nierówne zużywanie stożków piasty

Data: 2009-10-24 10:32:48
Autor: Kuba Abuk
nierówne zużywanie stożków piasty
On Oct 24, 12:23 pm, Krzysiek <x...@y.z> wrote:
Witam,
Przy okazji rozbierania przedniej piasty stwierdziłem takie zjawisko, że
jeden stożek jest gładki na praktycznie całym obwodzie, a drugi
rozwalcowany i z wżerami. Czym to może być spowodowane?  (...) Podobno
jest to powszechne zjawisko - ale jakie jest jego wytłumaczenie?

Efekt Corilolisa. Jedyna rada to takie ułożenie tras, aby dystans w
kierunkach N/S się równoważył;o)

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-10-24 19:47:38
Autor: PeJot
Kuba Abuk pisze:
[...]

No i okresowe przekładanie napędu na lewą stronę ramy :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-24 12:29:23
Autor: Kuba Abuk
On Oct 24, 7:47 pm, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Kuba Abuk pisze:

> Efekt Corilolisa. Jedyna rada to takie ułożenie tras, aby dystans w
> kierunkach N/S się równoważył;o)

No i okresowe przekładanie napędu na lewą stronę ramy :)

Tylko producenci makrokeszy przewidzieli to zjawisko i fabrycznie
montują widelce + tarczówki przekręcalne, bo jak inaczej przełożyć
odwrotnie koło z tarczą?
Tu akurat wersja v-brejk: http://bikefama.pl/fotosy2009/pics/a9388b242d75c593258f19b1515f0e5b.jpg
z widelcem i kołem  w pozycji B.

Zdravim,

[...]