niespersonalizowana karta kredytowa

Data: 2009-11-17 09:15:35
Autor: Zyga
niespersonalizowana karta kredytowa
Witam
Potrzebowałem karty kredytowej (do zakupów biletów lotniczych, do wynajmu samochodu itp.). Wzi±łem vise classic w EuroBanku. Zacz±łem jej używać w Polsce do płatno¶ci bezgotówkowych - wszystko działało jak należy.
Problem pojawił się w Hiszpanii. Wypożyczalnia samochodów nie przyjęła karty bo nie było na niej imienia i nazwiska. To samo spotkało mnie w hipermarkecie. Za granic± karta okazała się bezużyteczna.

To po co s± karty niespersonalizowane? W Polsce działaj±, gdzie indziej już nie? Pytam bo nie wiem.

Czy tak± kart± kupię bilety przez internet?

Na szczę¶cie były jeszcze debetówki w portfelu. Co mnie zdziwiło Pani z wypożyczalni zadowoliła się kart± debetow±. A ja zawsze my¶lałem że to musi być karta kredytowa. W rezultacie karta debetowa okazała się bardziej funkcjonalna od kredytowej.

To o co w tym wszystkim chodzi?
Z góry dzięki za wyja¶nienia.

pzdr
Zyga

Data: 2009-11-17 11:58:19
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
niespersonalizowana karta kredytowa
To o co w tym wszystkim chodzi?

o zwalczanie terroryzmu, poważnie...
tak samo 'walk± z terroryzmem' uzasadnia się
nakaz wyjmowania spinek do włosów z włosów
i setki innych (pozornie?) debilnych posunięć

niespersonalizowanie karty ma służyć finansowaniu
terroryzmu przez ukrywanie tożsamo¶ci kupuj±cego,
spink± można uszkodzić samolot, itd. itp.

Data: 2009-11-17 03:05:19
Autor: BK
On Nov 17, 11:58 am, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

niespersonalizowanie karty ma służyć finansowaniu
terroryzmu przez ukrywanie tożsamo¶ci kupuj±cego,
spink± można uszkodzić samolot, itd. itp.

Nie chodzi o terroryzm. Przeciez fakt, ze na karcie nie ma mojego
nazwiska nie ma wplywu na mozliwosc identyfikacji. Karta kredytowa to
przeciez karta bezwzglednie powiazana z jakims kredytem, ktory to musi
wynikac z umowy, i ktos strona tej umowy musi byc.

Rozumiem, ze ktos moze miec "ale" do pre-paid'a ale do kredytowki? :)

Bez sensu.

Data: 2009-11-17 12:22:16
Autor: MarekZ
niespersonalizowana karta kredytowa
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8217842c-5bdc-469d-b6dc-e664bd05741e@z41g2000yqz.googlegroups.com...

Rozumiem, ze ktos moze miec "ale" do pre-paid'a ale do kredytowki? :)

Bez sensu.

Nikt tak naprawdę nie jest w stanie odróżnić po plastiku czy to pre-paid czy kredytowa.

Data: 2009-11-17 03:25:49
Autor: BK
On Nov 17, 12:22 pm, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
U ytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisa w wiadomo ci grup

> Rozumiem, ze ktos moze miec "ale" do pre-paid'a ale do kredytowki? :)

> Bez sensu.

Nikt tak naprawd nie jest w stanie odr ni po plastiku czy to pre-paid czy
kredytowa.

No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :) Kolejna rzecz, ze Visa
classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

Data: 2009-11-17 06:04:52
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 06:25, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :)

$2,500 nie wystarczy? :)

https://www.greendotonline.com/contents/Products.aspx

Kolejna rzecz, ze Visa
classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

Ale Pani w wypozyczalni ekspertem nie jest. Na dodatek w Hiszpanii,
gdzie legitymuja przy placeniu karta za mleko i bulki.

Data: 2009-11-17 15:07:32
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 17 Nov 2009 06:04:52 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

[...]

Na Teneryfie nie wylegitymowali mnie ani razu a to niby też Hiszpania.

--
Kojer

Data: 2009-11-17 06:13:25
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 09:07, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

Na Teneryfie nie wylegitymowali mnie ani razu a to niby też Hiszpania.

