Data: 2012-07-25 10:44:33 | |
Autor: news | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia faktury):
mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu, jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe". W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych" - jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze "oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ? klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca rozliczeniowego. z gory dzieki. |
|
Data: 2012-07-25 12:08:12 | |
Autor: Andy Niwinski | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
"news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> schrieb im Newsbeitrag news:juoblh$vaf$1news.vectranet.pl... pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia faktury): mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu, jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe". W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych" - jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze "oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ? klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca rozliczeniowego. z gory dzieki. Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz: "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie, że z góry? |
|
Data: 2012-07-25 13:07:18 | |
Autor: news | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
W dniu 2012-07-25 12:08, Andy Niwinski pisze:
Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz: nie rozumiem... ? powiedzmy jest 1 lipca, wystawiam fakture z terminem 30 dni - klient sie upiera ze fakture powinienem wystawic dopiero 1 sierpnia za usluge wykonana w lipcu i od tego dnia liczyc 30 dniowy termin. za wikipedią: Opłatę abonamentową stosuje się zwyczajowo w przypadku, kiedy trudno jest określić ilość zużywanego dobra czy usługi lub wtedy, kiedy zużycie jest stałe i niewiele się zmienia w okresie rozliczeniowym. klient upiera sie ze skoro w tresci umowy nie ma slowa abonament (mimo ze jest "oplata miesieczna" co w moim rozumowaniu jest jednoznaczne z oplata abonamentowa) ani "platne z gory" za dany okres rozliczeniowy, to faktura powinna byc wystawiona w kolejnym miesiacu za okres/miesiac poprzedni. z kolei ja twierdze ze skoro nie ma w/w definicji ale jest "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do siedziby Klienta", to ten zapis zamyka dyskusje i daje mi dowolnosc jesli chodzi o termin wystawienia tej faktury. i co z tym zrobic ? |
|
Data: 2012-07-25 13:25:19 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
Rozwiązania:
1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i A) Klient będzie płacił zgodnie z umową B) Klient nie będzie płacił zgodnie z umową i możesz a) dochodzić praw w sądzie b) nic nie robić i potulnie czekać na zapłaty po miesiącu c) rozwiązać umowę, bo Klient Ci się nie podoba; na drugi raz przemyślisz umowę zanim podpiszesz 2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury) A) Klient się zgodzi i będzie po Twojemu B) Klient się nie zgodzi i wracacie do punktu (1) c) Klient się nie zgodzi i rozwiąże umowę z Tobą; na drugi raz przemyślisz umowę zanim podpiszesz -- pozdrawiam Krzysztof |
|
Data: 2012-07-25 22:34:03 | |
Autor: Robert Tomasik | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:juol34$ic1$1node2.news.atman.pl...
Rozwiązania: Wystawienie faktury przed wykonaniem usługi, o ile nie jest to uzgodnione w umowie to proszenie sie o kłopoty. 2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury) I to jest najsensowniejsze. Co najwyżej klienci wypowiedzą umowy i tyle. |
|
Data: 2012-07-26 14:26:44 | |
Autor: news | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
W dniu 2012-07-25 22:34, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w W 99% przypadków opłaty abonamentowe są wystawiane z góry - charakter usługi (opłata miesięczna stała, niezmienna) wskazuje na to, że jest to abonament, tyle ze zabrakło takiego zapisu w umowie. |
|
Data: 2012-07-25 14:10:54 | |
Autor: m | |
niespojnosc w umowie - termin platnosci | |
W dniu 25.07.2012 10:44, news pisze:
pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia Też bym się tak upierał. O ile oczywiście nie byłoby odmiennych ustaleń ustnych. p. m. |