nikt nie ucieknie przed Paypass?

Data: 2011-02-24 11:51:19
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
coraz więcej kart ma ta funkcjonalność, więc pewnie i na to przyjdzie
pora...
świat idzie do przodu i tylko ja nie mogę się z tym pogodzić, że te
karty nie mają np. jakiegoś wyłącznika?:P
Nawet moja matka stwierdziła, że ten paypass to przecież fajna rzecz:P

a co będzie kolejne? karty będą dostępne jedynie w formie wczepialnego
chipa? w palec?;)
toż to będzie też bardzo wygodne i jeszcze "bezpieczniejsze"
(tym samym maksymalnie będzie można posiadać 10 kart:P )

Data: 2011-02-24 12:53:00
Autor: Rafal M
On 24 Lut, 20:51, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
coraz więcej kart ma ta funkcjonalność, więc pewnie i na to przyjdzie
pora...

Oby trwalo to jak najdluzej - bo przy obecnej ofercie bankow w PL
Paypass/Paywave jest bardzo niebezpiecznym produktem (chyba ze jest to
karta prepaid, lyb karta podpieta do konta na ktorym trzymamy max 100
pln na platnosci bezstykowe).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-24 21:02:30
Autor: Olgierd
On Thu, 24 Feb 2011 12:53:00 -0800, Rafal M wrote:

Oby trwalo to jak najdluzej - bo przy obecnej ofercie bankow w PL
Paypass/Paywave jest bardzo niebezpiecznym produktem

Albowiem? Wycina nerkę wieczorową porą, w parku, nieostrożnym studentkom?

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-02-25 09:18:22
Autor: Rafal M
On 24 Lut, 22:02, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Albowiem? Wycina nerkę wieczorową porą, w parku, nieostrożnym studentkom?

Gubisz/skradziono Ci karte.
10 transakcji dziennie po max 50 zl mozna zrobic bez zadnej
autoryzacji.

Pytanie:
Kogo obciaza bank w przypadku takich fraudowych platnosci?

W "tradycyjnej" karcie platniczej masz chociaz zabezpieczenie w
postaci PINu lub podpisu. A w bezstykowych nie masz NIC.
Co jest rownoznaczne z noszeniem gotowki w portfelu. A to z zalozenia
jest bezsensu.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-25 09:24:43
Autor: MK
On 25 Lut, 18:18, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Gubisz/skradziono Ci karte.
10 transakcji dziennie po max 50 zl mozna zrobic bez zadnej
autoryzacji.

A od kiedy to sie zmienilo? Ja ciagle zyje w swiecie, gdzie mozna 5
transakcji dzienniebez autoryzacji...

[...]

Bank? Jakie wymogi ma UEiP w stosunku do transakcji?

MK

Data: 2011-02-28 17:34:20
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 24 Feb 2011 21:02:30 +0000, Olgierd napisał(a):

Albowiem? Wycina nerkę wieczorową porą, w parku, nieostrożnym
studentkom?
Zdzierca czai sie za kazdym rogiem. To nie kameleon.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-02-24 22:20:26
Autor: Rafał
nikt nie ucieknie przed Paypass?
Czy to tylko na tej grupie tyle paranoików, czy tak ogólnie społeczeństwo ma? Z domu też się boicie wychodzić, bo was samochód rozjedzie? Czy to może jakiś kult pieniądza tylko?

--
Raf

Data: 2011-02-25 07:21:49
Autor: Piotr Sawinski
Rafał wrote:
Czy to tylko na tej grupie tyle paranoików, czy tak ogólnie
społeczeństwo ma? Z domu też się boicie wychodzić, bo was samochód
rozjedzie? Czy to może jakiś kult pieniądza tylko?

Nie boimy sie wychodzic z domu, potrafimy korzystac z karty (ale tez ze staromodnych czekow). Jeno niektorzy czytaja troszke wiecej niz tylko instrukcje Playstation, wiec wydaje nam sie, ze rozumiemy ze swiata wiecej i umiemy przewidywac zagrozenia.
Spokojnie, nie zmuszamy nikogo, by tez probowal...

--
Piotr Sawinski
http://sawinski.org

Data: 2011-02-25 18:07:35
Autor: Rafał
W dniu 2011-02-25 07:21, Piotr Sawinski pisze:
[...] wiec wydaje nam sie, ze rozumiemy ze swiata
wiecej i umiemy przewidywac zagrozenia.

Szamanom też się "wydaje".

--
Raf

Data: 2011-02-24 20:54:32
Autor: J_K_K
Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:84bb5c22-f60c-4b21-9414-5583a1319f77by6g2000vbb.googlegroups.com...
a co będzie kolejne? karty będą dostępne jedynie w formie wczepialnego
chipa? w palec?;)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie - w komórkę ;-)
Za chwilę komórki będą miały wydajność netbooków,
a potem notebooków.
W domu będziesz miał tylko docking station,
monitor i klawiaturę (albo big touchpad) ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-24 23:21:52
Autor: darkblue
Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:84bb5c22-f60c-4b21-9414-5583a1319f77@by6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]
szkoda tylko, ze jest tak malo punktow, w ktorym mozna dokonywac platnosci za posrednictwem pay-pass. w duzych miastach pewnie takich punktow jest wiecej, ale w mniejszych ponizej 50k mieszkancow prawie nie ma wcale. nawet w Rossmanie i Empiku w pipidówkach nie można płacic pay-passem.

Data: 2011-02-25 08:27:44
Autor: niusy.pl
[...]

Można nosić w ekranującym opakowaniu

Data: 2011-02-25 00:09:04
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 08:27, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

Mo na nosi w ekranuj cym opakowaniu
nie jest tak, ze jak komuś zwiną taką kartę to 50zł nie jego?

Data: 2011-02-25 09:21:30
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

Mo na nosi w ekranuj cym opakowaniu
nie jest tak, ze jak komuś zwiną taką kartę to 50zł nie jego?

Jest to możliwe, ale nie należy zakładać prawdopodobieństwa 100%.
A jak komuś ukradną kartę (dowolną), to spokojnie mogą ją wyczyścić online. Naprawdę te 50 zł to przy tym taki problem?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 01:31:22
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 10:21, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

A jak komu ukradn kart (dowoln ), to spokojnie mog j wyczy ci
online.
Zawsze można te trzy cyferki z tyłu zatrzeć;)
To dosyć utrudnia płacenie on-line.

Naprawde te 50 z to przy tym taki problem?
Nie dla każdego 50zł to nieistotna kwota ;)

Można tez powiedzieć, że gotówkę też kradną
 - ale gotówka i tak się ma więc tutaj skradną i gotówkę i kartę.
Gdyby karty całkiem zastąpiły gotówkę to co innego;)

Data: 2011-02-25 11:28:59
Autor: mvoicem
(25.02.2011 10:31), Krzysiek wrote:
> [...]

To dosyć utrudnia płacenie on-line.

>Naprawde te 50 z to przy tym taki problem?
Nie dla każdego 50zł to nieistotna kwota ;)

Nie rozumiem trochę tych obaw przed paypassem. Przecież złodziej
musiałby najpierw podpisać umowę z centrum rozliczeniowym, dostać
terminal i tak dalej. Potem z tym terminalem chodzić po mieście (załóżmy
że wszyscy mają już paypasy) i ściągać.

Żeby mu się opłacała impreza, to musiałby ściągnąc co najmniej ze 1000
osób - ze względu na limit, oraz ze względu na to że trzeba ponieść
jakieś koszty na organizację fałszywych papierów, konta na słupa i tak
dalej.

Sądzę, że co najmniej kilkadziesiąt osób z tych 300 się zorientuje że
jest tam jakieś nieznane im 50zł i zareklamują transakcję. Bank się
zorientuje że nagły wysyp reklamacji pochodzi z jednego terminalu i po
prostu zablokuje konto do wyjaśnienia.

Wydaje mi się więc to całkiem bezpieczne.

Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

p. m.

Data: 2011-02-25 03:56:06
Autor: Krzysiek
On 25 Lut, 11:28, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:

Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?
Nie wiem czy przypadkiem nie jest możliwe stworzenie mostu między
legalnym terminalem w niczego nieświadomym sklepie a kartą w czyimś
portfelu. Być może to niewykonalne a być może do zrealizowania dla
ambitnej grupy złodziei. No ale skoro są łatwiejsze metody...i nie
wymagające aż takiej zakręconej koordynacji - poza tym na razie mało
kto ma PayPass.

Teoretycznie łatwo zrobić mikro fraud.
Kasjerka w sklepie może próbować zapłacić za swój batonik jeśli gdzieś
obok będzie niewidoczny dla klienta czytnik
a przekazuje on kartę kasjerce (z jakiegoś powodu musi ona
przeprowadzić transakcję w standardowy sposób).
Transakcja na tak małą kwotę ma duża szansę, że nie zostanie w ogóle
zauważona przez ofiarę.

No i pozostaje pytanie o reklamowanie transakcji po utracie karty.
Także tych po zastrzeżeniu - karta będzie nadal aktywna mimo
zastrzeżenia jej w banku.

Dodatkowo, mam uraz do tej technologii za to, że nie zrobili tego
samego  (brak autoryzacji on-line) dla transakcji stykowych - na
szeroką skalę. PIN można nawet sprawdzać samo jego wstukanie nie
zajmuje dużo czasu - lub też z niego zrezygnować
;)

Data: 2011-02-25 12:18:36
Autor: xbartx
nikt nie ucieknie przed Paypass?
Dnia Fri, 25 Feb 2011 03:56:06 -0800, Krzysiek napisał(a):

Dodatkowo, mam uraz do tej technologii za to, Ĺźe nie zrobili tego samego
 (brak autoryzacji on-line) dla transakcji stykowych - na szeroką skalę.
PIN można nawet sprawdzać samo jego wstukanie nie zajmuje dużo czasu -
lub też z niego zrezygnować ;)

Skoro masz taki "uraz" to poszukaj banku gdzie dostaniesz kartę bez PayPass/PayWave albo gdzie będziesz to mógł sobie samemu definiować albo wyłączyć np. Inteligo.
Zawsze nowości mają to do siebie, że każdy widzi same minusy żeby nie powiedzieć apokalipsę. Później jednak szara rzeczywistość pokazuje, że nie było tak źle i się sprawdza. Tak pewnie było z kartami, czekami, wekslami itd itp.

--
xbartx

Data: 2011-02-25 12:20:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

Nie wiem czy przypadkiem nie jest możliwe stworzenie mostu między
legalnym terminalem w niczego nieświadomym sklepie a kartą w czyimś
portfelu.

Transmisja jest szyfrowana. Już nie mówiąc o tym, że to nie działa na takie odległości.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 14:55:50
Autor: mvoicem
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

Hmm, ale na moje laickie oko to wydaje się możliwe. Jeden złodziej ma
przerobiony czytnik, który wysyła żywcem dane do przerobionej karty,
połączone to wszystko jakimś szybkim łączem - hsdpa by chyba dało radę.

Szyfrowanie nie ma tu nic do rzeczy, bo byłoby w warstwie wyżej.

Tylko - znowu ten limit 50zł powoduje, że cała impreza jest
nieopłacalna, bo zainwestowane środki są znaczne, dobra które można w
ten sposób pozyskać - niewielkie.

Chyba żeby chodzić po empikach, kupować po jednej karcie zdrapce 50zł i
sprzedawać na allegro za 45zł. I być przygotowanym na to że średnio co
trzecia transakcja będzie żądała pinu którego "oj, zapomniałem, to nie
kupuję". Czyli dla zabawy raczej niż dla zysku.

p. m.

Data: 2011-02-25 14:27:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Ale to nie jest "man in the middle". Sytuacja opisana wyżej, to jakieś
magiczne przechwytywanie transmisji w momencie zbliżania karty do
legalnego terminala.

