nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem

Data: 2020-05-14 14:32:35
Autor: Jestem Nowy
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
wymóg aby telefon mógł obsługiwać radio wydaje się oczywisty
i do tego łatwiutki do spełnienia (setki modeli umożliwiają
słuchanie radia przy użyciu telefonu komórkowego)

chodzi jednak o zgodę w rodzinie podczas epidemii

jedna osoba ciągle słucha na cały głośnik Radia Maryja
a drugiej osobie bardzo to przeszkadza; nie pomagają prośby
aby miłośniczka Belzebuba z Torunia używała słuchawek

nie wiem czy to przypadek czy zrządzenie Boskie :) ale wyżej
opisanej fance katolickiego radia właśnie telefon popsuł sie
i w ogóle nie chce włączyć się. => Trzeba kupić NOWY telefon

padł więc pomysł dokonania zakupu na allegro.pl, ja na ochotnika
zgłosiłem sie że dokonam tego zakupu, telefon będzie "prezentem"

potrzebuję wybrać taki model który owszem pozwala słuchać
radia ale NIE pozwala słuchać na głośniku; chodzi mi o to
aby technicznie możliwe było tylko i wyłącznie słuchanie
tegoż radia przez słuchawki, a _na_głośniku_absolutnie_NIE_

telefon musi mieć "normalną klawiaturę" (bo żadnego ifona
ipada ani "i-cośtam" :) choćby kosztował mln zł rzeczona
fanka Tadeusza R. nie przyjmie, gdyż ona chce "normalny" telefon starego typu, czyli taki z klawiaturą)

przechodzę do meritum: czy ktoś z czytelników grupy
będzie tak miły aby rzucić okiem na allegro i wskazać
linka do akcji na której kupię używany =niedrogi telefon?
wymogi tylko dwa: (1) klawiatura i (2) radio na słuchawki
ale _tylko_ na słuchawki, bez możliwości słuchania na głośniku

cena od 20zł do max 100zł

ja jako człowiek średniego pokolenia mimo że obsługuję
komputer i potrafię samodzielnie zadać pytanie w usenecie
nie radzę sobie kompletnie z przeszukiwaniem allegro
pod takimi odjechanymi warunkami... zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

Data: 2020-05-14 16:21:28
Autor: Jestem Nowy
W dniu czwartek, 14 maja 2020 23:32:37 UTC+2 użytkownik Jestem Nowy napisał:
[...]

gdyby nie problemy ze zgodą w rodzinie (gdyby babcia
dała _dobrowolnie_ przekonać się do używania słuchawek)
to kupiłbym coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/telefon-myphone-3330-radio-bluetooth-dual-sim-mp3-8461589728

jest klawiatura (taka jak seniorzy lubią) ale niestety, z opisu nie wynika zapewnienie że bez słuchawek radio FM nie zadziała

obawiam się że niestety zadziała i znowu będzie wojna domowa

Data: 2020-05-15 10:31:07
Autor: collie
W dniu 15.05.2020 o 1:21, Jestem Nowy pisze:

jest klawiatura (taka jak seniorzy lubią) ale niestety,
z opisu nie wynika zapewnienie że bez słuchawek radio FM nie zadziała

obawiam się że niestety zadziała i znowu będzie wojna domowa

Nie zadziała. Uwierz, albo płacz dalej.
Poza tym zawsze możesz to organoleptycznie
sprawdzić w sklepie. Tych MyPhonów jest od
groma i ciut ciut w sklepach nie dla idiotów.
No, chyba że to właśnie z tym jest problem.
I nie cytuj całego wątku przy odpowiedzi.

Data: 2020-05-15 00:13:37
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-05-14 o 23:32, Jestem Nowy pisze:

zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

Naiwny.Ale to może ja jestem już stary.
Telefonu z "normalna klawiaturą" nie zaproponuje.
Co do radia, większość nie zagra bez anteny za którą
robi kabelek do słuchawek, ale jak podepniesz głośnik
bezprzewodowy kabelkiem (są takie) to radio zagra.
Tak jest na przykład w xiaomi redmi 4x, sprawdzone osobiście.
Ale "normalnej klawiatury" to on nie ma.
Aktualna cena na alledrogo 200 do 300zł.

Data: 2020-05-20 18:59:55
Autor: Budzik
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

Co do radia, większość nie zagra bez anteny za którą
robi kabelek do słuchawek,

Ale przeciez do słuchania radia sa apki - nie trzbea po fm...

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-05-21 01:31:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-05-20 o 20:59, Budzik pisze:

Co do radia, większość nie zagra bez anteny za którą
robi kabelek do słuchawek,

Ale przeciez do słuchania radia sa apki - nie trzbea po fm...

Do słuchania radia potrzeba FM, do słuchania radia internetowego
potrzeba apki i działającej sieci.

Pozdrawiam

Data: 2020-05-21 08:59:54
Autor: Budzik
[...]

Dokładnie.
Przy czym nalezy zauwazyc ze rozgraniczeie radio -> radio internetowe w kontekscie słuchania np radia maryja to rozgraniczenie techniczne, nic nie wnoszace do rezultatu.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2020-05-21 15:10:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-05-21 o 10:59, Budzik pisze:

[...]

Miał bym wątpliwości.
We wszystkich przypadkach jakie sprawdzałem słuchając przez internet
nie mam lokalnych wiadomości z mojego miasta tylko wiadomości
z miasta powstania stacji, najczęściej z Warszawy.
I to główna przyczyna dla której nie słucham radia internetowego.

Pozdrawiam

Data: 2020-05-21 17:50:04
Autor: Budzik
[...]

O tym nie wiedziałem. Dzieki.
Ale radio maryja chyba nie ma lokalnych wersji?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2020-05-21 22:04:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-05-21 o 19:50, Budzik pisze:

[...]

Nie mam pojęcia a szkoda mi czasu na sprawdzanie.
Sprawdź i napisz.

Pozdrawiam

Data: 2020-05-21 12:42:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsABC3CFCE098E7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...
Co do radia, większość nie zagra bez anteny za którą
robi kabelek do słuchawek,

Ale przeciez do słuchania radia sa apki - nie trzbea po fm...

Są, ale to nie to samo.

J.

Data: 2020-05-21 17:50:03
Autor: Budzik
[...]

W sensie ze nie ma efektu szumów i uciekajacej fali jak sie człowiek przemieszcza autem? :)

Data: 2020-05-15 12:01:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Jestem Nowy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b7a700d5-f5f3-4aa6-8e41-37130925f899@googlegroups.com...
[...]

Kup telefon bez radia, i sluchawki z radiem :-)

telefon musi mieć "normalną klawiaturę" (bo żadnego ifona
ipada ani "i-cośtam" :) choćby kosztował mln zł rzeczona
fanka Tadeusza R. nie przyjmie, gdyż ona chce "normalny"
telefon starego typu, czyli taki z klawiaturą)

Jest troche modeli "dla seniora", ciagle sa te "starego typu" nie dla seniora,
ale chyba wszystkie, jak maja radio, to i mozliwosc sluchania na glosnik.

J.

Data: 2020-05-15 07:44:01
Autor: Jestem Nowy
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
Kup telefon bez radia, i sluchawki z radiem :-)

przyznam że ten pomysł przypadł mi do gustu...

czy mogę poprosić przedstawicieli młodego pokolenia
o wskazanie mi takich aukcji na allegro?! tzn.
1) słuchawki z radiem
2) telefon bez radia, do którego owe słuchawki pasują

Data: 2020-05-15 10:02:27
Autor: Jestem Nowy
> [...]

o wskazanie mi takich aukcji na allegro?! tzn.
1) słuchawki z radiem
2) telefon bez radia, do którego owe słuchawki pasują

samodzielnie wyszukałem takie słuchawki na allegro:
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-nauszne-micro-sd-radio-fm-9193706367
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-skladane-mp3-player-micro-sd-radio-8289407236
jest tam mowa o jakimś kablu dżeku, ale chyba mogę dać babci bez dżeka?!

w sensie: czy będzie działało radio na słuchawkach i czy na pewno
urządzenie nie pozwoli używania "funkcji kołchoźnik" (czy radio
nie będzie dudniło na cały pokój jak kiedyś telefon na głośniku)

Data: 2020-05-15 20:30:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Jestem Nowy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dbf5f158-817f-43fd-926e-e16a9d7c488b@googlegroups.com...
> [...]

jest tam mowa o jakimś kablu dżeku, ale chyba mogę dać babci bez dżeka?!

Chyba mozesz :-)

w sensie: czy będzie działało radio na słuchawkach i czy na pewno

Poszukaj instrukcji obslugi ... i doczytaj jak sie to obsluguje - na ile wygodnie ...

moze sie przy okazji wyjasni kwestia kabla - ale one z reguly bazuja na jakis wewnetrznych antenach

urządzenie nie pozwoli używania "funkcji kołchoźnik" (czy radio
nie będzie dudniło na cały pokój jak kiedyś telefon na głośniku)

niemal na pewno nie, bo przeciez ogluszyliby klienta.

J.

Data: 2020-05-15 21:51:46
Autor: collie
W dniu 15.05.2020 o 19:02, Jestem Nowy pisze:

[...]

Cosik mi się zdaje, że sobie jajca robisz, z nudów, będąc na
kwarantannie. Ale dobrze, jeszcze raz przyjmę za dobrą monetę
te opowieści dziwnej treści - babci raczej, a nie wnuka, bo
wnuki tak nierozgarnięte teraz nie są w kwestiach telefonicznych.
Niech Ci będzie, więc:
1.kupujesz nowy telefon starego typu BEZ radia;
2.kupujesz wspomniane słuchawki z radiem, a załączony do nich
   kabelek zostawisz sobie, bo nie jest on potrzebny do słuchania
   radia (używany jest do czego innego). Siła głosu jest regulowana
   w słuchawkach, ale nigdy nie da się używać słuchawek jako dwóch
   głośników stereo, bo aż tak głośno  - ze zrozumiałych względów
   laryngologicznych - żadne słuchawki nie grają, nawet gdy ktoś
   jest przygłuchy.
3.zestaw telefon+słuchawki przekazujesz babci, z prośbą, by
   posłuchała ojca Muchomorka i przekazała mu swój wdowi grosz.

Data: 2020-05-15 17:14:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Jestem Nowy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6eb6cafd-37ef-4d5f-9546-85af07488cdc@googlegroups.com...
[...]

A musza pasowac do telefonu ?
Slucha RM, to chyba nie slucha nic innego z telefonu, a na te rzadkie chwile moze zdjac sluchawki :-)

Cos takiego mialem na mysli
https://www.euro.com.pl/sluchawki/xx-y-groove-b12-z-mp3-i-radiem-fm.bhtml
https://www.centerdi.pl/product-pol-1288-ZS33-SLUCHAWKI-NAUSZNE-Z-RADIEM-FM-I-MP3-PLAYER.html

Ale jak na zlosc - google znajduje takie niedostepne :-)

Bo tu mam jakies watpliwosci - maja to radio, czy nie maja
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bluetooth-biale-radio-fm-bezprzewodowe-8885551544
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-bluetooth-sd-mp3-radio-950-8609372740

Ale to powinno byc dobre
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-bluetooth-5-0-sd-radio-mp3-8837484623

A jak kabelka nie dasz, to radia w telefonie nie uruchomi, nawet jak bedzie :-P

J.

P.S. Bezczelnosc ?
https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bluetooth-mikrofon-sd-fm-39s-kolory-9153266362

W tytule - FM, w opisie "brak FM". Na fotce - przycisk "mode FM/.."

J.

Data: 2020-05-21 23:02:52
Autor: Rothelostronertheron Gethreveneusenthor
teleSraj z kołchoźnikiem
Jestem Nowy i już zaawansowany SPAMMER <nowySPAM
MERjestem@poczta.pl>  wrote...
1) ??ujSławki z grajdołem...
2) teleSraj z różańcem...

http://tun.in/senkx

Piedolą i pierdolą dewoty w koło macieju,
nawiedzeni teleSrajami, kołchźnikami i radio
ma??J?... (ale szczeka i wyje).

Rozpusta i bardak jak za Sasa!

--
Toelostronertherason Senhreveneusenthon

Jeśli ludzie nie zniszczą eu-ABSURDistan,
to tenże ZNISZCZY ich z całą pewnością!

Oto jak kalifat germanistan - SED 2.0 z
łatwością kolonizuje i ograbia neoPRL...
http://bit.ly/2HnecAD

Data: 2020-05-15 12:49:00
Autor: collie
W dniu 15.05.2020 o 12:01, J.F. pisze:

Jest troche modeli "dla seniora", ciagle sa te "starego typu" nie dla seniora,
ale chyba wszystkie, jak maja radio, to i mozliwosc sluchania na glosnik.

