nieuprawniona transakcja karta kredytowa

Data: 2010-10-17 16:21:20
Autor: egg
nieuprawniona transakcja karta kredytowa
witam,
mam taki przypadek: znajomy przebywa aktualnie w jednym z krajow
bylego zwiazku radzieckiego, w sobote rano zorientowal sie, ze w ciagu
trzech poprzednich dni, a przebywal wowczas w sasiednim kraju bylego
zsrr, na rachunku jego karty kredytowej pojawily sie transakcje,
ktorych nie wykonal, w roznych walutach, w sumie na kilkanascie
tysiecy zl. przy czym karta nie zostala mu skradziona ani jej nie
zgubil. jeszcze w sobote karta zostala zastrzezona, ale co dalej?
transakcje wygladaja na internetowe, a wiec dokonane na odleglosc bez
fizycznego udzialu karty. mozliwe, ze numer karty, nazwisko posiadacza
oraz data waznosci i niewykluczone, ze kod vcc2 zostaly skopiowane,
byc moze za pomoca zdjecia badz spisane ze slipa. znajomy wraca do
polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
policje oraz zlozy reklamacje. pytanie, co z tym mozna zrobic, zeby
odzyskac pieniadze? czy nie powinien zawiadomic rowniez lokalnych
organow scigania, aby uzyskac jakis dokument potwierdzajacy ten fakt?
czy takie transakcje mozna uniewaznic? w koncu nie jest to wyplata
gotowki z bankomatu, ani transakcja bezgotowkowa w sklepie
stacjonarnym. czy nie istnieja tu zabezpieczenia systemowe podobne jak
przy poleceniu zaplaty?
pozdrawiam,
egg

Data: 2010-10-18 00:26:27
Autor: m4rkiz
nieuprawniona transakcja karta kredytowa
?Uzytkownik "egg" <egg69@gazeta.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:54fd6d98-6df3-4812-aca2-05b678156b7e@h7g2000yqn.googlegroups.com...
znajomy wraca do
polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
policje oraz zlozy reklamacje.

a co na to regulamin?
podejrzewam ze jest tam bardzo duzo razy powtorzone slowo "bezzwlocznie"

Data: 2010-10-17 17:33:58
Autor: egg
On 18 Paź, 01:26, "m4rkiz" <a...@bb.cpl> wrote:
?Uzytkownik "egg" <eg...@gazeta.pl> napisal w wiadomosci grup

> znajomy wraca do
> polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
> policje oraz zlozy reklamacje.

a co na to regulamin?

regulamin banku korzysta z uprawnienia art. 28 ustep 6 ustawy o
elektronicznych instrumentach platniczych, rozwijajc to uprawnienie na
_wszelkie_ operacje dokonane na odleglosc bez fizycznego
przedstawienia karty. nic nie mowi natomiast, co w przypadku, gdy
takie uzycie jest wynikiem oszustwa, czyli dokonane w bez wiedzy
posiadacza.

podejrzewam ze jest tam bardzo duzo razy powtorzone slowo "bezzwlocznie"

bezwlocznie oznacza bez zbednej zloki, w tym przypadku - bezwlocznie w
momencie mozliwosci dokonania takiego zgloszenia po powrocie do kraju.
o ile rzeczywiscie mozliwosc zgloszenia policji istnieje jedynie
poprzez fizyczna obecnosc na komisariacie, o tyle zgloszenie dotyczace
zastrzezenia karty oraz nieuprawnionych transakcji zostalo dokonane
poprzez kontakt telefoniczny, dodatkowo reklamacja zostanie przeslana
mailowo. tak czy siak wymaga uzupelnienia dokumentami z policji o
zgloszeniu zdarzenia badz umorzeniu postepowania.

--
egg

Data: 2010-10-18 13:50:06
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-18 02:33, egg pisze:
[...]

Nie wstyd ci ze masz tak debilnego znajomego ze jezdzi z Karta kredytowa po starych demoludach ?

Data: 2010-10-18 07:27:26
Autor: egg
On 18 Paź, 13:50, konieczko <tr...@ops.pl> wrote:

Nie wstyd ci ze masz tak debilnego znajomego ze jezdzi z Karta kredytowa
po starych demoludach ?

wstyd mi, ze musze czytac takie komentarze.

--
egg

Data: 2010-10-18 16:51:10
Autor: xbartx
Dnia Mon, 18 Oct 2010 07:27:26 -0700, egg napisał(a):

wstyd mi, ze musze czytac takie komentarze.

Wrzuć go do KF i po sprawie.

Data: 2010-10-18 20:48:42
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-18 16:27, egg pisze:
[...]

Nadajesz sie do jednego wora ze swoim debilnym znajomym.  Ale chuj mu w dupe jak mu kilkanascie tysiecy pociagneli to na biednego nie trafilo.

Data: 2010-10-18 14:46:33
Autor: sTav
egg wrote:
 znajomy wraca do
polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
policje oraz zlozy reklamacje.

Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze zlozyc na policje emailem (niech wygoogla swoja komende rejonowa).

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-10-18 07:25:36
Autor: egg
On 18 Paź, 14:46, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:

Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze zlozyc na policje emailem
(niech wygoogla swoja komende rejonowa).

dzieki za podpowiedz.

--
egg

Data: 2010-10-18 10:02:32
Autor: egg
On 18 Paź, 16:25, egg <eg...@gazeta.pl> wrote:
On 18 Paź, 14:46, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:

> Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze zlozyc na policje emailem
> (niech wygoogla swoja komende rejonowa).

sprawdzilem. okazuje sie, ze jeszcze nie dozylismy takich czasow ;)

powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze oczywiscie - pod
warukiem, ze osobiscie - zlozyc kazdy, wniosek o sciganie - jedynie
osoba poszkodowana.

--
egg

Data: 2010-10-18 20:50:02
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-18 19:02, egg pisze:
[...]

Powtorze jeszcze raz co za debil jedzie do krajow 3 swiata z karta kredytowa ?

Twoj koles ma marne szanse na odzyskanie kasy.

Data: 2010-10-18 14:10:47
Autor: witek
On 10/18/2010 1:50 PM, konieczko wrote:
Powtorze jeszcze raz co za debil jedzie do krajow 3 swiata z karta
kredytowa ?

jak widać można skoro w Polsce tyle ludzi kart uzywa.

nieuprawniona transakcja karta kredytowa