nieod¶nieżone miejsca parkingowe a opłaty

Data: 2010-12-16 06:01:34
Autor: witek
nieod¶nieżone miejsca parkingowe a opłaty
On 12/16/2010 4:17 AM, Krzysztof wrote:
Czy miasto ma prawo wystawiać mandaty za brak opłaty parkingowej (chodzi
o strefy płatnego parkowania) w momencie, gdy miejsca postojowe s±
kompletnie nieod¶nieżone?

a jaki¶ przepis nakłada obowi±zek od¶nieżania?
miejsce parkingowe, to miejsce parkingowe niezależnie od stanu.
skoro postawisz tam samochód to za to płacisz.

Data: 2010-12-16 13:08:14
Autor: Krzysztof
nieod¶nieżone miejsca parkingowe a opłaty
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

a jaki¶ przepis nakłada obowi±zek od¶nieżania?

Mam rozumieć, że miasto od¶nieża ulice i chodniki z własnej dobrej woli?

miejsce parkingowe, to miejsce parkingowe niezależnie od stanu.
skoro postawisz tam samochód to za to płacisz.

A autostrada to autostrada, niezależnie od stanu i skor± ni± jadę, to muszę płacić?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,6626920,Nie_zaplacil_za_przejazd_A4_i_wygral_w_sadzie.html
Czym to się różni w kwestii zasadniczej?

K.

Data: 2010-12-16 06:17:44
Autor: witek
On 12/16/2010 6:08 AM, Krzysztof wrote:
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

a jaki¶ przepis nakłada obowi±zek od¶nieżania?

Mam rozumieć, że miasto od¶nieża ulice i chodniki z własnej dobrej woli?

ale co ma piernik do wiatraka.
opłata za postój w strefie jest opłat± lokaln±, tak± sam± jak za posiadanie psa.
kolejny podatek po porstu

[...]

w pierwszym przypadku płacisz podatek, w drugim opłatę za usługę.

jedno to prawo administracyjne, a drugie cywilne.

Data: 2010-12-16 13:47:33
Autor: Krzysztof
[...]

No nie wiem - Ty się pytałe¶, czy jest przepis nakładaj±cy obowi±zek od¶nieżania.

kolejny podatek po prostu.

Zdania s± jak zwykle podzielone:
http://www.e-podatnik.pl/artykul/fiskus/6674/Oplaty_za_parkowanie.html
Opłaty za parkowanie s± daninami publicznymi, które wykazuj± cechy charakterystyczne dla podatków, i jednocze¶nie ze względu na fakt, że stanowi± one wynagrodzenie za możliwo¶ć parkowania pojazdu w okre¶lonym miejscu, s± zbliżone do opłat za wykonanie ¶wiadczenia cywilnoprawnego. Nie da się w sposób jednoznaczny okre¶lić, w jakim zakresie s± one podatkami, a w jakim zakresie opłatami lokalnymi.

K.

Data: 2010-12-16 13:56:18
Autor: spp
W dniu 2010-12-16 13:47, Krzysztof pisze:

[...]

:)

Pierwszy link z googli to za mało. :)

Poczytaj więcej. :)

--
spp

Data: 2010-12-16 14:06:31
Autor: Krzysztof
nieod¶nieżone miejsca parkingowe a opłaty

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ied29i$abl$1news.onet.pl...

Pierwszy link z googli to za mało. :)

Pierwszy czy drugi, ale jaki sugestywny :)

Poczytaj więcej. :)

Tak, wiem, opłaty za parking to nie usługi, bo skoro VATu się nie płaci, to .... i inne takie bla-bla-bla ;-)
Ale wszystko zasadza się na czym¶ innym - jak zwykle rz±dzi nami biurokracja i twardogłowi, zamiast zwykła logika.

K.

nieod¶nieżone miejsca parkingowe a opłaty