nielegalne zajmowanie mieszkania??

Data: 2009-07-03 15:18:24
Autor: K
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Witam
Zacznę od tego że od dwóch lat wynajmowałem mieszkanie , miałem
podpisan± umowę z osob± podaj±c± sie za wła¶ciciela. Jakie¶ pół roku
temu pewna Pani zapukała do mych drzwi twierdz±c że to ona jest
wła¶cicielk±, ( osoba z któr± podpisałęm umowę jest jej mężem)
powiedziała że narazie moge spokojnie mieszkac ale że za pół roku bedę
musiał sie wyprowadzic.( Nie wnikaj±c w sprawę własno¶ci mieszkania bo
z tego co wiem jest do własno¶c wspólna małżonków ,ale zakładaj±c że
to Pani jest wła¶cicielk±.)
Teraz po pół roku zjawila się ta Pani dała mi 5 dni na opusczenie
mieszkania na co sie zgodziłem chc±c unikn±c uwikłania się w t±
sprawę. Jednak Pani oznajmiła mi że  zakłada sprawę że nielegalnie
zajmowałem jej mieszkanie i że będę musiał zapłacic za to. Dla  mnie
to niedorzeczne bior±c pod uwagę że regularnie płacilem za wynajem jej
mężowi z którym miałem umowę w której był zapisany jako właciciel
mieszkania.

Bardzo prosze o odpowiedz.

Data: 2009-07-04 00:29:30
Autor: Animka
K pisze:
[...]

Być może pani miała sprawe w s±dzie ze swoim mężem czy byłym mężem i s±d ustanowił, że to ona jest teraz wła¶cicielk± mieszkania. Być może jej m±ż był zadłużony, nie oplacał czynszu i to ona poniosła wszystkie koszty. Lepiej się wyprowadĽ, mieszkań do wynajęcia jest duzo, będziesz miał w czym wybierać.

--
animka

Data: 2009-07-03 15:35:58
Autor: K
On 4 Lip, 00:29, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
K pisze:

> [...]

był zadłużony, nie oplacał czynszu i to ona poniosła wszystkie koszty.
Lepiej się wyprowadĽ, mieszkań do wynajęcia jest duzo, będziesz miał w

Dziekuje za odpowiedzi.
No własnie juz sie wyprowadzilem, z tego co wiem to ta Pani nie
poniosła żadnych kosztów, mieszkanie bylo regularnie opłacane przez
jej męża.

Data: 2009-07-04 01:25:35
Autor: Animka
K pisze:

Dziekuje za odpowiedzi.
No własnie juz sie wyprowadzilem,

No to chwała Ci za to. Kobieta ma przynajmniej teraz spokojn± głowę.

tego co wiem to ta Pani nie
poniosła żadnych kosztów, mieszkanie bylo regularnie opłacane przez
jej męża.

Mieszkał, to jego obowi±zkiem było opłacać czynsz. Jakby mieszkali obydwoje to płacili by po połowie. Każde na swój kwitek, a nie razem.

--
animka

Data: 2009-07-04 06:06:17
Autor: Aicha
Użytkownik "Animka" napisał:

> [...]
Mieszkał, to jego obowi±zkiem było opłacać czynsz. Jakby
mieszkali obydwoje to płacili by po połowie. Każde na swój

A sk±d wiesz, że mieli intercyzę?

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-03 18:40:03
Autor: witek
Animka wrote:
K pisze:
[...]

a co go to obchodzi co miala ta pani ze swoim mężem.

Data: 2009-07-04 00:36:08
Autor: Piotr M
K pisze:

Jednak Pani oznajmiła mi że  zakłada sprawę że nielegalnie
zajmowałem jej mieszkanie i że będę musiał zapłacic za to.

A to można tak?? Przecież tyle ludzi wynajmuje pokoje/mieszkania i co, zawsze można podać do s±du wynajmuj±cego o to? No masakra. Przecież tak na dobr± sprawę maaaasa wynajmów jest bez żadnych papierów i innych formalno¶ci. wiadomo, w tym wypadku sprawa leży po stronie wynajmuj±cego aby wszystko sprawdził. Ale jaka jest rzeczywisto¶ć....

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-07-04 12:40:27
Autor: Tadeusz
nielegalne zajmowanie mieszkania??

