Data: 2012-06-01 15:03:57 | |
Autor: Cpl | |
niezgodność z umową - pytania | |
Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem powinna pasować do mojego komputera.
Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy. Dołączyłem oświadczenie, że ze wględu na niezgodność z umową rezygnuję z zakupu (nie mylić z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni). Zgodnie z prawem (w każdym razie tak słyszałem) sprzedawca powinien ponieść wszystkie koszty przesyłek - do mnie i zwrotnej. Były one niemałe. Firma zwróciła mi jedynie za przedmiot traktujac sprawę jako zwrot w ciągu 10 dni. Jestem ignorowany przez nich. Chcę wystąpić z powództwa cywilnego z roszczeniem o zwrot kasy za te przesyłki. Niestety sprzedawca ma do mnie 450 km, nie uśmiecha mi się do sądu jechać. Pytania: 1) Czy można bez mojego w rozprawie udziału złożyć pozew? 2) Czy muszę spełniać jakieś wymagania by zrobić to przez e-sąd? 3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek w wypadku niezgodności z umową i niemożnoścy wymiany na sprzętu na zgodny z umową? Dziękuję za pomoc! |
|
Data: 2012-06-01 22:31:28 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
niezgodność z umową - pytania | |
On Fri, 1 Jun 2012, Cpl wrote:
Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem Z opisem TEJ CZESCI? Pułapka leży w tym miejscu, że do uprawnień konsumenta "zalicza się" wszelkie oswiadczenia producenta, dostawców i sprzedawcy (z dokładnoscia do "powinien był wiedzieć"), w tym reklamę, ale *ich* i tylko ich. A widziałem już kwiatki takie, że np. jest drukarka do której pasuje "typowa" pamięć komputerowa. Pic w tym, że nie każda - z jednej strony do połowy wysokosci złacza nie może być nic. Sprawa o "niepasowanie", skierowana do sprzedawcy pamięci, będzie więc z góry przegrana (zakładajac że nie wskazał, że do tej konkretnej drukarki owa pamięć pasuje). Nie piszesz o powodach "niepasowania". A to IMO jest krytyczne. Jeszcze raz: Z CZEGO wywiodłes założenie że bedzie pasować, oraz CO nie pasuje: mechanicznie, elektrycznie, logicznie (8GB do slotu który łapie max 2 GB) czy co? Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy. Tu powiem tak. Z jednej strony, akceptuję poglad, że "chłopska logika" wysłania takim samym rodzajem transportu który oferował sprzedawca, wydaje się być uzasadniona. Z haczykiem na "oferował". Popatrz na to tak: sprzedawca proponuje transport drobiazgu dajac 5 zł za list polecony lub 25 zł za kuriera. Ty aplikujesz kuriera, Twój wybór. Zakładajac zwrot kosztów, sprzedawca "wisi" 25 zł, jego wina (że oferował kurierem :>). Ale skoro uważamy, że zwrot jest "sprawa sprzedawcy", to chyba nie od rzeczy byłoby mieć jego oswiadczenie w jaki sposób mu to wysłać i jak się uprzez na "5 zł poleconym", to w tym jakas logika jest. Zreszta widywałem już zastrzeżenia, że wysyłanie przesyłek przed uprzednim powiadomieniem spotka się z nieodebraniem. Ale to taka uwaga na boku, bo od lat nie widzę jasnego rozstrzygnięcia tego problemu. Wersja "sprzedaj mi cos a ja Cię załatwię odsyłajac taksówka" jakos mi się nie widzi. Dołączyłem Jasne. Mi idzie o pytanie, czy "oni" się wypowiedzieli w sprawie zwrotu z tytułu niezgodnosci. Ew. czy ichni regulamin (np. sklepu) cos wspomina na ten temat (patrz uwaga wyżej - ze widywałem już takie zastrzeżenia co do wymogu wczesniejszego uzgodnienia i IMVHO wcale nie jest oczywiste, że dałoby się podważyć taki wymóg) No i cos jeszcze: jak uzasadniłes, bardzo konkretnie, fakt "niedziałania" zupełnie sprawnej (tego jak rozumiem nie podważasz) czesci? Jak sprzedawcy napisałes tyle samo co nam, czyli "nie pasuje", bez podania szczegółów, to postaw się w jego roli. Zwyczajnie nie uznał Twojej tezy za "dowód"! 3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek Pokaz umowę. Nie żartuję (jesli to sklep, ma jakis regulamin, do tego KONIECZNIE wskaż, na podstawie jakiego *publikowanego* opisu uznałes, że znany Ci *przed* zakupem opis pozwala wyciagnac oczywisty wniosek że "będzie pasowało") Bo to nie jest tak, że możesz "niezgodnosc" dedukowac ze swoich domniemań, w rachubę wchodza "oswiadczenia" (producenta, sprzedawcy) tudzież "zwykły użytek". Pic w tym, że to np. Twoja płyta główna w komputerze może być "nietypowa", a nie to co kupiłes. Jak dla mnie, podejrzewam że sprzedawca uznał że nie obronisz tezy o "niezgodnosci z umowa". A nuż ma rację. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-06-02 13:14:27 | |
Autor: Cpl | |
niezgodność z umową - pytania | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1206012213280.3724quad... (...) Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź. Przedmiotem który zakupiłem (allegro) była ramka mocujaca dysk do laptopa. Laptopa nabyłem bez takowej (więc nie mam obowiązku wiedzieć, jak wygląda oryginał). W tytule aukcji wyraźnie zaznaczyli, że ramka pasuje do mojego modelu, tym czasem jest inaczej. http://tinypic.com/r/ibxpwp/6 http://tinypic.com/r/vh6gpd/6 Kilka milimetrów wystaje poza obudowę, nie daje się założyć plastikowej maskownicy. Widać to czarno na białym. Ich odpowiedź na mój mail: "Witam! Przedmiot wysłany do Pana nie jest niezgodny z umową, ponieważ jest on od laptopa Asus X51 tak jak podano to w opisie aukcji, dodatkowo do każdej aukcji jest dołączane zdjęcie sprzedawanego przedmiotu, a w razie jakichkolwiek pytań nr telefonu. Jeżeli miał Pan jakiekolwiek wątpliwości przed zakupem można było do nas zadzwonić, bądz też napisać e-maila. Oczywiście zwroty przedmiotu z którego jest Pan niezadowolony a jest w 100% sprawny przyjmujemy. Zgodnie z regulamin znajdującym sie na stronie "o mnie" pkt 6. Podczas zwrotu przedmiotu 100% sprawnego wszystkie koszty przesyłek pokrywa kupujący. " Oczywiście odesłałem ramkę zgodnie z ich regulminem paczką poczt. ekonomiczną za potwierdzeniem odbioru wraz z rezygnacją z powodu niezgodności z umową (bo przez telefon stwiedzili że innej ramki niż ta nie mają) i z ządaniem zwrotu wszystkich poniesionych kosztów. Liczę po cichu na to, że jeśli mi poleconym nie odpowiedzą na pismo w ciągu 14 dni to tak jakby uznali moje roszczenia. W międzyczasie natknąłem się jeszcze na ciekawy artykuł w "Rzepie" http://www.rp.pl/artykul/7,618304_E-sklepy-musza-oddac-- koszty-przesylki-.html |
|
Data: 2012-06-03 20:50:09 | |
Autor: Piotr | |
niezgodność z umową - pytania | |
Użytkownik "Cpl" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:jqcsn3$nnp$1mx1.internetia.pl... Zgłoś sie do rzecnika konsymentów, to ci poradzi, gratis. Pozdrawiam, |
|
Data: 2012-06-02 18:21:02 | |
Autor: _ąćęłńóśźż. | |
niezgodność z umową - pytania | |
Najczęstszy wariant:
Sprzedawca kasuje 25 zł za kuriera, a wysyła za 5 zł poleconym. -- -- - Popatrz na to tak: sprzedawca proponuje transport drobiazgu dajac 5 zł zalist polecony lub 25 zł za kuriera. -- |