[OK] nierównomierne napięcie łańcucha

Data: 2009-04-23 22:49:12
Autor: Hans
[OK] nierównomierne napięcie łańcucha
hej, zauważyłem, że mój łańcuch nierównomiernie się napina w czasie pracy - w jednym momencie jest bardzo luźny, natomiast po zakręceniu korbą napięcie staje się bardzo duże. Z czego to wynika? Mam jajowatą zębatkę albo blat na korbie? Czy może z czegoś innego? Dodam tylko, że łańcuch jest 'po przejściach' - przeżył rozerwanie się (ponieważ spadł w czasie jazdy) i ponowne skucie, może się jakoś nierównomiernie porozciągał?

jak temu zaradzić - nowy łańcuch?

rower jest na ostrym kole

pozdrawiam, hans

Data: 2009-04-23 22:53:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja też tak mam, bo mam tanią korbę z blatem 46.
Blat jest krzywy, tzn. nie jest w osi z osią.

zyga

Data: 2009-04-23 23:01:58
Autor: Hans
[OK] nierównomierne napięcie łańcucha

Ja też tak mam, bo mam tanią korbę z blatem 46.
Blat jest krzywy, tzn. nie jest w osi z osią.

no to by było jakieś wyjaśnienie. w sumie też mam tanią korbę, ale z drugiej strony, to jest campagnolo... tani, bo xenon, ale jednak nie jakaś całkowita szmata :/ a to nierównomierne naciągnięcie łańcucha? mogłoby dać taki efekt?

Data: 2009-04-24 10:57:02
Autor: Coaster
Hans wrote:

[...]

Zdejmij lancuch, przyklej tasma na tylnej rurce widelek jak najblizej zebow blatu - pokrec korba i bedziesz widzial, czy tarcza ma bicia i czy jest centryczna (obserwuj nasade zebow nie koncowki). W taniej piascie tylnej, niecentryczne konusy powoduja, ze zebatka pracuje minimalnie jak mimosrod i to moze powodowac zmiany naprezenia lancucha.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-24 11:35:25
Autor: Leszek \"Cousie\" Pasoń
[OK] nierównomierne napięcie łańcucha
[ciah]
W taniej piascie tylnej, niecentryczne konusy powoduja, ze zebatka  pracuje minimalnie jak mimosrod i to moze powodowac zmiany naprezenia  lancucha.

niecentryczne konusy jak i krzywa os niczego nie powoduja. zadnego  falowania ani decentrowania kola, jedynie zmieniaja plaszczyzne/os obrotu.
falowanie powoduje niecentrycznosc osadzenia misek i calej konstrukcji  piasty.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-04-23 22:59:44
Autor: Rafał Wawrzycki
[OK] nierównomierne napięcie łańcucha
Dnia 23 kwi 2009 w liście
[news:gsqkpr$edk$1nemesis.news.neostrada.pl] Hans
[hans28@buziaczek.pl] napisał(a):
[...]

Muszę cię zmartwić, ale większość zębatek jest w jakimś tam stopniu jajowata. Do tego łańcuch leży na dwóch zębatkach i jak piszesz jest już wyciągnięty.

jak temu zaradzić - nowy łańcuch?

Jakoś z tym żyć :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-23 23:05:39
Autor: Hans
[OK] nierównomierne napięcie łańcucha
jak temu zaradzić - nowy łańcuch?

Jakoś z tym żyć :)

yyy no tak, mi to za bardzo nie wadzi, trochę hałasuje i tyle, ale jest mały szkopuł; polega on na tym, że przy w miarę akceptowalnym naciągnięciu łańcucha (wyregulowanym w momencie kiedy jest on najluźniejszy), po zakręceniu korbą (do momentu najciaśniejszego) jest zgrzyt, a łańcuch nie ugina się prawie wcale... mnie to nie boli, ale blat i zębatkę już na pewno :)

Data: 2009-04-23 14:17:54
Autor: Rowerex
On 23 Kwi, 22:05, "Hans" <han...@buziaczek.pl> wrote:

a łańcuch nie ugina się prawie wcale...

Może masz zablokowane ogniwo?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-24 00:42:53
Autor: chary
Hans wrote:
[...]

Moze masz jajowata zebatke? ;-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/BioPace

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"W kazdym innym interesie duza konkurencja.
A w polityce duren na lapowniku i zlodziejem pogania.
Latwo sie wybic."

Data: 2009-04-24 09:20:12
Autor:
chary <chary@onet.pl> napisał(a):
Hans wrote:
> [...]
> że łańcuch jest 'po przejściach' - przeżył rozerwanie się (ponieważ
> spadł w czasie jazdy) i ponowne skucie, może się jakoś

Chyba, że łańcuch Ci się miejscowo rozciągnął, ale taki numer to w motocyklu
enduro widziałem, jak wahacz mocno o glebę przywalił. Ciekawe, czy można na OK
depnąć taką kontrę, żeby jakoś to miejscowo uszkodziło łańcuch?

--
Pozdrówka :)

Data: 2009-04-24 02:36:07
Autor: Kuba Abuk
On Apr 23, 10:49 pm, "Hans" <han...@buziaczek.pl> wrote:
[...]

Zębatka za 5zł bardzo szybko jajowacieje. Też na takiej jeżdżę -
wystarczy częściej ją zmieniać.
O blacie już ci pisali. Krzywo wlutowana mufa?

Zdravim,
Kuba

[OK] nierównomierne napięcie łańcucha