nieuczciwe play

Data: 2009-05-18 07:52:31
Autor: lb
nieuczciwe play
Witajcie Chcialem sobie podzwonic na numery stacjonarne i  po zapoznaniu sie
z oferta rynkowa  najtaniej wychodza pakiety w play fresh uruchamiane kodem
*111*34*1#. Wedlug regulaminu promocji  pkt 8 pakiet 100 minut na
stacjonarne i play mial byc wazny 30 dni byl 30 godzin :(
Pakiet zostal uruchomiony 15 maja po poludniu ,a stracil swoja waznosc 17
maja o 23:59 Numer telefonu to 794 304 995.
I co na to Pan rzecznik ktory tak sie lubi chwalic ?
dodam ,ze  na stronie 24.playmoble.pl po zalogowaniu w zakladce uslugi
wywala  błąd .
I jeszcze jedno play nie potrafi juz obslugiwac klientow internetu
wieczorami nie da sie juz korzystac ,bo dzial marketingu z technika nie ida
w parze .
pozdrawiam wszystkich
Leszek vel sabcia :)

Data: 2009-05-18 08:49:47
Autor: ztomasz
nieuczciwe play
lb pisze:
Pakiet zostal uruchomiony 15 maja po poludniu ,a stracil swoja waznosc 17
maja o 23:59 Numer telefonu to 794 304 995.

A slyszales moze o REKLAMACJI?? Musisz wziac pod uwage, ze czasami dochodzi do bledow. Jesli jestes zarejestrowanym uzytkownikiem to mozesz takowa reklamacje zlozyc np. online poprzez strone internetowa

--

Tomasz

Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

Data: 2009-05-18 09:50:02
Autor: wiatrak
nieuczciwe play

Użytkownik "ztomasz" <ztomasz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:gur0ec$gaq$1news.wp.pl...
lb pisze:
Pakiet zostal uruchomiony 15 maja po poludniu ,a stracil swoja waznosc 17
maja o 23:59 Numer telefonu to 794 304 995.

A slyszales moze o REKLAMACJI?? Jesli jestes zarejestrowanym uzytkownikiem to mozesz takowa reklamacje zlozyc np. online poprzez strone internetowa

To znaczy muszę się zarejestrować z IMIENIA  i NAZWISKA? Tylko wtedy mogę złożyć reklamację? Nie wystarczy, ze im płacę??

wiatrak

Data: 2009-05-18 01:25:19
Autor: i.tomasz.i
nieuczciwe play
On 18 Maj, 09:50, "wiatrak" <wiatra...@yahoo.pl> wrote:
Użytkownik "ztomasz" <ztom...@nospam.o2.pl> napisał w wiadomościnews:gur0ec$gaq$1news.wp.pl...

> [...]

To znaczy muszę się zarejestrować z IMIENIA  i NAZWISKA? Tylko wtedy mogę
złożyć reklamację? Nie wystarczy, ze im płacę??

Tak właśnie.
Z anonimami nie gadają.

Data: 2009-05-18 10:00:14
Autor: Olgierd
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 09:50:02 +0200, wiatrak napisał(a):

[...]

Zgodnie z par. 2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej reklamacja powinna zawierać m.in. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania reklamującego.

Nie jest zatem wymysłem P4 sp. z o.o., iż wymagają uprzedniego zarejestrowania danych konta. Wyobraź sobie, że to ja złożyłbym jakąś absurdalną reklamację do Twojego numeru, jako Witalis Lis-Lisowski -- i co?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-18 12:40:32
Autor: lb
nieuczciwe play

[...]

Za 5 złotych to stac mnie ,zeby wyrzucić te karte do smieci .
Po prostu ostrzegam  innych potencjalnych klientow .
Mam Playa i jego nieuczciwe praktyki  tam gdzie on ma mnie i szkoda mi czasu na pisanie reklamacji .
Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .
Publicznne napietnowanie nieuczciwosci  firmy PLAY  daje wiecej pozytku niz uzeranie sie z reklamacja .
Numer podałem ,zeby mogli sobie sprawdzic w systemie i znalezc blad

Data: 2009-05-18 04:39:09
Autor: tomaszjedrzejewski29
nieuczciwe play
..
 Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .

skąd ta pewność? z doswiadczenia wiem, że sie mylą i na korzyść
klienta.

Data: 2009-05-18 13:04:09
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 04:39:09 -0700 (PDT), tomaszjedrzejewski29@gmail.com
napisał(a):

skąd ta pewność? z doswiadczenia wiem, że sie mylą i na korzyść
klienta.

Słabe masz to doświadczenie. Ale hipotetycznie - złożysz w takim przypadku reklamację i napiszesz w
usenecie jaki to wielki problem, że operator pomylił się na twoją korzyść?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 05:16:03
Autor: tomaszjedrzejewski29
nieuczciwe play
On 18 Maj, 14:04, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Mon, 18 May 2009 04:39:09 -0700 (PDT), tomaszjedrzejewsk...@gmail.com
napisał(a):

> skąd ta pewność? z doswiadczenia wiem, że sie mylą i na korzyść
> klienta.

Słabe masz to doświadczenie.

nie rozumiem o co ci chodzi, napiszę jaśniej : Z WŁASNEGO
DOśWIADCZENIA.

Data: 2009-05-18 13:21:06
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 05:16:03 -0700 (PDT), tomaszjedrzejewski29@gmail.com
napisał(a):

Słabe masz to doświadczenie.

nie rozumiem o co ci chodzi, napiszę jaśniej : Z WŁASNEGO
DOśWIADCZENIA.

Ja już nie potrafię jaśniej napisać, więc powtórzę: słabe to twoje własne
doświadczenie. Może po prostu za krótkie albo za wybiórcze?

Równie nieśmiało powtórzę pytanie, które tak wyjątkowo zgrabnie zbyłeś
milczeniem: czy w hipotetycznym przypadku złożysz reklamację i napiszesz w

Data: 2009-05-18 05:32:36
Autor: tomaszjedrzejewski29
nieuczciwe play
On 18 Maj, 14:21, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Mon, 18 May 2009 05:16:03 -0700 (PDT), tomaszjedrzejewsk...@gmail.com
napisał(a):

> [...]

usenecie jaki to wielki problem, że operator pomylił się na twoją korzyść?

Moje doswiadczenie jest takie:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/6d1888ed44ae5d16/218e0435f6a12466?hl=pl&q=#218e0435f6a12466

z relacji użytkowników wiem, ze takie p[omyłki zdarzaja się często ale
jakoś nie słyszałrm aby ktos leciała z tym do UKIE, rzecznika praw
konsumenta czy tez składał reklamacje.
Radzę sobie dokładnie przeczytać komu i na jakie stwierdzenie
odpowiedziałem w pierwszym wpisie.

Data: 2009-05-18 11:48:22
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 12:40:32 +0200, lb napisał(a):

Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .
Publicznne napietnowanie nieuczciwosci  firmy PLAY  daje wiecej pozytku niz uzeranie sie z reklamacja .

Nie daje nic więcej niż opinię pieniacza i awanturnika. Dobrze Ci z tym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 13:10:51
Autor: lb
nieuczciwe play

Nie daje nic więcej niż opinię pieniacza i awanturnika. Dobrze Ci z tym

Odpowiem Ci pytaniem na pytanie .
A Tobie dobrze jak Cie oszukują?
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia .

Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 12:14:55
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 13:10:51 +0200, lb napisał(a):

Odpowiem Ci pytaniem na pytanie .
A Tobie dobrze jak Cie oszukują?
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia .

Nie wiem czy mi dobrze, bo ja składam reklamacje i zazwyczaj są
rozpatrywane pozytywnie, zwłaszcza takie proste. Ale mnie byłoby najzwyczajniej w świecie ciężki wstyd, gdybym miał zamiast
przeczytać przepisy i regulamin i następnie się zastosować do ogólnie
przyjetych sposobów rozwiązywania takich problemów, biegać po grupach
usenetowych i szczeniacko jęczeć, że nikt za mnie tego nie załatwił.
Trzeba mieć choćby odrobinę poziomu, kultury i inteligencji.

PS. sygnaturki się tnie, takie są zasady usenetu, nazywane netykietą. Tego
też nie chciało ci się poznać. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 14:01:20
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Waldek Godel" news:15qfvunxb1drf$.dlglepper.institute.com

Trzeba mieć choćby odrobinę poziomu, kultury i inteligencji.

Z tym co jest coraz gorzej, szczególnie u młodego pokolenia. A patrząc na
styl wypowiedzi naszego awanturnika można przypuszczać, że kolega jest na
etapie skrytego przypalania papierosów na przerwie w gimnazjum :)

PS. sygnaturki się tnie, takie są zasady usenetu, nazywane netykietą. Tego
też nie chciało ci się poznać.

Wybacz mu. Od samej nagonki na PLAY i której padł ofiarą z jego głowy bucha
para :)

Data: 2009-05-18 15:41:00
Autor: lb
nieuczciwe play

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości
[...]

"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się
zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
Grupe czytuje od bardzo dawna i
dales tu wielokrotnie przyklady swojej kultury ,wiec chyba ja juz nie musze.
co do sygnaturek to chyba lekki OT Panie KULTURALNY .
Wysylanie tego na grupe jest takim samym nietaktem jak nie wycinanie .

A teraz pisz sobie pisma do playa za 5 zł jesli lubisz ,bo ja wole wyrzucic
karte do smieci i napisac TU .
To kto jest pieniaczem ja Czy TY ?
Pewno poszedl bys do sadu jak by Ci takiej reklamacji nie uznali ...

Data: 2009-05-18 14:40:18
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 15:41:00 +0200, lb napisał(a):

A teraz pisz sobie pisma do playa za 5 zł jesli lubisz ,bo ja wole wyrzucic
karte do smieci i napisac TU .

Nie, wysłałbym mailem, za darmo. No ale ja zadałem sobie trud przeczytania
danych kontaktowych na stronie. Wybacz, jeżeli rozwiązania które podpowiadam (czytanie ze zrozumieniem
strony) przekraczają twoje możliwości.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 16:10:47
Autor: lb
nieuczciwe play

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:jnhw64djw5qe.dlglepper.institute.com...
[...]

Wybacz ale to ja decyduje czy skladam reklamacje czy nie
Mam zasade ,ze jesli firma mnie oszuka to nie mam ochoty miec z nimi nic wspolnego i jesli suma byla by wieksza to zapewne bym dochodzil .
 .Zapewnim Cie ze potrafie zarejestrowac karte prepaid i napisac pismo reklamacyjne . Niestety masz racje powinienem to zrobic dla zasady ,ale jestem juz za staray i dopadl mnie grzech lenistwa :(

Data: 2009-05-20 00:44:21
Autor: Marcin Wasilewski
nieuczciwe play
Użytkownik "lb" <etam@wytnijtoplusnet.pl> napisał w wiadomości news:4a116bee$1news.home.net.pl...

