Data: 2011-07-16 13:49:32 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka
kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis? Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu? |
|
Data: 2011-07-16 22:59:14 | |
Autor: Veronika | |
niezgodność z umową | |
Użytkownik "mariolek" <lu.ania.szewczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeece7g2000vbw.googlegroups.com... Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis? Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu? .............................................................................................. A czy czasem nie miała na to tylko pół roku? |
|
Data: 2011-07-16 14:04:20 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
U ytkownik "mariolek" <lu.ania.szewc...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeece7g2000vbw.googlegroups.com... niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok |
|
Data: 2011-07-17 02:51:44 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 16 Lip, 23:04, mariolek <lu.ania.szewc...@gmail.com> wrote:
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote: tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo serwis nam tez żadnej informacji nie przekazał) to musimy mu nowy wydać czy tez to może jednak byc telefon naprawiony? |
|
Data: 2011-07-17 12:28:23 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-17 11:51, mariolek pisze:
tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo Reklamacja została uznana, czyli ma być zrobione to, czego żądał klient. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-17 02:54:24 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 16 Lip, 23:04, mariolek <lu.ania.szewc...@gmail.com> wrote:
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote: czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w reklamacji prosi o nowy?? |
|
Data: 2011-07-17 12:20:39 | |
Autor: Mario | |
niezgodność z umową | |
czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w dżizas... i Ty jestes sprzedawca? skoro twierdzisz, ze to nie gwarancja tylko niezgodnosc towaru z umowa to wystarczy, ze zagladniesz na google i wstukasz sobie odpowiednia ustawe... prosic moze sobie o co chce... wy mozecie go naprawic i bedzie ok... jesli minelo 14 dni a nie daliscie jej odpowiedzi to uznaliscie reklamacje za zasadna i teraz macie cos w stylu "rozsadnego" czasu na naprawe... jak sie nie da naprawic albo bedziecie mieli takie widzi misie to mozecie oddac nowy telefon... pzdr |
|
Data: 2011-07-17 12:29:53 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-17 12:20, Mario pisze:
prosic moze sobie o co chce... wy mozecie go naprawic i bedzie ok... Skoro może prosić o nowy, a sprzedawca prośbę uznał (przez brak odpowiedzi), to naprawa, zamiast wymiany telefonu nie jest najlepszym pomysłem. Zatem tak, rozsądny czas, ale na dostarczenie nowego modelu, a nie naprawę starego. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-17 10:35:55 | |
Autor: to | |
niezgodność z umową | |
begin Liwiusz
Skoro moĹźe prosiÄ o nowy, a sprzedawca proĹbÄ uznaĹ (przez brak A jakby klient tam napisaĹ, Ĺźe chce dostaÄ milion dolarĂłw to teĹź sprzedawca miaĹby mu przelaÄ, bo nie odpowiedziaĹ? IMHO sprzedawca nie odpowiadajÄ c uznaĹ sam fakt niezgodnoĹci towaru z umowÄ , a to, czy naprawi, czy wymieni zaleĹźy nadal od niego. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-17 13:10:57 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodnoĹÄ z umowÄ | |
W dniu 2011-07-17 12:35, to pisze:
begin Liwiusz Ja kiedyĹ napisaĹem, ze chcÄ 100zĹ i sÄ d zasÄ dziĹ. IMHO sprzedawca nie odpowiadajÄ c uznaĹ sam fakt niezgodnoĹci towaru z UznaĹ roszczenie klienta. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-17 15:18:06 | |
Autor: m4rkiz | |
niezgodność z umową | |
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:ivug02$1no$2news.onet.pl...
IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z czyzby czekala nas fala (taka jak ostatnio z regulaminami sklepow internetowych) pozwow w stylu "przeciez wyslalem polecony ze chce naprawy oraz 10000 pln, a sprzedajacy nie odpisal" :D |
|
Data: 2011-07-17 16:29:01 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-17 16:18, m4rkiz pisze:
"Liwiusz"<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message Po pierwsze: jak już pisałem dziś, kiedyś zażądałem zwrotu gotówki plus 100zł, sprzedawca nie odpowiedział, a sąd to klepnął. Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-17 18:44:31 | |
Autor: m4rkiz | |
niezgodność z umową | |
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:ivurjf$7so$1news.onet.pl... Po pierwsze: jak już pisałem dziś, kiedyś zażądałem zwrotu gotówki plus 100zł, sprzedawca nie odpowiedział, a sąd to klepnął. nie mowie ze nie, raczej ciekawi mnie gdzie lezy faktyczna granica, bo z tym to mozna poszalec jeszcze bardziej niz z regulaminami |
|
Data: 2011-07-18 22:51:44 | |
Autor: | |
niezgodność z umową | |
Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność. Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za telefon)? |
|
Data: 2011-07-18 23:03:24 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-18 22:51, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne Tak, pod pewnymi warunkami: "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia." -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-19 14:30:39 | |
Autor: | |
niezgodność z umową | |
Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta). |
|
Data: 2011-07-19 14:35:30 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-19 14:30, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy Fakt, tu jest ten kozi róg umów promocyjnych z operatorami, że reklamowanie z związku z niezgodnością z umową nie zawsze może wyjść klientowi na dobre. A nie rzuciło mi się w oczy na razie żadne orzeczenie sądu w tym zakresie. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-18 14:21:44 | |
Autor: E | |
niezgodność z umową | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivug02$1no$2news.onet.pl... W dniu 2011-07-17 12:35, to pisze: W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba to uzasadnić ? Hub |
|
Data: 2011-07-18 14:27:52 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-18 14:21, E pisze:
W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba W piśmie reklamacyjnym żądałem jako "zadośćuczynienia" (ZTCP za fakt, że musiałem kupować inny, sprawny towar w droższej cenie). A w pozwie napisałem, że roszczenie zostało uznane (co jest prawdą, ponieważ sprzedawca nie odpowiedział). Gdyby to było 100 tysięcy, to na pewno byłby sprzeciw i sąd by się zastanawiał, na ile roszczenie jest zasadne, a tak skończyło się tylko nakazem zapłaty. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-18 15:23:27 | |
Autor: to | |
niezgodność z umową | |
begin Liwiusz
A jakby klient tam napisaĹ, Ĺźe chce dostaÄ milion dolarĂłw to teĹź Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olaĹ, bo dla 100 zĹ nie opĹacaĹo mu siÄ nic robiÄ. IMHO sprzedawca nie odpowiadajÄ c uznaĹ sam fakt niezgodnoĹci towaru z IMHO uznaĹ fakt istnienia niezgodnoĹci z umowÄ . Poza tym -- co, jeĹli klient zaĹźÄ da wymiany na nowy towaru, ktĂłry nie jest juĹź produkowany lub zaĹźÄ da naprawy, ktĂłra nie jest moĹźliwa? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-18 12:33:42 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 18 Lip, 17:23, to <t...@xyz.abc> wrote:
begin Liwiusz hhhmm tylko ciekawe jeśli serwis zmieni płytę główną - bo tak cos nam mówili ludzie z serwisu że dlatego pobyt telefonu się przedłuża bo bedą wymieniać płytę główną - czy to można zaliczyć do wymiany na nowy? |
|
Data: 2011-07-18 12:36:53 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 18 Lip, 17:23, to <t...@xyz.abc> wrote:
begin Liwiusz hhhmm tylko ciekawe czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z serwisu że najprawdopodbniej bedzie wymiana płyty głównej) to zaliczy się do wymiany na nowy telefon |
|
Data: 2011-07-18 17:49:32 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodnoĹÄ z umowÄ | |
W dniu 2011-07-18 17:23, to pisze:
begin Liwiusz Fakt, to Ĺźaden dowĂłd, moĹźe poza tym, Ĺźe zdaniem sÄ du roszczenie nie byĹo zupeĹnie bezzasadne. Albo, co prawdopodobne, sÄ d siÄ nie wgĹÄbiaĹ w materiÄ problemu. IMHO sprzedawca nie odpowiadajÄ c uznaĹ sam fakt niezgodnoĹci towaru z Zasadniczo pewnie masz racjÄ, ale dobrze byĹo by to potwierdziÄ poprawnym sprzeciwem sprzedawcy i wygranÄ przez niego sprawÄ . Poza tym -- co, jeĹli klient zaĹźÄ da wymiany na nowy towaru, ktĂłry nie Zwrot gotĂłwki. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-17 22:24:53 | |