Dobrze, że napisałeś "chyba", bo jak widać należysz do tych
"znających się na rzeczy" pod hasłem: "nie wiem, ale się
wypowiem". W ubiegłym roku kupowałem taki "telefon dla
seniorki". Przebadałem wszystkie tego typu w Media Markt
i w Media Expert. Żaden z tych telefonów - jeśli miał radio -
nie działał bez słuchawki przy słuchaniu radia - w instrukcji
za każdym razem była o tym mowa.

Data: 2020-05-15 13:29:50
Autor: J.F.
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebe739d$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Oczywiscie, to akurat standard, dziwny co prawda troche, skoro bliskie stacje odbiera na 5 cm.

ale pytanie bylo inne - ktory, po wlozeniu sluchawki, nie umozliwia puszczenia na glosnik.

Swoja droga - moj SE K550 gral radyjko po podlaczeniu przedluzacza do sluchawek.
antenowo nie dziwi ... ale skad on wiedzial, ze jest cos podlaczone ?

to co prawda byla ta wielopinowa wtyczka SE, moze cos tam bylo zwarte.
Ale glosnika nie wylaczal bez sluchawek, o ile dobrze pamietam.

J.

Data: 2020-05-15 16:32:01
Autor: collie
W dniu 15.05.2020 o 13:29, J.F. pisze:

ale pytanie bylo inne - ktory, po wlozeniu sluchawki, nie umozliwia puszczenia na glosnik.

Po to jest gniazdko słuchawkowe w telefonie, by po włożeniu
weń wtyczki, automagicznie odcinany był głośnik. Może są
telefony "tradycyjne", gdzie działa i to, i to jednocześnie,
ale ja się z takim nie spotkałem - i wcześniej mając różne
Nokie, i obecnie, macając w ubiegłym roku różne MyPhone
i inne Alcatele w Media Markt i Media Expert. Jako antena
słuchawki służą przy okazji tam, gdzie jest radio.

Data: 2020-05-15 18:19:37
Autor: J.F.
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebea7e2$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakos tak.

[...]

A ja tak nie przypominam sobie, abym w ktorymkolwiek ze swoich telefonow nie mogl wlaczyc glosnika w radiu FM.
Wspomniana osoba tez jakos nie miala problemu, i w tym caly problem :-)

Jednoczesnie ... a to sie chyba faktycznie nie dalo ...
ale aktualnie mam Ulefona i w nim radio gra jednoczesnie na glosniku i sluchawkach.
Ale to chyba cecha bardziej ogolna,

Ambitniejsze kombinacje, typu np rozmawiac przez sluchawki a radio niech gra na glosnik - to tez sie chyba nie uda.

J.

Data: 2020-05-18 02:23:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem

"collie" 5ebe739d$0$503$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Słuchawki pracują jako antena a głos idzie do głośnika.
Bywają telefony obywające się bez słuchawek -- mam taki,
ale słabo sobie radzi.

Chyba nie ma telefonów, które nie puszczają radia w głośnik.

Można kupić coś bez telefonu -- ale do tego czegoś można
podczepić głośnik...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-05-19 23:01:48
Autor: Kamil
[...]

Przyganiał kocioł garnkowi. "Ekspert" przebadał wszystko w marketach. Żałosne.

Pzdr

Data: 2020-05-20 18:59:55
Autor: Budzik
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
Użytkownik Jestem Nowy nowyjestem@poczta.pl ...

[...]

Moge ci sprzedac jakiegos dodgee.
Kupiłem kiedys i słuzył jako rezerwowy a teraz własnie kupuje inny bo ten ma tak cichy głosnik ze nie słychac ani dzwonka ani niczego innego. :)

Inny pomysł - wywalic głosnik.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2020-06-14 14:29:39
Autor: Jestem Nowy
nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

z pewnym opóźnieniem przychodzę podziękować za skuteczne porady
kupiłem odpowiednie słuchawki z radiem FM i problem rozwiązałem

tym którzy mi pomogli (wszystkim ogólnie i każdemu z osobna)
serdecznie dziekuję

nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem