niestabilny odbiór sygnału TV

Data: 2015-11-09 12:09:08
Autor: Trybun
niestabilny odbiór sygnału TV
W dniu 2015-08-16 o 22:55, Krycha pisze:
Witam.
Mam kłopot z odbiorem sygnału TV naziemnej w altance na działce.
Antena typu:
http://www.mediamonter.pl/combo4w-antena-zewntrzna-p-247.html?gclid=COqD5M22rscCFQ3ItAod4EsN6Q ale kupiono sporo lat temu.
Wzmacniacz w puszce antenowej 12V.
Dekoder WIWA 50, telewizor z kineskopem.
Zasilacz antenowy
https://www.tim.pl/baterie-i-latarki/rtv/zasilacze-antenowe/?gclid=CP_-oN23rscCFSXJtAod3esPjw Mimo, że antena jest ustawiona na dobry kierunek (wiele prób szukania najlepszej pozycji nie daje rezultatu).
Najpierw miałam prawie wszystkie programy TV naziemnej, ale z zakłóceniami, a programy TVN, TV4, TV6 (...) tak że nie dało się oglądać.
Facet od napraw tv poradził mi, abym obracała anteną i szukała
kierunku silniejszego sygnały. Twierdził że zasilacz jest dobry.
Po różnych próbach ustawiania anteny, miedzy innymi wymiana dekodera na inną WIWĘ 50, nie spowodował stabilnej sytuacji w odbiorze sygnału.
Raz był ładny obraz, raz z zakłóceniami, a często 'brak sygnału'.
Wychodziłam z altanki 'brak sygnału', a następnego dnia po włączeniu jest obraz.
Innego dnia na odwrót. Moje podejrzenia padły na kabel lub zasilacz.
Poruszanie zasilaczem czasami zmieniało odbiór obrazu, ale nie była to zmiana stała.
Wymieniłam kabel antenowy.
Przez chwilę miałam sukces pokazały się wszystkie programy łącznie z czeskimi i to w dobrej jakości.
I to był koniec sukcesu, zgubił się sygnał, poprawiłam podłączenie kabla antenowego przy antenie.
Teraz łapię tylko 8 programów z jednego pakietu:
http://www.cyfrowydoradca.pl/mux3.html.

Zastanawiam się jakie powinnam podjąć dalsze kroki?
Co u mnie nawala?
Czy lepszy zasilacz antenowy poprawi sytuację.
Może ktoś z Was miał podobną sytuacje i poradzi mi co powinnam
zrobić.
Nie chciałabym iść w koszty i zmieniać kolejne elementu składanki
(zasilacz, antena, wyższe położenie anteny), na chybił trafił,
bo nie znając przyczyny mogą tracić czas i nie osiągnąć sukcesu.

Pozdrawiam Krycha.

Raczej nic nie zdziałasz. Znajdujesz się na krawędzi zasięgu i w tym braku stabilności przekazu nie pomoże żadna antena. Praktycznie wszyscy których znam mają tego typu problemy po przejściu na "nadawanie cyfrowe". Oficjalnie miało być lepiej a wyszło że jest gorzej. Zupełnie niezrozumiała polityka, no bo niby czemu może służyć choćby to różnicowanie pod względem mocy kanałów na jednym przekaźniku, chyba tylko utrudnieniu życia klientowi.

niestabilny odbiór sygnału TV