nigdy więcej jazdy na zamek - pie rdolę !

Data: 2009-04-26 12:47:13
Autor: DooMiniK
nigdy więcej jazdy na zamek - pie rdolę !
Rafał "SP" Gil pisze:
Dzisiaj - A4 - zwężka ....

Prawy pas "sznureczek" na 2 km ... lewy pas - pusty ...

Jadę do samego końca pierdolonego sznureczka lewym pasem z małą różnicą prędkości - dojeżdżam do końca, włączam prawy kierunek.
[...]

Nie do końca Rafale "łapię" - co ma wspólnego jazda na zamek
do cwaniakowania? Jaki widzisz w tym przypadku sens jazdy na zamek,
żeby jeszcze bardziej spowolnić wszystko? Zmiłuj się...

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-04-26 15:42:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:49f449c3$1news.home.net.pl...
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

Faktycznie nie łapiesz.
Co ma jazda Rafała, do twojego bezsensownego pielinienia zwłaszcza.

Data: 2009-04-26 15:47:15
Autor: DooMiniK
Cavallino pisze:
[...]

Wytłumacz mi, w czym jazda na zamek ułatwi poruszanie się,
jak jeden wyjątek się zastosuje i będzie jechał lewym pasem?

Data: 2009-04-26 18:00:54
Autor: Cavallino
[...]

A dlaczego założyłeś że barany tłoczące się na prawym pasie mają prawo do jakichkolwiek ułatwień?
Chcą stać, niech sobie stoją.

Data: 2009-04-26 17:40:33
Autor: DooMiniK
Cavallino pisze:
[...]

A co sądzisz o baranie, który pcha się drugim pasem,
widząc sytuację?

Jeszcze raz się zapytam, bo nie rozumiem - co ma ułatwić
w takiej sytuacji jazda na zamek? Tutaj nie ma skrzyżowań,
rozwidleń, etc. - to autostrada, nie miasto.
Co będzie lepsze - jazda wszystkich ze stałą prędkością, czy
dodatkowe p*ierdolenie się z jazdą na zamek?

Inna sprawa - że mimo wszystko autostrada nie jest miejscem dla polskich
kierowców kultury jazdy, to nie np. niemieckie drogi, gdzie można
jeździć "na zamek" przy 100km/h...

Data: 2009-04-26 19:02:57
Autor: Cavallino
[...]

Barany w tym momencie tłoczą sie na prawym.
A ten kto sobie zgodnie z prawem i logiką jedzie wolnym pasem, jest trzeźwo myślącym człowiekiem.

Jeszcze raz się zapytam, bo nie rozumiem - co ma ułatwić
w takiej sytuacji jazda na zamek?

Głupiemu na prawym pasie nic - mądremu na lewym pasie wszystko.

Co będzie lepsze - jazda wszystkich ze stałą prędkością, czy
dodatkowe p*ierdolenie się z jazdą na zamek?

Zamek.

Data: 2009-04-26 14:27:29
Autor: badzio
On 26 Kwi, 19:02, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Barany w tym momencie tłoczą sie na prawym.
A ten kto sobie zgodnie z prawem i logiką jedzie wolnym pasem, jest trzeźwo
myślącym człowiekiem.

Ale SP nie jechal zgodnie z prawem - wyprzedzal na zakazie i do tego
przekraczal predkosc (jesli dobrze zrozumialem watek) :P
A zdrowy rozsadek to niestety rzecz dyskusyjna.
Aczkolwiek szczerze mowiac to sklaniam sie ku Waszego stanowiska -
czyli oba pasy powinny do konca jechac rowno i pozniej ladnie na
zamek :)

Data: 2009-04-26 23:37:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisał w wiadomości news:01b5bf5a-e087-4738-94a0-c9a2c801c1a9u39g2000pru.googlegroups.com...
[...]

Nieprawda.
To co opisał wyprzedzaniem nie było.

Data: 2009-04-26 22:54:47
Autor: badzio
On 26 Kwi, 23:37, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "badzio" <bad...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:01b5bf5a-e087-4738-94a0-c9a2c801c1a9u39g2000pru.googlegroups.com...
> [...]

