niesprawne jedno światło mandat

Data: 2018-02-26 20:22:44
Autor: neelix
niesprawne jedno światło mandat

Użytkownik "Janusz" <januszkocica42@op.pl> napisał w wiadomości news:5a9051bd$0$581$65785112news.neostrada.pl...
Mało nie dostałem mandatu za niesprawne jedno światło (zepsuło się w czasie jazdy)
Ponieważ jednak mandatu nie dostałem, wiec nie znam podstawy prawnej do jego wystawienia, dlatego proszę o prawa i artykułów będących podstawą do karania mandatami za uszkodzone oświetlenie, bo chciał bym się z nimi zapoznać i je przeanalizować.
Wyjaśnię tylko to jedno niesprawne światło w żaden sposób nie wpływało na bezpieczeństwo, czy brak widoczności na drodze.
Mnie zastanawia tylko zasadność karania za uszkodzenie oświetlenia, przecież ja nie mam na to żadnego wpływu a każde uszkodzenie należy naprawić a nie karać mandatem. Nie słyszałem nigdy żeby wystawiano mandaty za pękniętą oponę, awarię silnika, uszkodzone hamulce, czy zbitą szybę. Wszystko ma prawo się popsuć i trzeba to naprawić.
Żeby naprawić oświetlenie, trzeba pojechać do domu, lub warsztatu i tam to naprawić, co tu daje mandat ?

Niesprawne jedno światło=niesprawne auto. Na egzaminie na PJ takie auto nie wyjedzie na drogę. Dlaczego inne miałoby jechać niesprawne? Przepalona np. lewa żarówka od mijania powoduje, że auto jest widziane jako np. motocykl. Jak zobaczysz, że nie motocykl to będzie za późno. Nie opowiadaj czy wpływało na bezpieczeństwo czy nie bo jesteś stroną w sporze. Jestem przeciw karaniu za taką awarię, bo to absurd. Gdyby nie jazda na światłach cały rok to awarii byłoby dużo mniej. Z drugiej strony niesprawne auto=holowanie. Będzie taniej? Wysiadasz i naprawiasz. Policjant odstąpi od kary, a tak co ma napisać. Że puścił niesprawne auto?

neelix

Data: 2018-02-26 20:46:47
Autor: Shrek
W dniu 26.02.2018 o 20:22, neelix pisze:

Przepalona np. lewa żarówka od mijania powoduje, że auto jest widziane jako np. motocykl. Jak zobaczysz, że nie motocykl to będzie za późno.

Z ciekawości - na co będzie za późno? Jak motocykl to wolno wyprzedzać na trzeciego i "pożyczać" sobie połowę jego pasa po nocy?

Shrek

Data: 2018-02-26 21:07:47
Autor: neelix

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:p71o75$9lg$2node1.news.atman.pl...
[...]

W świetle realiów jak się potem okazuje ryzykowne, ale jak motocykl pięknie pomyka przy prawej krawędzi jezdni to np. motoroweru nie wyprzedzi? Podczas mijania pojazdy powinny być jak najbliżej prawej krawędzi, ale wielu to nie zatrzyma przed manewrem.

neelix

Data: 2018-02-27 07:10:40
Autor: Shrek
W dniu 26.02.2018 o 21:07, neelix pisze:

[...]

Napisz to jeszcze raz jaśniej, bo albo nie zrozumiałem, albo to bez związku z tematem.

Shrek

Data: 2018-02-27 19:03:21
Autor: ń
niesprawne jedno światło mandat
Ciekawie wyprzedzasz samochody widząc ich przednie światła mijania ;-))

-- -- -

Jak motocykl to wolno wyprzedzać na trzeciego i "pożyczać" sobie połowę jego pasa po nocy?

Data: 2018-02-27 19:54:15
Autor: neelix

Użytkownik "ń" <ń@ń.ń> napisał w wiadomości news:p746ha$97j$1node1.news.atman.pl...
Ciekawie wyprzedzasz samochody widząc ich przednie światła mijania ;-))
-- -- -- -- -- --
Macie problemy z czytaniem? :-)

neelix

Data: 2018-02-27 20:25:03
Autor: Shrek
W dniu 27.02.2018 o 19:54, neelix pisze:

[...]

Na razie wygląda na to, że tylko ty zrozumiałeś, co napisałeś;P

Shrek

Data: 2018-02-28 19:48:32
Autor: neelix

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:p74baf$cs0$1node1.news.atman.pl...
[...]