niepokojacy odglos pracy silnika

Data: 2010-06-15 09:18:36
Autor: klechu
niepokojacy odglos pracy silnika
Witam

Pacjent vw polo 1,9 SDI 1999r
Wczoraj zauwazylem, a raczej uslyszalem, dziwny, dosc glosny dzwiek podczas pracy na biegu jalowym. W kabinie slabiutko to slychac, wiec nie wiem czy podczas jazdy tez jest. Taki nieregularny jakby stukot, chrobot (nie wiem jak to okreslic), dochodzacy chyba z okolicy alternatora, ale trudno jednoznacznie okreslic. Troche tak jakby cos sie poluzowalo. Nasuwa mi sie porownanie, ze gdyby jakas srubka podskakiwala sobie na dolnej oslonie silnika, to dawalaby podobny dzwiek (ale jednak nie tak glosny). Dzis jade z tym do mechanika, ale chcialbym wczesniej wiedziec, co to moze byc? Sam silnik wydaje sie pracowac tak jak zwykle - jednostajny, mily dla ucha pomruk:)
Ok pol roku temu zmienialem napinacz, pasek klinowy, rolke. Nie zmienialem sprzegla na alternatorze, bo ponoc bylo ok. Rozrzad robiony 25 tys km temu. Bede wdzieczny za sugestie,
pozdr
klechu

Data: 2010-06-15 09:56:17
Autor: krzysiek82
niepokojacy odglos pracy silnika

czy te odgłosy ustępują po wciśnięciu sprzęgła?

--
krzysiek82

Data: 2010-06-15 10:11:54
Autor: klechu
niepokojacy odglos pracy silnika

czy te odgłosy ustępują po wciśnięciu sprzęgła?
-- krzysiek82

Po wcisnieciu sprzegla bez zmian

klechu

Data: 2010-06-15 10:33:45
Autor: krzysiek82
klechu pisze:
Po wcisnieciu sprzegla bez zmian

hmm w takim razie nic od strony skrzyni, nic się tutaj nie wywróży musi to ocenić mechanik.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-15 10:34:37
Autor: klechu
klechu pisze:
> Po wcisnieciu sprzegla bez zmian

hmm w takim razie nic od strony skrzyni, nic się tutaj nie wywróży musi to ocenić mechanik.
-- krzysiek82

Ok, to chyba lepiej ze nic od strony skrzyni:)
dzieki, pozdr
klechu

Data: 2010-06-15 16:57:23
Autor: Darek.
niepokojacy odglos pracy silnika

Bede wdzieczny za sugestie,
pozdr
klechu

1.9 SDI i przyjemny pomruk? Bez jaj ;)
Natomiast moze byc jakies lozysko, moze w alternatorze wlasnie?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-06-15 21:52:06
Autor: klechu
niepokojacy odglos pracy silnika
> pozdr
> klechu

1.9 SDI i przyjemny pomruk? Bez jaj ;)

No mnie sie serio podoba ;) A ostatnio znajomy podczas dluzszej trasy mowi "ale Ci ten silnik ladnie mruczy" :)

Natomiast moze byc jakies lozysko, moze w alternatorze wlasnie?

Jutro odstawiam auto do warsztatu. Wstepnie mechanik mowil ze moze byc wlasnie lozyzko w alternatorze, albo napinacz paska rozrzadu, bo pasek jakis taki wytarty

Pozdrawiam - Darek.
Również - Klechu

Data: 2010-06-15 17:07:10
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-06-15 09:18, klechu pisze:

[...]

No i właśnie moim zdaniem "koło z wolnym kołem" odeszło do krainy wiecznych łowów ;) ewentualnie mogą też dogorywać łożyska w alternatorze.

Pozdrawiam !!

niepokojacy odglos pracy silnika