> trzeźwo
> myślącym człowiekiem.
>Ale SP nie jechal zgodnie z prawem - wyprzedzal na zakazie

Hmm... sytuacja: prawym pasem jedzie samochod A z predkoscia x, lewym
jedzie samochod B z predkoscia y (>x). Samochod B dojezdza do
samochodu A a nastepnie co robi? Wg mnie wyprzedza. Wymija sie pojazd
jadacy w przeciwnym kierunku, omija pojazd nieruchomy, wyprzedza
pojazd poruszajacy sie w tym samym kierunku. Czy tez sie myle? Jesli
tak, to bede wdzieczny za wyprowadzenie mnie z bledu i wytlumaczenie
jaki manewr zostal wykonany :)
Inna sprawa ze ta definicja nie zawsze jest sensowna. Jak np w
opisanym przypadku. Podobnie jest zrezsta chyba w sytuacji typu: droga
dwupasmowa (moze byc tez wiecej pasow), na kazdym pasie kierowcy
poruszaja sie z inna predkoscia, wiec zawsze ktos wyprzedza i ktos
jest wyprzedzany. Zatem podczas dojezdzania do przejscia dla pieszych
(czy tez np skrzyzowania bez swiatel) popelniane jest wykroczenie,
gdyz nie wolno wyprzedzac przed przejsciem dla pieszych. I juz
slyszalem o przypadkach kiedy policja zasotowala taka interpretacje a
sad sie do niej przychylil.
Dura lex, sed lex :)
Poza tym - autor watku mandat przyjal, zatem sie zgodzil z argumentami
policji. No bo jesli nie, to by chyba nie przyjal i wybronil sie w
sadzie? ;P

Data: 2009-04-27 08:41:00
Autor: DooMiniK
badzio pisze:
[...]

Ale o co chodzi z tym przejściem dla pieszych? Może źle intepretuje
przepisy (od 11 lat za kółkiem), ale przed pasami nigdy nie wyprzedzam
(zawsze może ktoś wyskoczyć zza samochodu wyprzedzanego).

Data: 2009-04-27 01:03:15
Autor: badzio
On 27 Kwi, 09:41, DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:
badzio pisze:

> [...]

przepisy (od 11 lat za kółkiem), ale przed pasami nigdy nie wyprzedzam
(zawsze może ktoś wyskoczyć zza samochodu wyprzedzanego).

Tez sie staram tak robic. Ale sprobuj kiedys stanac w poblizu
przejscia dla pieszych na kilkupasmowce i obserwuj droge. Nie bedziesz
musial dlugo czekac na sytuacje typu: prawym pasem wszyscy jada 40km/h
(bo np na przedzie jedzie autobus, smieciarka czy L-ka) a drugim pasem
wszyscy jada 60-70km.

Data: 2009-04-27 09:41:20
Autor: Cavallino
> [...]

jedzie samochod B z predkoscia y (>x). Samochod B dojezdza do
samochodu A a nastepnie co robi? Wg mnie wyprzedza.

A wg konwencji wiedeńskiej nie.

Poza tym - autor watku mandat przyjal, zatem sie zgodzil z argumentami
policji.

No i dlatego napisałem mu że zrobił błąd.

Data: 2009-04-27 01:08:15
Autor: badzio
On 27 Kwi, 09:41, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

> [...]
>jedzie samochod B z predkoscia y (>x). Samochod B dojezdza do
>samochodu A a nastepnie co robi? Wg mnie wyprzedza.

Fajnie, nie wiedzialem. A jaki jest wtedy manewr wg konwencji
wiedenskiej?
Ale generalnie podoba mi sie ta konwencja. Zwlaszcza punkt dot.
sygnalizowania kazdego zjechania w bok a nie tylko zmiany pasa ruchu
oraz punkty dot. ustepowania pierwszenstwa rowerzystom i pieszym :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84ska_o_ruchu_drogowym

Data: 2009-04-27 10:15:42
Autor: Cavallino
> [...]

A wg konwencji wiedeńskiej nie.

Fajnie, nie wiedzialem. A jaki jest wtedy manewr wg konwencji

Chodzi o nazwę?
Nie wiem czy w ogóle taką dostał.
Ale to nie ma żadnego znaczenia.

Data: 2009-04-27 13:01:47
Autor: J.F.
On Sun, 26 Apr 2009 23:37:40 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisał w wiadomości
Ale SP nie jechal zgodnie z prawem - wyprzedzal na zakazie

Nieprawda.
To co opisał wyprzedzaniem nie było.

O ile zrozumialem to przed nim nikt nie jechal, wiec na konwencje sie
nie lapie, co najwyzej na omijanie ..

J.

Data: 2009-04-27 13:04:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l34bv4pgvrtbd9q29mihj4niui62uua9c84ax.com...
[...]

Łapie, łapie.
Zawsze ktoś musi jechać pierwszy, a to że chętnych do jazdy za nim nie było, nic tu nie zmienia.

