[play] niemozliwy ACR...

Data: 2010-03-02 16:32:36
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
witam,

diabli mnie ostatnio przeniesli do pleja i chcialem przy okazji sprawdzic
co w temacie ACR-a maja do powiedzenia. napisalem wiec zgloszenie via web
i otrzymalem odpowiedz:

"Szanowny Panie Pawle, informujemy, że zapoznaliśmy się z Pana zgłoszeniem.
Zgodnie z Ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z
dnia 3 sierpnia 2004 r.) art. 171 ust.2 pkt. 3: "abonentowi wywoływanemu
- możliwość eliminacji dla połączeń przychodzących prezentacji identyfikacji
linii wywołującej, o ile będzie to technicznie możliwe, a jeżeli taka
prezentacja jest dostępna przed rozpoczęciem połączenia przychodzącego,
także możliwość blokady połączeń przychodzących od abonenta lub użytkownika
końcowego stosującego eliminację prezentacji identyfikacji linii
wywołującej". Na podstawie powyższych danych informujemy, że nie mamy
możliwości technicznych do filtrowania oraz eliminowania połączeń
przychodzących od użytkownika posiadającego numer zastrzeżony (...)"

zainteresowalo mnie stwierdzenie "o ile będzie to technicznie możliwe"
wplecione w odpowiedz mlodszego konsultanta ds. olewania klientow.

jesli mnie oczy nie myla, to w tekscie ujednoliconym ustawy dostepnym
na stronie sejmu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041711800
takiego zwrotu nie widze.

czy myslicie ze mnie perfidnie oklamali? :)

Data: 2010-03-02 17:38:07
Autor: MarekM
[play] niemozliwy ACR...
W dniu 2010-03-02 16:32, Paweł pisze:

diabli mnie ostatnio przeniesli do pleja i chcialem przy okazji sprawdzic
co w temacie ACR-a maja do powiedzenia. napisalem wiec zgloszenie via web
i otrzymalem odpowiedz:
[...]
[...]

Oczywiście że tak. Zresztą, sam napisałeś, że to konsultant ds. olewania
klientów. Wyszukał w internecie stary tekst ustawy, zinterpretował
odpowiednio, uznał, że taka odpowiedź wystarczy żebyś się odczepił i
odpowiedział.

Nie wiem, z jakiego powodu prezentacja miałaby być niedostępna przed
rozpoczęciem połączenia przychodzącego - przecież zanim rozpoczniesz
połączenie, na Twoim telefonie prezentuje się numer. Jeżeli prezentuje
się tekst "Numer zastrzeżony", to operator wie o tym fakcie zanim
połączenie się rozpocznie, więc ma prawny obowiązek udostępnić możliwość
blokady takich połączeń przychodzących.

Marek

Data: 2010-03-02 18:36:41
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
MarekM wrote:

[...]

otwarlem kolejny case, zobaczymy co wyskrobia za ilestam dni...

Data: 2010-03-10 14:48:45
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
Paweł wrote:

otwarlem kolejny case, zobaczymy co wyskrobia za ilestam dni...

no i mam, usiadzcie wygodnie, zapnijcie pasy :)

(...) Szanowny Panie Pawle, informujemy, że ponownie zapoznaliśmy się
ze zgłoszoną sprawą. Na wstępie przepraszamy za błąd popełniony podczas
odpowiedzi na zgłoszenie numer 15397130. Przepisy, na które w powyższym
piśmie się powołaliśmy dotyczyły Ustawy Prawo Telekomunikacyjne sprzed
Nowelizacji z 6 lipca 2009 roku. Zapewniamy, że nie było to działanie
celowe. Odnośnie do kwestii blokady połączeń od użytkowników posiadających
aktywną blokadę prezentacji numeru informujemy, że zgodnie z Ustawą z dnia
(...tu cytat z aktualnej ustawy...). Na podstawie powyższych zapisów
informujemy, że prostym środkiem umożliwiającym eliminację oraz blokadę
połączeń przychodzących jest użycie „czerwonej słuchawki”. Prezentacja
identyfikacji linii wywołującej jest dostępna przed rozpoczęciem połączenia.
Świadczy o tym widoczny numer telefonu użytkownika dzwoniącego lub
informacja o telefonującym użytkowniku prywatnym na wyświetlaczu telefonu.
Dzięki temu może Pan wybrać czy odebrać dane połączenie czy nie używając
przycisków znajdujących się w telefonie. Jest to jedyna w tej chwili
możliwość selekcji połączeń przychodzących. Mamy nadzieje, że powyższe
pismo w pełni odpowiada na poruszoną przez Pana kwestię. (...)

maja konsultanci poczucie humoru...

