nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji

Data: 2014-05-05 03:21:41
Autor: jakbysiedalo
nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
Witam,
mam pytanie, czy pracownik w delegacji zagranicznej powinien sam pokryc takie sprawy jak zgubiony klucz do hotelu czy uszkodzony nieumyslnie sprzet?

Mam watpliwosci no bo jednak gdyby zyl sobie dalej u siebie w domu to by go to nie spotkalo. A pracujac dla pracodawcy w koncu cos go moze spotkac (zyciowe sytuacje).

Dzieki za opinie
jakbysiedalo

Data: 2014-05-05 16:55:07
Autor: WAM
nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
On Mon, 5 May 2014 03:21:41 -0700 (PDT), jakbysiedalo
<zlotawy@gmail.com> wrote:

[...]

Podobnie jak z mandatem za wykroczenie drogowe popelnionym sluzbowym
samochodem lub za przestepstwo w ruchu drogowym - jakby pracownik
siedzial w domu to by mandatu nie dostal.
A gdyby pracodawca wyslal innego pracownika to tez by go to nie
spotkało. W obu wypadkach uwazam ze placic powinien pracownik, natomiast
odnosnie nieumyslnych uszkodzen sprzetu warto spytac czy pracodawca
nie jest od tego ubezpieczony (OC) i moze da sie sprawe zalatwic
bezkosztowo lub niskokosztowo - np za pokrycie pracodawcy utraty
znizek w ubezpieczeniu OC dzialalnosci.

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-05-05 13:00:02
Autor: jakbysiedalo
W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 16:55:07 UTC+2 użytkownik WAM napisał:

W obu wypadkach uwazam ze placic powinien pracownik

a moze ktos sie wypowie o ewentualnym orzecznictwie a nie o wlasnych przekonaniach.

jakbysiedalo

Data: 2014-05-06 05:56:36
Autor: P.B.
nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
Hello, jakbysiedalo.
On 05.05.2014 22:00 you wrote:

> a moze ktos sie wypowie o ewentualnym orzecznictwie a nie o wlasnych > przeko= naniach.

Płaci kto zepsuł. Masz jakieś wątpliwości? Jak w pracy zgubisz okulary, to pracodawca powinien Ci je odkupić?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-05-05 22:04:44
Autor: John Kołalsky
nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji

Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl>

[...]

Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?

Data: 2014-05-06 10:09:08
Autor: Maciek
W dniu 2014-05-05 22:04, John Kołalsky pisze:
Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?
Może taki, że dzięki temu będzie miał np. szansę na dalsze
funkcjonowanie na rynku? Często słabo opłacani pracownicy (zwłaszcza
"słabo", w kontekście ceny narzędzi) korzystają ze sprzętu za setki
tysięcy. Sugerujesz, że jak taki jeden z drugim coś rozwali, to
pracodawca radośnie kupi nowy sprzęt i będzie czekał na koniec procesu
cywilnego, a następnie zwrot kasy za pośrednictwem komornika, który
zresztą chętnie przyśle mu informację o nieściągalności długu?

Maciek

Data: 2014-05-06 21:11:56
Autor: WAM
nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
On Mon, 5 May 2014 22:04:44 +0200, John Kołalsky <john@kowal.invalid>
wrote:

Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?
Taki sam interes jak ten pracodawca który daje karnet na fitness lub
opiekę zdrowotną. Dba o interes pracownika niewielkim kosztem (w tym
wypadku kosztem utraty znizek) lub zerowym kosztem (jesli pracownik
pokryje ten koszt utraty znizek - oczywiscie zabieg ma sens jesli ten
koszt jest nizszy niz koszty zniszczen ktorych dokonal).

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji