Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   night breaker vs cool blue

night breaker vs cool blue

Data: 2010-11-18 01:25:51
Autor: mariuszmo
night breaker vs cool blue
ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?

Data: 2010-11-18 07:20:20
Autor: P.B.
night breaker vs cool blue
Dnia Thu, 18 Nov 2010 01:25:51 +0100, mariuszmo napisał(a):

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?

Światło jest zimno-białe. Bardzo dobrze jeździ się w nocy z night
breakerami, ale będziesz miał wiecznie brudne ręce: w dieslu wystarczają na
przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa wersja,
ale stare przepalały się tak często, że używanie ich było bez sensu. W tym
samym aucie zwykłe H1 - najtańsze ze stacji benzynowej wystarczają na kilka
lat, gdy NB na max dwa miesiące.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-18 09:18:17
Autor: Agent
night breaker vs cool blue

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1eer8qezejq69$.1ihdovl1lkxbb.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 18 Nov 2010 01:25:51 +0100, mariuszmo napisał(a):

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie,
jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?

Światło jest zimno-białe. Bardzo dobrze jeździ się w nocy z night
breakerami, ale będziesz miał wiecznie brudne ręce: w dieslu wystarczają na
przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa wersja,

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

Data: 2010-11-18 10:38:16
Autor: P.B.
night breaker vs cool blue
Dnia Thu, 18 Nov 2010 09:18:17 +0100, Agent napisał(a):

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
tankuje się co 700 - 900 kilometrów. Te żarówki wystarczają na jakieś 3 - 4
tysiące kilometrów, więc masz wrażenie, że co kilka tankowań musisz
wymieniać żarówki. Dla mnie to nie do przyjęcia: mogę zmienić żarówki raz w
roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym
NB nie wystarczą nawet na miesiąc. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-18 10:59:32
Autor: Agent
night breaker vs cool blue

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:d7q89j52i7xd$.1msksh39dr1r9$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 18 Nov 2010 09:18:17 +0100, Agent napisał(a):

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
tankuje się co 700 - 900 kilometrów.

Aaa, no nie skojarzyłem

Te żarówki wystarczają na jakieś 3 - 4
tysiące kilometrów, więc masz wrażenie, że co kilka tankowań musisz
wymieniać żarówki. Dla mnie to nie do przyjęcia: mogę zmienić żarówki raz w
roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym
NB nie wystarczą nawet na miesiąc.

Ja nie pamiętam dokładnie ale kilka zbiorników juz przejeździłem i działają ale mam Plusy więc moze cos tam poprawili

Data: 2010-11-18 07:32:06
Autor: Arek M
night breaker vs cool blue

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue
niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/

Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to widac bylo jedno, wielkie g..... :)

CoolBlue miałem w poprzednim aucie - wytrzymaly dluzej, ale wrazenia dotyczące widocznosci identyczne.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-11-18 08:37:42
Autor: PaweL
night breaker vs cool blue

Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to widac bylo jedno, wielkie g..... :)



A mi NBR wytrzymują 6-8 miesięcy. A gdyby samochód cały czas stał w garażu, to podejrzewam że wytrzymały by z 3 lata :)

Sensowne jest porównanie w ilości przejechanych kilometrów. Mnie wystarczają na ~8 tyś km. (H7 i H4 - w 2 samochodach)
Teraz założyłem NBRplus (H4) - zobaczymy ile pojeżdżą.

A co do widoczności to w deszczu w nocy to i xenony nie pomogą, wręcz ich zimne światło jest mniej widoczne.
Niedawno zmieniłem samochód z żarówkami H7, na nowszy z D2S. W deszczu nie widzę istotnej poprawy oświetlenia.

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

Data: 2010-11-18 05:25:08
Autor: Adam Adamaszek
night breaker vs cool blue
On 18 Lis, 08:37, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:

A co do widoczności to w deszczu w nocy to i xenony nie pomogą, wręcz ich
zimne światło jest mniej widoczne.

