niezapięte pasy pasażera

Data: 2010-07-20 11:38:25
Autor: MZ
niezapięte pasy pasażera
W dniu 2010-07-20 11:20, Maurycy Menke pisze:
Witam.
Niedawno miałem wypadek samochodowy. Pasażerka, mimo mojego wezwania,
nie zapięła pasów. W rezultacie znalazła się na przedniej szybie z
ciężkim połamaniem. Czy grozi mi jakaś kara za przewożenie osoby bez
pasów, czy też to było na jej odpowiedzialność?

Teoria teoriÄ…, praktyka praktykÄ… a prawo prawem. Niby odpowiada osoba
która nie zapięła (pasażer) ale kierowcę można ukarać mandatem.

Za jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa odpowiada osoba która tego
obowiązku nie dopełniła. Niezależnie od mandatu który może zostać
nałożony na pasażera za jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa,
kierujący pojazdem również (dodatkowo) może zostać ukarany mandatem w
wys. 100 zł za kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów nie
korzystających z pasów bezpieczeństwa (art. 45 ust. 2 pkt 3 Ustawy z
dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r Nr 108
poz. 908). źródło: policja.pl

We Włoszech z kolei NSA orzekł że odpowiada kierowca, który powinien
pasażera który nie chce zapiąć pasów wysadzić z samochodu lub zaprzestać
kontynuowania jazdy.

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/394432,pasazer_nie_chce_zapiac_pasow_musi_wysiasc.html

Tak więc trochę na dwoje babka wróżyła.

--
MZ

Data: 2010-07-20 11:52:05
Autor: Negro
niezapięte pasy pasażera
Niedawno miałem wypadek samochodowy. Pasażerka, mimo mojego wezwania,

na j3ej miejscu dochodziłbym od ciebie odzszkodowanie na drodze cywilnej za to że nie pozwoliłeś zapionc jej pasów

jk

Data: 2010-07-20 12:15:11
Autor: Maurycy Menke
niezapięte pasy pasażera
Tak mi się wydawało. Sęk w tym, że nieposłusznej pasażerki wysadzić nie
mogłem, bo skończyłoby się to problemami większymi niż 100 zł.

Data: 2010-07-20 13:09:11
Autor: Maddy
niezapięte pasy pasażera
W dniu 20-07-2010 12:15, Maurycy Menke pisze:
Tak mi się wydawało. Sęk w tym, że nieposłusznej pasażerki wysadzić nie
mogłem, bo skończyłoby się to problemami większymi niż 100 zł.

A uchyla rąbka tajemnicy - jakież to straszne problemy może spowodować zmuszenie pasażera do zapięcia pasów?
Wyobraźnia mnie jakoś dziś zawodzi.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-20 13:14:54
Autor: Kapsel
niezapięte pasy pasażera
Tue, 20 Jul 2010 13:09:11 +0200, Maddy napisa³(a):

Tak mi siê wydawa³o. Sêk w tym, ¿e niepos³usznej pasa¿erki wysadziæ nie
mog³em, bo skoñczy³oby siê to problemami wiêkszymi ni¿ 100 z³.

A uchyla r±bka tajemnicy - jakie¿ to straszne problemy mo¿e spowodowaæ zmuszenie pasa¿era do zapiêcia pasów?
Wyobra¼nia mnie jako¶ dzi¶ zawodzi.

Mo¿e np. zostaæ wydziedziczony, czy inne takie ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-07-22 20:43:00
Autor: zly
niezapięte pasy pasażera
Dnia Tue, 20 Jul 2010 13:14:54 +0200, Kapsel napisa³(a):

Mo¿e np. zostaæ wydziedziczony, czy inne takie ;)

Albo zwolniony z roboty. Albo nawet pasa¿er mia³ na miejscu zrobiæ obiad ;)
--
marcin

Data: 2010-07-23 08:03:11
Autor: Maurycy Menke
niezapięte pasy pasażera
Ano takie, że ta osoba potem będzie utrudniać życie codzienne, w którym
dużo od niej zależy.

Data: 2010-07-20 13:09:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niezapięte pasy pasażera
W dniu 2010-07-20 12:15, Maurycy Menke pisze:
Tak mi się wydawało. Sęk w tym, że nieposłusznej pasażerki wysadzić nie
mogłem, bo skończyłoby się to problemami większymi niż 100 zł.

Ratowałeś jej w ten sposób życie, czy może nie chciałeś ulec szefowej?
Bo asertywność w tej materii powinna w końcu zapanować.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-23 08:05:44
Autor: Maurycy Menke
niezapięte pasy pasażera
Mnie tłumaczyć nie musisz - pasy maj zapewnić bezpieczeństwo. Tylko dużo
osób traktuje nakaz ich zapięcia jako atak na ich wolność.

Data: 2010-07-23 10:01:32
Autor: niusy.pl
niezapięte pasy pasażera

Użytkownik "Maurycy Menke" <grundi@plusnet.pl>

Mnie tłumaczyć nie musisz - pasy maj zapewnić bezpieczeństwo. Tylko dużo
osób traktuje nakaz ich zapięcia jako atak na ich wolność.

Jedno drugiego nie wyklucza

Data: 2010-07-23 19:49:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
niezapięte pasy pasażera
W dniu 2010-07-23 08:05, Maurycy Menke pisze:
Tylko dużo
osób traktuje nakaz ich zapięcia jako atak na ich wolność.

Sęk w tym, że gdyby ich potraktować właściwie, to by zaczęli narzekać,
że się robi zamach na ich wolność leczeniem psychiatrycznym. Więc
niestety chodzą i głośno manifestują swój problem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

niezapięte pasy pasażera