nieodbierane avisa z policji

Data: 2010-01-22 08:02:55
Autor: pawell32
nieodbierane avisa z policji
Witam.

mam taki problem, otóż w dowodzie rej. mam stary adres
zamieszkania (rodziców), przyszło jak się dowiedziałem
zdjęcie z foto radaru, przesyłki adresowane były na adres
j.w. lecz fizycznie ich nie było, dopiero ostatnia tydzień temu
doszła, lecz nim zdążyłem odebrać odwiedziła mnie policja.
argument - nie odbieram przesyłek, wręczają mi osobiście
i poszedł wniosek do sądu. wiem jak działa poczta - skandalicznie,
gdyż nie ma tygodnia by nie było pomylonych przesyłek w skrzynce,
dlatego pewnie moje avisa trafiły gdzie indziej.
pytanie moje takie, czy mam szanse skarżyć pocztę i domagać się
zadość uczynienia?

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-01-22 08:27:04
Autor: Piotr [trzykoty]
nieodbierane avisa z policji
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał
mam taki problem, otóż w dowodzie rej. mam stary adres
zamieszkania

Dlaczego nie uaktualniłeś? Masz obowiązek.

pytanie moje takie, czy mam szanse skarżyć pocztę i domagać się
zadość uczynienia?

Czy jesteś w stanie udowodnić przed sądem, że to awizo był w skrzynce innej niż Twoja lub go wcale nie było?

Data: 2010-01-22 08:44:51
Autor: GUB

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjbk0f$1od$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

I to jest właśnie problem, przyjmijmy że ktoś celowo wrzucił nie tam gdzie trzeba to awizo ...
ale przecież urząd/urzędnik nie kłamie i np. poczta też nie, przecież zawsze wrzucają tam gdzie trzeba i nigdy się nie spóźniają,
Porostu w tym kraiku doręczenie jest wadliwe, podobnie jak bywało z wrzucaniem mandatu za wycieraczkę - pomijam tu fakt że gość nie podał aktualnego adresu zamieszkania.

GUB

Data: 2010-01-22 08:55:38
Autor: spp
W dniu 2010-01-22 08:44, GUB pisze:

... pomijam tu fakt że gość nie podał
aktualnego adresu zamieszkania.

Dość wygodne - pominąć najważniejszy element i stworzyć teorię. :)

--
spp

Data: 2010-01-22 09:22:22
Autor: pawell32
spp pisze:
W dniu 2010-01-22 08:44, GUB pisze:

... pomijam tu fakt że gość nie podał
aktualnego adresu zamieszkania.

Dość wygodne - pominąć najważniejszy element i stworzyć teorię. :)

sorrki, ale pod tym adresem nie mieszka nikt obcy, nie zamierzam się
także tłumaczyć.
chodzi o wadliwe działanie poczty. adres nic tu nie zmienia, jestem tam
min dwa razy w tygodniu. co za różnica czy to ten czy inny adres skoro
nic nie dotarło, a rzekomo przepis mówi, jeżeli nie odbieram to traktują
to na policji jako odebrane!

Data: 2010-01-22 09:52:26
Autor: Piotr [trzykoty]
nieodbierane avisa z policji
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał
nic nie dotarło, a rzekomo przepis mówi, jeżeli nie odbieram to traktują
to na policji jako odebrane!

Postępowanie mandatowe jest postępowaniem szczególnym i pewnym przywilejem w stosunku do zwyczajnego (muszą być spełnione określone przesłanki). Wcale nie ma obowiązku w tym trybie tego prowadzić.
Warunki nie zostały spełnione, czas minął, nie udało się uzyskać Twojej kaceptacji mandatu, więc poszło w zwyczajnym. Na dobrą sprawę wcale nie musieli zaczynać od mandatu, mają prawo od razu skierować do sądu.

Data: 2010-01-22 09:34:54
Autor: szerszen

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4b5959fa$1news.home.net.pl...

Dość wygodne - pominąć najważniejszy element i stworzyć teorię. :)

mialem kiedys systuacje, ze na teoretycznie 12 czy 14 awiz dotarło 1, ale przeciez poczta pracuje prawidlowo ;)

Data: 2010-01-22 09:45:39
Autor: GUB
[...]

U nas pokutuje adres zameldowania, a nie miejsce pobytu,
 ciekawe co zrobi urzędnik/w tym policjant gdy przyjdziesz do niego z dowodem osobistym bez adresu;
normalnie chyba się będzie musiał powiesić, bo co wpisze w swoich papierkach - że gdzie wysłał np. wezwanie

GUB

Data: 2010-01-22 09:57:07
Autor: Piotr [trzykoty]
nieodbierane avisa z policji
Użytkownik "GUB" <jojogub@op.pl> napisał
ciekawe co zrobi urzędnik/w tym policjant gdy przyjdziesz do niego z dowodem osobistym bez adresu;
normalnie chyba się będzie musiał powiesić

W obenym stanie prawny, policjant zapyta gdzie mieszasz. Jeśli nie masz w tym miejscu aktualnego meldunku, a zamieszkujesz - ukara Cię za wykroczenie. Jeśli go okłamiesz i udowodnią Ci to, równiez dostaniesz karę za wykroczenie.

Data: 2010-01-22 10:06:51
Autor: GUB

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjbp94$40m$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

Co oczywiście nie oznacz że taki stan prawny jest dobry, człowieka identyfikuje adres zameldowania, a nie tylko i wyłącznie imię nazwisko ojciec matka i może id-podatkowy ;-) , tylko ten adresik. Moim zdaniem tak nie powinno być.
To dotyczy też rejestracji pojazdów, na właściciela i znów na adresik, tak jak by to mówiło, że samochód tam parkuje, czy coś w tym stylu.

GUB

Data: 2010-01-22 19:03:14
Autor: RadekNet
Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

A jak mieszkam w innym kraju?

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-01-23 02:12:14
Autor: Piotr [trzykoty]
nieodbierane avisa z policji
"RadekNet" <radeknet@rejsy-czartery.com> wrote > A jak mieszkam w innym kraju?

To masz im powiedzieć gdzie dokładnie w innym kraju (aby mogli do Ciebie list napisać), a jak udowodnią, że kłamałeś to wiesz co...

Data: 2010-01-22 10:09:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
GUB pisze:

[...]

Dlatego ja zgłaszam takie rzeczy - żeby mieć tzw. "dupochron". Jeśli np dostaję awizo powtórne, a nie dostałem pierwszego, to zgłaszam to na poczcie a jesli powtórzy się kolejny raz to reklamuję. w takim przypadku   jest informacja, że mogłeś rzeczywiście nie otrzymać awiza, bo z jakiś powodów ci go nie dostarczono....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

nieodbierane avisa z policji