Wybacz ale to ja decyduje czy skladam reklamacje czy nie

    Twoje prawo.

Mam zasade ,ze jesli firma mnie oszuka to nie mam ochoty miec z nimi nic wspolnego i jesli suma byla by wieksza to zapewne bym dochodzil .

    Przecież oni cię nie oszukali, tylko system nawalił. Myślisz, że firmie zależy aby twój pakiet wyłączyć wcześniej, bo to czysty zysk? ROTFL.

.Zapewnim Cie ze potrafie zarejestrowac karte prepaid i napisac pismo reklamacyjne . Niestety masz racje powinienem to zrobic dla zasady ,ale jestem juz za staray i dopadl mnie grzech lenistwa :(

No faktycznie. Tyle co się naprodukowałeś w tym wątku, że już 10x sklecił byś zdanie:

W dniu XXX aktywowałem usługę YYY, która powinna być aktywna 30 dni, a została wyłączona po 2 dniach.
W związku z powyższym proszę o zwrot kosztów aktywacji usługi oraz tytułem zadośćuczynienia ZZZ.

Z poważaniem,

XYZ

Data: 2009-05-18 13:59:33
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"lb" news:4a1141b1news.home.net.pl

Odpowiem Ci pytaniem na pytanie .
A Tobie dobrze jak Cie oszukują?
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia .

Uważaj. Zadam ci trudne pytanie :) Czemu do tej pory nie zareklamowałeś
błędu jaki zaistniał w przypadku zakupu pakietu przez twoją osobę?

Data: 2009-05-18 13:57:42
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Waldek Godel" news:1hf35tjgee5qq$.dlglepper.institute.com

> [...]
niz
> uzeranie sie z reklamacja .

Nie daje nic więcej niż opinię pieniacza i awanturnika. Dobrze Ci z tym?

Waldek. Nie widzisz, że to beton jest.
Nasz przedmówca może sobie podać rękę z tym gościem, którzy z sejmowej
mównicy darł koparę, że nic jego (czy ich - w końcu ta sama sitwa) nie
przekona, że czarne jest czarne a białe jest białe :)

Data: 2009-05-18 20:46:53
Autor: BG
nieuczciwe play
W artykule news:gurhh5$l1e$1news.interia.pl,
niejaki(a): Valdi.Pavlack z adresu <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl>
napisał(a):

Nasz przedmówca może sobie podać rękę z tym gościem, którzy z sejmowej
mównicy darł koparę, że nic JEGO (...) nie
przekona, że czarne jest czarne a białe jest białe :)

Widać, że poprawna polszczyzna, a zwłaszcza gramatyka, nie jest Twoją
mocną stroną :)
Ale wśród zwolenników magistra od historii, który nie wiedział nawet
tego, że jego dziadek służył w Wehrmacie, to dosyć częste zjawisko.

Data: 2009-05-19 12:50:26
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"BG" news:gusaec$251$1inews.gazeta.pl

Widać, że poprawna polszczyzna, a zwłaszcza gramatyka, nie jest Twoją
mocną stroną :)

Przez twoich polityków musiałem wyjeżdżać z kraju kilkanaście lat temu, stąd
i te braki w polszczyźnie. No ale czy PISowski wyborca to zrozumie? -
wątpię, w końcu na codzień nie jest zmuszany posługiwać się obcym językiem
tylko retoryką swojego wodza, która IMHO dla mnie jest kompletną Hińszczyzną
:)

Ale wśród zwolenników magistra od historii, który nie wiedział nawet
tego, że jego dziadek służył w Wehrmacie, to dosyć częste zjawisko.

Wow. Ale mi pojechałeś :)

Data: 2009-05-19 13:03:00
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Valdi.Pavlack" news:guu1uu$ps7$1news.interia.pl

[...]

A ha dodam, że "hińszczyzną" specjalnie napisałem przez samo "h". W końcu
nie ma to jak pojeździć sobie po kimś kto 3 maja nie wywiesza flagi kiedy
przyjeżdża do rodziny, nie słucha jedynego słusznego radia i ma w głębokim
poważaniu "wodza" i cały bajzel, a na dodatek siedzi u tak znienawidzonych
Niemców i tam ciężko zarabia ? na chleb :)

:)

Buźka :)

Data: 2009-05-18 13:05:21
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "lb" <etam@wytnijtoplusnet.pl> napisał
Publicznne napietnowanie nieuczciwosci  firmy PLAY  daje wiecej pozytku niz uzeranie sie z reklamacja .

Jeżeli twierdzisz, że firma jest nieuczciwa (dopuściła się oszustwa) to Twoim obowiązkiem jest zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa. Powinieneś to zrobić w najbliższym posterunku policji lub bezpośrednio w prokuraturze. Niech zgadnę dlaczego tego jeszcze nie zrobiłeś... Bo musiałbyś podać swoje nazwisko? Dorośnij.

Maciek.
P.S. SOA#1.

Data: 2009-05-18 13:18:19
Autor: Liwiusz
nieuczciwe play
Maciek pisze:
[...]

   Nie, nie ma takiego obowiązku.

Powinieneś to zrobić w najbliższym posterunku policji lub bezpośrednio w prokuraturze. Niech zgadnę dlaczego tego jeszcze nie zrobiłeś... Bo musiałbyś podać swoje nazwisko? Dorośnij.

   A jeśli operator odmówi zarejestrowania pre-paida, bo w jego mniemaniu użytkownik nie udowodni dostatecznie, że jest posiadaczem danej karty, to reklamacji już nie można złożyć?

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 12:21:39
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 13:18:19 +0200, Liwiusz napisał(a):

Jeżeli twierdzisz, że firma jest nieuczciwa (dopuściła się oszustwa) to Twoim obowiązkiem jest zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa.

   Nie, nie ma takiego obowiązku.

Sugeruję lepsze zapoznanie się z prawem własnego kraju - będzie mniejszy
wstyd i w razie czego mniejsze problemy.

Oczywiście jeżeli chodzi o przestępstwo, a nie conajwyżej wykroczenie, jak
w tym przypadku.

   A jeśli operator odmówi zarejestrowania pre-paida, bo w jego mniemaniu użytkownik nie udowodni dostatecznie, że jest posiadaczem danej karty, to reklamacji już nie można złożyć?

Zapewne nie i to całkiem słusznie. Bo udowodnienie bycia posiadaczem karty
jest bardzo proste - często wystarczy tylko znać jej numer (telefonu i
karty SIM)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 13:30:26
Autor: Liwiusz
nieuczciwe play
Waldek Godel pisze:
[...]

   Również polecam zapoznanie się z tekstami źródłowymi ;) Jeśli już mówimy o "tym przypadku", czyli o oszustwie, to z pewnością nie jest to wykroczenie, ale przestępstwo. Jednakże obowiązek zawiadamiania o przestępstwie dotyczy tylko przestępstw określonych w art. "118, 127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166 lub 252" kodeksu karnego. Nie ma tam oszustwa. Tak więc nie ma się czego obawiać - oszustwo Playa nie rodzi obowiązku wzywania policji.

[...]

   Zdarza się, że jeszcze proszą o ostatnio wybrane numery telefonów itp. Ale chodzi o zasadę - operator może ograniczyć możliwość zarejestrowania pre-paida z dość subiektywnych powodów.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 13:02:37
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 13:30:26 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Przestępstwo zaczyna się od 250 zł, przynajmniej jeszcze niedawno się
zaczynało.
Oprócz tego w tym przypadku nie można mówić ani o przestępstwie, ani o
wykroczeniu, ponieważ nie została wyczerpana ustawowa droga rozwiązywania
takich problemów.

   Zdarza się, że jeszcze proszą o ostatnio wybrane numery telefonów itp. Ale chodzi o zasadę - operator może ograniczyć możliwość zarejestrowania pre-paida z dość subiektywnych powodów.

Z obiektywnych - chciałbyś mieć ładny numer na karcie którą ktoś pewnego
dnia zarejestruje na siebie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 14:10:00
Autor: Liwiusz
nieuczciwe play
Waldek Godel pisze:
[...]

   To tylko w przypadku kradzieży. Jeśli zaś mowa o oszustwie, rozboju itp. to wystarczy 1zł szkody, aby było to przestępstwo. Ba, nieraz można popełnić przestępstwo całkowicie za darmo - np. zabójstwo.

Oprócz tego w tym przypadku nie można mówić ani o przestępstwie, ani o
wykroczeniu, ponieważ nie została wyczerpana ustawowa droga rozwiązywania
takich problemów.

   Oszustwo zaistniało lub nie bez względu na to, czy poszkodowany złożył reklamację, czy nie.

[...]

   Z subiektywnych: nie zarejestrujemy panu karty, ponieważ nie chce nam pan powiedzieć dokąd pan dzwonił rok temu o godz. 12:00 i conampanterazzrobi???

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 13:19:02
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 14:10:00 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Oszustwo zaistniało lub nie bez względu na to, czy poszkodowany złożył reklamację, czy nie.

żeby zaistniało przestępstwo, musi istnieć wola i świadomość jego
popełnienia.
Błąd w systemie nie spełnia tych wymogów. Oprócz tego przypominam, że
Ustawa Prawo Telekomunikacyjne jest obowiązującym prawem. w dodatku prawem
które wyraźnie i precyzyjnie podaje sposób rozwiązywania sporów oraz
odpowiedzialność operatora. Jakiekolwiek inne rozstrzygnięcia zostaną
natychmiast zaskarżone przez prawników operatora z przewidywalnym skutkiem.

Jeżeli wciąż masz wątpliwości, sugeruję szczerą rozmowę z jakimś znajomym
prawnikiem, najlepiej takim do którego masz zaufanie, żeby wytłumaczył ci
treściwie i dobitnie, jak bardzo się mylisz - ja już nie mam siły

   Z subiektywnych: nie zarejestrujemy panu karty, ponieważ nie chce nam pan powiedzieć dokąd pan dzwonił rok temu o godz. 12:00 i conampanterazzrobi???

tu pozostaje mi nieśmiało zasugerować Słownik Języka Polskiego i znaczenie
słowa "ostatnie" - ja już nie ma siły tłumaczyć rzeczy które wydają się w
sposób oczywisty być nauczone daleko poniżej poziomu określenia "człowiek
inteligentny"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 14:24:12
Autor: Liwiusz
nieuczciwe play
Waldek Godel pisze:
[...]

   Waldku, ja wiem, że na 99,99% zachowanie Playa nie stanowi znamion oszustwa. Chciałbym tylko zauważyć, że dyskusja zaczęła się od tego, że użytkownik Maciek twierdził, iż jeśli użytkownik posądza Play o oszustwo, to ma *obowiązek* to zgłosić na policję.

   Na moją sugestię, że wcale nie ma takiego obowiązku, odpisałeś, że powinienem raczej zapoznać się z prawem własnego kraju. W dodatku twierdziłeś, że oszustwo może być wykroczeniem.

Jeżeli wciąż masz wątpliwości, sugeruję szczerą rozmowę z jakimś znajomym
prawnikiem, najlepiej takim do którego masz zaufanie, żeby wytłumaczył ci
treściwie i dobitnie, jak bardzo się mylisz - ja już nie mam siły

   Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się wzięło.

[...]

   Też już nie mam siły :) Ja o ogólnych zasadach, a Ty - niewiadomo o czym.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 13:50:07
Autor: Waldek Godel
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 14:24:12 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Tak, napisałem, że w obowiązujacym systemie prawnym, obywatel RP
podejrzewający możliwość popełnienia przestępstwa ma obowiązek zgłosić ten
fakt organom ścigania. Jeżeli tego nie zrobi może w skrajnym przypadku
zostać za to ukarany.

   Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się wzięło.

Wzięło się z twojego stwierdzenia, że oszustwo zaistniało bez względu na
złożenie reklamacji - co nie jest prawdą

   Też już nie mam siły :) Ja o ogólnych zasadach, a Ty - niewiadomo o czym.

Ogólne zasady są takie, że użytkownik ma uwiarygodnić fakt, że on jest
właścicielem karty. Odbywa się to poprzez podanie danych które zazwyczaj są
znane wyłącznie właścicielowi/użytkownikowi karty.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-18 14:57:05
Autor: Liwiusz
nieuczciwe play
Waldek Godel pisze:
[...]

   Tylko w wyjątkowych przypadkach, w dodatku nie związanych zupełnie z przestępstwem, o którym tutaj dyskutowaliśmy.

   Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się wzięło.

Wzięło się z twojego stwierdzenia, że oszustwo zaistniało bez względu na
złożenie reklamacji - co nie jest prawdą

   Jest to prawda. Tak zwane oszustwo, czyli wprowadzenie w błąd w celu uzyskania korzyści majątkowej, musiało zajść w momencie kiedy użytkownik zdecydował się na kupno startera i skorzystania z usługi. Jednocześnie Play musiałby świadomie wprowadzić użytkownika w błąd co do oferty, a potem wykorzystać ten błąd. Fakt, czy w wyniku tego oszustwa została złożona reklamacja, czy też nie, nie ma znaczenia.

[...]

   Ogólne zasady są takie, że w reklamacji użytkownik ma podać swoje dane osobowe. Natomiast operatorzy uzależniają rozpatrzenie reklamacji od tego, czy łaskawie zarejestrują te dane wcześniej w swoim systemie. A na to już prawa nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 16:22:38
Autor: ALEX Przekliniak
nieuczciwe play
Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

Ogólne zasady są takie, że użytkownik ma uwiarygodnić fakt, że on jest
właścicielem karty.

Między innymi podać PUK. Miałbymn w tej materii zapytowywanie, czy pracownik PLAY podczas rejestracji *weryfikuje* PUK? Czy tylko mechanicznie go wklepuje? Bo gdzieś PUK posiałem i mam problem z rejestracją :-/

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-18 17:19:14
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "ALEX Przekliniak" <kill@spamers.us> napisał
Między innymi podać PUK. Miałbymn w tej materii zapytowywanie, czy pracownik PLAY podczas rejestracji *weryfikuje* PUK? Czy tylko mechanicznie go wklepuje? Bo gdzieś PUK posiałem i mam problem z rejestracją :-/

Już masz problem, czy dopiero się spodziewasz, że będzie?

M.

Data: 2009-05-19 08:35:43
Autor: ALEX Przekliniak
nieuczciwe play
Maciek ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Już mam bo nie mogę zarejestrować.

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-19 14:48:33
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "ALEX Przekliniak" <kill@spamers.us> napisał
Już masz problem, czy dopiero się spodziewasz, że będzie?

Już mam bo nie mogę zarejestrować.

A zabieg z ostatnio wykonanymi połączeniami + normalna rozmowa (pracownik P4 też człowiek ;)) nie pomogły? Historia zmian kodu PIN (dawno temu w Plusie mnie odpytywali o to) też bywa pomocna. W karcie rejestracyjnej jest pole "KOD PUK" ale obok jest okienko "Zweryfikowano kod puk", więc może nie trzeba weryfikować z "dużą kartą" ale można to zrobić w inny sposób - operator ma sporo możliwości, jakieś dane lokalizacyjne, itp.

Czy jednak biurokracja?

M.

Data: 2009-05-19 17:37:38
Autor: ALEX Przekliniak
nieuczciwe play
[...]

W Germanosie "nie i ch*j, PUK *musi* być. Spróbuję jeszcze w Salonie.

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-18 18:44:09
Autor: Olgierd
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 13:50:07 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Tak, napisałem, że w obowiązujacym systemie prawnym, obywatel RP
podejrzewający możliwość popełnienia przestępstwa ma obowiązek zgłosić
ten fakt organom ścigania.

To szczera prawda, mamy tzw. społeczny obowiązek zawiadomienia o przestępstwie...

Jeżeli tego nie zrobi może w skrajnym
przypadku zostać za to ukarany.

.... tj. w przypadku, kiedy jest to jedno z przestępstw, o którym pisał wcześniej Liwiusz, bądź jeśli mamy do czynienia z ustawowym obowiązkiem zawiadomienia o przestępstwie (ale to np. urzędnicy).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-18 13:39:21
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "Liwiusz"
  Zdarza się, że jeszcze proszą o ostatnio wybrane numery telefonów itp. Ale chodzi o zasadę - operator może ograniczyć możliwość zarejestrowania pre-paida z dość subiektywnych powodów.

Jak na razie to klient sam sobie ogranicza taką możliwość :P
BTW to co stoi w regulaminie P4 o konieczności rejestracji kart sim? Bo to byłoby istotne jeśli chodzi o złą wolę P4. Nie dość, że kradnie to jeszcze nie pozwala zarejestrować karty celem złożenia reklamacji i czyni to wbrew własnemu regulaminowi? Nie, żeby to było niemożliwe (Telekomunikacja Polska się przypomina;)) ale... Czy nie szukamy dziury w całym?
A jeśli zostało popełnione oszustwo, to niech poszkodowany je zgłosi gdzie trzeba i tyle. O czym tu jeszcze rozprawiać? :)

M.

Data: 2009-05-18 14:03:10
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Maciek" news:gurhdb$5jo$1inews.gazeta.pl

A jeśli zostało popełnione oszustwo, to niech poszkodowany je zgłosi gdzie
trzeba i tyle. O czym tu jeszcze rozprawiać? :)

No ale w tym właśnie leży problem - poszkodowany woli płakać na grupie niż
zgłosić reklamację :)

Data: 2009-05-18 14:01:56
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Liwiusz" news:gurg5q$lbt$2news.onet.pl

   A jeśli operator odmówi zarejestrowania pre-paida, bo w jego
mniemaniu użytkownik nie udowodni dostatecznie, że jest posiadaczem
danej karty, to reklamacji już nie można złożyć?

A kiedykolwiek na terenie Polski spotkałeś się z odmową zarejestrowania
prepaida?

Data: 2009-05-18 21:18:10
Autor: ztomasz
nieuczciwe play
Liwiusz pisze:
  A jeśli operator odmówi zarejestrowania pre-paida, bo w jego mniemaniu użytkownik nie udowodni dostatecznie, że jest posiadaczem danej karty, to reklamacji już nie można złożyć?

Z informacji jakie posiadam obowiazkiem klienta jest zarejestrowanie karty, bo w przeciwnym wypadku operator moze karte zablokowac. Nie ma znaczenia czy jest to play czy inny operator. Powracajac do reklamacji nie mozna takowej przyjac od osoby, na ktora usluga nie jest zarejestrowana. Dlaczego tak jest? Prawdopobnie chodzi o to zeby nie dochodzilo do niedomowien.

Data: 2009-05-18 19:46:56
Autor: Olgierd
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 21:18:10 +0200, ztomasz napisał(a):

[...]

Masz raczej złe informacje. Nie ma żadnej podstawy do nakładania na kogoś obowiązku rejestracji karty SIM.

Data: 2009-05-18 22:27:13
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał
Masz raczej złe informacje. Nie ma żadnej podstawy do nakładania na kogoś
obowiązku rejestracji karty SIM.

No wiedziałem, że gdzieś o tym czytałem przed rejestracją...
Playowy "Regulamin swiadczenia uslug telekomunikacyjnych dla uzytkownikow" - par.3, pkt.3.
"Użytkownik ma obowiązek dokonania Rejestracji poprzez wypełnienie i złożenie w Punkcie Sprzedaży P4 Karty Rejestracyjnej".

Nic dodać, nic ująć.

M.

Data: 2009-05-18 20:50:08
Autor: Olgierd
nieuczciwe play
Dnia Mon, 18 May 2009 22:27:13 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

A gdzie jest o wyłączaniu karty? ;-)

Data: 2009-05-19 00:06:29
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "Olgierd"
"Użytkownik ma obowiązek dokonania Rejestracji poprzez wypełnienie i
złożenie w Punkcie Sprzedaży P4 Karty Rejestracyjnej".

A gdzie jest o wyłączaniu karty? ;-)

Nie szukałem ;)
Pewnie dlatego, że jestem w stanie przeboleć kilka złotych w razie gdyby opowi zachciało się zablokować kartę.
A na poważnie, to chciałem się odnieść ogólnie do problemu rejestracji w P4. A właściwie do braku znajomości regulaminu przy jednoczesnym darciu twarzy na niedobrego opa.

I przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Otóż, operator może chcieć wymagać rejestracji do przyjęcia reklamacji ze względów statystycznych. Ilość aktywnych kart to nie to samo co ilość "świadomych" użytkowników. Spaaaać!

M.

Data: 2009-05-19 09:07:23
Autor: ztomasz
nieuczciwe play
Olgierd pisze:

A gdzie jest o wyłączaniu karty? ;-)

O wylaczeniu karty czytalem kiedys przy tak-taku jak dostalem ten caly zestaw z karta sim. Bylo tam napisane, ze nalezy zarejestrowac karte w ciagu 14 dni bo w przeciwnym wypadku operator moze zablokowac karte. Nie zarejestrowalem katy do dzis, a to juz mija jakies 7 lat i dziala

Data: 2009-05-19 01:08:08
Autor: J.F.
nieuczciwe play
On Mon, 18 May 2009 13:05:21 +0200,  Maciek wrote:
[...]

A nie mozna zglosic anonimowo ? :-)

J.

Data: 2009-05-18 13:54:00
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"lb" news:4a113a9e$1news.home.net.pl

Za 5 złotych to stac mnie ,zeby wyrzucić te karte do smieci .

Wow. Jesteś the best'ciak! Mamy ci bić brawo?

Po prostu ostrzegam  innych potencjalnych klientow .

Przed swoją głupotą, której kwitesencję prezentujesz nam w swoich postach?

Mam Playa i jego nieuczciwe praktyki  tam gdzie on ma mnie i szkoda mi
czasu na pisanie reklamacji .

A to ciekawe. Z jednej strony piszesz, że za 5 zł stać cię na wyrzucenie
karty do śmieci, z drugiej robisz aferę o pakiet, który na 99,9% po prostu
został jakoś źle zapisany w systemie PLAY.

Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .

Nie pieprz!

Publicznne napietnowanie nieuczciwosci  firmy PLAY  daje wiecej pozytku
niz
uzeranie sie z reklamacja .

Brawo. Jesteś the best'ciak :)

Numer podałem ,zeby mogli sobie sprawdzic w systemie i znalezc blad

No ale po co? Przecież to tylko 5 zł, a za tą kwotę lepiej kartę wywalić do
śmieci? :)

Data: 2009-05-18 15:10:44
Autor: SDD
nieuczciwe play

Użytkownik "lb" <etam@wytnijtoplusnet.pl> napisał w wiadomości news:4a113a9e$1news.home.net.pl...

Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .

Nieprawda. Wielokrotnie i na ogromne sumy w ciagu 10 lat wyruchalem sieci GSM wlasnei z powodu luk w systemie na korzysc abonenta.
Trzeba miec tylko rozum w glowie zamiast sieczki

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-18 15:49:26
Autor: lb
nieuczciwe play

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gurmok$c3g$1news.onet.pl...

[...]

No tak pelny poziom i kultura ..
Nie wychodze z zalozenia ze jesli ktos mnie okradl to ja go tez moge .
A kto ma sieczke w glowie to zapewne zycie pokaze :)

Data: 2009-05-18 17:57:46
Autor: SDD
nieuczciwe play

Użytkownik "lb" <etam@wytnijtoplusnet.pl> napisał w wiadomości news:4a1166b0news.home.net.pl...

No tak pelny poziom i kultura ..
Nie wychodze z zalozenia ze jesli ktos mnie okradl to ja go tez moge .
A kto ma sieczke w glowie to zapewne zycie pokaze :)

Kultura przede wszystkim.
Ja nie wykorzystywalem luk, by sie zemscic, ale dlatego, ze byly. To raz.
A dwa nie odwracaj kota ogonem - po prostu ja z wlasnego doswiadczenia wiem, ze mylisz sie mowiac, iz systemy nigdy nie myla sie na korzysc abonenta, bo to nieprawda.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-19 07:49:42
Autor: lb
nieuczciwe play

[...]

jakos nie mam szczescia widocznie do systemow :(

Data: 2009-05-19 01:05:38
Autor: J.F.
nieuczciwe play
On Mon, 18 May 2009 10:00:14 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

Reklamujacego - nie uzytkownika :-)

Nie jest zatem wymysłem P4 sp. z o.o., iż wymagają uprzedniego zarejestrowania danych konta.

A taki wymog jest w rozporzadzeniu ? :-)

Wyobraź sobie, że to ja złożyłbym jakąś absurdalną reklamację do Twojego numeru, jako Witalis Lis-Lisowski -- i co?

No i co ? Jesli reklamacja jest zasadna to uznac i zalatwic.
Na korzysc uzytkownika  :-)

J.

Data: 2009-05-18 21:49:02
Autor: tomaszjedrzejewski29
nieuczciwe play
On 19 Maj, 01:05, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

>co?

No i co ? Jesli reklamacja jest zasadna to uznac i zalatwic.

Na korzysc uzytkownika  :-)- czy reklamujacego- juz sam sie zaplątałeś

Data: 2009-05-20 23:35:38
Autor: J.F.
nieuczciwe play
tomaszjedrzejewski29@gmail.com wrote:
> [...]

Na korzysc uzytkownika  :-)

Na korzysc uzytkownika  :-)- czy reklamujacego- juz sam sie zaplątałeś

Jesli cos bylo zle naliczone, to nalezy naliczyc poprawnie,
niezaleznie od tego kto zglosil.

Gorzej jak zalatwienie reklamacji wymaga zwotu pieniedzy
reklamujacemu, albo np wyslania billingu ..

J.

Data: 2009-05-18 11:52:18
Autor: SDD
nieuczciwe play

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak13@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:gur3q4$7rp$1node2.news.atman.pl...

To znaczy muszę się zarejestrować z IMIENIA  i NAZWISKA? Tylko wtedy mogę złożyć reklamację? Nie wystarczy, ze im płacę??