Data: 2010-03-10 14:06:20
Autor: Olgierd
[play] niemozliwy ACR...
Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:48:45 +0100, Paweł napisał(a):

Na podstawie powyższych zapisów
informujemy, że prostym środkiem umożliwiającym eliminację oraz blokadę
połączeń przychodzących jest użycie „czerwonej słuchawki”

Zajebiste.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-03-10 15:26:04
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
Olgierd wrote:

[...]

tez mnie rozbawila radosna tworczosc mlodsego konsultanta,
tylko ze moja czerwona sluchawka, to nie jest srodek po stronie
operatora do odrzucania polaczen. zobaczymy co rzecznik prasowy
odpisze na robienie sobie jaj z powaznych pytan klientow
o ustawowe obwiazki operatora :)

Data: 2010-03-10 21:03:40
Autor: brum
[play] niemozliwy ACR...
[...]

nie oczekiwalbym cudow
problem z tym akurat obowiazkiem ustawowym polega na braku precyzyjnego zapisu, a dokladnie na braku specyfikacji uslugi
o ile w przypadku telefonii stacjonarnej nie ma zwykle "czerwonej sluchawki" i odrzucanie polaczen nalezy do operatora, o tyle w gsm ta czerwona sluchawka jest i niestety, wlasnie z powodu braku specyfikacji, uke toleruje to jako realizacje acr
dla normalnie myslacego czlowieka taki acr to zaden acr, ale w swietle przepisow moga sie tym wykpic

patrzac od strony operatora taka usluga to same problemy:
- trzeba wdrozyc, utrzymywac, zarzadzac (koszty), a przychodow nie ma
- odrzucone polaczenie to brak oplaty za polaczenie (sieciowe) lub za interkonekt
jedynym argumentem "za" jest swiadczenie uslugi przez konkurencje, ale na razie to jeszcze slaby powod

Data: 2010-03-10 12:43:10
Autor: Ircys
niemozliwy ACR...
On 10 Mar, 21:03, "brum" <brumb...@onet.eu> pisze...
[...]

Skd takie sensacyjne wiadomoci o uke?

Ircys

Data: 2010-03-11 06:22:51
Autor: brum
niemozliwy ACR...
Skd takie sensacyjne wiadomoci o uke?

ze zrodla

Data: 2010-03-12 05:08:25
Autor: Ircys
niemozliwy ACR...
On 11 Mar, 06:22, "brum" <brumb...@onet.eu> pisze...
>Skd takie sensacyjne wiadomoci o uke?

ze zrodla

jaki papier, dokument jest na to czy tylko "guchy telefon"?

Ircys

Data: 2010-03-19 15:25:01
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
Paweł wrote:

Olgierd wrote:

[...]

a rzecznik Gruszka ma to chyba w glebokim powazaniu.
9 dni minelo i bez odzewu, pora zastukac do UKE...

Data: 2010-03-19 20:07:03
Autor: brum
[play] niemozliwy ACR...
a rzecznik Gruszka ma to chyba w glebokim powazaniu.
9 dni minelo i bez odzewu, pora zastukac do UKE...

przecznika obchodzi to, co mozna opublikowac jako sukces

Data: 2010-03-25 22:05:55
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
Paweł wrote:

Paweł wrote:

Olgierd wrote:

[...]

no i ktos mnie uprzedzil i podkablowal watek z usnetu...
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7702711,Nie_chca_blokowac_numerow_na_zyczenie_klienta___lamia.html

Data: 2010-03-26 07:02:01
Autor: brum
[play] niemozliwy ACR...
no i ktos mnie uprzedzil i podkablowal watek z usnetu...
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7702711,Nie_chca_blokowac_numerow_na_zyczenie_klienta___lamia.html

i dobrze
to moze kolej na temat "dlaczego banki i inne takie dzwonia z zastrzezonych ?"
argument "zeby nie zawracac pupy pracownikom" jest chybiony, mozna ustawic numer glowny lub kazdy dowolny, np. prowadzacy do infolinii i niektorzy rzeczywiscie tak robia
tyle, ze na artykul to temat troche za malo chodliwy

Data: 2010-03-10 15:26:54
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[play] niemozliwy ACR...
On Wed, 10 Mar 2010 14:06:20 +0000 (UTC), Olgierd
<no.email.no.spam@no.problem> wrote:

Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:48:45 +0100, Pawe napisa(a):

Na podstawie powyszych zapisw
informujemy, e prostym rodkiem umoliwiajcym eliminacj oraz blokad
pocze przychodzcych jest uycie ?czerwonej suchawki?

Zajebiste.

Tera naleaby im odpowiedzie e telefon nie posiada czerwonej
suchawki. Ciekawe co by wymylili.... ;-)

Zdrwko

Data: 2010-03-10 18:32:49
Autor: Andrzej Podenkiewicz
[play] niemozliwy ACR...
W dniu 2010-03-10 14:48, Paweł pisze:

maja konsultanci poczucie humoru...

Przecież mogli napisać, żebyś płacił i nie używał telefonu :))))

"A mógł zabić" :)))

Pzdr.
kferro

Data: 2010-03-02 18:03:38
Autor: JanKo
[play] niemozliwy ACR...
Agent Paweł nadaje:
jesli mnie oczy nie myla, to w tekscie ujednoliconym ustawy dostepnym
na stronie sejmu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041711800 takiego
zwrotu nie widze.

Czy Play obsługuje wysyłanie i odbieranie faksów? Jeśli nie to nie jest operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej i pkt. o ACR go nie dotyczy.

Data: 2010-03-02 18:46:55
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[play] niemozliwy ACR...
On 2010-03-02 18:03, JanKo wrote:

Czy Play obsuguje wysyanie i odbieranie faksw? Jeli nie to nie jest
operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej i pkt. o ACR go nie
dotyczy.

A co ma piernik do wiatraka? Wysyanie faksw nie jest nieodzownym czynnikiem, by by operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej. Warunki wynikajce z art.2 pkt. 28 to alternatywa, nie koniunkcja.

Data: 2010-03-02 19:03:10
Autor: brum
[play] niemozliwy ACR...
A co ma piernik do wiatraka? Wysyanie faksw nie jest nieodzownym czynnikiem, by by operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej. Warunki wynikajce z art.2 pkt. 28 to alternatywa, nie koniunkcja.

a co ma wiatrak do piernika ? jak faksow w wiaderkach nie nosza to najwidoczniej uwazaja, ze acr nie musi dzialac
co do meritum: warto sprawdzic w uke (konkretnie p. marian podniesinski), czy p4 wystepowala o zgode na zawieszenie wykonywania obowiazku dotyczacego acr (taka era np. wystapila i dostala)
jesli obowiazek nie zostal zawieszony, to "uprzejmie donosze"...

Data: 2010-03-02 20:03:26
Autor: Paweł
[play] niemozliwy ACR...
brum wrote:

co do meritum: warto sprawdzic w uke (konkretnie p. marian podniesinski),
czy p4 wystepowala o zgode na zawieszenie wykonywania obowiazku
dotyczacego acr (taka era np. wystapila i dostala)

a gdzie mozna o tym poczytac? ciekawi bowiem szarego na jakiej
podstawie urzednicy z uke zwolnili ere z ustawowego obowiazku.

Data: 2010-03-02 21:56:33
Autor: brum
[play] niemozliwy ACR...
[...]

to nie urzednicy, tylko prezes uke
a jak chcesz podstawy, to zadzwon do wskazanego czlowieka lub skorzystaj z dobrodziejstw ustawy oddip

Data: 2010-03-03 00:09:12
Autor: K
[play] niemozliwy ACR...
W dniu 02-03-2010 21:56, brum pisze:
[...]

ale era twierdzi ze ACR beda mieli dostepny w drugim kwartale tego roku. teraz usluga podobno jest w testach. nie wiem kiedy dostali zgode na zawieszenie i na jak dlugo, ale najwidoczniej ten czas dobiega konca.

Data: 2010-03-03 01:07:28
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[play] niemozliwy ACR...
On 2010-03-02 20:03, Pawe wrote:
brum wrote:

[...]

Tak, jak kade tego typu zwolnienie: z powodu braku moliwoci technicznych. Nowelizacja ustawy wesza w ycie w lipcu ub.r., po
krtkim okresie vacatio legis, i w zasadzie naturalnym jest, e przez dwa tygodnie nie da rady tego zrobi.
W takim przypadku, gdzie trzeba zmodyfikowa wszystkie centrale, dodatkowo budowane w rnych okresach czasu, p roku to w zasadzie bardzo szybko.

Data: 2010-03-03 00:05:02
Autor: Ircys
niemozliwy ACR...
On 3 Mar, 01:07, "Maciej Bebenek pisze...
[...]