Użytkownik "Piotr M" <> napisał w wiadomo¶ci pl...
K pisze:

[...]

na dobr± sprawę to teoretycznie do s±du możesz podać kogo
ci się podoba i za ci się podoba lub nie podoba :)
inna sprawa co s±d z tym zrobi i czy cokolwiek zrobi :)

Tadeusz

Data: 2009-07-04 06:26:58
Autor: KRZYZAK
nielegalne zajmowanie mieszkania??
K <controlling12@gmail.com> napisali:
zajmowaĹ‚em jej mieszkanie i ĹĽe bÄ™dÄ™ musiaĹ‚ zapĹ‚acic za to. Dla  mnie
to niedorzeczne biorąc pod uwagę że regularnie płacilem za wynajem jej
mężowi z którym miałem umowę w której był zapisany jako właciciel
mieszkania.

Nic jej nie bedziesz placic. Niezaleznie od rozgrywek tej pani byles
posiadaczem w dobrej wierze.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-04 14:23:31
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-03, K <controlling12@gmail.com> wrote:
Teraz po pół roku zjawila się ta Pani dała mi 5 dni na opusczenie
mieszkania na co sie zgodziłem chcąc uniknąc uwikłania się w tą
sprawÄ™. Jednak Pani oznajmiĹ‚a mi ĹĽe  zakĹ‚ada sprawÄ™ ĹĽe nielegalnie
[...]

W mojej ocenie jeśli ona jest faktycznie właścicielem (a jej mąż nie jest), to może Ci takiego psikusa zrobić z tym, że Ty masz zawsze roszczenie cywilne do tego z kim podpisałeś tę umowę. Innymi słowy ona Cię może skutecznie pozwać a Ty zrobisz to samo w stosunku do jej męża i poza nerwami które Ci się nadszarpną być może wyjdziesz na tym interesie na zero.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 06:54:27
Autor: KRZYZAK
Marcin Debowski <agatekun@INVALID.ml1.net> napisali:

[...]

Art. 224. § 1. Samoistny posiadacz w dobrej wierze nie jest obowiązany do
wynagrodzenia za korzystanie z rzeczy i nie jest odpowiedzialny ani za jej
zużycie, ani za jej pogorszenie lub utratę. Nabywa własność pożytków
naturalnych, które zostały od rzeczy odłączone w czasie jego posiadania,
oraz zachowuje pobrane pożytki cywilne, jeżeli stały się w tym czasie
wymagalne.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-04 15:25:28
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-04, KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.com> wrote:
[...]

No racja umknęło, ale od momentu jak spotkał się z właścicielką to już zdaje się był posiadaczem zaleznym.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 15:19:38
Autor: KRZYZAK
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Marcin Debowski <agatekun@INVALID.ml1.net> napisali:

No racja umknęło, ale od momentu jak spotkał się z właścicielką to już zdaje się był posiadaczem zaleznym.

Wezwala go do zaprzestania uzytkowania, a on zaprzestal. Druga sprawa, ze
roszczenie moze byc za czas od wytoczenia powodztwa.
Narazie to nie wiadomo, czy babka ma tytul prawny.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-05 08:04:43
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-04, KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.com> wrote:
[...]

"Jakieś pół roku temu pewna Pani zapukała do mych drzwi twierdząc że to ona jest..."

Od tego czasu mieszkał za jej przyzwolenie.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 17:55:08
Autor: kuba
KRZYZAK pisze:
[...]

Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-04 17:11:06
Autor: KRZYZAK
kuba <jturbanowicz@gmail.com> napisali:

Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.

Babka twierdzi, ze byl.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-04 11:12:55
Autor: K
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysyła
mi smsy że zakłada sprawę i "będzie domagac się odszkodowania za to że
zajmowałem nielegalnie jej mieszkanie"

Data: 2009-07-04 20:19:38
Autor: Animka
K pisze:
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysyła
mi smsy że zakłada sprawę i "będzie domagac się odszkodowania za to że
zajmowałem nielegalnie jej mieszkanie"

Nie masz żadnego kwitka, że płacile¶ za wynajem?

--
animka

Data: 2009-07-04 11:34:29
Autor: K
On 4 Lip, 20:19, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
K pisze:

> [...]
> zajmowałem nielegalnie jej mieszkanie"

Nie masz żadnego kwitka, że płacile¶ za wynajem?

Mam umowe na której jest podana kwota jak± miałem płacic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±ż tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

Data: 2009-07-04 20:29:55
Autor: Jacek_P
K napisal:
Mam umowe na której jest podana kwota jak± miałem płacic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±ż tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

Jak przyjdzie co do czego to potwierdzi... ze nic nie dawales.

Jak mogles placic bez zadnego pokwitowania?!
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-04 15:01:35
Autor: K
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Nawet je¶li to czy ktos przy zdrowych zmysłach uwierzy że mieszkałem
za darmo 2 lata i nikt przez ten czas mnie nie wyrzucil??

Data: 2009-07-04 22:31:38
Autor: Jacek_P
K napisal:
Nawet je¶li to czy ktos przy zdrowych zmysłach uwierzy że mieszkałem
za darmo 2 lata i nikt przez ten czas mnie nie wyrzucil??

Podejrzewasz sad o zdrowe zmysly?! Tam sie idzie po wyrok
a nie po sprawiedliwosc.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-05 02:36:02
Autor: Andrzej Lawa
Jacek_P pisze:
K napisal:
[...]

S±d, posiłkuj±c się swoim "do¶wiadczeniem życiowym" uzna, że faktycznie
mieszkałe¶ za darmo i jeszcze zawiadomi Urz±d Skarbowy, że powinni za to
zainkasować.

Kto daje pieni±dze bez pokwitowania?

No, chyba że były to przelewy...

Data: 2009-07-04 22:54:47
Autor: Animka
Jacek_P pisze:
K napisal:
[...]

Może za flaszkę tam mieszkał ;-)

--
animka

Data: 2009-07-05 02:36:31
Autor: Andrzej Lawa
K pisze:

Mam umowe na której jest podana kwota jak± miałem płacic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±ż tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

To niech potwierdzi. Teraz. Na pi¶mie.

Data: 2009-07-05 02:35:52
Autor: tg
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:f595i6-ldb.ln1ncc1701.lechistan.com...
Mam umowe na której jest podana kwota jak± miałem płacic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±ż tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

To niech potwierdzi. Teraz. Na pi¶mie.

a na wszelki wypadek po te potwierdzenie idz z zalaczonym dyktafonem w kieszeni

Data: 2009-07-05 13:19:45
Autor: kuba
K pisze:
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysyła
mi smsy że zakłada sprawę i "będzie domagac się odszkodowania za to że
zajmowałem nielegalnie jej mieszkanie"

Prawo jest po Twojej stronie, byle¶ umiał dobrze przedstawić stan faktyczny i uargumentować swoje stanowisko.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-06 06:45:29
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-05, kuba <jturbanowicz@gmail.com> wrote:
KRZYZAK pisze:
kuba <jturbanowicz@gmail.com> napisali:
Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.
Babka twierdzi, ze byl.

Ale to chyba wynika nie z opini prawnej babki a z przyjęcia w tej dyskusji za prawdę jej twierdzenia, że jest ona włascicielką (a nie jej mąż).

--
Marcin

Data: 2009-07-06 08:50:28
Autor: kuba
Marcin Debowski pisze:

Ale to chyba wynika nie z opini prawnej babki a z przyjęcia w tej dyskusji za prawdę jej twierdzenia, że jest ona włascicielką (a nie jej mąż).

Dla oceny charakteru posiadania nie ma znaczenia kto jest właścicielem rzeczy, tylko jakie jest nastawienie psychiczne posiadacza. Żeby był samoistnym musiałby władać tą rzeczą "jak właściciel", a on nigdy nie uważał się za właściciela, tylko za najemce - bez znaczenia od kogo tę rzecz wynajął. Przecież wynajmującym nie musi być właściciel. Przyjmując, że ona faktycznie jest właścicielką, a mąż wynajął mieszkanie bez jej zgody, to on jest posiadaczem samoistnym, a zależnym wątkotwórca (art. 336 i 337 KC). Zobowiązany względem babki do zapłaty wynagrodzenia w takiej sytuacji będzie wyłącznie jej mąż (art. 225 w zw. z art. 224 par. 2 KC).

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-04 18:09:56
Autor: kuba
K pisze:

[...]

Olej cwaniarę. W tym kazusie nie Ty byłe¶ posiadaczem samoistnym mieszkania, tylko jej m±ż (o czym ¶wiadczy fakt, że skutecznie Ci je wynaj±ł i wprowadził Cię w posiadanie zależne). A zatem fakt Twojego zamieszkiwania w nim liczy się niejako "na rachunek" jego posiadania samoistnego. Niech ¶ciga swojego męża i dochodzi od niego wynagrodzenia w zależno¶ci od jego dobrej/złej wiary.

pozdrawiam
kuba

nielegalne zajmowanie mieszkania??