nielegalne przetwarzanie danych osobowych

Data: 2014-05-14 13:19:59
Autor: news
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
pytam, jak ugryzc temat ktory wyglada nastepujaco:

w przepisach (giodo) nastapily zmiany i teraz dane przedsiebiorcow podlegaja ochronie

http://www.giodo.gov.pl/560/id_art/4474/j/pl/

jest sobie podmiot-krzak ktory na swojej stronie internetowej prowadzi nielegalny (m.z.) rejestr przedsiebiorcow. nie ma zadnej mozliwosci ani wgladu w te dane, ani poprawiania, nie ma kontaktu z wlascicielem strony, nie ma regulaminu, itp. nie ma nic, ale dane tam zgromadzone indeksuja sie przez google. ot po prostu zaczerpnal sobie pewnie baze danych z ceidg albo regonu i ja publikuje.

strona znajduje sie na (poki co) nieznanym serwerze gdyz ip strony wskazuje na reverse-proxy, ale rejestrantem domeny jest polska firma hostingowa az.pl. zwrocilem sie do nich z prosba albo o interwencje aby moje dane zostaly przez wlasciciela strony usuniete (nieskuteczne to) albo wskazanie danych dysponenta domeny, abym mogl sam wezwac go do usuniecia tych danych, a jak to nie poskutkuje abym mial mozliwosc zwrocenia sie do giodo o interwencje. niestety az.pl (rejestrant tej domeny) odmawia podania danych dysponenta domeny.

czy ktos moglby mi skrobnac, jak po kolei skutecznie zadzialac w tej sprawie ?

Data: 2014-05-14 15:25:38
Autor: szerszen
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
On Wed, 14 May 2014 13:19:59 +0200
news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

czy ktos moglby mi skrobnac, jak po kolei skutecznie zadzialac w tej sprawie ?

Ja bym na pocz±tek zgłosił do GIODO dwie sprawy, pierwsza, to niezgodne z prawem przetwarzanie danych przez wła¶ciciela danej domeny.

Druga, brak współpracy ze strony firmy az.pl. Zgodnie z tymi zmianami w prawie które w ostatnim czasie nast±piły, to wła¶ciciele między innymi portali na których kto¶ kogo¶ szkaluje, powinni poszkodowanym udostępniać dane winowajców. My¶lę że można to podci±gn±ć pod te przepisy. Musiałby¶ poszperać w przepisach czy ten tok rozumowania ma jakie¶ poparcie w prawie.

GIODO w każdym razie ma obowi±zek reagować, więc od nich jak±¶ odpowiedĽ będziesz musiał dostać.

szerszen

Data: 2014-05-14 16:16:30
Autor: news
W dniu 2014-05-14 15:25, szerszen pisze:
On Wed, 14 May 2014 13:19:59 +0200
news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

czy ktos moglby mi skrobnac, jak po kolei skutecznie zadzialac w tej
sprawie ?

Ja bym na początek zgłosił do GIODO dwie sprawy, pierwsza, to niezgodne z prawem przetwarzanie danych przez właściciela danej domeny.

Druga, brak współpracy ze strony firmy az.pl. Zgodnie z tymi zmianami w prawie które w ostatnim czasie nastąpiły, to właściciele między innymi portali na których ktoś kogoś szkaluje, powinni poszkodowanym udostępniać dane winowajców. Myślę że można to podciągnąć pod te przepisy. Musiałbyś poszperać w przepisach czy ten tok rozumowania ma jakieś poparcie w prawie.

GIODO w każdym razie ma obowiązek reagować, więc od nich jakąś odpowiedź będziesz musiał dostać.

problem w tym że nie mam jak ustalić własciciela domeny/strony (az.pl nie chce powiedziec kto jest dysponentem domeny), wlasciciel IP do ktorego prowadzi traceroute nie jest dostawca hostingu tylko reverse proxy (w DE chyba albo USA). nie mam jak ustalic kto robi za hosting (albo nie wiem jak). nie bardzo wiem zatem jak zglosic sprawe do giodo skoro nie mam danych winowajcy.