Data: 2009-04-27 15:13:22
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 13:04:06 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Zeby sie zalapac na konwencje musi jechac za kims w bezposredniej
bliskosci, a nawet caly pas musi byc zapchany... J.

Data: 2009-04-27 15:29:36
Autor: Cavallino
[...]

A ten pierwszy (w sznureczku wg konwencji) to za kim jedzie?
Czy może on Twoim zdaniem wyprzedza?

Data: 2009-04-27 16:51:14
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 15:29:36 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

czy mi sie wydaje czy punkt konwencji byl tu cytowany ? Jest tam pare warunkow do spelnienia, pierwszy chyba jednak wyprzedza.

J.

Data: 2009-04-27 18:23:42
Autor: Cavallino
nigdy więcej jazdy na zamek - pierdolę !
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Jest tam pare warunkow do spelnienia, pierwszy chyba jednak wyprzedza.

Zaiste, pokrętna logika....

Data: 2009-04-27 19:01:11
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 18:23:42 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Jest tam pare warunkow do spelnienia, pierwszy chyba jednak wyprzedza.

Zaiste, pokrętna logika....

Ja wiem ze sie z toba nie da dyskutowac w pewnych sprawach, ale 6. Where the provisions of subparagraph 5 (a) of this Article are
applicable and the density of traffic is such that vehicles not only
occupy the entire width of the carriageway reserved for traffic taking
the direction in which they are moving but also are moving only at a
speed which is governed by that of the vehicle preceding them in the
line:

(a) Without prejudice to the provisions of paragraph 9 of this
Article, the movement of the vehicles in one line at a higher speed
than that of those in another shall not be deemed to constitute
overtaking within the meaning of this Article;

A jak popatrzec glebiej, to jest tu co najmniej jeszcze jedna duza
niepewnosc.

J.

Data: 2009-04-27 20:27:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9qobv4t0d6icbe82n8jhm6408qglq1hrrh4ax.com...
[...]

Zwłaszcza takich w których nie ma się racji.
Tak trudno wykoncypować że sznureczek składający się z jednego samochodu, też jest sznureczkiem, jego krańcowym przypadkiem?

Data: 2009-04-27 21:15:05
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 20:27:39 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

A tak trudno przetlumaczyc "gdy porusza sie z predkoscia taka jak
pojazd przed nim"  ?

J.

Data: 2009-04-27 23:38:55
Autor: Cavallino
nigdy więcej jazdy na zamek - pierdolę !
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A tak trudno przetlumaczyc "gdy porusza sie z predkoscia taka jak
pojazd przed nim"  ?

A po co tłumaczyć, skoro konwencja już jest przetłumaczona?
http://bah.republika.pl/konwied1.html

Cytuję:

"11. a) Umawiajšce się Strony lub organy terenowe mogš na jezdniach o
ruchu jednokierunkowym i na jezdniach o ruchu dwukierunkowym, jeżeli
co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym i trzy pasy ruchu
poza tym obszarem sš przeznaczone dla ruchu w tym samym kierunku i sš
wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi:
i)zezwolić pojazdom jadšcym jednym pasem ruchu na wyprzedzanie po
stronie odpowiadajšcej kierunkowi ruchu pojazdów jadšcych innym pasem
ruchu oraz
ii)nie stosować postanowień artykułu 10 ustępu 3 niniejszej konwencji,
pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich postanowień ograniczajšcych
możliwooeć zmiany pasów ruchu;

b) w przypadku wymienionym pod literš a) niniejszego ustępu
przewidziany sposób prowadzenia pojazdów będzie uważany za nie
stanowišcy wyprzedzania w rozumieniu niniejszej konwencji; jednakże
postanowienia ustępu 9 niniejszego artykułu zachowujš moc."

Wystarczy czy punkt b trzeba jaśniej napisać?

Data: 2009-04-27 10:39:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
badzio pisze:

Ale SP nie jechal zgodnie z prawem - wyprzedzal na zakazie i do tego
przekraczal predkosc (jesli dobrze zrozumialem watek)

Źle zrozumiałeś, w szczególności jeśli chodzi o prędkość.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-04-27 10:37:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
DooMiniK pisze:

Nie do końca Rafale "łapię" - co ma wspólnego jazda na zamek
do cwaniakowania? Jaki widzisz w tym przypadku sens jazdy na zamek,
żeby jeszcze bardziej spowolnić wszystko? Zmiłuj się...

Żeby przed zwężką pasem awaryjnym nie jeździli lokalsi ?