A druga sprawa to odległość. Nie zareagujesz na gościa, który Ci
będzie macał po kieszeniach? :)

Tylko - znowu ten limit 50zł powoduje, że cała impreza jest
nieopłacalna, bo zainwestowane środki są znaczne, dobra które można w
ten sposób pozyskać - niewielkie.

Dokładnie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 14:58:21
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 15:27, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Ale to nie jest "man in the middle". Sytuacja opisana wy ej, to jakie
magiczne przechwytywanie transmisji w momencie zbli ania karty do
legalnego terminala.
ale karta jest tez spreparowana - służy do przekazania sygnału gdzies
dalej.

Co do opłacalności to kwestia skali. Jak długo PayPass nie jest bardzo
powszechny to jest to trudniejsze do wykonania, chyba, że przez
złodziei -pasjonatów nowinek ;)

Data: 2011-02-25 23:13:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

Twoja karta jest spreparowana?

Co do opłacalności to kwestia skali. Jak długo PayPass nie jest bardzo
powszechny to jest to trudniejsze do wykonania, chyba, że przez
złodziei -pasjonatów nowinek ;)

Nie sądzę. To nie tylko kwestia skali ale także tego, że innymi metodami jest po prostu łatwiej.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-28 00:27:37
Autor: Krzysiek
On 26 Lut, 00:13, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Twoja karta jest spreparowana?
To, że moja nie jest nie oznacza, że nie można takiej zrobić.
Nie s dz . To nie tylko kwestia skali ale tak e tego, e innymi metodami
jest po prostu łatwiej.

Mimo wszystko sądzę, że gdy PayPass stanie się powszechny ktoś może
zwrócić także na niego uwagę.

Data: 2011-02-25 21:47:37
Autor: mvoicem
(25.02.2011 15:27), Wojciech Bancer wrote:
> [...]
Ale to nie jest "man in the middle". Sytuacja opisana wyżej, to jakieś
magiczne przechwytywanie transmisji w momencie zbliżania karty do

Żadne tam magiczne przechwytywanie transmisji, tylko nawiązywanie jej
*żywcem* przez pośrednika. Tj - zespół złodzieji, Za i Zb, ofiara O i
empik E. To co Za odbierze od O, Zb emituje do E (bez rozkodowywania,
żywcem, raw), to co Zb odbierze od E, Za nadaje do O.

W ten sposób magicznie/przez pośrednika zbliżasz czyjąś kartę do
czytnika który znajduje się daleko.

Jestem przekonalny że to jest wykonalne, tylko nie ma to ekonomicznego
sensu. Chyba żeby ktoś zhakował i umiał ominąć limit 50zł i/lub 3
transakcji bez autoryzacji.

A druga sprawa to odległość. Nie zareagujesz na gościa, który Ci
będzie macał po kieszeniach? :)

No skoro ludzie nie reagują na kieszonkowców którzy im macają po
kieszeniach, to czemu mieliby reagować na paypassowców.

p. m.

Data: 2011-02-26 11:58:02
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d681569$0$2487$65785112news.neostrada.pl...
W ten sposób magicznie/przez pośrednika zbliżasz czyjąś kartę do
czytnika który znajduje się daleko.

Jestem przekonalny że to jest wykonalne, tylko nie ma to ekonomicznego
sensu.

Sądzę, że byłoby to bardzo, ale to bardzo trudne, jeśli w ogóle możliwe.
Na 13,56MHz czytnik chyba spodziewa się odpowiedzi karty w ściśle określonych momentach synchronizowanych jego pytaniami (jeśli tu się mylę to dalsze wnioski są błędne).
Przesłanie informacji w tę i z powrotem wniosłoby zbyt duże opóźnienia i to nie z powodu, że prąd, czy fale się za wolno rozchodzą, tylko z tego powodu, że tam wszędzie muszą być obwody rezonansowe o względnie precyzyjnie określonej dobroci, co skutkuje określonymi czasami narastania i opadania drgań. Rezygnacja z obwodów rezonansowych w aparaturze przedłużającej (aby nie wnosić opóźnień) spowoduje spadek zasięgu obu połączeń do pojedynczych milimetrów.
Ale jak to zwykle bywa znajdzie się ktoś, kto nie wie, że się nie da i po prostu to zrobi ;-)
P.G.

Data: 2011-02-25 12:46:33
Autor: Olgierd
[...]

To musiałby być iście most berliński '49.

Data: 2011-02-28 11:15:27
Autor: Filip Lach
Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):
On 25 Lut, 11:28, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:

Dodatkowo, mam uraz do tej technologii za to, =BFe nie zrobili tego
samego  (brak autoryzacji on-line) dla transakcji stykowych - na
szerok=B1 skal=EA. PIN mo=BFna nawet sprawdza=E6 samo jego wstukanie nie
zajmuje du=BFo czasu - lub te=BF z niego zrezygnowa=E6
;)

karty Multibanku z paypasem przy transakcjach z paska/chipa nie wymagają
podawania PINu dla transakcji do 50 PLN u niektórych aquirerów. Z resztą to w
ogóle powraca, ostatnio w .pl kilka razy karta kredytowa z Chipem City
przeszła mi bez pinu

Data: 2011-02-25 12:59:10
Autor: cyklista
Użytkownik mvoicem napisał:

Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

p. m.

Luka jest w tym. Złodziej po prostu płaci taką kartą za drobne towary i je potem sprzedaje.

Data: 2011-02-25 12:49:15
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 25 Feb 2011 12:59:10 +0100, cyklista napisał(a):

Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

Luka jest w tym. Złodziej po prostu płaci taką kartą za drobne towary i
je potem sprzedaje.

Ale mówisz o kradzieży na góra 50 złotych. Większe nieszczęście może wyrządzić każdy kieszonkowiec.

Data: 2011-02-26 14:07:59
Autor: reik
W dniu 2011-02-25 13:49, Olgierd pisze:
[...]

A który złodziej poprzestałby tylko na jednej transakcji jak może ich wykonać 5?

r.

Data: 2011-02-27 08:42:52
Autor: Olgierd
On Sat, 26 Feb 2011 14:07:59 +0100, reik wrote:

Ale mówisz o kradzieży na góra 50 złotych. Większe nieszczęście może
wyrządzić każdy kieszonkowiec.

A który złodziej poprzestałby tylko na jednej transakcji jak może ich
wykonać 5?

Chyba 4 a nie 5. Z drugiej strony zawsze jest większe ryzyko dla takiego złodzieja, niż jeśli gwizdnie portfel z gotówką -- sam już nie wiem gdzie obserwuje nas czujne oko monitoringu...

Data: 2011-02-25 13:34:47
Autor: niusy.pl
[...]

Dla klienta czy dla banku ?

Data: 2011-02-25 16:27:12
Autor: niusy.pl
[...]

Wydaje mi się, że klient może być okradany na tyle ile ma na karcie bez żadnego problemu, więc w ogóle nie jest dla niego bezpieczne.

Data: 2011-02-25 21:48:04
Autor: mvoicem
(25.02.2011 16:27), niusy.pl wrote:

[...]

Masz rację, wydaje Ci się.

p. m.

Data: 2011-02-27 13:46:30
Autor: niusy.pl
[...]

Zaklinanie rzeczywistości ?

Data: 2011-02-28 09:00:04
Autor: Marx
On 25.02.2011 11:28, mvoicem wrote:
Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

w czasie reakcji - najpierw trzeba zauważyć że brak 50zł, następnie zgłosić reklamacja a potem jeszcze ktoś z banku musi zareagować. Do tego czasu złodziej, który np stoi sobie przy wejściu do hipermarketu, skroi kilka tysięcy osób, niektóre pewnie kilkukrotnie...
Marx

Data: 2011-02-28 15:48:02
Autor: mvoicem
(28.02.2011 09:00), Marx wrote:
[...]

Nie wiem jaki jest czas obiegu pieniędzy, tj. od czasu kiedy ja zapłacę
do czasu kiedy sprzedawca ma je na swoim koncie i może wypłacić, ale
stawiam że coś w okolicach 2 tygodni. Naprawdę sądzisz że przez ten czas
nikt się nie zorientuje że ma 50zł za dużo w rachunkach?

Poza tym, dla takiej działalności w jednym terminalu (tym którego używa
złodziej) będzie bardzo dużo, bo statystycznie co trzecia, nieudanych
potwierdzeń pinem. Wydaje mi się że bank takie wskaźniki monitoruje...

p. m.

Data: 2011-03-04 22:51:17
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
mvoicem pisze:

Nie wiem jaki jest czas obiegu pieniędzy, tj. od czasu kiedy ja zapłacę
do czasu kiedy sprzedawca ma je na swoim koncie i może wypłacić, ale
stawiam że coś w okolicach 2 tygodni.

Średnio 2 dni robocze.

Naprawdę sądzisz że przez ten czas
nikt się nie zorientuje że ma 50zł za dużo w rachunkach?

Zważywszy, że wyciągi są generowane miesięcznie, a większość społeczeństwa to nie bankowi paranoicy, analizujący historię rachunku codziennie - to tak, sądzę że są marne szanse, by ktoś się zorientował w 2 dni.

--
MiCHA

Data: 2011-02-25 12:18:52
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

A jak komu ukradn kart (dowoln ), to spokojnie mog j wyczy ci
online.
Zawsze można te trzy cyferki z tyłu zatrzeć;)
To dosyć utrudnia płacenie on-line.

Ani trochę.

Naprawde te 50 z to przy tym taki problem?
Nie dla każdego 50zł to nieistotna kwota ;)

W porównaniu do możliwości wyczyszczenia *całej* karty, to jest *taki* problem? Rili? Jako złodziej ryzykowałbyś przyłapanie za 50 zł w żabce (gdzie karta i tak *może* spytać o PIN, a PayPass może zwyczajnie pani
nie działać), czy na fraudzie 10000 zł zrobionym w kafejce internetowej ze skradzionym numerem karty kredytowej?

Można być paranoikiem, ale niech to ma jakieś logiczne podstawy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 04:41:43
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 13:18, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:
czy na fraudzie 10000 z zrobionym w kafejce internetowej
ze skradzionym numerem karty kredytowej?
Zauważ, że nie każdy ma karty z wysokimi limitami, a Pay Pass jest
wydawany także do zwykłych debetówek np PKO BP podpiętych do rachunków
na których jest często kilkaset złotych i mają i tak ustawione niskie
limity wykonywanych transakcji (popularne właśnie w PKO BP) i nawet
nie jestem pewien czy można nimi płacić w necie.
Poza tym płacący w necie musi zrobić to do momentu zablokowania karty,
złodziej z karta PayPass ma więcej czasu.

Data: 2011-02-25 14:31:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

Poza tym płacący w necie musi zrobić to do momentu zablokowania karty,
złodziej z karta PayPass ma więcej czasu.

Czasu na co? Transakcje są offline przecież.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 06:55:34
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 15:31, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Czasu na co? Transakcje s offline przecie .

Na przeprowadzenie transakcji.

Data: 2011-02-25 15:04:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

Czasu na co? Transakcje s offline przecie .
Na przeprowadzenie transakcji.

Przecież są offline.
Nie ma autoryzacji, która sprawdzi czy karta jest zastrzeżona.
Stąd jest taki niski limit kwotowy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 16:19:47
Autor: niusy.pl
nikt nie ucieknie przed Paypass?

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl>

Czasu na co? Transakcje s offline przecie .
Na przeprowadzenie transakcji.

Przecież są offline.
Nie ma autoryzacji, która sprawdzi czy karta jest zastrzeżona.
Stąd jest taki niski limit kwotowy.

Eee yyy to po co w ogóle karta ?! Nie wystarczy dowód okazać ?

Data: 2011-02-25 21:48:49
Autor: mvoicem
On 2011-02-25, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

> Na przeprowadzenie transakcji.
Przecież są offline.
Nie ma autoryzacji, która sprawdzi czy karta jest zastrzeżona.
Stąd jest taki niski limit kwotowy.

No stąd logiczny wniosek że złodziej ma więcej czasu :).

p. m.

Data: 2011-02-25 15:03:30
Autor: Krzysiek
nikt nie ucieknie przed Paypass?
On 25 Lut, 21:48, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:

No stąd logiczny wniosek ze zlodziej ma wiecej czasu :).

co więcej jestem przekonany, że taki zlodziejaszek co to portfel
zpłąszcza wyciagnął lub "znalazł" gdzies kartę prędzej wpadnie na
pomysł kupienia alkoholu do 50zł  lub czegoś innego co może
ewentualnie odsprzedać, niż wpadnie na pomysł nabycia wirtualnych dóbr
transakcją internetową (a tym bardziej nie zamówi przez net czegoś na
swój lub jakikolwiek inny adres).

Data: 2011-02-25 12:29:55
Autor: xbartx
Dnia Fri, 25 Feb 2011 12:18:52 +0000, Wojciech Bancer napisał(a):

Można być paranoikiem, ale niech to ma jakieś logiczne podstawy.

Mam wrażenie, że to jest taka dyskusja w stylu "O leśniczym i niczym".

--
xbartx

Data: 2011-02-25 01:39:21
Autor: Krzysiek
[...]

Poza tym przy płatności on-line zawsze jest autoryzacja?
- czyli płatność zastrzeżoną kartą nie powinna przejść,
Pay Pass jest bez autoryzacji on-line czyli terminal nie ma szans
sprawdzić, że karta jest zablokowana.
Jak więc działała by reklamacja w takim wypadku transakcji PayPass?

Naprawde te 50 z to przy tym taki problem?
Nie dla każdego 50zł to nieistotna kwota ;)
Jak byłem studentem to to już w ogóle była znaczna kwota:P

Data: 2011-02-25 19:24:43
Autor: Darek
nikt nie ucieknie przed Paypass?

tylko ja nie moge sie z tym pogodzic, ze
te
karty nie maja np. jakiegos wylacznika?:P

Fakt, wylacznik by sie przydal. Ja mam jedna kartke paypass (KIS) od niedawna
i jedna rzecz mnie irytuje nieco, tzn. wchodzac do metra w W-wie musze
wyjmowac karte miejska (na ktorej mam bilet na komunikacje miejska)  z
portfela, bo czytnik poza karta miejska widzi ta karte paypass i daje
komunikat, ze "karta miejska niewazna" czy jakos tak. Nie majac tego paypassa
zblizalem caly portfel z karta miejska w srodku, wiec jakna razie ten paypass
mi troche utrudnil zycie, a nie ulatwil.

Data: 2011-02-25 11:35:14
Autor: Tomek z Wawy
On 25 Lut, 20:24, "Darek " <darek12...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

Winna jest Mera Błonie, która konstruując czytniki nie przewidziała,
że ktokolwiek będzie również wykorzystywał tę technologię (i przez
prawie 10 lat miała rację). Pozwala ona rozpoznać różne karty, więc
wina po stronie ZTM, a nie twórców PayPass/Wave. Zresztą elavon też
się nie popisał - potrafi rozróżnić kartę ZTM od PayPass, ale dwie
PayPass to już dla niego magia i się wywala, zamiast dać karty do
wyboru.

Data: 2011-02-26 09:13:34
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-24 20:51, Krzysiek pisze:
[...]

Sądząc po tym jak wolno rozpowszechniają się zwykłe transakcje kartowe, i jak dużo ludzi wykorzystuje karty wyłącznie do wypłat gotówki z bankomatu, to minie jeszcze wiele lat zanim paypass i podobne staną się naprawdę powszechne.

pozdrawiam

nikt nie ucieknie przed Paypass?