Autor: Veronika | |
niezgodność z umową | |
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e22bb0b$0$2492$65785112news.neostrada.pl... IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego. No chyba raczej nie. To decyzja klienta. http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php#faq1188 |
|
Data: 2011-07-18 00:25:53 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 17 Lip, 23:24, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
Użytkownik "to" <t...@xyz.abc> napisał w wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112news.neostrada.pl... Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, bo właśnie nie było dla mnie jasne to- że poprzez przekroczenie terminu 14 dni( oznacza samo uznanie niezgodności towaru z umową) - do nas należy decyzja czy naprawimy czy bedziemy musieli dać nowy, czy też samo przekroczenie 14 dni oznacza że musimy już wydać nowy jak klient chciał, niestety nie jest to jasno napisane w ustawie. |
|
Data: 2011-07-18 12:39:19 | |
Autor: Kamil | |
niezgodność z umową | |
Dnia Mon, 18 Jul 2011 00:25:53 -0700 (PDT), mariolek napisał(a):
No chyba raczej nie. Na szczęście nie do was :) "...Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. _Nie może on zatem sam_ _zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej_ _zgody_. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni." http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 czy też samo przekroczenie 14 dni oznacza że musimy już wydać nowy jak Zerknęłaś chociaż do tego co podała Ci Veronika? |
|
Data: 2011-07-18 14:34:03 | |
Autor: to | |
niezgodność z umową | |
begin Kamil
Sprzedawca nie bÄdzie musiaĹ wymieniaÄ Czyli w praktyce to sprzedawca decyduje. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-18 16:54:25 | |
Autor: gacek | |
niezgodność z umową | |
On 2011-07-18 12:39, Kamil wrote:
Dnia Mon, 18 Jul 2011 00:25:53 -0700 (PDT), mariolek napisał(a): nadmiernych w stosunku do czego? koszt naprawy - 100zł koszt wymiany - 1000zł CBDO gacek |
|
Data: 2011-07-18 12:41:01 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 17 Lip, 23:24, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
Użytkownik "to" <t...@xyz.abc> napisał w wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112news.neostrada.pl... hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to zaliczy się do wymiany na nowy telefon |
|
Data: 2011-07-18 21:56:27 | |
Autor: Liwiusz | |
niezgodność z umową | |
W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze:
On 17 Lip, 23:24, "Veronika"<veronika_veronika@spam_op.pl> wrote: Może już im lepiej napisz, aby nie wymieniali, bo Ty obiecałaś klientowi nowy telefon... -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-18 22:51:42 | |
Autor: Veronika | |
niezgodność z umową | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0235d$mev$1news.onet.pl... W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze: Żadne tam obiecała. I żadną tam płytę. Musi wymienić na nowy. I tyle. |
|
Data: 2011-07-16 14:05:59 | |
Autor: mariolek | |
niezgodność z umową | |
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
U ytkownik "mariolek" <lu.ania.szewc...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeece7g2000vbw.googlegroups.com... Niezgodność jest przez 2 lata , rękojmia dla firm - 1 rok |
|
Data: 2011-07-18 09:54:58 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
niezgodność z umową | |
Veronika pisze:
Nie - ma na to 2 lata, tylko po pół roku w razie sporu przy orzekaniu, czy to wada produkcyjna obowiazek udowodnienia przechodzi na klienta - to tak w prostych słowach. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl |
|
Data: 2011-07-16 23:11:00 | |
Autor: Mario | |
niezgodność z umową | |
Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka wystarczy, ze uznacie reklamacje za zasadna i.... poczekacie na naprawe telefonu... wiaze was termin 14 dni na ustosunkowanie sie do roszczenia... chyba, ze nie zrobiliscie nic - wtedy z automatu uznaje sie, ze uznaliscie... teraz nie ma juz dokladnego terminu jaki was wiaze do fizycznego przekazania naprawionego / nowego telefonu... |
|
Data: 2011-07-17 22:04:18 | |
Autor: Piotr | |
niezgodność z umową | |
Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ivsuov$h4a$2inews.gazeta.pl... Sprawa prosta. Podcza zgłoszenia niezgodności z umową to klient okreśła czy chce naprawy czy wymiany na nowy. Jeśli okreśł, że chce nowy i wciągu 14 dni nie było odpowiedzi, to z mocy prawa uznaliście żądanie klienta. Musi dostać nowy.Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka Polecem wszytkim sprzedawcom stronę uokik.gov.pl. Tam wsztko znajdziecie. Nieznajomość prawa szkodzi i kosztuje. Pozdrawiam, |
|