Data: 2014-05-14 21:29:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 14 May 2014, news wrote:

[...]

  Przecież na to wła¶nie wskazał szerszeń.
  Będziesz się martwił co dalej, jak Ci GIODO odmówi.
  Jak nie odmówi Tobie, to az.pl się dużo mocniej zastanowi, czy może
mu nie odpowiedzieć tak jak Tobie :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-14 23:54:21
Autor: news
On Wed, 14 May 2014, news wrote:

[...]

jakieĹ› poparcie w prawie.

GIODO w każdym razie ma obowiązek reagować, więc od nich jakąś
odpowiedź będziesz musiał dostać.

problem w tym że nie mam jak ustalić własciciela domeny/strony (az.pl
nie chce powiedziec kto jest dysponentem domeny)

  PrzecieĹĽ na to wĹ‚aĹ›nie wskazaĹ‚ szerszeĹ„.
  BÄ™dziesz siÄ™ martwiĹ‚ co dalej, jak Ci GIODO odmĂłwi.
  Jak nie odmĂłwi Tobie, to az.pl siÄ™ duĹĽo mocniej zastanowi, czy moĹĽe
mu nie odpowiedzieć tak jak Tobie :>

pzdr, Gotfryd

faktycznie, racja... z reszta ciekaw jestem czy giodo podejdzie wnikliwie do tematu.

Data: 2014-05-15 08:52:45
Autor: szerszen
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
On Wed, 14 May 2014 23:54:21 +0200
news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

faktycznie, racja... z reszta ciekaw jestem czy giodo podejdzie wnikliwie do tematu.

Musi, taki maj± obowi±zek ;)
Choć ja np. rok temu rejestrowałem kilka nowych zbiorów i aktualizowałem kilka starych, nowe s± zarejestrowane, ale okazuje się, że stare nie s± zaktualizowane do dzi¶, więc z GIODO też bywa różnie i wyja¶niam to wła¶nie ;)

szerszen

Data: 2014-05-16 15:47:27
Autor: Vikku
[...]

Trudno zrobic taka rejestracje bazy danych?
Jak to zrobic? Jest w necie opisane jak to zrobić krok po kroku?

Data: 2014-05-19 11:53:31
Autor: szerszen
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
On Fri, 16 May 2014 15:47:27 +0200
"Vikku" <Blaskan@wp.pl> wrote:

Trudno zrobic taka rejestracje bazy danych?
Jak to zrobic? Jest w necie opisane jak to zrobić krok po kroku?

Bardzo prosto, wszystko znajdziesz na stronie GIODO http://www.giodo.gov.pl/148/j/pl/ Masz tam wniosek, wypełniasz go, drukujesz, podpisuj± osoby do tego uprawnione i wysyłasz. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-05-15 15:52:00
Autor: W
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
news wystukał, co następuje:

[...]

czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju:
ocenyfirm.com
polishbusiness.info
regon.info
?

Ten ostatni jest szczególnie radosny: http://regon.info/regulamin/:
"§ 4. ODPOWIEDZIALNO¦Ć

1. Administrator portalu Regon.info zastrzega, że na jawno¶ć rejestrów przedsiębiorców składa się jawno¶ć formalna oznaczaj±ca, że każdy ma prawo do dostępu do danych zawartych w rejestrach i do przegl±dania akt przedsiębiorcy wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalno¶ci gospodarczej.

2. Administrator portalu Regon.info zastrzega, że funkcjonowanie w obrocie prawnym przepisów zakładaj±cych jawno¶ć wpisów dokonywanych w rejestrach prowadzonych przez Centraln± Ewidencję działalno¶ci gospodarczych, skutkuje jawno¶ci± danych osobowych podmiotów tam wpisanych i tym samym wył±czeniem w stosunku do nich stosowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

3. Administrator portalu Regon.info zastrzega również, że zgodnie z art. 4 ust.2 ustawy o Prawie Autorskim i prawach pokrewnych nie korzystaj± z ochrony przewidzianej w/w ustaw± urzędowe dokumenty i materiały, do których zalicza się Centralna Ewidencja i Informacja o działalno¶ci gospodarczej."

ekhm...

Data: 2014-05-18 00:14:01
Autor: news
W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju:
ocenyfirm.com
polishbusiness.info
regon.info
?

Ten ostatni jest szczegĂłlnie radosny: http://regon.info/regulamin/:
"§ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Administrator portalu Regon.info zastrzega, że na jawność rejestrów
przedsiębiorców składa się jawność formalna oznaczająca, że każdy ma prawo
do dostępu do danych zawartych w rejestrach i do przeglądania akt
przedsiębiorcy wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności
gospodarczej.

2. Administrator portalu Regon.info zastrzega, ĹĽe funkcjonowanie w obrocie
prawnym przepisów zakładających jawność wpisów dokonywanych w rejestrach
prowadzonych przez Centralną Ewidencję działalności gospodarczych, skutkuje
jawnością danych osobowych podmiotów tam wpisanych i tym samym wyłączeniem w
stosunku do nich stosowania przepisĂłw ustawy o ochronie danych osobowych.

3. Administrator portalu Regon.info zastrzega rĂłwnieĹĽ, ĹĽe zgodnie z art. 4
ust.2 ustawy o Prawie Autorskim i prawach pokrewnych nie korzystajÄ… z
ochrony przewidzianej w/w ustawą urzędowe dokumenty i materiały, do których
zalicza się Centralna Ewidencja i Informacja o działalności gospodarczej."

ekhm...

ekhm, chodzi(ło) m.in. o te własnie portale. ktos sobie wymyslil ze jawnosc jest rownoznaczna z prawem do gromadzenia i przetwarzania. jeszcze inny powolal sie na ustawe o rejestrze przedsiebiorcow cos w rodzaju "tworzy sie rejestr... itd" nie zwazajac na fakt, ze do tworzenia takiego rejestru jest uprawniony konkretny organ a nie firma krzak.

stawiam piwo temu kto znajdzie zrodlo ocenyfirm.com tzn. kto konkretnie stoi za tym po(d)miotem ? ktos sie zakamuflowal za reverse proxy i szukaj wiatru w polu.

dodam ze w sieci powstalo mnostwo klonow (pod roznymi domenami) jednej i tej samej firmy (lub kilku), ktora gromadzi dane chyba wszystkich przedsiebiorcow, wszystko indeksowane przez google.
zastanawia mnie po co to ? dla pagerank-u ?

Data: 2014-05-21 17:12:37
Autor: W

W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
[...]

dorzucam jeszze yelp, CI grzedznie odpisali:

"Dziękujemy za wiadomo¶ć. Publikujemy dane firm, aby konsumenci mogli opowiedzieć o swoich lokalnych do¶wiadczeniach konsumenckich i ponieważ informacje odno¶nie Twojej firmy s± danymi powszechnie dostępnymi. W zwi±zku z tym, ogłoszenie firmy pozostanie w stanie niezmienionym z uwagi na dobro konsumentów.

Oczywi¶cie je¶li znajdziesz nieprawidłowe informacje odno¶nie swojej firmy, jak jej nazwa lub lokalizacja, proszę dać nam znać aby¶my mogli je poprawić. Należy jednak pamiętać, że nie poprawiamy recenzji, tak więc je¶li recenzja konsumenta wydaje się odzwierciedlać do¶wiadczenia i opinie użytkownika, zazwyczaj pozostawiamy j± bez zmian. Regards,
Jerzy
Yelp User Support
San Francisco, California"

Zastanawia mnie czy w tym przypadku da się cokolwiek zdziałać...

stawiam piwo temu kto znajdzie zrodlo ocenyfirm.com tzn. kto konkretnie
stoi za tym po(d)miotem ? ktos sie zakamuflowal za reverse proxy i szukaj wiatru w polu.

technicznie chyba awykonalne, przynajmniej z poziomu 'szarego' użytkownika.

giodo?
Pochwalisz się rezultatami od nich?

[...]

reklamy? ale w sumie - aż taki ruch by generowało toto, żeby się opłacało?

Data: 2014-05-21 23:47:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 May 2014, W wrote:

Yelp User Support
San Francisco, California"

Zastanawia mnie czy w tym przypadku da się cokolwiek zdziałać...

[...]

giodo?

  Nie ma "mocy sprawczej" poza granicami kraju.
  Chyba że kraj w którym chce ¶cigać naruszaj±cego prawo ma
umowę z Polsk± w tej sprawie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-22 04:14:35
Autor: W
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

On Wed, 21 May 2014, W wrote:

[...]

Ano tak też tak s±dzę, niemniej zabawna jest ich odpowiedĽ mimo wszystko...

"Panie władzo, ale ja sobie wzi±łem ten film z internetu bo był publicznie dostępny" ;-)

Data: 2014-05-22 10:19:54
Autor: Bydlę
On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <wu@wu.pl> said:

Ano tak też tak s±dzę, niemniej zabawna jest ich odpowiedĽ mimo wszystko...

"Panie władzo, ale ja sobie wzi±łem ten film z internetu bo był publicznie
dostępny" ;-)

No i prawidłowo.
Chyba, że znajdziesz zakaz ogl±dania...
;>

--
Bydlę

Data: 2014-05-22 13:26:56
Autor: W
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
Bydlę wystukał, co następuje:

On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <wu@wu.pl> said:

[...]

Addendum: "panie władzo, wzi±łem sobie ten film i wrzuciłem na swoj± stornę, na której prezentuję wszystkie znalezione filmy" :p

Data: 2014-05-22 23:09:14
Autor: news

On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <wu@wu.pl> said:

Ano tak teĹĽ tak sÄ…dzÄ™, niemniej zabawna jest ich odpowiedĹş mimo
wszystko...

"Panie władzo, ale ja sobie wziąłem ten film z internetu bo był
publicznie dostępny" ;-)

No i prawidłowo.
Chyba, ĹĽe znajdziesz zakaz oglÄ…dania...
;>

Addendum: "panie władzo, wziąłem sobie ten film i wrzuciłem na swoją stornę,
na ktĂłrej prezentujÄ™ wszystkie znalezione filmy" :p

a to juz co innego ;) tak wlasnie sie to odbywa w dodatku czerpie sie korzysci materialne z obracania (nielegalnie) danymi osobowymi.

Data: 2014-05-22 21:15:00
Autor: W

On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <wu@wu.pl> said:

[...]

Ano.

Pokusiłem się o wytknięcie dosyć kuriozalnego pojmowania sprawy panu z Yelp - ciekawe co i czy w ogóle odpisze ;-)

zostaje pozbycie się 'regonów-info' i podobnego chłamu...

Data: 2014-05-25 18:20:13
Autor: Bydlę

On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <wu@wu.pl> said:

[...]

Nienienie.
Znalazłem opublikowany w sieci.
:-)

i wrzuciłem na swoj± stornę

A to to już kompletnie nie jest cacy.

--
Bydlę

Data: 2014-05-22 21:01:42
Autor: Gotfryd Smolik news

On Wed, 21 May 2014, W wrote:
[...]

  Jako że doczytałem dalej - nie ma tak dobrze.
  Akurat w tej sprawie parę umów Polska podpisała.
  A one maj± moc ustawy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-23 16:56:01
Autor: W
[...]

Ale umów dotycz±cych czego? Danych czy filmów? :-)

Data: 2014-05-24 01:47:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 May 2014, W wrote:

[...]

  ??
  Praw autorskich, w tym maj±tkowych. Bez względu na postać.
  A także ochrony innych warto¶ci intelektualnych, takich
jak bazy danych, wynalazki czy znaki towarowe.
  Czy sobie to wyskrobiesz w granicie czy zapiszesz w gifie
- żadna różnica.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 09:08:57
Autor: W

On Fri, 23 May 2014, W wrote:

Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

  Jako ĹĽe doczytaĹ‚em dalej - nie ma tak dobrze.
  Akurat w tej sprawie parÄ™ umĂłw Polska podpisaĹ‚a.
  A one majÄ… moc ustawy.

Ale umĂłw dotyczÄ…cych czego? Danych czy filmĂłw? :-)

  ??
  Praw autorskich, w tym majÄ…tkowych. Bez wzglÄ™du na postać.
  A takĹĽe ochrony innych wartoĹ›ci intelektualnych, takich
jak bazy danych, wynalazki czy znaki towarowe.
  Czy sobie to wyskrobiesz w granicie czy zapiszesz w gifie
- żadna różnica.

Hm, nie wnikałem, ale szybkie szukanie wyświetliło:
http://www.eporady24.pl/sprzedaz_baz_danych,pytania,17,219,8304.html

"Co do prawa autorskiego to informacje z CEIDG nie podlegają mu. Świadczy o tym m.in. art. 171 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zgodnie z którym: „Opracowanie lub zwielokrotnienie bazy danych spełniającej cechy utworu, dokonane przez legalnego użytkownika bazy danych lub jej kopii, nie wymaga zezwolenia autora bazy danych, jeśli jest ono konieczne dla dostępu do zawartości bazy danych i normalnego korzystania z jej zawartości. Jeżeli użytkownik jest upoważniony do korzystania tylko z części bazy danych, niniejsze postanowienie odnosi się tylko do tej części”."

Hm?

Data: 2014-05-26 23:51:31
Autor: Gotfryd Smolik news
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
On Sun, 25 May 2014, W wrote:

"Co do prawa autorskiego to informacje z CEIDG nie podlegaj± mu.

  Moment, moment.
  A ta gał±Ľ nie poszła w stronę argumentu o filmie? :)

¦wiadczy o
tym m.in. art. 171 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zgodnie z
którym: ˙˙Opracowanie lub zwielokrotnienie bazy danych spełniaj±cej cechy
utworu, dokonane przez legalnego użytkownika bazy danych lub jej kopii, nie
wymaga zezwolenia autora bazy danych, je¶li jest ono konieczne dla dostępu
do zawarto¶ci bazy danych i normalnego korzystania z jej zawarto¶ci. Jeżeli
użytkownik jest upoważniony do korzystania tylko z czę¶ci bazy danych,
niniejsze postanowienie odnosi się tylko do tej czę¶ci˙˙."

Hm?

  No ja jednak do filmu się odniosłem :)
  A pytanie o "dane" zinterpretowałem Ľle - z klapk± na oczach założyłem,
że mowa o danych stanowiacych bazę danych jako tak±, nie z p. widzenia
ochrony danych *osobowych*, lecz z p. widzenia danych jako *bazy* :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-27 07:53:52
Autor: W

On Sun, 25 May 2014, W wrote:

"Co do prawa autorskiego to informacje z CEIDG nie podlegaj± mu.

  Moment, moment.
  A ta gał±Ľ nie poszła w stronę argumentu o filmie? :)

Że tak powiem, tu jest wiele gałęzi, które się bardzo przeplataj± - tak zwany 'krzak' ;-)

¦wiadczy o
tym m.in. art. 171 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
zgodnie z którym: ˙˙Opracowanie lub zwielokrotnienie bazy danych
spełniaj±cej cechy utworu, dokonane przez legalnego użytkownika bazy
danych lub jej kopii, nie wymaga zezwolenia autora bazy danych, je¶li
[...]

No niestety - niby szczegół, drobny, ale jednak trochę zmienia kontekst :-)

Data: 2014-05-24 13:43:59
Autor: news
W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju:
ocenyfirm.com
polishbusiness.info
regon.info

ale mają niektórzy wyjebane w głowie... oto jedna z odpowiedzi jaką dostałem w związku z moim żądaniem:

###
Szanowny Panie,
dane dotyczące podanego wpisu zostały usunięte.

Proszę poczytać sobie informacje na stronach CEIDG i nie pisać bzdur o nielegalnym rejestrze bo dwa tygodnie temu Minister Gospodarki podpisał rozporządzenie, że każdy może sobie te dane od niego kupić hurtowo albo w częściach.

Wyobraża Pan sobie, że co? Prowadzi firmę i się ukrywa? Każdy ma prawo wiedzieć; co, pod jakim adresem i kto prowadzi biznes.

Proszę pamiętać, że nie warto nikomu nic imputować, wydawać dyspozycji A JUŻ NA PEWNO STRASZYĆ.

Usunęliśmy dane pańskiej firmy bo nie mamy z tym problemu, a nie dlatego, że Pan coś tam komuś kazał. Po za tym stronę CEIDG z danymi Pana firmy łatwo podlinkowac pod google i wówczas nie pomogą żadne strachy ani prośby - będą tam na wieczność. Proszę sprawdzić w google zapytanie: site:ceidg.gov.pl

Data: 2014-05-25 08:58:49
Autor: W

W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju: ocenyfirm.com
polishbusiness.info regon.info

ale maj± niektórzy wyjebane w głowie... oto jedna z odpowiedzi jak± dostałem w zwi±zku z moim ż±daniem:

###
Szanowny Panie,
dane dotycz±ce podanego wpisu zostały usunięte.

pochwal się z której to firmy się tak popisali :D

Data: 2014-05-25 09:07:56
Autor: W

W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
[...]

Swoj± szos± osoba pisz±ca to chyba nie sprawdzała o czym pisze...

Data: 2014-06-16 06:30:21
Autor: spitsbergenstudio
nielegalne przetwarzanie danych osobowych

Hej,
czy udało się co¶ ustalić w sprawie publikowania przez ocenyfirm.com danych firmy itd?
Czy GIODO udzieliło jakiej¶ odpowiedzi, co¶ udało sie ruszyć w temacie?
Tez mnie to wkurzyło, gdy znalazłam swoje dane na tej stronie!
pozdro
spits.

Data: 2014-06-16 16:04:19
Autor: news
nielegalne przetwarzanie danych osobowych
powiem tak, z giodo przepycham sie w innej sprawie i rece mi opadaja, jakbym mial jeszcze zaczac grzebac ws "ocenyfirm" to mi sie odechciewa (poki co) - ale wypelnilem formularz na stronie ocenyfirm z zadaniem nieusunięcia danych, wyslalem tez do googli zadanie usuniecia tych danych z indeksu (ze wskazaniem linku). poskutkowalo, bo juz wyszukiwarka nie wyswietla. zobaczymy na jak dlugo.

W dniu 2014-06-16 15:30, spitsbergenstudio@gmail.com pisze:

Hej,
czy udało się coś ustalić w sprawie publikowania przez ocenyfirm.com danych firmy itd?
Czy GIODO udzieliło jakiejś odpowiedzi, coś udało sie ruszyć w temacie?

Data: 2014-06-16 17:19:23
Autor: m
W dniu 16.06.2014 15:30, spitsbergenstudio@gmail.com pisze:
[...]

Ale czy publikowanie danych na stronach oceniaj±cych firmy nie jest zgodne z celem publikowania tych danych przez rejestry przedsiębiorców, a co za tym idzie, czy to nie jest zgodne z prawem?

p. m.

Data: 2014-06-16 18:04:32
Autor: news
W dniu 2014-06-16 17:19, m pisze:
[...]

Ale czy publikowanie danych na stronach oceniajÄ…cych firmy nie jest
zgodne z celem publikowania tych danych przez rejestry przedsiębiorców,
a co za tym idzie, czy to nie jest zgodne z prawem?

p. m.

czym innym jest rejestr przedsiebiorcow (ceidg, regon - tyle ze to suche dane a nie czyjeĹ› oceny) a czym innym prywatna strona jakiejs firmy krzak ktora zgromadzila dane i je przetwarza, udostepnia, itd. dane osobowe podlegaja ochronie i juz.

nielegalne przetwarzanie danych osobowych