Mit. Spowodowany tym, ze blyszczaca powierzchnia mokrej jezdni odbija
swiatlo bardziej jak lustro, niz jak matowa, sucha, poza tym jest
ciemniejsza. Swiatlo jednak nie znika, a odbijane jest dalej - innymi
slowy, wiekszy procent swiatla odbijany jest w przod, mniejszy z
powrotem do kierowcy.

Tak, czy inaczej - pieszego przy swiatlach ksenonowych nadal widac
lepiej, niz w swietle halogenu.

Niestety jednak, faktycznie dziury i znaki poziome widac gorzej.

Niedawno zmieniłem samochód z żarówkami H7, na nowszy z D2S. W deszczu nie
widzę istotnej poprawy oświetlenia.

A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

pozdr
AA

Data: 2010-11-18 14:33:22
Autor: PaweL
night breaker vs cool blue
A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

Nie jest nowy, światła ustawione dobrze. Na suchym świeci elegancko, lepiej od starego samochodu.
Mokry asfalt jak czarna dziura wsysa światło.

Data: 2010-11-18 06:16:30
Autor: Adam Adamaszek
night breaker vs cool blue
On 18 Lis, 14:33, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

Nie jest nowy, wiat a ustawione dobrze. Na suchym wieci elegancko, lepiej
od starego samochodu.
Mokry asfalt jak czarna dziura wsysa wiat o.

Czesc "wsysa", czesc odbija. Odbitego jest wiecej, niz przy halogenie,
co powoduje, ze pieszych widac lepiej. Powierzchnie jezdni - gorzej.

pozdr
AA

Data: 2010-11-18 10:32:48
Autor: huri_khan
night breaker vs cool blue
Dnia Thu, 18 Nov 2010 08:37:42 +0100, PaweL napisał(a):

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

We mgle to wcale na tych zenonach nie pojedziesz bo wiązka światła świeci
wszędzie :)

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2010-11-18 10:51:06
Autor: J_K_K
night breaker vs cool blue
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:ic2l47$cb1$1usenet.news.interia.pl...
>
Sensowne jest porównanie w ilości przejechanych kilometrów. Mnie wystarczają na ~8 tyś km. (H7 i H4 - w 2 samochodach)
Coś mało.
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach z przeciwka
Nawet na pewno.
Zwłaszcza w reflektorach bez soczewek i/lub z karbowanym szkłem,

A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Co do meritum natomiast - bywają w supermarketach żarówki
GE / Tungsram +90% - 2 x H4 za ~35~40 PLN.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-18 11:39:05
Autor: PaweL
night breaker vs cool blue
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.


Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to 40km.

A w ogóle to ogromny wpływ na trwałość żarówek ma napięcie zasilania. Osram podaje parametry żarówek przy 13,2V. W moich (japońskich) autach mam ~13,8V, więc trwałość spada drastycznie (chociaż nieco wzrasta jasność)


....
A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Fabryczne xenony ze spryskiwaczami tez trzeba przecierać szmatką. Spryskiwacze myją duże błoto, ale nigdy nie umyją "szkła" do czysta.


Paweł

Data: 2010-11-18 11:59:18
Autor: J_K_K
night breaker vs cool blue
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:ic2vq4$sd3$1usenet.news.interia.pl...
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to 40km.

Zależy w jakim mieście i w jakiej trasie (średnia 100 km/h to raczej nie u nas ;-),
ale ogólnie się zgodzę, że ma znaczenie i jedno i drugie
(podobnie jak przy żywotności akumulatora).

A w ogóle to ogromny wpływ na trwałość żarówek ma napięcie zasilania. Osram podaje parametry żarówek przy 13,2V. W moich (japońskich) autach mam ~13,8V, więc trwałość spada drastycznie (chociaż nieco wzrasta jasność)

13,8 masz na żarówkach, czy na klemach ?

A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Fabryczne xenony ze spryskiwaczami tez trzeba przecierać szmatką. Spryskiwacze myją duże błoto, ale nigdy nie umyją "szkła" do czysta.

Wycieraczki na reflektorach niestety zanikły.
Chociaż nigdy nie były zbyt popularne :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-18 13:47:02
Autor: PaweL
night breaker vs cool blue

13,8 masz na żarówkach, czy na klemach ?


na żarówkach. Na klemach jest 14,1V




Wycieraczki na reflektorach niestety zanikły.


Tak jak szklane reflektory. A te nowoczesne plastikowe matowieją z czasem i wtedy dopiero oślepiają!

Data: 2010-11-18 15:02:26
Autor: J.F.
night breaker vs cool blue
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to 40km.

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

J.

Data: 2010-11-18 16:28:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
night breaker vs cool blue
W dniu 2010-11-18 15:02, J.F. pisze:
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w
mieście to 40km.

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-18 19:36:46
Autor: J.F.
night breaker vs cool blue
On Thu, 18 Nov 2010 16:28:25 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-11-18 15:02, J.F. pisze:
Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w
mieście to 40km.
A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ? J.

Data: 2010-11-19 08:44:53
Autor: Seba
night breaker vs cool blue
Dnia Thu, 18 Nov 2010 19:36:46 +0100, J.F. napisał(a):

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ?

Ten wątek na tą chwilę sponsoruje ul. Wyszyńskiego i ul. Czajkowskiego
;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-19 15:22:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
night breaker vs cool blue
W dniu 2010-11-19 08:44, Seba pisze:
Dnia Thu, 18 Nov 2010 19:36:46 +0100, J.F. napisał(a):

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ?

Ten wątek na tą chwilę sponsoruje ul. Wyszyńskiego i ul. Czajkowskiego
;)


I poligon w KrzyĹźanowicach. ChociaĹź on w sumie najmniej w porĂłwnaniu z wymienionymi przez Ciebie sponsorami. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-18 21:09:21
Autor: Adam Szewczak
night breaker vs cool blue

Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ic2h95$j9c$1inews.gazeta.pl...

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue
niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/

Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to widac bylo jedno, wielkie g..... :)

CoolBlue miałem w poprzednim aucie - wytrzymaly dluzej, ale wrazenia dotyczące widocznosci identyczne.

-- PozdrawiAM!
WRX/240KM

    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i pochodnych). kiedys w IC kupilem Flossery niemiecki i te byly najlepsze, chyba okolo 5 lat w samochodzie, okolo 60 tys km i pojechaly dalej do nastepnego wlasciciela.

Ale to sie trzeba do takiego oswietlenie przyzwyczaic.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-19 09:25:25
Autor: KiG
night breaker vs cool blue

Użytkownik "Adam Szewczak" napisał:

   Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących. Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba, że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

Data: 2010-11-19 00:43:39
Autor: Gom
night breaker vs cool blue
On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:
Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać.

--
Gom

Data: 2010-11-19 00:48:17
Autor: Gom
night breaker vs cool blue
On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Adam Szewczak" napisa :

>    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i
> pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikaj z ofert firm je produkuj cych. Philips
allweather ju nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze ko c wka do
dostania. W Polsce nic wpadaj cego w te nie mo na dosta . No chyba, e
allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

Data: 2010-11-19 10:12:20
Autor: KiG
night breaker vs cool blue

Użytkownik "Gom" <gomspam@gmail.com> napisał

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

Nie mówimy o świetle barwy żółtej selektywnej.

--
KiG

Data: 2010-11-19 00:48:44
Autor: Gom
night breaker vs cool blue
On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Adam Szewczak" napisa :

>    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i
> pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikaj z ofert firm je produkuj cych. Philips
allweather ju nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze ko c wka do
dostania. W Polsce nic wpadaj cego w te nie mo na dosta . No chyba, e
allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

Data: 2010-11-19 00:50:18
Autor: Gom
night breaker vs cool blue
On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:
Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

Data: 2010-11-19 10:38:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
night breaker vs cool blue
Hello Gom,

Friday, November 19, 2010, 9:50:18 AM, you wrote:

On 19 Lis, 09:25, "KiG" <fox...@gazeta.pl> wrote:
Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

Jeszcze 5 razy.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

night breaker vs cool blue

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona