszał? Diabeł opętał?


Nie zaczynaj. :-)

To jest przestroga, nauka na przyszłość że ten zbój operator zrobi
wszystko (włączy wszystko co było do tej pory wyłączone) żeby tylko
wydoić więcej kasy)

Chcieliście kapitalizmu, to macie ;)

Celem kapitalistycznych korporacji jest maksymalizowanie zysków w ramach obowiązującego prawa oraz istniejącego rynku.

A że czasem jakiś gapcio czegoś nie doczyta, o coś się nie spyta albo o czymś zapomni... tylko zysk dla firmy.

I pewnie gu... można mu zrobić. Ale smród za takim "operatorem się
niesie" :-)
Nagrywać i wszystko na piśmie i jeszcze nokia 3310 :-)

Bez przesady. Wystarczy dokładnie zapoznać się z zamawianą ofertą oraz instrukcją obsługi używanego urządzenia.

Albo poprosić o konsultacje kogoś kumatego.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-09-06 00:41:28
Autor: Gotfryd Smolik news
niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
On Thu, 5 Sep 2013, norbert.neubauer@gmail.com wrote:

Zgodnie z literą tej ustawy (tak przynajmniej zrozumiałem), mogę w ciągu 10 dni odstąpić od zawartej umowy.

  A nie ma tak wyjątku dla usługi "której świadczenie już rozpoczęto"?
  Przyznaję, że nie chce mi się zaglądać :)

pzdr, Gotfryd

niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona