nielegalne wejscie w posiadanie billingu

Data: 2009-03-07 18:13:56
Autor: basti78
nielegalne wejscie w posiadanie billingu
witam

ktos wszedł w posiadanie billingu, tresci smsow

w nagrania chyba nie bo to juz nie takie proste

wiem kto

co grozi takiej osobie za nielegalne wyciaganie danych innych osob?

pzdr

Data: 2009-03-07 09:19:44
Autor: piotrliwszic
On 7 Mar, 18:13, "basti78" <ba...@o2.pl> wrote:
[...]

czyli według Ciebie operator komórkowy zachowuje na serwerze smsy i
nagrywa Twoje rozmowy?
tak nie jest,
nagrywać to mogą Cię przeróżne służby państwowe po wydaniu przez sąd
odpowiedniego postanowienia

Data: 2009-03-08 05:15:13
Autor: ant
piotrliwszic wrote:
czyli według Ciebie operator komórkowy zachowuje na serwerze smsy i
nagrywa Twoje rozmowy?
tak nie jest,

Cieszę się, że w to wierzysz.

nagrywać to mogą Cię przeróżne służby państwowe po wydaniu przez sąd
odpowiedniego postanowienia

Mogą służby, może operator. To że może/nie może nie znaczy,
że tego nie robi. Prawo w Polsce kreują politycy, a kto im
jeszcze wierzy? Naiwniaki?

Data: 2009-03-08 05:43:44
Autor: piotrliwszic
On 8 Mar, 05:15, ant <a...@nowhere.tld> wrote:
piotrliwszic wrote:
> czyli według Ciebie operator komórkowy zachowuje na serwerze smsy i
> nagrywa Twoje rozmowy?
> tak nie jest,

Cieszę się, że w to wierzysz.

> [...]

Mogą służby, może operator. To że może/nie może nie znaczy,
że tego nie robi. Prawo w Polsce kreują politycy, a kto im

Nie muszę w to wierzyć, po prostu pracuje w takim miejscu, iż wiem
że rozmowy nie są nagrywane przez operatora. Co do służb to potrzebne
jest
postanowienie sądu.
I myślisz, że taki polityk nie ma co robić i właśnie nagrywa rozmowy
Kolwaskiego.
Po za tym to, że ustawodawcą jest sejm, nie znaczy, że on stosuje to
prawo.
Na szczęście są jeszcze sądy, choć oczywiście może ktoś nie wierzyć w
ich suwerenność,
co dla mnie jest przejawem choroby zwanej Maciarewiczem.

Data: 2009-03-07 19:06:22
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "basti78" <basti@o2.pl> napisał w wiadomości news:goua0p$m6l$1inews.gazeta.pl...
[...]

To silnie zależy od sposobu, w jaki wszedł w posiadanie tych danych oraz tego, co z nimi dalej robi. Bo przykładowo serwisant naparwiający Twój telefon też może wejść w posiadanie takich danych, co nie oznacza, że popełnia przestępstwo. Co innego osoba, która zainstalowała jakiegoś wirusa na Twoim telefonie i pobiera te dane.

Data: 2009-03-07 21:59:56
Autor: basti78
nielegalne wejscie w posiadanie billingu

a czy operatorzy nie mają obowiązku przechowywać treści smsów przez jakis czas tak na w razie?

chyba jest coś takiego

--

Sebastian

Data: 2009-03-07 14:39:38
Autor: piotrliwszic
On 7 Mar, 21:59, "basti78" <ba...@o2.pl> wrote:
[...]

nie niema czegoś takiego

Data: 2009-03-08 13:31:20
Autor: h
nielegalne wejscie w posiadanie billingu

Użytkownik "piotrliwszic" <piotrliwszic@gmail.com> napisał w wiadomości news:8667c74f-b75d-4e12-beb5-43f11b7198b3o11g2000yql.googlegroups.com...
nie niema czegoś takiego

W TV pokazują programy (SF ?), gdzie zwykły policmajster, bez żadnych sądowych zgód dostaje takie treści ?
Od dawna operatorzy telefoniczni mają taki sprzęt, więc czemu nie miałby być aktywny i stale monitorować wszystko.
Pytanie może być jak stare przechowują, dobowe czy dłuższe, a nie czy zbierają. To bodajże walka z terroryzmem się nazywa.

Jak partia mówi, że bierze, to bierze, jak mówi, że da, to mówi:-(

Data: 2009-03-08 05:47:03
Autor: piotrliwszic
On 8 Mar, 13:31, "h" <h...@he.he> wrote:
Użytkownik "piotrliwszic" <piotrliws...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:8667c74f-b75d-4e12-beb5-43f11b7198b3o11g2000yql.googlegroups.com....

>nie niema czegoś takiego

W TV pokazują programy (SF ?), gdzie zwykły policmajster, bez żadnych
sądowych zgód dostaje takie treści ?

w Polsce? Jakie treści ? Policjant po wniosku Prokuratora może
otrzymać biling, bo
niczego innego operator nie przechowuje.

Od dawna operatorzy telefoniczni mają taki sprzęt, więc czemu nie miałby być
aktywny i stale monitorować wszystko.

Głupota. Kto pokryje koszt utrzymania i funkcjonowania tego sprzętu ?
Co to znaczy monitorowanie? Czy to synonim nagrywania rozmów i
zachowywania
na serwerze smsów kilkunastu milionów klientów?

Pytanie może być jak stare przechowują, dobowe czy dłuższe, a nie czy
zbierają. To bodajże walka z terroryzmem się nazywa.

To się nazywa mało wiedzy, a nie walka z czymkolwiek.

Życie to nie film, szczególnie w Polsce.

Data: 2009-03-08 17:55:15
Autor: Alek
On 8 Mar, 13:31, "h" <h...@he.he> wrote:
> [...]

zachowywania
na serwerze smsów kilkunastu milionów klientów?

Jaki to jest wolumen danych??

Pozdrawiam,
Alek

Data: 2009-03-09 01:40:14
Autor: Maseł
Alek wrote:
na serwerze smsów kilkunastu milionów klientów?
Jaki to jest wolumen danych??

Same dane bilingowe (kto, do kogo, od ktorej, do ktorej, ...) stanowia
juz wyzwanie do ich efektywnego przechowywania/przetwazania. Tak wiec
zawartosc sms/tresc rozmow wydaja sie stanowic wolumen danych nie do
ogarniecia przez wspolczesne systemy skladowania informacji.

Jako ciekawostke powiem, ze u jednego z operatorow GSM po spelnieniu
wszystkicj "tajnosluzbowych" wymagan - infrastruktura jest w stanie
rejestrowac (nagrywac) max kilkanascie/kilkadziesiat jednoczesnych
polaczen w skali kraju....

Pozdro

Maseł

Data: 2009-03-08 19:46:43
Autor: Piotr [trzykoty]
nielegalne wejscie w posiadanie billingu
"h" <haha@he.he> wrote
Od dawna operatorzy telefoniczni mają taki sprzęt, więc czemu nie miałby być aktywny i stale monitorować wszystko.

Bo prawo tego zabrania. Podobnie jak wojsko ma armaty, póki co nie strzela nimi.
Treści dostaje się tylko w ramach prowadzonych działań na podstawie ustawy, potrzebna jest zgoda Sądu. W nagłych przypadkach może zrobić to policjant, ale i tak Sąd musi wyrazić potem zgodę, ba jak nie to materiały mają być zniszczone.
Bilingi organy ścigania mogą dostawać bez sądu.

Data: 2009-03-11 21:58:31
Autor: cezarys

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości news:gp13qh$3pf$1z-news.wcss.wroc.pl...
"h" <haha@he.he> wrote
[...]

Wymóg sądowy zgody na podsłuchy jest de facto po 24 h od rozpoczęcia. Czyli jak się uprą to 23g55 minut 10 przerwy i od pocztku
O ile sie nie mylę operatorzy maja obowiązek przechowywania bilingów (sms nie wiem )
Prawo tworzą prawnicy również
CEzarys

Data: 2009-03-11 22:24:45
Autor: Piotr [trzykoty]
nielegalne wejscie w posiadanie billingu

"cezarys" <cezarys@XXX.pl> wrote
Wymóg sądowy zgody na podsłuchy jest de facto po 24 h od rozpoczęcia. Czyli jak się uprą to 23g55 minut 10 przerwy i od pocztku

Nie. W ciągu 24h mogą nagrywać jeśli nie ma jeszcze zgody sądu, ale o zgodę muszą wystąpić niezwłoczenie.
Nie można tak sobie nagrywać 24h i nie zawiadamiać sądu.
W razie sprzeciwu materiały zostają zniszczone.

O ile sie nie mylę operatorzy maja obowiązek przechowywania bilingów (sms nie wiem )

bilingów sms tak, treści nie.

Data: 2009-03-08 19:58:19
Autor: Piotr [trzykoty]
nielegalne wejscie w posiadanie billingu

"basti78" <basti@o2.pl> wrote
ktos wszedł w posiadanie billingu,

zależy w jaki sposób wszedł

tresci smsow

w nagrania chyba nie bo to juz nie takie proste

treści smsów i nagrania to z punktu widzenia prawa to samo.
póki służby nie założyły ci podłuchu (tzw. kontroli operacyjnej) za zgodą sądu, to nie ma żadnych nagrań. Chyba że sam je robisz lub Twoi rozmówcy...

Data: 2009-03-08 22:47:10
Autor: tg
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości news:gp14g8$429$1z-news.wcss.wroc.pl...
póki służby nie założyły ci podłuchu (tzw. kontroli operacyjnej) za zgodą sądu, to nie ma żadnych nagrań. Chyba że sam je robisz lub Twoi rozmówcy...

tego bym nie byl taki pewien, juz pare razy bylo glosno o pracownikach
sieci komorkowych ktorzy tresc smsow sprzedawali zainteresowanym, ztcp
raz byly to smsy meza sprzedane zonie ktora uzyla ich w jakis sposob w
sprawie rozwodowej

szybkie googlanie:

http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/sms;na;wokandzie;-;elektroniczne;dowody;w;sadzie,180,0,180660.html

"Są też inne przykłady, że na SMS-y warto uważać. Przed kilkoma laty gazety
pisały o sprzedaniu treści SMS-ów. Jeden z pracowników telefonii komórkowej
 sprzedał miłosne SMS-y kobiecie, którą zdradzał mąż."

nie twierdze ze operatorzy zachowuja tresc smsow, jednak niewatpliwie maja
taka mozliwosc, ba, skoro sms jest przekazywany w obrebie sieci to jakies
jego kopie musza byc zrobione zanim dotrze do odbiorcy, pewnie sa potem
automatycznie usuwane, ale i odzyskac przez pewien czas sie je da...

kwestia tylko jak bardzo komus zalezy, jakimi srodkami dysponuje i kogo zna...

Data: 2009-03-09 01:35:32
Autor: Maseł
nielegalne wejscie w posiadanie billingu
tg wrote:
[...]

"Są też inne przykłady, że na SMS-y warto uważać. Przed kilkoma laty gazety
pisały o sprzedaniu treści SMS-ów. Jeden z pracowników telefonii komórkowej
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

i masz rozwiazanie zagadki - to nie byl operator...

nie twierdze ze operatorzy zachowuja tresc smsow, jednak niewatpliwie maja

nie zachowuja

taka mozliwosc, ba, skoro sms jest przekazywany w obrebie sieci to jakies

mozliwosc mogliby miec, ale nie ma kto wylozyc na to $$$

jego kopie musza byc zrobione zanim dotrze do odbiorcy, pewnie sa potem
automatycznie usuwane, ale i odzyskac przez pewien czas sie je da...

niedostarczone sms'y przechowywane do czasu dostarczenia i pozniej
usuwane z pamieci urzadzen. ciekawe jaki to %% calego ruchu

kwestia tylko jak bardzo komus zalezy, jakimi srodkami dysponuje i kogo
zna...

stawialbym na przypadki "jednostkowe" i najwazniejszy srodek to "znajomosci"

Data: 2009-03-09 18:24:15
Autor: Piotr [trzykoty]
nielegalne wejscie w posiadanie billingu

"tg" <aa@bb.cpl> wrote
tego bym nie byl taki pewien, juz pare razy bylo glosno o pracownikach
sieci komorkowych ktorzy tresc smsow sprzedawali zainteresowanym, ztcp

To są przypdaki łamania prawa, bo przecież systemy muszą umożliwiać archiwizowanie WYBRANYCH treści, choćby na potrzeby służb działających na podstawie postanowienia sądu, a dwa smsy przez jakiś czas w sieci istnieją aż nie zostaną doręczone.
Incydentalnie z pewnością mogą zdarzać się przypadki, że  zostanie to nadużyte i coś tam zostanie przechwycone i wycieknie.
Tyle tylko, że zgodnie z prawem nie wolno operatorowi treści przechowywać, a względy techniczno-ekonomicznie wykluczają masowe ich gromadzenie przez operatora. Operatorzy podnosili już larum, jak chciano wydłużyć okres przechowywania czystych bilingów: a że to im koszty podnosi, że nie mają infrastruktury etc. Tak więc tyle, a co dopiero masowe gromadzenie treści, skoro to jest wolumen danych nieporównywalnie większy.

nielegalne wejscie w posiadanie billingu