niepokojące odgłosy ramy Author

Data: 2010-10-22 20:15:22
Autor: darthRara
niepokojące odgłosy ramy Author
Dzień dobry

Właśnie poskładałem rower na ramie Author Vision 2004. Rama mimo swego wieku wygląda jak nowa. Ma przejechane może z 4000km, nigdy nie widziała gór, nie startowała w żadnych zawodach. Ujeżdżana rekreacyjnie przez osobę ważącą nie więcej niż 60kg razem z ubraniem.

Czytałem i słuchałem wielu opinii, że Visiony są miękkie i gną się na boki podczas przyspieszania. Nie przeszkadzało mi to specjalnie do póki nie usłyszałem charakterystycznego cykania/skrzypienia w okolicach główki ramy podczas naciskania nogą na jeden pedał trzymając rower jedną ręką za główkę ramy, a drugą za rurę podsiodłową.
Najdziwniejsze, że naciskając np z lewej strony ramy można wydobyć tylko raz taki dźwięk. Jeśli chcę go powtórzyć trzeba udać się na drugą stronę i tam nacisnąć na prawy pedał.
Odgłos jest podobny to trzeszczącej kierownicy czy mostka. Takie "cyk"!!! czasem kilka cyknięć na raz. Oszaleć można szukając skąd ten dźwięk dochodzi.
Próbowałem znaleźć przyczynę i wyeliminowałem sztycę, stery, źle zamocowane koła a nawet support bo kiedy zamiast naciskać na pedały naciskam nogą na mufę suportu to trzaski też występują.

Dokładnie obejrzałem ramę w poszukiwaniu pęknięć i niczego nie znalazłem. Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że owe cykania pojawiły się już po roku użytkowania.

Przeszukałem Google. Wielu bikerów skarży się na takie cykanie podczas mocniejszego pedałowania i zaczynają poszukiwania od korby i supportu. Przyczyny bywają bardzo różne. Nawet końcówki linek w pancerzach...

Moje pytanie do Was
Czy kiedy rama tak sobie cyka podczas wyginania jej w bok to chce mi powiedzieć "zaraz pęknę" czy może gadające ramy to rzecz bardziej pospolita? :)
Może ktoś z spotkał się już z takim przypadkiem i zechce podzielić się doświadczeniem.

pozdrawiam

Data: 2010-10-22 21:24:31
Autor: Protogenes
[...]

No mnie się też kiedyś coś takiego trafiło i mało mnie nie trafiło przy szukaniu przyczyny. A tą przyczyną w moim przypadku był źle dociśnięty tylny zacisk koła. Jezuuuuu, co ja się tego naszukałem. Naoliwiłem nawet gniazda pancerzy bo takie cykanie/pykanie następowało nawet przy solidnym przechylaniu ramy z jednego boku na drugi i oliwiłem wszystko co może sie poruszać.
Gdzieś przeczytałem o tych zaciskach i mówię co zaszkodzi sprawdzić.
U mnie to było własnie TO. Poprawiłem docisk i jak ręką odjął.

Aha, ĹĽeby nie byĹ‚o wÄ…tpliwoĹ›ci, to pykanie tak niosĹ‚o sie po ramie, ĹĽe pierwszÄ… myĹ›lÄ… byĹ‚a ta o pÄ™kniÄ™tej ramie (Author Versus -  BTW). Na sĹ‚uch nie byĹ‚em w stanie tego znaleźć.

powodzenia w szukaniu przyczyny.

pozdr
Prot

Data: 2010-10-25 13:42:45
Autor: Jan Cytawa
niepokoj±ce odgłosy ramy Author
Protogenes napisał:

No mnie się też kiedy¶ co¶ takiego trafiło i mało mnie nie trafiło przy szukaniu przyczyny. A t± przyczyn± w moim przypadku był Ľle doci¶nięty tylny zacisk koła. Jezuuuuu, co ja się tego naszukałem. Naoliwiłem nawet gniazda pancerzy bo takie cykanie/pykanie następowało nawet przy

A mnie sie kiedys trafilo, ze byly luzne tryby na kasecie i tez sie
nioslo po ramie. Efekt byl podobny do twojego. Jedyne co mnie
zastanawialo, to fakt ze dzwiek byl nieco inny niz przy suporcie czy
pedalach. W koncu w desperacji zdjalem kolo zobaczylem, ze nieco luzne
sa tryby, dokrecilem i sie naprawilo.

Jan Cytawa

Data: 2010-10-25 13:56:41
Autor: mmateusz
Protogenes napisał:
> A t± przyczyn± w moim przypadku był Ľle doci¶nięty > tylny zacisk koła. Jezuuuuu, co ja się tego naszukałem. A mnie sie kiedys trafilo, ze byly luzne tryby na kasecie i tez sie
nioslo po ramie. Efekt byl podobny do twojego.

heh. mogę tylko powiedzieć, że jak się ma 4-zawiasowego fulla, to zabawa w
szukanie jest większa :)
na szczę¶cie ja szybko trafiłem - zawias przy suporcie, co ciekawe tylko przy
pedałowaniu skrzypiało, więc na pocz±tku o suporcie my¶lałem.
kropelka Locklite załatwiła sprawę.

--
Mk.

Data: 2010-10-25 15:12:10
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-25, mmateusz@poczta.onet.pl wrote:
Protogenes napisał:
> A tą przyczyną w moim przypadku był źle dociśnięty > tylny zacisk koła. Jezuuuuu, co ja się tego naszukałem. A mnie sie kiedys trafilo, ze byly luzne tryby na kasecie i tez sie
nioslo po ramie. Efekt byl podobny do twojego.

heh. mogę tylko powiedzieć, że jak się ma 4-zawiasowego fulla, to zabawa w
szukanie jest większa :)
na szczęście ja szybko trafiłem - zawias przy suporcie, co ciekawe tylko przy
pedałowaniu skrzypiało, więc na początku o suporcie myślałem.
kropelka Locklite załatwiła sprawę.

Mnie zaczął martwić dość mocno niedługo po zakupie mój nowiutki full,
ale po obadaniu okazało się, że przewód hamulca się ociera o przewód do
tłumika (Spec). Dla świętego spokoju ciapłem jakimś olejem i przestało.
:)

Data: 2010-10-29 13:37:40
Autor: scooby
niepokoj±ce odgłosy ramy Author

Czytałem i słuchałem wielu opinii, że Visiony s± miękkie i gn± się na
boki podczas przyspieszania. Nie przeszkadzało mi to specjalnie do póki
nie usłyszałem charakterystycznego cykania/skrzypienia w okolicach
główki ramy

zdaje się że ten model tak ma, ja swoje długie ¶ledztwo musiałem odłożyć ad acta i się przyzwyczaić; na pocz±tku pomagało smarowanie czym¶ sztycy, ale teraz to już mu wszystko jedno i trzaska sobie w najlepsze :/

pzdr, scby

Data: 2010-10-30 02:51:20
Autor: Marek
niepokoj±ce odgłosy ramy Author
Rama z zasady jest dobrym przewodnikiem i wzmacniaczem dĽwięku. DĽwięk
dobiega czasem pozornie z innego niż rzeczywiste Ľródła. W poprzedniej
ramie (też przypadkiem Author Vision) przyczyn± takiego tykania
(współgraj±cego z kadencj±) okazał się jaki¶ twardy paproch między
ram± a hakiem przerzutki. Gdyby nie przypadek, w życiu bym na to nie
wpadł. Nie s±dziłem, że tam mog± działać tak znacz±co jakiekolwiek
siły zwi±zane z pedałowaniem.

--
Marek

niepokojące odgłosy ramy Author