Interesowaem si tym tematem "kuchennymi drzwiami" w Erze
w zeszym roku. I "kucharze" mwili, e technicznie usuga jest
ju od dawna zaimplementowana - nie trzeba nic modyfikowa, testowa
tylko j uruchamia. Wygldao, wic, e chodzi tylko o sprawy
ogranizacyjno-papierkowe.
Jak jest u innych operatorw tego nie wiem ale podejrzewam, e
podobnie.

Ircys

Data: 2010-03-03 01:54:02
Autor: Tomek
niemozliwy ACR...
On 3 Mar, 09:05, Ircys <ir...@post.pl> wrote:
Jak jest u innych operatorw tego nie wiem ale podejrzewam, e
podobnie.

U innych operatorw jest inaczej
vide
http://telepolis.pl/news.php?id=15291

Pawe, a moe przeniose si do playa na fali ucieczki z plusa ?
auj, w plusie dostaby to od rki :)

Data: 2010-03-03 02:54:35
Autor: Ircys
niemozliwy ACR...
On 3 Mar, 10:54, Tomek pisze...
> Jak jest u innych operatorw tego nie wiem ale podejrzewam, e
> podobnie.

U innych operatorw jest inaczej
videhttp://telepolis.pl/news.php?id=15291

Nie zrozumiae mnie, chodzio mi o to, e u innych
operatorw te nie ma rzekomych problemw technicznych.

Ircys

Data: 2010-03-03 13:13:41
Autor: Paweł
niemozliwy ACR...
Tomek wrote:

On 3 Mar, 09:05, Ircys <ir...@post.pl> wrote:
Jak jest u innych operatorów tego nie wiem ale podejrzewam, że
podobnie.

U innych operatorów jest inaczej
vide
http://telepolis.pl/news.php?id=15291

Paweł, a może przeniosłeś się do playa na fali ucieczki z plusa ?
Żałuj, w plusie dostałbyś to od ręki :)

akurat wymigrowalem z abonamentu ery :)

Data: 2010-03-03 09:01:21
Autor: Michal Jankowski
[play] niemozliwy ACR...
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

[...]

To taka ustawa powinna sama w sobie zawierac zapis, ze art 27 wchodzi
w zycie za rok, bez uznaniowych zwolnien dla pojedynczych operatorow.

W takim przypadku, gdzie trzeba zmodyfikowa wszystkie centrale,
dodatkowo budowane w rnych okresach czasu, p roku to w zasadzie
bardzo szybko.

To nie jest kwestia klikniecia w menu?   MJ

Data: 2010-03-03 14:33:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[play] niemozliwy ACR...
On 2010-03-03 09:01, Michal Jankowski wrote:
[...]

Z drugiej strony jest przy okazji moliwo weryfikacja niemania moliwoci obecnych i tych w przyszoci.

W takim przypadku, gdzie trzeba zmodyfikowa wszystkie centrale,
dodatkowo budowane w rnych okresach czasu, p roku to w zasadzie
bardzo szybko.

To nie jest kwestia klikniecia w menu?

Czasem nawet w menu nie trzeba klika, bo usuga jest i wystarczy tylko j wczy poszceglnym uytkownikom. Czasem natomiast trzeba np. wymienia karty procesorw i pamici, bo to co jest nie pocignie nowej wersji oprogramowania.

Data: 2010-03-03 18:15:53
Autor: JanKo
[play] niemozliwy ACR...
Agent Maciej Bebenek (news.onet.pl) nadaje:
A co ma piernik do wiatraka? Wysyanie faksw nie jest nieodzownym
czynnikiem, by by operatorem publicznej sieci telekomuniukacyjnej.
Warunki wynikajce z art.2 pkt. 28 to alternatywa, nie koniunkcja.

Zgodnie z http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041711800
art.171 pkt 2.3 dotyczy dostawcy usug wiadczonych w "publicznej sieci
telefonicznej". Zgodnie z art.2 pkt 28 "publiczna sie telefoniczna -
(oznacza) publiczn sie telekomunikacyjn [...] zapewniajc [...] w
szczeglnoci przesyanie faksw".
"W szczeglnoci" oznacza  "szczeglnie, zwaszcza, z naciskiem" czyli
przede wszystkim taka sie powinna obsugiwa przesyanie faksw a
ewentualnie, w drugiej kolejnoci, czno gosow. ;-)

Data: 2010-03-03 18:29:57
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[play] niemozliwy ACR...
On 2010-03-03 18:15, JanKo wrote:
[...]

Pomine "a take inne formy cznoci" czyli albo gos albo inne, w szczeglnoci...

[play] niemozliwy ACR...