W Barcelonie kazdego dnia przez chyba dwa tygodnie, nawet w sklepie
spozywczym!

Moze masz twarz wzbudzajaca zaufanie? :)

Data: 2009-11-17 06:27:13
Autor: BK
On Nov 17, 3:13 pm, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

W Barcelonie kazdego dnia przez chyba dwa tygodnie, nawet w sklepie
spozywczym!

Moze masz twarz wzbudzajaca zaufanie? :)

Moze Ty masz twarz terrorysty? :)

Data: 2009-11-17 06:33:56
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 09:27, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

> W Barcelonie kazdego dnia przez chyba dwa tygodnie, nawet w sklepie
> spozywczym!

> Moze masz twarz wzbudzajaca zaufanie? :)

Moze Ty masz twarz terrorysty? :)

No wlasnie, tez tak myslalem na poczatku, az do kiedy zobaczylem jak
legitymuja staruszke kupujaca zarcie dla Ukochanego Kota. :)

Data: 2009-11-17 15:19:31
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 17 Nov 2009 06:13:25 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

Na Teneryfie nie wylegitymowali mnie ani razu a to niby też Hiszpania.
W Barcelonie kazdego dnia przez chyba dwa tygodnie, nawet w sklepie
spozywczym!
Moze masz twarz wzbudzajaca zaufanie? :)

Raczej nie ;). Może dlatego, że tam wszystko jest nastawione na turystów i mniej się
przejmuj±?

--
Kojer

Data: 2009-11-17 15:26:22
Autor: MarekZ
niespersonalizowana karta kredytowa
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:73f313b8-3e26-4767-aa48-88266784c130@h10g2000vbm.googlegroups.com...

W Barcelonie kazdego dnia przez chyba dwa tygodnie, nawet w sklepie
spozywczym!

Moze masz twarz wzbudzajaca zaufanie? :)

No wła¶nie mnie też to notorycznie w Barcelonie spotyka. Chyba że już w którym¶ sklepie mnie akurat ekspedientka zna, to odpuszcza.

A jeszcze ja na wszystkich swoich hiszpańskich kartach sobie zrobiłem pierwsze imię, drugie imię, inicjał nazwiska i to czasami też wybija z rytmu sprzedawców. Oznacza to, że nie robi± tego mechanicznie, tylko rzeczywi¶cie patrz± i widz±.

Data: 2009-11-17 06:43:20
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 09:26, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Oznacza to, że nie robi± tego mechanicznie, tylko rzeczywi¶cie
patrz± i widz±.

W moim przypadku najczesciej: paszport w lewej dloni, karta w prawej
(czy aby literki sie zgadzaja) i uwazne spojrzenie na twarz i zdjecie
w paszporcie. Za to zrownowazyla to "kontrola imigracyjna" na
lotnisku: dzien dobry, otwieramy paszport gdzies w srodku, walimy
pieczatke, nastepny! :)

Data: 2009-11-17 21:18:49
Autor: MarekZ
niespersonalizowana karta kredytowa
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:bebc4235-f46d-40c6-9fbc-7c567396fb22@e31g2000vbm.googlegroups.com...

[...]

Ja używam paszportu EU i zarówno na BCN jak i na GRO już nie pamiętam kiedy ostatni raz im nie wystarczyła okładka z zewn±trz. :)

Data: 2009-11-17 13:51:33
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 15:18, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Ja używam paszportu EU i zarówno na BCN jak i na GRO już nie pamiętam kiedy
ostatni raz im nie wystarczyła okładka z zewn±trz. :)

A, to juz rozumiem! :) W Stanach sprawdzaja paszporty na granicy
wszystkim i szczegolowo, a pozniej sprzedawcy nawet nie patrza na
podpis z tylu karty. W Hiszpanii - na odwrot - wpuszczaja na granicy
wszystkich jak leci, a kontrole sa dopiero w spozywczym. :D

Data: 2009-11-17 23:27:20
Autor: MarekZ
niespersonalizowana karta kredytowa
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3bc5b7dd-4afe-4766-965d-72b237c6acb4@m35g2000vbi.googlegroups.com...

[...]

Hehehe, celne, celne... :)

Data: 2009-11-17 22:05:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MarekZ pisze:

[...]

Ba, w Zurychu po wyj¶ciu z samolotu to nawet nie przechodzi się obok
kogokolwiek, kto mógłby sprawdzić jaki¶ dokument. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-17 13:23:58
Autor: bradley.st
On 17 Lis, 16:05, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Ba, w Zurychu po wyj¶ciu z samolotu to nawet nie przechodzi się obok
kogokolwiek, kto mógłby sprawdzić jaki¶ dokument. :-)

Ale to chyba zalezy SKAD sie przylatuje... :)

Data: 2009-11-17 22:29:20
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
bradley.st pisze:
[...]

No, oczywi¶cie... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-19 21:21:26
Autor: Sławomir Szyszło
Dnia 2009-11-17 22:23, Użytkownik bradley.st napisał:
[...]

Nie, to zależy KTO przylatuje. Reżyserom sprawdzaj±. ;)

--
Sławomir Szyszło
Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

Data: 2009-11-19 12:32:20
Autor: bradley.st
On 19 Lis, 15:21, Sławomir Szyszło <slasz...@CIACHTO.list.pl> wrote:

> Ale to chyba zalezy SKAD sie przylatuje... :)

Nie, to zależy KTO przylatuje. Reżyserom sprawdzaj±. ;)

No, ba... Na rezyserow to czasem nawet i komitet powitalny czeka! ;)

Data: 2009-11-17 22:36:13
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Ja używam paszportu EU i zarówno na BCN jak i na GRO już nie pamiętam
kiedy ostatni raz im nie wystarczyła okładka z zewnątrz. :)

Przebijam: na Heathrow nie wyjmowalem w ogole paszportu przy powrocie
do Polski. Przyznaje ze mialem w rece bilet, ale tez go nikomu nie
dawalem wczesniej niz na bramce przed wyjsciem do samolotu :-)

I to nie bylo przed 11-09-2001.
Reczny bagaz tylko, fakt.

Mialem tez kilka przypadkow, w ktorych co prawda ktos mogl ogladac moj
paszport, ale mnie osobiscie - nie. Raz bylo tak, ze urzednik chcial
porozmawiac z kazda osoba z mojej (kilkuosobowej) grupy, oprocz mnie.

Kwestia odpowiedniego zdjecia w paszporcie.

Za to noza z kilkunastocentymetrowym ostrzem juz nie woze w bagazu
podrecznym :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-21 19:59:13
Autor: ±ćęłń󶿼
niespersonalizowana karta kredytowa
Nie zrozumiałem tego inicjału nazwiska?
JaC

-- -- -

pierwsze imię, drugie imię, inicjał nazwiska

Data: 2009-11-17 12:53:24
Autor: Zyga
BK pisze:
On Nov 17, 12:22 pm, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :)

Pani w wypożyczalni twierdziła że na koncie musi być tyle co za wypożyczenie. Nic więcej typu zabezpieczenie za szkody, mandaty itd. Też się zdziwiłem.

Kolejna ciekawostka: Doliczyli nam ubezpieczenie którego nie chcieliśmy. Poszedłem i poprosiłem o korektę. Zwrócili na konto 33 euro, ale ja im karty nie dawałem po raz drugi. Czyli da się zrobić transakcję bez dostania karty do ręki. Przypominam że to karta debetowa.

PS. To gdzie przenieść kartę kredytową aby była w pełni funkcjonalna? Konta mam w mBanku, inteligo, EB, ING.

pzdr
Zyga

Data: 2009-11-17 13:24:41
Autor: Robert Kois
niespersonalizowana karta kredytowa
Dnia Tue, 17 Nov 2009 12:53:24 +0100, Zyga napisał(a):

PS. To gdzie przenie¶ć kartę kredytow± aby była w pełni funkcjonalna? Konta mam w mBanku, inteligo, EB, ING.

A nie możesz wymienić na spersonalizowan±?
--
Kojer

Data: 2009-11-17 14:36:06
Autor: Zyga
Robert Kois pisze:
A nie możesz wymienić na spersonalizowan±?

:) no fakt.

Data: 2009-11-20 18:23:14
Autor: Maseł
niespersonalizowana karta kredytowa
Zyga wrote:
[...]
[...]

A nie byla to przypadkiem "korekta" a nie transakcja?

Pozdro

Maseł

Data: 2009-11-19 02:31:35
Autor: Titus Atomicus
niespersonalizowana karta kredytowa
In article <fd993f20-b646-421c-bb32-25c5a7ab063e@j24g2000yqa.googlegroups.com>,
 BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

Kolejna rzecz, ze Visa
classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

Hm, wydaje mi sie ze mam Vise Classic debetowa...

TA

Data: 2009-11-18 22:42:32
Autor: BK
niespersonalizowana karta kredytowa
On 19 Lis, 02:31, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<fd993f20-b646-421c-bb32-25c5a7ab0...@j24g2000yqa.googlegroups.com>,

> [...]
> classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

Hm, wydaje mi sie ze mam Vise Classic debetowa...

Pre-paidowa?

Data: 2009-11-20 18:23:33
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

No tak ale w wypozyczalni samochodowej jak robisz autoryzacje to
zwykle na kwote, o ktora trudno na pre-paid :) Kolejna rzecz, ze Visa
classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

VISA wydaje prepaidy classic, np. w USA.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-20 09:51:30
Autor: bradley.st
On 20 Lis, 12:23, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
BK <bkapuscin...@gmail.com> writes:
> [...]
> classic czy MC Credit nie moga byc pre-paidowymi debetowkami :)

VISA wydaje prepaidy classic, np. w USA.

Tez tak myslalem, dopoki nie sprawdzilem na stronie Visa i w sklepie,
gdzie sprzedaja pre-paidy. :)
Jak sie okazuje, Visa Classic to nie to samo co Visa Debit.

Data: 2009-11-20 20:53:54
Autor: Krzysztof Halasa
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

VISA wydaje prepaidy classic, np. w USA.

Tez tak myslalem, dopoki nie sprawdzilem na stronie Visa i w sklepie,
gdzie sprzedaja pre-paidy. :)

Tzn. czego im brakuje?

Jak sie okazuje, Visa Classic to nie to samo co Visa Debit.

W to nie watpie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-20 12:23:10
Autor: bradley.st
On 20 Lis, 14:53, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> writes:

> Tez tak myslalem, dopoki nie sprawdzilem na stronie Visa i w sklepie,
> gdzie sprzedaja pre-paidy. :)

Tzn. czego im brakuje?

1.

http://usa.visa.com/personal/cards/prepaid/reloadable_prepaid_card_faq.html

Auto Rentals - You may use your card for final payment for a rental
car bill, but a credit card may be necessary to reserve a rental car.

2.

http://usa.visa.com/personal/cards/benefits/index.html

Data: 2009-11-20 22:25:25
Autor: Krzysztof Halasa
niespersonalizowana karta kredytowa
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Auto Rentals - You may use your card for final payment for a rental
car bill, but a credit card may be necessary to reserve a rental car.

To jest oczywiscie prawda, chocby ze wzgledu na wysokosc blokady, ale
przeciez dokladnie tak samo moze byc z karta naprawde kredytowa -
kwestia np. limitu.

Zauwaz takze slowo "may".

http://usa.visa.com/personal/cards/benefits/index.html

Jasne ze karty sa rozne, ale to nie zmienia faktu, ze prepaidy VC takze
istnieja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-20 13:43:13
Autor: bradley.st
On 20 Lis, 16:25, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Jasne ze karty sa rozne, ale to nie zmienia faktu, ze prepaidy VC takze
istnieja.

Ale chyba nie w USA, a to sugerowal Twoj post. Mam wrazenie, ze teraz
wszystkie pre-paid to "Visa Debit", a "Visa Classic" - jezeli w ogole
ta nazwa jest uzywana - stosuje sie do podstawowej karty kredytowej,
takiej bez specjalnych atrakcji i fajerwerkow.

Mimo szczerych checi nie udalo mi sie znalezc pre-paid Visa Classic w
USA.

Data: 2009-11-21 01:06:29
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To moze byc kwestia nomenklatury, dla mnie Classic = wypukla VISA.

Jasne ze prepaid to nie jest kredytowka.
--
Krzysztof Halasa

niespersonalizowana karta kredytowa