niesprawne jedno światło mandat

Data: 2018-02-26 20:30:17
Autor: neelix
niesprawne jedno światło mandat

Użytkownik "Janusz" <januszkocica42@op.pl> napisał w wiadomości news:5a9051bd$0$581$65785112news.neostrada.pl...
Mało nie dostałem mandatu za niesprawne jedno światło (zepsuło się w czasie jazdy)
Ponieważ jednak mandatu nie dostałem, wiec nie znam podstawy prawnej do jego wystawienia, dlatego proszę o prawa i artykułów będących podstawą do karania mandatami za uszkodzone oświetlenie, bo chciał bym się z nimi zapoznać i je przeanalizować.
Wyjaśnię tylko to jedno niesprawne światło w żaden sposób nie wpływało na bezpieczeństwo, czy brak widoczności na drodze.
Mnie zastanawia tylko zasadność karania za uszkodzenie oświetlenia, przecież ja nie mam na to żadnego wpływu a każde uszkodzenie należy naprawić a nie karać mandatem. Nie słyszałem nigdy żeby wystawiano mandaty za pękniętą oponę, awarię silnika, uszkodzone hamulce, czy zbitą szybę. Wszystko ma prawo się popsuć i trzeba to naprawić.
Żeby naprawić oświetlenie, trzeba pojechać do domu, lub warsztatu i tam to naprawić, co tu daje mandat ?

Jest jedno wyjście w przypadku próby ukarania mandatem. Trzeba powołać się na roztargnienie, wielką krzywdę rodziny i płaczące dzieci. Trzeba też samemu zapłakać. Wiemy, że to działa. Czy uchroni każdego? Wątpię.

neelix

niesprawne jedno światło mandat