niemowlę uposażone polisolokatą babci

Data: 2012-10-25 07:12:08
Autor: Sebastian
niemowlę uposażone polisolokatą babci
jeśli babcia zadysponowałaby wkładem na wypadek śmierci
wskazując jednorocznego wnuczka jako jedynego uprawnionego
wtedy istnieje niebezpieczeństwo że bank spróbuje zablokować
pieniądze wnuczka aż do jego pełnoletności.

czy wskazanie niemowlęcia jako uposażonego z polisolokaty
umożliwi wypłatę sumy ubezpieczenia do rąk rodziców wnuczka?
chodzi mi o praktykę, czy towarzystwa ubezpieczeniowe próbują
utrudniać taką wypłatę?

Data: 2012-10-25 09:31:00
Autor: witek
Sebastian wrote:
[...]

bank bez zgody sądu rodzinnego nie pozwoli tej kasy ruszyc.

Data: 2012-10-25 07:52:45
Autor: Sebastian
niemowlę uposażone polisolokatą babci
bank bez zgody s�du rodzinnego nie pozwoli tej kasy ruszyc.

to już wiem (bank zażąda decyzji sądu rodzinnego). Dlatego pytam czy Towarzystwo Ubezpieczeniowe tak samo będzie żądać decyzji
sądu rodzinnego czy nie.

Gdyby TU nie żądało kwitów z sądu, polisolokata stanowiłaby
rozwiazanie problemu. A zatem, jak postępują Zakłady Ubezpieczeń?

Data: 2012-10-25 22:02:27
Autor: RobertS
[...]

to nie jest dokładnie tak: niemowlę oczywiście kasy z poliso-lokaty nie podejmie, ale może to zrobić opiekun ustawowy, są jednak programy oszczędnościowe, w których można zastrzec, że kasy opiekun NIE DOSTANIE, czyli będzie czekała aż dziecko będzie miało pełnię podejmowania czynności prawnych

RobertS

Data: 2012-10-25 15:17:44
Autor: witek
RobertS wrote:

to nie jest dokładnie tak: niemowlę oczywiście kasy z poliso-lokaty nie
podejmie, ale może to zrobić opiekun ustawowy,

pytanie czy moze.

tak samo jak chaty, ktorej wlasiciclem jest niemowle samo niemowle sprzedac nie moze, ale opiekun tez nie, bo wymaga to zgody sądu rodzinnego.

Data: 2012-10-25 23:48:57
Autor: krzysztofsf
On 25 Paź, 22:17, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
RobertS wrote:

> to nie jest dok adnie tak: niemowl oczywi cie kasy z poliso-lokaty nie
> podejmie, ale mo e to zrobi opiekun ustawowy,

pytanie czy moze.

tak samo jak chaty, ktorej wlasiciclem jest niemowle samo niemowle
sprzedac nie moze, ale opiekun tez nie, bo wymaga to zgody s du rodzinnego.

I bardzo dobrze.
Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

Data: 2012-10-26 05:17:39
Autor: witek
RobertS wrote:

[...]

kazdy kij ma dwa konce.

Data: 2012-10-26 03:46:09
Autor: krzysztofsf
On 26 Paź, 12:17, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> I bardzo dobrze.
> Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
> niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

kazdy kij ma dwa konce.

Pamietam post sprzed kilku lat, gdzie ktos sie dopytywal o mozliwosci
zabezpieczenia finansowego i spadkowego wnuczki, poniewaz syn byl
alkoholikiem.

Data: 2012-10-26 21:59:58
Autor: RobertS
niemowlę uposażone polisolokatą babci

Pamietam post sprzed kilku lat, gdzie ktos sie dopytywal o mozliwosci
zabezpieczenia finansowego i spadkowego wnuczki, poniewaz syn byl
alkoholikiem.

nie ma problemu, aby skorzystać z takiego rozwiązania, uposażonym jest wnuczka i TYLKO ona + może skorzystać z kasy jak osiągnie wiek 18 lat

RobertS

Data: 2012-10-26 15:18:13
Autor: Krzysztof Halasa
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> writes:

Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

Intencje ofiarodawcy mają znaczenie tylko do momentu dokonania
darowizny. BTW wiek obdarowanego nie ma tu nic do rzeczy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-10-28 17:04:12
Autor: JaMyszka
W dniu piątek, 26 października 2012 15:18:14 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
> [...]
Intencje ofiarodawcy mają znaczenie tylko do momentu dokonania
darowizny. BTW wiek obdarowanego nie ma tu nic do rzeczy.

Chyba masz rację:(
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/rodzice-roztrwonili-majatek-syna-i-zostawili-go-z-,98008,w.html
"Kiedy kilkuletni Patryk odziedziczył po babci wielki majątek, było to dla niego niczym wygrana w loterii. Przyszłość chłopca jawiła się w jasnych barwach, a majątek miał mu zapewnić start w życiu, o którym jego rówieśnicy mogli tylko pomarzyć. Zanim jednak Patryk osiągnął wiek pełnoletni, z milionera stał się bankrutem, a z wielkiego majątku zostały same długi". --
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2012-10-28 23:20:48
Autor: krzysztofsf
On 26 Paź, 14:18, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> writes:
> [...]

Intencje ofiarodawcy mają znaczenie tylko do momentu dokonania
darowizny. BTW wiek obdarowanego nie ma tu nic do rzeczy.

Sa polisy majatkowe , gdzie mozna dac kryterium wieku w ktorym moze
byc wyplacona i to z zastrzezeniem, ze opiekun prawny jest
wykluczony.

niemowlę uposażone polisolokatą babci