Nie widze w tym nic nadzwyczajnego.
Z kim niby mieliby sie procesowac, jak cos?
Nie podoba sie - to wypad do innej sieci, placic 3 razy drozej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-18 09:22:00
Autor: tl
nieuczciwe play

Użytkownik "lb" <etam@wytnijtoplusnet.pl> napisał w wiadomości news:4a10f6e2$1news.home.net.pl...
[...]

Aleś mi pomoczył łzami monitor. Klawiatura też niźle pochlapana.
Ale rozumiem Ciebie, system playa widocznie właśnie Ciebie nie lubi
bo mi wczoraj władował pakiet 100 min ważny do 16.06. Właśnie teraz sprawdzałem
i nadal jest. No i ten rzecznik ... należysz do związków? Bo w Pcimiu też żądają przyjazdu
Premiera gdy rura się zapcha...

Data: 2009-05-18 12:47:35
Autor: lb
nieuczciwe play

[...]

Moze Ty lubisz jak Cie oszukuja bo ja nie ,a rzecznicy czytaja  te grupe jak bys nie wiedzial w tym swoim Wąchocku .
Mnie akurat  Twoj  uruchomiony pakiet minut obchodzi tyle co Ciebie moj wylaczony po 1,5 dnia .
Rzecznik play przechwala sie na okraglo jaki to ten play wspanialy to informuje ,ze wcale taki wspanialy nie jest .

Data: 2009-05-18 13:56:27
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"lb" news:4a113c3fnews.home.net.pl

Moze Ty lubisz jak Cie oszukuja bo ja nie ,a rzecznicy czytaja  te grupe
jak
bys nie wiedzial w tym swoim Wąchocku .

A skąd o tym wiesz, że czytają? Jesteś rzecznikiem konkurencyjnego do PLAY'a
sieci?
Może zamiast tworzyć gorzkie żale napisz do nich reklamacje.

Mnie akurat  Twoj  uruchomiony pakiet minut obchodzi tyle co Ciebie moj
wylaczony po 1,5 dnia .

Prymityw :)

Rzecznik play przechwala sie na okraglo jaki to ten play wspanialy to
informuje ,ze wcale taki wspanialy nie jest .

Napisz reklamację, podaj im swoje namiary (imię, nazwisko, numer buta, obwód
pasa itp.) i problem się rozwiąże - trzeba chcieć a nie tworzyć pieśni
załobne jaki to operator jest zły.

PS.
Wyrzuciłeś już kartę do śmieci? :)

Data: 2009-05-18 14:31:03
Autor: Maciek
nieuczciwe play
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał
Wyrzuciłeś już kartę do śmieci? :)

A nie możesz się do niego dodzwonić? Spróbuj może tu: Pogotowie Antenowe Warszawa tel. 601 690 680? :P

Maciek.

Data: 2009-05-18 14:45:30
Autor: Valdi.Pavlack
nieuczciwe play
"Maciek" news:gurkea$jeq$1inews.gazeta.pl

A nie możesz się do niego dodzwonić? Spróbuj może tu: Pogotowie Antenowe
Warszawa tel. 601 690 680? :P

Dzwonię, dzwonię ale nikt nie odbiera :P Obraził się na nas czy co?

Data: 2009-05-18 15:58:41
Autor: lb
nieuczciwe play

[...]

Dlaczego klamiesz ?
nie dzwoniles  :)
a moze znow nie zdjalem bezplatnego przekierowania :(
!!!

Data: 2009-05-18 20:17:10
Autor: GiZmo
nieuczciwe play
lb pisze:
[...]

Fakt faktem mają mocno niedopracowany ten system. *111# rzadko kiedy działa. Niedawno doładowałem konto za 5zł i dostałem 500 smsów, które mam ważne przez... 30 dni ;-).

Data: 2009-05-18 21:40:39
Autor: ztomasz
nieuczciwe play
GiZmo pisze:
Fakt faktem mają mocno niedopracowany ten system. *111# rzadko kiedy działa. Niedawno doładowałem konto za 5zł i dostałem 500 smsów, które mam ważne przez... 30 dni ;-).

Z informacji jakie otrzymalem od play: "Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie nadesłane za pośrednictwem naszej strony internetowej 14 maja 2009 roku, dotyczące stanu konta. Uprzejmie informujemy, że brak informacji o stanie i ważności konta jest spowodowany konfiguracją platformy billingowej. Nadmieniamy przy tym, że nasi technicy już pracują nad naprawieniem tego błędu. Przepraszamy jednak za niedogodności wynikające z powyższego faktu. Mamy nadzieję, że problem zostanie jak najszybciej usunięty i będzie mógł Pan w pełni korzystać z serwisu internetowego Play24 i zarządzać swoim kontem. Jeszcze raz serdecznie przepraszamy i prosimy o cierpliwość."

Czyli prawodopodobnie to jest przyczyna wszystkich problemow :). Moj problem polegal na braku informacji o stanie konta playmobile oraz waznosci polaczen wychodzacych, ale dzis juz wszystko dziala bez problemow.

Data: 2009-05-18 22:24:39
Autor: GiZmo
nieuczciwe play
ztomasz pisze:
GiZmo pisze:
[...]

https://bramka.playmobile.pl/composer/public/editableSmsCompose.do
-- -
Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
-- -

nieuczciwe play