Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?

nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?

Data: 2013-05-09 07:53:03
Autor: Marek Dyjor
nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
_Michał wrote:
Hej,

Zastanawiam się nad wymianą firmówki, bo lata lecą
i aktualne się zaczyna psuć.

Tylko coś pancernego chce bo "zwykłe" nie wytrzymywały
tych cudów jakie się z nimi robiło i się psuły,
aktualnie jest Safrane 2.5 R5 i już niestety jest za
stare żeby go serwisować bez problemów - części brak :(
a zaczynają nawalać zamki, zmieniarka cd, coś gada
o hamulcach ale cała ich elektronika jeszcze działa.

Pomysł się pojawił taki: olać oktawie, passaty, bmw5 i inne
takie i kupić Renault Vel Satis :)

znam tylko modele Initiale z silnikiem 3.5 ale to chyba za
drogo jeździ - i czasami nie jeździ bo silnik po części
z Japonii jest. więc kombinuje czy nie diesel ?


velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkÄ™ :)

najgorzej bezie ci kupić coÅ› sensownego...  szukaj zagranicami tego kraju...

Data: 2013-05-10 05:26:41
Autor: _Michał
nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
On 5/9/2013 7:53 AM, Marek Dyjor wrote:
velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z
silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkę :)

najgorzej bezie ci kupić coÅ› sensownego...  szukaj zagranicami tego
kraju...

oj, na szukanie będę miał... 1 dzień :), no... bardziej 0.8 dnia

to nie do jadę do Niemiec BMW ;) bo się boję tym szybko jeździć,
chyba że odpalę popsute safrane to wtedy 258km/h ;)

a tak bardziej serio, to chyba coÅ› sprowadzonego z kraju gdzie Francuskich nie lubiÄ… :)


Właśnie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?
bo w 3.0 pękał blok - zawsze :)
a te 2.2 powinny jako tako jeździć ? czy może 3.0 kupować i liczyć
że 50kkm zrobi i nie pęknie ?

Data: 2013-05-11 21:31:43
Autor: Marek Dyjor
nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
_Michał wrote:
On 5/9/2013 7:53 AM, Marek Dyjor wrote:
velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z
silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkę :)

najgorzej bezie ci kupić coÅ› sensownego...  szukaj zagranicami tego
kraju...

oj, na szukanie będę miał... 1 dzień :), no... bardziej 0.8 dnia

to nie do jadę do Niemiec BMW ;) bo się boję tym szybko jeździć,
chyba że odpalę popsute safrane to wtedy 258km/h ;)

a tak bardziej serio, to chyba coÅ› sprowadzonego z kraju gdzie
Francuskich nie lubiÄ… :)


Właśnie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?

w 2.2 blok nie pęka, lubi sie wydmuchać uszczelka głowicy, początkowe objawy to picie płynu chłodniczego...

trzeba uważać bo można łatwo przegrzać silnik, jak sie nie zagląda na zbiorniczek z płynem to stanie się to z zaskoczenia.


bo w 3.0 pękał blok - zawsze :)
a te 2.2 powinny jako tako jeździć ? czy może 3.0 kupować i liczyć
że 50kkm zrobi i nie pęknie ?

Data: 2013-05-13 04:18:57
Autor: _Michał
nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
On 5/11/2013 9:31 PM, Marek Dyjor wrote:

Właśnie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?

w 2.2 blok nie pęka, lubi sie wydmuchać uszczelka głowicy, początkowe
objawy to picie płynu chłodniczego...

trzeba uważać bo można łatwo przegrzać silnik, jak sie nie zagląda na
zbiorniczek z płynem to stanie się to z zaskoczenia.


Z tego co pamiętam w safranie były 2 lub 3 komunikaty z tym związane

Jakoś sobie wykrywał problemy z chłodzeniem i gadał odrazu

Jak silnik był gorący to mówił ze jest gorący

i chyba trzeci (nie wiem czy nie dodali w wersji "po 96") jak silnik był
już "za gorący" to mówił że jest "za gorący żeby się zatrzymać i uważać
przy otwieraniu maski i go nie dotykać bo gorący".
czy jakiś taki przydłuższy tekst :) - tego się nasłuchałem bo
uszkodzonym 1100km robiłem i się zwolnić nie dało, bo się grzał.

i jeszcze poziomy wszystkich płynów monitorował na bieżąco od
spryskiwaczy po oleje, wodę i hamulcowy (nie każda wersja).

vel satis nie ma podobnie ? że 5x wcześniej łopatologicznie zdąży
powiedzieć co się dzieje ?

Data: 2013-05-21 18:26:40
Autor: Marek Dyjor
nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
_Michał wrote:
Jak silnik był gorący to mówił ze jest gorący

i chyba trzeci (nie wiem czy nie dodali w wersji "po 96") jak silnik
był już "za gorący" to mówił że jest "za gorący żeby się zatrzymać i
uważać przy otwieraniu maski i go nie dotykać bo gorący".
czy jakiś taki przydłuższy tekst :) - tego się nasłuchałem bo
uszkodzonym 1100km robiłem i się zwolnić nie dało, bo się grzał.

i jeszcze poziomy wszystkich płynów monitorował na bieżąco od
spryskiwaczy po oleje, wodę i hamulcowy (nie każda wersja).

vel satis nie ma podobnie ? że 5x wcześniej łopatologicznie zdąży
powiedzieć co się dzieje ?


jako limuzyna :)  jest mniej rozmowny :)


ciekawie sie zachowywaÅ‚ gdy lekko mu temperatura sie podnosiÅ‚a ponad ormÄ™  - dÅ‚awiÅ‚ lekko silnik, samochód zmniejszaÅ‚ moc aby obniżyć temperaturÄ™.

nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona