nielegalne zajmowanie mieszkania??

Data: 2009-07-04 14:23:31
Autor: Marcin Debowski
nielegalne zajmowanie mieszkania??
On 2009-07-03, K <controlling12@gmail.com> wrote:
Teraz po pół roku zjawila się ta Pani dała mi 5 dni na opusczenie
mieszkania na co sie zgodziłem chcąc uniknąc uwikłania się w tą
sprawÄ™. Jednak Pani oznajmiÅ‚a mi że  zakÅ‚ada sprawÄ™ że nielegalnie
zajmowaÅ‚em jej mieszkanie i że bÄ™dÄ™ musiaÅ‚ zapÅ‚acic za to. Dla  mnie
to niedorzeczne biorąc pod uwagę że regularnie płacilem za wynajem jej
mężowi z którym miałem umowę w której był zapisany jako właciciel
mieszkania.

W mojej ocenie jeśli ona jest faktycznie właścicielem (a jej mąż nie jest), to może Ci takiego psikusa zrobić z tym, że Ty masz zawsze roszczenie cywilne do tego z kim podpisałeś tę umowę. Innymi słowy ona Cię może skutecznie pozwać a Ty zrobisz to samo w stosunku do jej męża i poza nerwami które Ci się nadszarpną być może wyjdziesz na tym interesie na zero.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 06:54:27
Autor: KRZYZAK
Marcin Debowski <agatekun@INVALID.ml1.net> napisali:

[...]

Art. 224. § 1. Samoistny posiadacz w dobrej wierze nie jest obowiązany do
wynagrodzenia za korzystanie z rzeczy i nie jest odpowiedzialny ani za jej
zużycie, ani za jej pogorszenie lub utratę. Nabywa własność pożytków
naturalnych, które zostały od rzeczy odłączone w czasie jego posiadania,
oraz zachowuje pobrane pożytki cywilne, jeżeli stały się w tym czasie
wymagalne.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-04 15:25:28
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-04, KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.com> wrote:
[...]

No racja umknęło, ale od momentu jak spotkał się z właścicielką to już zdaje się był posiadaczem zaleznym.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 15:19:38
Autor: KRZYZAK
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Marcin Debowski <agatekun@INVALID.ml1.net> napisali:

No racja umknęło, ale od momentu jak spotkał się z właścicielką to już zdaje się był posiadaczem zaleznym.

Wezwala go do zaprzestania uzytkowania, a on zaprzestal. Druga sprawa, ze
roszczenie moze byc za czas od wytoczenia powodztwa.
Narazie to nie wiadomo, czy babka ma tytul prawny.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-05 08:04:43
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-04, KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.com> wrote:
[...]

"Jakieś pół roku temu pewna Pani zapukała do mych drzwi twierdząc że to ona jest..."

Od tego czasu mieszkał za jej przyzwolenie.

--
Marcin

Data: 2009-07-04 17:55:08
Autor: kuba
KRZYZAK pisze:
[...]

Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-04 17:11:06
Autor: KRZYZAK
kuba <jturbanowicz@gmail.com> napisali:

Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.

Babka twierdzi, ze byl.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-07-04 11:12:55
Autor: K
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysy³a
mi smsy ¿e zak³ada sprawê i "bêdzie domagac siê odszkodowania za to ¿e
zajmowa³em nielegalnie jej mieszkanie"

Data: 2009-07-04 20:19:38
Autor: Animka
K pisze:
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysy³a
mi smsy ¿e zak³ada sprawê i "bêdzie domagac siê odszkodowania za to ¿e
zajmowa³em nielegalnie jej mieszkanie"

Nie masz ¿adnego kwitka, ¿e p³acile¶ za wynajem?

--
animka

Data: 2009-07-04 11:34:29
Autor: K
On 4 Lip, 20:19, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
K pisze:

> [...]
> zajmowa³em nielegalnie jej mieszkanie"

Nie masz ¿adnego kwitka, ¿e p³acile¶ za wynajem?

Mam umowe na której jest podana kwota jak± mia³em p³acic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±¿ tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

Data: 2009-07-04 20:29:55
Autor: Jacek_P
K napisal:
Mam umowe na której jest podana kwota jak± mia³em p³acic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±¿ tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

Jak przyjdzie co do czego to potwierdzi... ze nic nie dawales.

Jak mogles placic bez zadnego pokwitowania?!
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-04 15:01:35
Autor: K
nielegalne zajmowanie mieszkania??
Nawet je¶li to czy ktos przy zdrowych zmys³ach uwierzy ¿e mieszka³em
za darmo 2 lata i nikt przez ten czas mnie nie wyrzucil??

Data: 2009-07-04 22:31:38
Autor: Jacek_P
K napisal:
Nawet je¶li to czy ktos przy zdrowych zmys³ach uwierzy ¿e mieszka³em
za darmo 2 lata i nikt przez ten czas mnie nie wyrzucil??

Podejrzewasz sad o zdrowe zmysly?! Tam sie idzie po wyrok
a nie po sprawiedliwosc.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-05 02:36:02
Autor: Andrzej Lawa
Jacek_P pisze:
K napisal:
[...]

S±d, posi³kuj±c siê swoim "do¶wiadczeniem ¿yciowym" uzna, ¿e faktycznie
mieszka³e¶ za darmo i jeszcze zawiadomi Urz±d Skarbowy, ¿e powinni za to
zainkasowaæ.

Kto daje pieni±dze bez pokwitowania?

No, chyba ¿e by³y to przelewy...

Data: 2009-07-04 22:54:47
Autor: Animka
Jacek_P pisze:
K napisal:
[...]

Mo¿e za flaszkê tam mieszka³ ;-)

--
animka

Data: 2009-07-05 02:36:31
Autor: Andrzej Lawa
K pisze:

Mam umowe na której jest podana kwota jak± mia³em p³acic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±¿ tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

To niech potwierdzi. Teraz. Na pi¶mie.

Data: 2009-07-05 02:35:52
Autor: tg
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:f595i6-ldb.ln1ncc1701.lechistan.com...
Mam umowe na której jest podana kwota jak± mia³em p³acic, a poza tym
kwitka zadnego nie mam ale m±¿ tej Pani moze to potwierdzic ze
placilem

To niech potwierdzi. Teraz. Na pi¶mie.

a na wszelki wypadek po te potwierdzenie idz z zalaczonym dyktafonem w kieszeni

Data: 2009-07-05 13:19:45
Autor: kuba
K pisze:
Czyli rozumiem ze nie mam czym sie przejmowac?? Bo Pani uparcie wysy³a
mi smsy ¿e zak³ada sprawê i "bêdzie domagac siê odszkodowania za to ¿e
zajmowa³em nielegalnie jej mieszkanie"

Prawo jest po Twojej stronie, byle¶ umia³ dobrze przedstawiæ stan faktyczny i uargumentowaæ swoje stanowisko.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-06 06:45:29
Autor: Marcin Debowski
On 2009-07-05, kuba <jturbanowicz@gmail.com> wrote:
KRZYZAK pisze:
kuba <jturbanowicz@gmail.com> napisali:
Przecież on nigdy samoistnym posiadaczem nie był.
Babka twierdzi, ze byl.

Ale to chyba wynika nie z opini prawnej babki a z przyjęcia w tej dyskusji za prawdę jej twierdzenia, że jest ona włascicielką (a nie jej mąż).

--
Marcin

Data: 2009-07-06 08:50:28
Autor: kuba
Marcin Debowski pisze:

Ale to chyba wynika nie z opini prawnej babki a z przyjęcia w tej dyskusji za prawdę jej twierdzenia, że jest ona włascicielką (a nie jej mąż).

Dla oceny charakteru posiadania nie ma znaczenia kto jest właścicielem rzeczy, tylko jakie jest nastawienie psychiczne posiadacza. Żeby był samoistnym musiałby władać tą rzeczą "jak właściciel", a on nigdy nie uważał się za właściciela, tylko za najemce - bez znaczenia od kogo tę rzecz wynajął. Przecież wynajmującym nie musi być właściciel. Przyjmując, że ona faktycznie jest właścicielką, a mąż wynajął mieszkanie bez jej zgody, to on jest posiadaczem samoistnym, a zależnym wątkotwórca (art. 336 i 337 KC). Zobowiązany względem babki do zapłaty wynagrodzenia w takiej sytuacji będzie wyłącznie jej mąż (art. 225 w zw. z art. 224 par. 2 KC).

pozdrawiam
kuba

nielegalne zajmowanie mieszkania??